Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️

Love90

Anbefalte innlegg

sommerfugl154 skrev (10 minutter siden):

Åneeei så utrolig demotiverende!! Men, jeg skjønner ikke.. får man ikke lov til å prøve å bli gravid ved vaksinasjon? Trodde gravide nå ble ansett som trygge å vaksinere, men jeg har ikke fulgt godt nok med kjenner jeg 😅 huff, ingen god situasjon.. stor klem ❤️

Henger meg på denne foresten! De sier vel at i områder med høyt smittetrykk kan også gravide vaksineres, kanskje det gjelder deg? 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godis skrev (1 time siden):

Nei, for et dilemma 😣 Forstår mannen din som mener det er fryktelig dumt å droppe vaksinen til fordel for å prøve, men jeg forstår samtidig deg så ekstremt godt for hvor vondt det må føles. Pause, på pause, på pause i prøvingen. Husker enda sterkt den følelsen jeg fikk da jeg måtte ta seks måneder prøvepause for å få kontroll på stoffskiftet... Vondt, ekstremt vondt.. men desverre nødvendig 😣 

Inbiller meg at det er 12 uker mellom hver dose nå? 

Ja, er fryktelig vondt med de pausene.. 12 uker!!?😔 det er jo 3 mnd😳 også må jeg vente i 2 uker etter siste vaksinen også.. 

uff ja, stemmer det. Husker jeg leste det i dagboken din ja! Måtte vær sykt kjipt med så lang pause 😬

sommerfugl154 skrev (1 time siden):

Åneeei så utrolig demotiverende!! Men, jeg skjønner ikke.. får man ikke lov til å prøve å bli gravid ved vaksinasjon? Trodde gravide nå ble ansett som trygge å vaksinere, men jeg har ikke fulgt godt nok med kjenner jeg 😅 huff, ingen god situasjon.. stor klem ❤️

Jeg vet ikke om man kan prøve samtidig🤔 står bare på nettet når jeg leser nå at det er anbefalt å vente i 2 uker etter siste vaksinen er tatt. 
Man er jo 80% vaksinert etter den første vaksinen, så jeg har tenkt å gått inn med en avtale med mannen å prøve i den tiden mellom den første og andre vaksinen, hvertfall prøve å få han med på det. Blir jeg gravid i mellom tiden så kan jeg ta vaksine nr to etter graviditet.

For å vente i nesten 4 mnd føler jeg vi ikke har tid til.. blir for stor aldersforskjell og jeg blir vel mest sannsynlig ikke gravid med det første når vi hadde begynt på igjen heller ettersom det tross alt tok to år sist🙄 går det for lang tid så føler jeg aldersforskjellen blir for stor at det blir heller å legge det hele på hylla og det å må begynne med småbarns tiden på nytt også... 

føler meg mer stressa på en graviditet enn noen gang og det er ingen god følelse😔 blir så irritert når jeg ser at andre får unger etter hverandre så lett😕 har ikke vært en eneste hinder siden jenta vår ble født men akkurat når vi begynte prøvingen for 1 år siden skulle det bli så mye! 😪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 12 uker mellom hver dose før, men har gått ned til 6 uker 😊 jeg skjønner veldig godt at du ikke vil ta den og heller prøve på baby. Jeg jobber i helsevesenet og har blitt tilbudt den og burde sikkert tatt den, men nå har vi prøvd så lenge at jeg ikke vil ta pause:) syns det er veldig ekstremt av mannen din å si noe sånt. Han kan ikke bestemme om du skal ta den eller ikke😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (52 minutter siden):

Det var 12 uker mellom hver dose før, men har gått ned til 6 uker 😊

Har de endret dette nylig? Mener det var motsatt nemlig, at det var 6 uker, men nå skal de øke til 12 for å sikre at flest mulig får førstedose så tidlig som mulig 🤔 Veldig bra om det er 6 uker da, det er jo en mye mer overkommelig ventetid. 

Love90 skrev (7 timer siden):

Blir jeg gravid i mellom tiden så kan jeg ta vaksine nr to etter graviditet.

