babycodex Skrevet 22. oktober 2020 #201 Del Skrevet 22. oktober 2020 Hahaha mener du de helt sinnsyke illustrasjonsfilmene på YouTube? Jeg fikk litt sjokk selv 😂 Men i utgangspunktet burde det gå fint og du er jo tidlig i prøvingen enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 22. oktober 2020 Forfatter #202 Del Skrevet 22. oktober 2020 3 minutter siden, babycodex said: Hahaha mener du de helt sinnsyke illustrasjonsfilmene på YouTube? Jeg fikk litt sjokk selv 😂 Men i utgangspunktet burde det gå fint og du er jo tidlig i prøvingen enda. Hahah ja stemmer!! ja satser på det 😀😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. oktober 2020 #203 Del Skrevet 22. oktober 2020 4 timer siden, Lillra skrev: Men uansett om jeg er 1 dpo eller det er i morgen så er jobben gjort - og fy søren så deilig! Skal være godt å kunne gå på do hver time igjen og drikke så mye jeg vil i løpet av dagen haha. Sånn tenker jeg også etter EL! Utrolig så tørst jeg blir når jeg vet at jeg ikke bør drikke så mye, hehe. Prøv å nyyyt dpo-land fremover her! Jeg syns det er noen fantastiske dager, for når man sliter med å finne EL så er det så godt at man slipper å bekymre seg. Nå er jobben gjort, og en annen type venting. Forhåpentligvis en hyggeligere venting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 22. oktober 2020 Forfatter #204 Del Skrevet 22. oktober 2020 2 minutter siden, Amatariel said: Sånn tenker jeg også etter EL! Utrolig så tørst jeg blir når jeg vet at jeg ikke bør drikke så mye, hehe. Prøv å nyyyt dpo-land fremover her! Jeg syns det er noen fantastiske dager, for når man sliter med å finne EL så er det så godt at man slipper å bekymre seg. Nå er jobben gjort, og en annen type venting. Forhåpentligvis en hyggeligere venting. hahah ja enig!! Ja jeg skal virkelig nyte dpo land, dette er mye mer hyggelig enn å vente på EL. Men hvordan pleier du å gjøre det i dpo-land, lever du som om du er gravid mtp. mat og alkhol osv. eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. oktober 2020 #205 Del Skrevet 22. oktober 2020 1 time siden, Lillra skrev: hahah ja enig!! Ja jeg skal virkelig nyte dpo land, dette er mye mer hyggelig enn å vente på EL. Men hvordan pleier du å gjøre det i dpo-land, lever du som om du er gravid mtp. mat og alkhol osv. eller ikke? Lever helt som normalt. Anser meg ikke som gravid før jeg ser to streker. Så jeg har mang en gang drukket alkohol i dpo-land. Har vært prøver såpass mange ganger og over så mange år tilsammen at noe annet hadde vært slitsomt 😛 Ikke at jeg drikker så mye alkohol akkurat uansett, men hvis en sjelden fest (julebord f.eks) havner i dpo-land, så har jeg ingen problemer med å slå meg løs. Livet er for kort til å ikke kose seg når man har mulighet. Som oftest er man jo ikke gravid i prøvetiden... Og skulle man være det er f.eks 0-11 dpo så tidlig at man ikke deler blod med embryoet uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 22. oktober 2020 Forfatter #206 Del Skrevet 22. oktober 2020 1 minutt siden, Amatariel said: Lever helt som normalt. Anser meg ikke som gravid før jeg ser to streker. Så jeg har mang en gang drukket alkohol i dpo-land. Har vært prøver såpass mange ganger og over så mange år tilsammen at noe annet hadde vært slitsomt 😛 Ikke at jeg drikker så mye alkohol akkurat uansett, men hvis en sjelden fest (julebord f.eks) havner i dpo-land, så har jeg ingen problemer med å slå meg løs. Livet er for kort til å ikke kose seg når man har mulighet. Som oftest er man jo ikke gravid i prøvetiden... Og skulle man være det er f.eks 0-11 dpo så tidlig at man ikke deler blod med embryoet uansett. Herlig, det var godt å vite. Som du sier så blir det slitsomt å leve som gravid "hele tiden" hvis man må igjennom flere prøveperioder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 23. oktober 2020 Forfatter #207 Del Skrevet 23. oktober 2020 2 dpo Herregud så sakte tiden går nå. Føler jeg har vært i dpo-land i en evighet og jeg er kun på 2 dpo!! Uansett så prøver jeg å legge merke til hvordan kroppen er slik at jeg kan sammenligne sykluser og bli kjent med kroppen. Etter den første eggløsningen som jeg hadde (forrige måned) så kjente jeg stikk i eggstokkene og fikk ømme bryst som varte helt frem til 1-2 dager før mensen. Denne syklusen fikk jeg også vondt i eggstokkene og ømme bryst men akkurat det forsvant i dag. Så nå er ikke brystene ømme i det hele tatt. Det betyr nok ingenting mtp. om jeg er gravid eller ikke - men syns det er spennende å se åssen kroppen oppfører seg i dagene etter eggløsning - er uansett veldig deilig å ikke ha vondt i puppene, spesielt under trening haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 23. oktober 2020 #208 Del Skrevet 23. oktober 2020 Veldig kjekt å bli kjent med seg selv slik ja. Men tenk at det kan ha skjedd en befruktning nå ❤️Så koselig. Skjønner godt at tiden går sakte. Det ble helt ærlig ikke noe bedre når man får positiv test og bare vil komme over 12 uker, slik at man vet det går bra 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 23. oktober 2020 Forfatter #209 Del Skrevet 23. oktober 2020 3 minutter siden, babycodex said: Veldig kjekt å bli kjent med seg selv slik ja. Men tenk at det kan ha skjedd en befruktning nå ❤️Så koselig. Skjønner godt at tiden går sakte. Det ble helt ærlig ikke noe bedre når man får positiv test og bare vil komme over 12 uker, slik at man vet det går bra 😂 Jaa helt utrolig å tenke på at det kan ha skjedd ❤️ haha ja er mye venting i denne prosessen - først så er det å vente på EL, så graviditetstest, så uke 12 osv osv! Har regnet meg frem til at hvis vi får positiv test neste uke så vil jeg vel være 12 uker samme uke som julaften! Så enten kan dette bli verdens beste julaften eller skikkelig skuffelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 23. oktober 2020 #210 Del Skrevet 23. oktober 2020 2 minutter siden, Lillra skrev: Jaa helt utrolig å tenke på at det kan ha skjedd ❤️ haha ja er mye venting i denne prosessen - først så er det å vente på EL, så graviditetstest, så uke 12 osv osv! Har regnet meg frem til at hvis vi får positiv test neste uke så vil jeg vel være 12 uker samme uke som julaften! Så enten kan dette bli verdens beste julaften eller skikkelig skuffelse Sant. Vi også tenker å fortelle familie på julaften hvis alt går bra. Hvis ikke, ja det blir hardt. Men man må bare håpe på det beste. Nå er det ikke mange dager til du kan begynne å kjenne litt symptomer ogsånt, så noe er det iallfall å se frem til før testing. ☺️Jeg syntes iallfall at det var ganske spennende når jeg fikk så mange forskjellige symptomer som jeg normalt ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 23. oktober 2020 Forfatter #211 Del Skrevet 23. oktober 2020 11 minutter siden, babycodex said: Sant. Vi også tenker å fortelle familie på julaften hvis alt går bra. Hvis ikke, ja det blir hardt. Men man må bare håpe på det beste. Nå er det ikke mange dager til du kan begynne å kjenne litt symptomer ogsånt, så noe er det iallfall å se frem til før testing. ☺️Jeg syntes iallfall at det var ganske spennende når jeg fikk så mange forskjellige symptomer som jeg normalt ikke har. Det blir veldig koselig å kunne fortelle familie på julaften! ❤️ Satser på at alt går bra med deg ❤️ Jaa håper at jeg opplever det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 26. oktober 2020 Forfatter #212 Del Skrevet 26. oktober 2020 5 dpo Nå er det bare 4 dager igjen og så skal jeg endelig teste - altså på fredag. Jeg føler at denne uken kommer til å gå veldig sakte. Jeg er veldig forberedt på en negativ test, samtidig så kjenner jeg at jeg frykter å få en negativ test. Nå som alt har føltes så "normalt" så virker det så rart dersom det ikke funker. Jeg vet at selv om alt er ok så er sannsynligheten fortsatt "liten", men jeg bare føler at ting ikke gir mening hvis det viser seg at det ikke funket denne måneden. Sånn mtp. "symptomer" så er jeg ikke veldig på symptomjakt - heldigvis. Så føler meg ikke noe mer annerledes nå enn for en uke siden. også hvis jeg plutselig kjenner noe så kan det like greit være pms eller bare "hverdagslige" plager som jeg ellers ikke kjenner til haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. oktober 2020 #213 Del Skrevet 26. oktober 2020 Håper uken går raskere enn fryktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 26. oktober 2020 Forfatter #214 Del Skrevet 26. oktober 2020 Må nesten le av meg selv. Skrev her for 4 timer siden at jeg ikke leitet etter symptomer. Men nå vettu, nå kjenner jeg at jeg begynner å lure. I dag har jeg hatt små sting i livmorområdet. Ikke veldig vondt men de er klare og jeg kjenner dem godt. Føles ikke som mensensmerter, men mer som om noen stikker meg med nål. Uansett så gikk jeg på do for å sjekke om det var mensen som hadde kommet veldig tidlig og det var det ikke. Men så dittet jeg litt toalettpapir opp i livmorhalsen og ut kom det en liten liten dråpe med blod. Var såpass lite at jeg ikke hadde tenkt over det dersom jeg ikke var i dpo land. Men nå tenker jeg jo at enten så er dette spotting, et lite sår eventuelt og forhåpentligvis festeblødning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 26. oktober 2020 #215 Del Skrevet 26. oktober 2020 oi spennende! Men pleier du å få litt sting der før mensen eller er dette en helt uvant? Høres ut som samme sting jeg kjente som jeg aldri hadde følt før heller. Vanskelig å si om det er festeblødning, spotting eller hva, kan også hende at du fikk en rift ellernoe når du dyttet papiret der. 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 26. oktober 2020 Forfatter #216 Del Skrevet 26. oktober 2020 6 minutter siden, babycodex said: oi spennende! Men pleier du å få litt sting der før mensen eller er dette en helt uvant? Høres ut som samme sting jeg kjente som jeg aldri hadde følt før heller. Vanskelig å si om det er festeblødning, spotting eller hva, kan også hende at du fikk en rift ellernoe når du dyttet papiret der. 🤷♀️ Dette var annerledes enn mensensmertene, men føler det er så vanskelig å sammenligne da jeg aldri har vært en prøver før og aldri tenkt over slike ting haha🙈 Jaa kan jo være alt mulig! Mest sannsynlig er det jo kun en rift eller noe haha. Kjenner at det tar på psyken at man ikke kan ta en test dagen etter EL! Tenk så enkelt hvis man kunne fått vite fasiten på 1 dpo haha🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 26. oktober 2020 #217 Del Skrevet 26. oktober 2020 Jeg husker at jeg tvilte litt på mine egne symptomer også. Kjenner jeg virkelig dette - Ja jeg gjør det ikke sant? Innbiler meg ikke noe nå? 😂 Men alt i alt så er det jo testen som er avgjørende. Måtte tilbake å sjekke og det var rundt dpo 5 jeg også begynte å få stikking i livmoren, så ikke utenkelig da. Det dro seg iallfall på etterhvert som dagene gikk. Vonde nipler fikk jeg kvelden på dpo 8. Har en venninne som er i uke 14 nå og en annen som er i uke 5. Den ene hadde ømme bryster rundt IKM og den andre kjente ingenting før uke 7, så vi er forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 26. oktober 2020 Forfatter #218 Del Skrevet 26. oktober 2020 1 hour ago, babycodex said: Jeg husker at jeg tvilte litt på mine egne symptomer også. Kjenner jeg virkelig dette - Ja jeg gjør det ikke sant? Innbiler meg ikke noe nå? 😂 Men alt i alt så er det jo testen som er avgjørende. Måtte tilbake å sjekke og det var rundt dpo 5 jeg også begynte å få stikking i livmoren, så ikke utenkelig da. Det dro seg iallfall på etterhvert som dagene gikk. Vonde nipler fikk jeg kvelden på dpo 8. Har en venninne som er i uke 14 nå og en annen som er i uke 5. Den ene hadde ømme bryster rundt IKM og den andre kjente ingenting før uke 7, så vi er forskjellige. Så gøy å høre at du kjente det samma!! Håper jeg også får en positiv test i løpet av 4 lange dager 😍og så utrolig heldig du er som har venner som også er gravide og med termin så nærme din termin❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 27. oktober 2020 Forfatter #219 Del Skrevet 27. oktober 2020 6 dpo Det er rart å tenke på at det er akkurat en uke siden jeg sto med en "nesten positiv" EL test som så ble positiv i løpet av dagen! Sånn sett har jo tiden gått veldig fort, men når det fortsatt er 3 dager igjen til testdag føles det veldig lenge. Men kjenner at jeg frykter at mensen skal komme på 8 dpo - sånn som forrige syklus. Nå vet jeg ikke om det nøyaktig var 8 dpo den kom da jeg ikke testet men den kom uansett rundt 8 dpo. Så jeg blir veldig glad hvis jeg ikke får mensen om 2 dager. Selv om jeg gleder meg veldig til å teste så smågruer jeg meg også. Tanken på å trenge å begynne på CD1 igjen gjør mer vondt enn denne spennende ventetiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. oktober 2020 #220 Del Skrevet 27. oktober 2020 Jeg var også 9 dpo på en fredag sist syklus, så skjønner hvordan du har det nå. Ukedagene sneeeglet seg avgårde. Men er liksom ikke så mye vi får gjort med det da. Jeg la meg tidlig om kveldene bare Håper virkelig ikke du får overraskende for tidlig tantebesøk altså! Den har med å holde seg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå