Love90 Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #981 Del Skrevet 3. mars 2022 Hjertespar skrev (3 minutter siden): Så fint å høre at hjertet slo☺️❤️ Jeg tror ikke du trenger å stresse så mye med de målene. Jeg tror du kan stole på jordmoren og at det ser fint ut til å være der i graviditeten som du er. ❤️ Og kanskje ikke Google og lese så mye om hvordan det var for andre? Dette er nok ikke en eksakt vitenskap. Mitt råd er: gled deg over at det er et vitalt foster og fokuser på noe annet. Så håper vi dette fortsetter å gå bra❤️☺️ Er sant som du sier, er selvfølgelig veldig letta å glad over at det er en spire der med hjerte som slår🥰 men umulig for meg å ikke sjekke opp målene når jeg har opplevd MA med målavvik før den døde 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 3. mars 2022 #982 Del Skrevet 3. mars 2022 som de andre sier. Ikke stress med målene! De vokser i rykk og napp og når det er millimeters marginer kan det jammen ikke være enkelt å måle helt riktig alltid. F.eks på meg så har jeg blitt målt til at ungen skal være unnfanget et par dager før eggløsning. Gudene vet hvordan, men jeg vet nøyaktig hvilken dag jeg hadde EL. Fordi jeg får så voldsomme el smerter i den siden hvor egget slippes. Alltid hatt det. Men alt ser ut til å være i orden da. Prøv å pust med magen og slapp av litt. Du fikk se et hjerte og GYN sa det så fint ut. Ho vil jo ikke lyve for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stAre Skrevet 3. mars 2022 #983 Del Skrevet 3. mars 2022 husk at når det er så smått er det lett å få bittelitt feil. tenk hvor lite et par millimeter er. det kan være så mye at hun ikke har satt streken heeeelt korrekt vinkel! så ikke bekymre deg for det. Flott at hjerte banka ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MKv1996 Skrevet 3. mars 2022 #984 Del Skrevet 3. mars 2022 Har bare fulgt deg fra sidelinjen her, men er 6+6 idag selv og min var 2mm 6+0. Dro tidlig grunnet småblødninger. Har lest flere plasser at de vokser ca 1 mm fra 6+0, så 7 mm er perfekt for 6+6! Så vokser de i rykk og napp som det også står flere plasser her 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mallisa Skrevet 3. mars 2022 #985 Del Skrevet 3. mars 2022 Så nydelig med hjertet som slår! Det lover jo veldig godt! 😍 Håper du kan slappe litt mer av nå, og klarer å la være å henge deg opp i bittesmå mm som gynekologen ikke er bekymra for. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 3. mars 2022 #986 Del Skrevet 3. mars 2022 Når jeg var på ultralyd ble jeg målt til å være 6+1 (6+5 i følge egne beregninger) og da var fosteret 5 mm. Så 7 mm er jo ganske bra størrelse tenker jeg 😊og som han som tok ultralyden på meg sa, så er det vanskelig å måle så tidlig. Dette går nok veldig bra. Du skal nok ikke være bekymret for størrelsen🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. mars 2022 #987 Del Skrevet 4. mars 2022 Gratulerer med vellykket UL der hjertet slo! ❤️ Dette skal gå fint! Enig med alle de andre. Forsøk å ikke tenke på de målene. Må stole på helsepersonellet her. Og om du leste deg frem til at det er tre dagers avvik så er det ingenting. Kunne skjønt det om det var 1 ukes avvik... men tre dager er helt normalt. De vokser helt klart i rykk og napp. Jeg har fått forskjellige målinger på mange av mine tidligere ultralyder, fra gang til gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 4. mars 2022 Forfatter #988 Del Skrevet 4. mars 2022 stAre skrev (18 timer siden): husk at når det er så smått er det lett å få bittelitt feil. tenk hvor lite et par millimeter er. det kan være så mye at hun ikke har satt streken heeeelt korrekt vinkel! så ikke bekymre deg for det. Flott at hjerte banka ❤️ Er så sant! Er jo veldig vanskelig å måle så tidlig, for først så målte hun den til 6mm så fikk hun et annet bildet opp av den og da målte hun den til 7mm to ganger. Så er jo vanskelig å måle riktig ja sikkert ettersom hun målte feil først! Skal prøve å slappe av med det❤️ MKv1996 skrev (16 timer siden): Har bare fulgt deg fra sidelinjen her, men er 6+6 idag selv og min var 2mm 6+0. Dro tidlig grunnet småblødninger. Har lest flere plasser at de vokser ca 1 mm fra 6+0, så 7 mm er perfekt for 6+6! Så vokser de i rykk og napp som det også står flere plasser her 😊 Så morsomt at vi er akkurat like langt🥰 vokser de 1mm hver døgn da eller?🤔 i uke 6 altså? Prøvde å søke rundt på nettet for å finne ut hvor mye de vokser i døgnet så tidlig men fant ikke noe om det. hvordan går det nå da? Har småblødningene stoppet opp? Håper alt går bra hos deg tross blødninger❤️ Så får jeg prøve å roe meg med at 7 mm på 6+6 er fint🥰 Mallisa skrev (15 timer siden): Så nydelig med hjertet som slår! Det lover jo veldig godt! 😍 Håper du kan slappe litt mer av nå, og klarer å la være å henge deg opp i bittesmå mm som gynekologen ikke er bekymra for. ❤️ Skal prøve å nyte nå🥰 lover jo godt så lenge hjerte slo hvertfall❤️ Lily92 skrev (15 timer siden): Når jeg var på ultralyd ble jeg målt til å være 6+1 (6+5 i følge egne beregninger) og da var fosteret 5 mm. Så 7 mm er jo ganske bra størrelse tenker jeg 😊og som han som tok ultralyden på meg sa, så er det vanskelig å måle så tidlig. Dette går nok veldig bra. Du skal nok ikke være bekymret for størrelsen🥰 Var du sikker på eggløsningen også? Betryggende å høre om flere som har opplevd litt avvik så tidlig der det har gått bra❤️ Amatariel skrev (19 minutter siden): Gratulerer med vellykket UL der hjertet slo! ❤️ Dette skal gå fint! Enig med alle de andre. Forsøk å ikke tenke på de målene. Må stole på helsepersonellet her. Og om du leste deg frem til at det er tre dagers avvik så er det ingenting. Kunne skjønt det om det var 1 ukes avvik... men tre dager er helt normalt. De vokser helt klart i rykk og napp. Jeg har fått forskjellige målinger på mange av mine tidligere ultralyder, fra gang til gang. Tusen takk❤️ må prøve å ikke bekymre meg over de målene! Er jo bevis på at de vokser i rykk å napp ettersom du har opplevd forskjellige mål til samme tid også? Flere ganger🥰 håper sånn det går bra denne gangen❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 4. mars 2022 Forfatter #989 Del Skrevet 4. mars 2022 7+0 ny uke 🥳 takk for alle gode ord og egne erfaringer rundt mål på tidlig ultralyd. Jeg har jo aldri vært på så tidlig ultralyd før, og skjønner jo at det kan være vanskelig å få til akkurat mm når det er så smått. Måtte lete frem første ultralyden jeg var på med jenta mi, fant ultralydbilde igår, for var det når jeg var akkurat 7+0 med henne, og da ble hun målt til 9mm. Så er jo bare 2mm forskjell pluss en dag mindre var jeg jo igår også, så mulig den nå er 8 mm idag, og da er jo forskjellen så lite at det ikke har noen betydning vil jeg tro. Vet ikke hvor mye de vokser i døgnet nå så tidlig? Men det er kanskje ikke så mye som 1 mm heller? Men hvis de vokser i rykk og napp så kan det jo være de plutselig gjør det også😊 jeg skjønner jo at noen av dere kanskje tenker at jeg finner noe å bekymre meg for uansett hva🤣 for begynte å tenke på hvor raskt hun sa hjerte banken også, og begynte å søke på hva som var normalt der og. Jeg skriver det her fordi jeg leter litt etter svar og egne