Høres ut som en grei plan, synes jeg. Skulle du bli gravid mellom vaksinene kan du kanskje ta kontakt og være litt "ups, ble visst gravid, skal jeg vente med andre dose eller ta den uansett?", så får det være opp til noen andre å avgjøre 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (4 timer siden):

Det var 12 uker mellom hver dose før, men har gått ned til 6 uker 😊 jeg skjønner veldig godt at du ikke vil ta den og heller prøve på baby. Jeg jobber i helsevesenet og har blitt tilbudt den og burde sikkert tatt den, men nå har vi prøvd så lenge at jeg ikke vil ta pause:) syns det er veldig ekstremt av mannen din å si noe sånt. Han kan ikke bestemme om du skal ta den eller ikke😅

Åå, det har jeg ikke lest noe om🤗 men 6 uker er så mye bedre enn 12 hvertfall😊 

skjønner deg så godt at du ikke vil vente for tenker jo akkurat det samme😅 

veldig enig med deg. Jeg er ikke i risikogruppen men får vel vaksinen nå pga alvorlige kroniske sykdommer. Så han sier vel det mest fordi han er glad i meg og helst ikke vil at jeg skal få korona og ihvertfall ikke som gravid når jeg har de kroniske sykdommene og var veldig dårlig sist graviditet uten korona😅 men er enig i at det var litt strengt og jeg reagerte på at han sa det sånn også, da jeg på en måte blir tvingt til og ta den når han sier det sånn. Vil støtte samfunnet osv men er også skeptisk til vaksinene. 

har lest litt rundt på nettet og funnet blant annet at noen mener man kan bli steril av vaksinene også🤔 at immunsystemet til kvinnene kan reagere på å frastøte seg det befruktet egget når det skal feste seg, men så leser jeg også at det ikke er sant osv. så vet ikke jeg. Står jo også at helt sikre kan de ikke være, at noen få kan reagere sånn på den. Så blir jo skeptisk😬 typsik min uflax at det skal gjelde meg. Er så uheldig når det kommer til ting med helsen som få tallet får og bivirkninger på medisiner osv så blir skeptisk😳

Godis skrev (3 timer siden):

Høres ut som en grei plan, synes jeg. Skulle du bli gravid mellom vaksinene kan du kanskje ta kontakt og være litt "ups, ble visst gravid, skal jeg vente med andre dose eller ta den uansett?", så får det være opp til noen andre å avgjøre 

Ja, for da er jeg jo også litt vaksinert på en måte og bekymre meg litt mindre for smitte under en graviditet og kanskje ta den nr to trygt når jeg har kommet litt lengre på vei om jeg skulle bli gravid i mellomtiden 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjonen er fullført og alt gikk greit! 
Har eggløsning idag, og gjett om det er vanskelig å holde seg på å ikke prøve😳 vurderer sterkt å prøve selv om jeg skal vaksineres som det ble bestemt at jeg skal på torsdag 🙄 det står jo 2 uker etter vaksine? Vil det si to uker til egget fester seg eller til man evt har en eggløsning🤔 når jeg vet jeg har eggløsning idag så synes jeg det er hardt å stå over må jeg si😳 ville vært 4 dpo når jeg tar den vaksinen så et evt egg ville jo ha festet seg innen de to ukene. Men 😬 kjipe greier... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at operasjonen er vel overstått!! :klemmer: Blir utrolig bra å legge det styret der bak seg.

Angående vaksine skjønner jeg at det er et vanskelig valg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Godt å høre at operasjonen er vel overstått!! :klemmer: Blir utrolig bra å legge det styret der bak seg.

Angående vaksine skjønner jeg at det er et vanskelig valg... 

ja, veldig godt å være ferdig med dette 🥰

ja, veldig.. er jo så synd at de ikke har rukket og forsket noe på dette. Men samtidig så burde det jo ikke være noe risiko for fosteret heller fordi den får jo ikke noe av mor før etter flere uker etter den har festet seg i livmorveggen heller🤔 så skjønner ikke helt hva den evt kan ta skade av. Fornuften sier jo hva er en mnd venting imot at den evt kan ta skade på noe vis. Mens så tenker jeg igjen hva er sjansen at noe skjer så tidlig? Er jo snakk om 4 dpo på vaksinedagen så skjønner ikke helt hvordan den evt kunne ta skade 🤔 nei dette er vanskelig altså. Ikke sikkert mannen er med uansett da nå før vaksinen😆 er ganske sikker på at eggløsningen er i ettermiddag/natt etter alle tegn og jeg har jo rett hver mnd på tegnene. Såå kjipt å vente en hel mnd nå😬😬😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå godt at operasjon gikk greit 😍😍 skjønner også at det er et vanskelig valg mtp eggløsning altså 😏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14

det ble så vi la inn en aksje igår😳 jaja, gjort er gjort og skal det vise seg å bli klaff denne gangen så går det helt sikkert bra selv med korona vaksinen er om noen dager. Står jo at de anbefaler to uker med venting pga at man kan bli litt dårlig etter vaksinen så er vel mest for å være på den sikre siden.

for en liten sjanse for graviditet egentlig. Enda ikke gravid, brukte to år sist, og har hoppet av i svingen denne fruktbare perioden foruten igår. Hadde eggløsningsslim fra CD 10 og frem til CD 13 på formiddag igår. Har vært ganske så tørt der nede fra igår ettermiddag så regner egentlig med at eggløsningen var natt til igår på den måten. Har ikke ømme bryt enda som jeg pleier å få rett etter eggløsning så den kan ha vært i natt også. 
ettersom sjansene er såpass små denne mnd så glemmer jeg dette nå, uten noe testing, har ingen og har ingen planer om å kjøpe denne mnd heller fordi sjansene er såpass små. Så prøver jeg å glemme at det er en liiiten sjanse.  👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde gjort det samme! Det hjelper på psyken å vite at man ikke har hoppet over en syklus med vilje. Og skulle det faktisk bli klaff så går det nok helt fint! Selv om du føler det er liten sjanse så skal jeg krysse alt jeg har for deg 🤞 tenk om dette var ment to be! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 30.5.2021 den 10.37):

Jeg tror jeg hadde gjort det samme! Det hjelper på psyken å vite at man ikke har hoppet over en syklus med vilje. Og skulle det faktisk bli klaff så går det nok helt fint! Selv om du føler det er liten sjanse så skal jeg krysse alt jeg har for deg 🤞 tenk om dette var ment to be! 

Ja, jeg er veldig glad vi la inn en gang hvertfall 🤞🏻 Angrer ikke og er ikke bekymret iforhold til at jeg skal ta vaksinen hvis jeg er gravid. Jeg tenker det går helt fint egentlig. Jeg hadde angret om vi ikke la inn noe 🙈 så er glad vi gjorde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi traff sånn akkurat denne syklusen, iforhold til av tidligere erfaringer når ca eggløsningen var. Jeg skriver opp når jeg har første dag med el slim osv. som jeg ser så pleier jeg å ha eggløsning på den 4.dagen med EL slim. Hadde EL slim fra CD 10 og tilome morgen på CD 13 og vi la inn en aksje på kveld CD 13. så får håpe vi ikke var for sen🙏 Så leser jeg tilbake på sykluser og da ser jeg at jeg pleier å få ømme bryst med en gang etter eggløsning eller dagen etter. Jeg fikk ømme bryst på kveld CD 14. så tror jeg hadde EL iløpet av dagen på CD13 eller natt til CD 14😃 så vi traff jo super bra med den ene gangen😅 nå gjenstår det å se.

Er Veldig godt denne syklusen i dpo land for jeg går ikke å tenker og håper sånn hele tiden. Kjenner jeg tar det veldig som det kommer. Synes også det er godt å ikke ha noe tester liggende, For da går jeg ikke å venter på å kan begynne testingen og det synes jeg også er godt! Så er det sommer og sol og vi bare nyyter livet og det kan ha noe med å gjøre at jeg rett og slett ikke har alle tankene mine på dette. Hadde ingen forventninger denne syklusen med stress for at eggløsningen snart måtte komme, for hadde jo tenkt å hoppe over denne helt til CD 13 og vi bare hoppet i det. Så veldig godt å ikke være i et jag hele tiden. Først etter eggløsning også i dpo land med alle tankene. Klaffer det ikke nå så har jeg tenkt å holde den sånn her videre🤗 hverfall nå når det er sommer og kos ellers! Vil selvfølgelig fortsatt bli like mye gravid, men denne mnd er jeg mer avslappet🥰 vet ikke hvilken dpo jeg er i en gang😬 må se etter😅 tidligere så har jeg sjekka hvor mange dpo jeg har vært i flere ganger om dagen, haha, sier litt om altopslukenheten i dette! 

da har jeg sjekket og som jeg tror etter erfaringer tidligere så skjedde eggløsningen iløpet av CD 13 og da er jeg idag 4 dpo allerede🤗 da skal jeg ikke tenke mer på dette igjen og ikke telle dpo for hver dag😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 dpo!
Måtte faktisk rekne hvor langt jeg var i dpo land før jeg var inne her nå🤗 lover godt iforhold til å holde fokuset borte så er jo det kanskje mindre sjanse enn noen gang denne gangen, da vi bare fikk lagt inn 1 av de 5 dagene jeg er fruktbar og det helt på tempen av eggløsnings dagen. Hvertfall som jeg tror var el dagen. 
Har ikke tenkt noe særlig på om jeg kan være gravid før nå tidligere i ettermiddag🙈 altså, de syke mensmurringene 😳 kjentes ut som første dagen i mensen i noen minutter. Jeg har jo murringer i dpo land før mensen, men sånn som dette!?? Kan ikke huske de var så sterke så tidlig altså🤔 så da kom jo det litt sommerfugler i magen på om kanskje det er noe som foregår i magen da, så ble plutselig litt tanker på dette og litt forhåpninger🥰 har fortsatt tenkt å la dagene gå og prøve å glemme at det er en sjanse også bare se om mensen dukker opp til slutt 🤗 synes det er veldig godt å ikke teste og synse på testene og få falske skygge streker. Så da blir det sånn! 🤞🏻🤞🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig godt med en syklus hvor du greier å legge fokuset litt bort fra prøvingen 🥰 Fint å slippe unna noen av de intense følelsene og tankene som oppstår! Spennende å se de neste dagene 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå deilig at du har klart å legge fokuset på prøvingen litt bort denne PPen! Det er virkelig lettere sagt enn gjort🙈Håper murringene du kjenner på nå viser seg å være et godt tegn🤞🏻😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at dagene går litt raskt for deg!! Håper det fortsetter slik, og at du plutselig må ta en test fordi mensen ikke kommer :hug:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (43 minutter siden):

Så deilig at dagene går litt raskt for deg!! Håper det fortsetter slik, og at du plutselig må ta en test fordi mensen ikke kommer :hug:

Ja, er vel litt for at vi har hatt det veldig travelt siste ukene med å bli ferdig med litt oppussing osv. så har hatt noe å henge fingrene i hele tiden, til man legger seg på kvelden, endten er det derfor det er enklere å ikke tenke så mye i dpo land eller så er det fordi jeg har funnet ut hvordan jeg ikke tenker så mye på det😅 har følelsen av at det ikke klaffer denne mnd heller egentlig😬 har tenkt litt mere på dette siden igår enn ellers om dagene. Er vel fordi jeg har kommet så langt som 10 dpo og burde kjenne noe forskjell snart fra andre sykluser om jeg er gravid. Sist så kjente jeg forskjell natt til 13 dpo da jeg hadde syke stikk å menssmerter der nede. Så er vel noen dager igjen til jeg kan Kjenne noe som like gjerne kan være pga mensen også, men pleier ikke å ha så vonde menssmerter som sist jeg ble gravid før etter mensen er kommet 😊 er helt greit om jeg ikke er gravid nå også egentlig. Vi ga det et forsøk bare, pluss så tett på vaksinen. Jeg kjenner meg selv så godt at jeg kanskje blir litt redd for om noe er galt med babyen, så et godt og gjennom tenkt valg da vi la inn den ene aksjen så tett på vaksinen var det vel ikke.. jeg tenkte litt sånn, vi brukte to år sist, sjansen for at jeg blir gravid akkurat denne mnd er veldig liten også ville jeg ikke la denne syklusen gå fra meg heller🤷‍♀️ Men men gjort er gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...