Gå til innhold

Babydrømmen!


Lillra

Anbefalte innlegg

Fantastisk at du får så god hjelp av gynekolog. Anbefaler å avtale dosering og tidspunkt for å ta B6 eller eventuelt progresteron med vedkommende. Ikke hver redd for å ta opp slike tips du finner selv, fordi de ofte er veldig imøtekommende og dyktige på å tilpasse etter ditt behov. For øvrig supert at gynekologen er så proaktiv og hyggelig. Ville takket og bukket for det, selv om det er tidlig ☺️ Kanskje er det mulig å avtale noen ting per tlf fremover, så blir det litt billigere for deg. Merker på deg at du er mer positiv nå og det er så deilig å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 hours ago, Amatariel said:

For en flott gynekolog du har som følger deg opp så bra :klemmer: Det må du bare omfavne! Er det noe man ikke angrer på i denne prøvetiden så er det å få hjelp så tidlig som mulig, og gjøre det man kan.

Ja jeg må si at jeg ble veldig positivt overrasket! Fikk ikke det beste inntrykket når jeg var der første gangen men nå følte jeg meg virkelig ivaretatt og følte at du hadde et ønske om at dette skulle vi prøve å få til så fort som mulig ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, babycodex said:

Fantastisk at du får så god hjelp av gynekolog. Anbefaler å avtale dosering og tidspunkt for å ta B6 eller eventuelt progresteron med vedkommende. Ikke hver redd for å ta opp slike tips du finner selv, fordi de ofte er veldig imøtekommende og dyktige på å tilpasse etter ditt behov. For øvrig supert at gynekologen er så proaktiv og hyggelig. Ville takket og bukket for det, selv om det er tidlig ☺️ Kanskje er det mulig å avtale noen ting per tlf fremover, så blir det litt billigere for deg. Merker på deg at du er mer positiv nå og det er så deilig å se!

Ja dette hjalp virkelig ❤️ 
Snakket litt med henne ang. B6 og hun mente at det ihvertfall ikke kunne skade. Så tenker at jeg tar anbefalt dose som er imellom 20mg - 80mg (så da tar jeg sikkert 80 haha)! 
Men bra tips å prøve å ta alt som kan tas igjennom telefon på telefon! Sparer jo både penger og tid på det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg sånn kopp for flere år siden, men har ikke turt å bruke den 🙈 Redd for at den skal sitte fast inni der🤣 

Det er lov å kjenne på det å miste håpet. Men håpet vil komme tilbake ❤️ Så godt at gynekologen følger deg opp så bra! Og forresten, dere overtar vel leilighet snart?😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lily92 said:

Jeg kjøpte meg sånn kopp for flere år siden, men har ikke turt å bruke den 🙈 Redd for at den skal sitte fast inni der🤣 

Det er lov å kjenne på det å miste håpet. Men håpet vil komme tilbake ❤️ Så godt at gynekologen følger deg opp så bra! Og forresten, dere overtar vel leilighet snart?😊

ååå du må få prøvd den haha! Er litt skummelt første gangen så anbefaler å prøve den ut en dag du vet at du bare skal være hjemme haha! 

 

Ja håper det! ❤️ 
Ja vi overtar den om 3 uker - og jeg er såå spent! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillra skrev:

Ja dette hjalp virkelig ❤️ 
Snakket litt med henne ang. B6 og hun mente at det ihvertfall ikke kunne skade. Så tenker at jeg tar anbefalt dose som er imellom 20mg - 80mg (så da tar jeg sikkert 80 haha)! 
Men bra tips å prøve å ta alt som kan tas igjennom telefon på telefon! Sparer jo både penger og tid på det! 

Jeg gjør også det. Har gratis medlemskap hos volvat som student. Inkl. i medlemskap er gratis fornyelse av resepter og helsetelefon. ❤️ Selvsagt mulig i det offentlige med endel billigere også. Hender kanskje 1/5 ganger at fastelegen min fakturerer meg etter han har skrevet en erklæring eller vi har hatt lengre samtaler per tlf. Aldri ved fornyelse av resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 9 
En ting som er veldig digg med denne måneden er at jeg hadde CD 1 1.november. Det gjør at i det minste så er det nok å vite dagens dato for å vite dagens CD haha (9.november = CD 9).

Er forøvrig ingenting som er spennende med CD 9 - ikke jakter jeg etter EL, ikke er det dpo land og ja det er jo bare ingenting. Uansett så er det koselige tider her akkurat nå da jeg har inntrykk av at nesten alle dagbøkene som jeg følger er i dpo land nå - så håper på masse positive tester fremover!! 😄 

Jeg skal til gynekologen på onsdag. Gynekologen min syns EL på CD 17 var litt for seint (selv om jeg var overlykkelig over hvor tidlig jeg fikk EL forrige syklus haha!) så nå skal hu prøve å få EL til å komme rundt CD 14. Syns det er litt morsomt at det ikke er bra nok at EL kommer på CD 17 da jeg har inntrykk av at veldig få får EL på akkurat CD 14.. Men uansett så sier jeg ikke nei takk til tidligere EL. 

Har tenkt mye på hvordan jeg skal gjøre det denne syklusen. Veldig usikker på om jeg skal begynne å teste med g-tester like tidlig som forrige gang. Jeg ble så utrolig forvirret at det nesten gjorde vondt - så hvis jeg klarer ønsker jeg å se om jeg begynner å spotte 9-10 dpo. Hvis jeg ikke har begynt å spotte, eventuelt at mensen ikke har kommet 11 dpo så tester jeg den dagen. Det kommer litt an på når EL er - men akkurat nå ser det ut som 11 dpo enten er dagen vi får leiligheten eller første dagen vi våkner opp i en ny leilighet. Så jeg syns kroppen kan være snill med meg nå og gi meg tidens gave på samme tidspunkt som vi overtar ny leilighet. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de fleste er i DPO-land nå. Så blir spennende å se om noen får positiv test😊

Satser på at dere overtar leilighet og får positiv test samtidig ja😀 det hadde jo vært fantastisk 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det å være på veldig kjedelig sted i syklusen ja... Men forhåpentligvis er du raskt på'n igjen med testing for både det ene og andre! Flott at gynekologen vil gjøre det hun kan for å fremme tidligere EL hos deg. Enig med deg at CD17 for oss ikke er verst, for meg er det faktisk tidlig EL. Men det er jo bare å bukke og neie - ja takk til tidligere EL om det er mulig.

Hadde vært fantastisk med positiv test og leilighetsovertakelse for deg!! Jeg har opplevd det en gang. Fikk positiv test dagen etter vi leverte inn nøklene for vår gamle leilighet. Så det var virkelig både i pose og sekk! Og så var det så kjekt for de første svangerskapsukene bare fløy sin vei i utpakking, innredning, shopping av hvitevarer/møbler osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Lily92 said:

Ja, de fleste er i DPO-land nå. Så blir spennende å se om noen får positiv test😊

Satser på at dere overtar leilighet og får positiv test samtidig ja😀 det hadde jo vært fantastisk 🤩

Ja gleder meg veldig til å se! og helt enig - det hadde vært helt fantastisk!! ❤️ 

19 hours ago, Amatariel said:

Kjenner til det å være på veldig kjedelig sted i syklusen ja... Men forhåpentligvis er du raskt på'n igjen med testing for både det ene og andre! Flott at gynekologen vil gjøre det hun kan for å fremme tidligere EL hos deg. Enig med deg at CD17 for oss ikke er verst, for meg er det faktisk tidlig EL. Men det er jo bare å bukke og neie - ja takk til tidligere EL om det er mulig.

Hadde vært fantastisk med positiv test og leilighetsovertakelse for deg!! Jeg har opplevd det en gang. Fikk positiv test dagen etter vi leverte inn nøklene for vår gamle leilighet. Så det var virkelig både i pose og sekk! Og så var det så kjekt for de første svangerskapsukene bare fløy sin vei i utpakking, innredning, shopping av hvitevarer/møbler osv.

Ja helt enig, fantastisk dersom EL kommer tidlig! plutselig er det også CD10 i dag - dvs. ferdig med 1/3 del av denne syklusen allerede! 😄

ååå ja håper virkelig jeg får oppleve det! altså hvis jeg er så heldig at jeg får positiv test i slutten av denne måneden så vil virkelig de første 4-5 ukene gå meget fort! Først er det innflyttning og så er det jo jul og ferie ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/10/2020 at 8:33 AM, babycodex said:

Nå ligger vi ganske likt ann i syklusen. Håper du får EL snart ❤️🙏

åå det håper jeg også!! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD11 
Nå syns jeg tiden går plutselig veldig fort. Fant ut i dag tidlig at nå er det kanskje på tide å begynne å teste for EL! Skal til gynekologen etterpå så er spent om hu ser modent egg eller ikke. Også veldig spent på om hu gir meg noe mtp. kort lutealfase. 
Har en følelse på at EL er like rundt hjørnet - så kjenner at jeg har et håp om at det kommer før CD 17 denne gangen. Har hatt små murringer i den venstre eggstokken i hele dag - og det er alltid den som pleier å gjøre vondt rundt EL. 

Jeg gir dere en liten oppdatering etter timen i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg vært hos gynekologen - og som alltid føler jeg at tiltakene er litt voldsomme haha! 
Tok en innvendig ultralyd og hu mente at jeg kom til å ha EL på CD14 - og det var som musikk i øra mine haha. 
Men hun ville at jeg skulle komme tilbake i morgen tidlig med morgenurinen min og så ville hu ta en EL test av den - var visst ikke godt nok at jeg nok med mine egne. Virker som hu ikke helt tror på meg når jeg sier at jeg fikk positiv EL test på CD16 forrige gang. Så ville hu sette en eller annen sprøyte i meg i morgen som skal få EL til å skje 36 timer etter den. @Amatariel høres dette ut som samme sprøyte som du fikk denne syklusen? 

Tenker jo at det sikkert ikke skader selv om det høres så voldsomt ut. Hun snakker jo litt som om at hvis vi gjør dette nå så blir det garantert suksess - som jeg skjønner jo at ikke er caset. Men jeg endte opp med å si ja og så får vi se hva som skjer. 

Ang. det med kort lutealfase så virker det ikke helt som hu tror på meg der heller. Hennes fasit er at jeg har hatt EL på CD14 forrige syklus selv om EL testene mine sier noe annet og hu mener at syklusen min er helt perfekt haha. Jeg vet ikke helt om jeg skal tro på det men jaja.. tenker jo heller at hvis jeg har EL på CD14 nå så er det tilfeldig, har vanskeligheter med å tro at jeg hadde EL på CD14 forrige syklus når EL testen var positiv på CD16 samt at jeg fikk alt av symptomer som følger med EL den dagen.. 

Endret av Lillra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er voldsomme tiltak til at du akkurat har begynt å prøve nesten og at du har eggløsning av deg selv😮 og hvis du har fått positivt eggløsningstest på CD 16 og symptomer på EL også, så er det jo nesten garantert at det stemmer. Hørtes ut som en spesiell gynekolog spør du meg😅 men hvorfor sette sprøyte, når hu tror du får EL av deg selv på CD 14? 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lily92 said:

Syns det er voldsomme tiltak til at du akkurat har begynt å prøve nesten og at du har eggløsning av deg selv😮 og hvis du har fått positivt eggløsningstest på CD 16 og symptomer på EL også, så er det jo nesten garantert at det stemmer. Hørtes ut som en spesiell gynekolog spør du meg😅 men hvorfor sette sprøyte, når hu tror du får EL av deg selv på CD 14? 🙈

hahah er veldig enig! Tror jeg blir litt for lett overtalt - kjenner jo at jeg tviler veldig nå om dette er nødvendig. 

Nei jeg vet egentlig ikke. Om jeg skjønte hu korrekt så er det fordi da kunne hu vite at EL skjer om 36 timer og vi kunne planlegge samleie rundt det. Men føler jo også at jeg får planlagt samleie når jeg får positv EL test så er jo litt i tvil. 

Men tenker at jeg får prøve disse tiltakene nå og hvis det ikke funker så tror jeg bare at vi holder oss til EL tester og holder oss unna gynekologen i neste mnd - for dette koster jo ganske mye.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ovitrelle du skal ta av sprøyte da! Skjønner du syns det er litt voldsomme tiltak. Det syns egentlig jeg også da jeg var hos gynekologen sist nå, hadde aaaldri trodd at han ville ha meg på ovitrelle! Jeg har også EL av meg selv, men han mente at man ikke kunne være 100% sikker på at det fine modne egget han så på UL faktisk slapp. Så han syns det var best å bare ta sprøyten, så blir man sikker på at det slipper. Skader ikke som han sa (bare -300 kr, men det tåler man vel). Så kan bare være at gynekologen din også vil forsikre seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...