erfaringer. Men jeg kom frem til at hjerte til bønna er litt svakt også, etter litt søk på nettet. Bønna sitt hjerte dunket i 120 i minuttet, syntes der hørtes lavt ut i uke 6+6 jeg men. Hun sa at det øker og øker frem til uke 8-9 for å så gå litt ned igjen og stabiliserer seg. Men med jenta mi så dunket det 150 i uke 7+0, på nettet så står det at i slutten av uke 6 skal hjertefrekvensen være over 130🤷♀️ Jeg skal prøve å slappe av og stole på at ting er greit når hun sier det er det. Men samtidig så sitter det i bakhodet mitt da jeg ble målt 5 dager mindre sist jeg mistet, og da var jo det også normalt ifølge gyn, men det endte jo ikke bra så. igår kveld kom kvalmen igjen, noe så voldsomt og idag tidlig også, og har det fortsatt så tar det som et godt tegn å prøver å slappe av og tenke at det skal gå bra denne gangen. Men jeg er faktisk så redd for det motsatte at jeg kan grine på kveldene.. her er bilde av lille bønna og plommesekken, fra ultralyden igår isåfall! Håper den blir til en frisk baby denne gangen❤️❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MKv1996 Skrevet 4. mars 2022 #990 Del Skrevet 4. mars 2022 Love90 skrev (57 minutter siden): Så morsomt at vi er akkurat like langt🥰 vokser de 1mm hver døgn da eller?🤔 i uke 6 altså? Prøvde å søke rundt på nettet for å finne ut hvor mye de vokser i døgnet så tidlig men fant ikke noe om det. hvordan går det nå da? Har småblødningene stoppet opp? Håper alt går bra hos deg tross blødninger❤️ Så får jeg prøve å roe meg med at 7 mm på 6+6 er fint🥰 I gjennomsnitt står det 1mm i døgnet fra 6+0, men som sagt så vokser de litt i rykk og napp! Står bare på amerikanske sider, haha! Har ikke blødd noe mer, var faktisk på TUL igår selv fordi jeg hadde glemt å avbestille timen 😂 Min ble målt til 6,5mm og hun mente det var helt normalt, med hjerterytme på 124! Så tror begge våre har det helt fint i magen ❤️ Hun målte litt forskjellig til meg 3 ganger så er tydelig at det er marginale forskjeller så tidlig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 4. mars 2022 Forfatter #991 Del Skrevet 4. mars 2022 MKv1996 skrev (19 minutter siden): I gjennomsnitt står det 1mm i døgnet fra 6+0, men som sagt så vokser de litt i rykk og napp! Står bare på amerikanske sider, haha! Har ikke blødd noe mer, var faktisk på TUL igår selv fordi jeg hadde glemt å avbestille timen 😂 Min ble målt til 6,5mm og hun mente det var helt normalt, med hjerterytme på 124! Så tror begge våre har det helt fint i magen ❤️ Hun målte litt forskjellig til meg 3 ganger så er tydelig at det er marginale forskjeller så tidlig 😊 Så bra at de vokser omtrent 1mm i døgnet da, godt å høre for da ligger begge våre ganske innen normalen idag, med bare 1 mm under gjennomsnittet i uke 7+0, og da tenker jeg det er innafor👍🏻 godt å høre at alt gikk bra hos deg også igår!😄 mente hun at hjerterytme på 124 var helt innafor normalen til å være i slutten av uke 6 også? Jeg hadde jo bare 120 i hjerterytme og jeg syntes det hørtes lite ut! Men får stole på det hun sa til meg at den begynner på rundt 90 og øker og øker frem til uke 8-9 😊👍🏻 tydelig at det er vanskelig å få riktig mål ja, hun målte jo feil hos meg også og ble jo kanskje feil me 7 mm også🤪 så får ta målene så tidlig med en klype salt og tenke at vi uansett ikke ligger noe bekymringsverdig bak på målene 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MKv1996 Skrevet 4. mars 2022 #992 Del Skrevet 4. mars 2022 Love90 skrev (11 minutter siden): Så bra at de vokser omtrent 1mm i døgnet da, godt å høre for da ligger begge våre ganske innen normalen idag, med bare 1 mm under gjennomsnittet i uke 7+0, og da tenker jeg det er innafor👍🏻 godt å høre at alt gikk bra hos deg også igår!😄 mente hun at hjerterytme på 124 var helt innafor normalen til å være i slutten av uke 6 også? Jeg hadde jo bare 120 i hjerterytme og jeg syntes det hørtes lite ut! Men får stole på det hun sa til meg at den begynner på rundt 90 og øker og øker frem til uke 8-9 😊👍🏻 tydelig at det er vanskelig å få riktig mål ja, hun målte jo feil hos meg også og ble jo kanskje feil me 7 mm også🤪 så får ta målene så tidlig med en klype salt og tenke at vi uansett ikke ligger noe bekymringsverdig bak på målene 😊 Ja, hun mente det var normalt så får bare stole på det! 6 dager før var hjerterytmen 113 så den har jo økt, så sa hun at den sannsynligvis øker litt raskere nå frem til uke 9 ca! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. mars 2022 #993 Del Skrevet 4. mars 2022 Så søøøt bønne 💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 4. mars 2022 #994 Del Skrevet 4. mars 2022 Så herlig bilde!! Dette må bare gå bra 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 5. mars 2022 #995 Del Skrevet 5. mars 2022 Så fantastisk med hjerteslag og så fint bilde! ❤️❤️ Kan ikke så mye om størrelse ogsånt, men det høres jo ut som jordmor mente det var helt normalt 🥰 Skjønner at du ikke helt klarer å slappe av, håper tiden går fort til du er over kneika 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 7. mars 2022 Forfatter #996 Del Skrevet 7. mars 2022 (endret) 7+3 kvalmen er her hvertfall det er det ingen tvil om. Er verst på morgen/formiddagen og ettermiddagen/kvelden. Midt på dagen er den ikke så my tilstede, men blir jeg sulten så kommer den. Morgen er helt jævelig, brekker meg osv samme med kvelden, legger meg tidlig fordi jeg er så kvalm og trøtt. Magen fungerer fint heldigvis😊 sist svangerskap så jeg på som at når kvalmen var her ja da er jeg trygg og mister ikke. Denne gangen så vet jeg jo at å være kvalm ikke trenger å bety at ting går bra.. imorgen er det en uke til neste ultralyd. Og jeg som ikke helt klarer å legge fra meg selv om hun som tok ultralyden sist sa at alt så bra ut, så er jo 7 mm et par til tre dager kortere på vei enn det jeg var (6+6) og jeg er jo 100% sikker på eggløsning og når det atpå til er en hjertefrekvens på 120 noe jeg har lest på nettet er litt lavt til å være i sluttrn av uke 6, så sitter det jo en liten bekymring i hodet mitt som sier at det kan være den henger lengre og lengre bak i målene og at hjerte tilslutt stopper🤷♀️ Tankene mine er skumle, men kan ikke noe for at jeg tenker litt sånn. En ting er at hvis man mistet så mister man sitt fremtidige barn man har sett for seg men en annen ting er at man rekker å gå flere uker med en så inntens kvalme for ingenting. Jeg håper og krysser alt jeg har for at dette skal gå nå! Selv om jeg fortsatt er veldig redd for å miste. Håper dagene går fort til neste ultralyd❤️ Endret 7. mars 2022 av Love90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 7. mars 2022 Forfatter #997 Del Skrevet 7. mars 2022 Nå er det lysebrunt utflod som sist. Har ikke ord….😭😭 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 7. mars 2022 #998 Del Skrevet 7. mars 2022 Krysser fingrene for at det er uskyldig ❤️ Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 8. mars 2022 #999 Del Skrevet 8. mars 2022 Hvordan går det med deg? ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
89jenta Skrevet 8. mars 2022 #1000 Del Skrevet 8. mars 2022 klem til deg ❤️ håper det bare er noe uskyldig! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå