AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #921 Skrevet 23. oktober 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Min rangering var: 1. E & A 2. J & J 3. M & C 4. Ø & L Anonymkode: 0af16...26d Haha, det motsatte er det riktige. Anonymkode: 16d85...cc3 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #922 Skrevet 23. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Skuffet på vegne av Esra og Arber, de hadde den soleklart beste hytta både byggteknisk og interiørmessig.. De fremsto som et utrolig sympatisk par som hadde fortjent hytta så til de grader 😔 Anonymkode: 4b5ca...f7e Dessverre er ikke «sympatisk» med på listen over det dommerne vurderer. Anonymkode: 16d85...cc3 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #923 Skrevet 23. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjenbruk er både i tiden og ikje minst bra for kloden vår. At dette belønnes skulle bare mangle i 2020. Mange i 20 åra kjøper jo masse brukt både når det gjelder klær og utstyr. «Ting som burde vært kastet for 20 år siden» - herregud, hvor gammel er du som skriver dette? Anonymkode: 9720a...e77 Gjenbruk er sikkert kjempebra utifra et klimaperspektiv. Men interiørmessig i den hytta ble det overhodet ikke pent, som var mitt poeng. Om det var politisk korrekt eller ikke får så være, det har ingenting med konkurransen å gjøre heller. Og som jeg har skrevet tidligere, hadde bare Ø&L pusset litt på møblene, malt, beiset eller oljet dem, så hadde dem jo faktisk blitt pene. Men å bruke råe paller som sofa... altså... du kan ikke mene at det var nydelig og behagelig akkurat. Hva har dette med alderen min at jeg mener ubehandlede paller, gamle kontorskap og et skap som så klar for dynga ut å gjøre? Anonymkode: 601c3...6fb 6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #924 Skrevet 23. oktober 2020 7 timer siden, Potetjinta skrev: Nettopp. ØL sin hytte måtte de jo totalrenovert. EA sin hytte var byggteknisk feilfri. Det hadde kostet de mye penger å renovere ØL sin hytte, den kommer til å forfalle fort sånn badet er nå Haha, litt av en teori. Den dårligste hytta vant så byggefirmaet slapp renovere den? Haha. Anonymkode: 16d85...cc3 9
Oppland Skrevet 23. oktober 2020 #925 Skrevet 23. oktober 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke vitsen med den Spleisen, hva skal de pengene brukes til? Hytta er jo allerede solgt, så de kan ikke brukes til å kjøpe den hvertfall😳 Anonymkode: 16ebd...148 Helt enig i det du skriver.👍Spleis er vel heller ikke ment til innsamling til de som taper konkurranser. 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #926 Skrevet 23. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at fretex er nominert til «årets butikk» av motemagasinet Costume for 2020? Anonymkode: 9720a...e77 Det er nok mye politikk rundt akkurat dette. At dem er nominert betyr ikke at dem vinner. Ser man i interiørkataloger finner man sjeldent ubehandlede pallemøbler og gamle kontorskap. At det ble betegnet som en fretexhytte var mer et symbol enn noe annet. Anonymkode: 601c3...6fb 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #927 Skrevet 23. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, her var det noen som ikke ønsket at E&A vant. Hvorfor får vi nok aldri vite. Anonymkode: 601c3...6fb Ja, sikkert noen som ikke liker folk med utenlandsk opphav som lurer i kulissene. Eller vent nå litt.. Anonymkode: 16d85...cc3 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #928 Skrevet 23. oktober 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke vitsen med den Spleisen, hva skal de pengene brukes til? Hytta er jo allerede solgt, så de kan ikke brukes til å kjøpe den hvertfall😳 Anonymkode: 16ebd...148 Enig. Bare tull. Konkurransen endte som den gjorde, dessverre, men en spleis for å samle inn noen hundretusener blir bare feil. Ikke får dem hytta, og ikke klarer dem å få nok til å kjøpe en annen heller. Jostein og Emma endte på 400.000,- i fjor. Det synes jeg blir fryktelig rart. Parene får også betalt for å være der, så dem lider ingen nød selv om dem er blitt bortdømt. Lag heller spleiser til bedre formål enn dette. Mener jeg. Anonymkode: 601c3...6fb 14
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #929 Skrevet 23. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre er ikke «sympatisk» med på listen over det dommerne vurderer. Anonymkode: 16d85...cc3 Sikker? Man kan nå lagt med krokkodilletårer. Anonymkode: 601c3...6fb
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #930 Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ikke fulgt med. Men hører folk sier de er det mest politisk korrekte paret. Kjøper gjenbrukt osv. Anonymkode: d5d86...6ca Det kan jo hende det er noe i det. I fjor var KK det mest «politisk korrekte» paret. Et homofilt og nå et «interracial» par. Ikke noe galt med det, men tror nok det er en fordel fremfor å være «bare et vanlig par» som JJ og EA, eller far og sønn for den saks skyld. Anonymkode: 16d85...cc3 3
Sommergal Skrevet 23. oktober 2020 #931 Skrevet 23. oktober 2020 35 minutter siden, loveli skrev: Hyttene blir ikke nødvendigvis strippet nei. Arbeid som er bra nok utført blir ikke gjengjort. Men det er ikke bare i kroner og øre man kan tjene ting. TV2 kan vinne mye på at "riktig" par vinner slik at de har noen profiler i staben sin som de kan kalle Sommerhytta-xxx. Dette er gratis reklame for TV2 så lenge personen er å se på sosiale medier og på TV. Øyunn passer også profilen TV2 ønsker seg i sin portefølje. Ny, moderne på så mange måter f.eks. usminket/ikke tilgjort/resirkulerer, sprek, smart, morsom, sprudlende og ja... vil være offentlig. Bl.a. derfor jeg ikke tror at far og datter vant i fjor, de hadde ikke interesse av å være masse på TV etter at programmet var over. Paret som vant ville det og det har ført til mye gratis reklame for "Sommerhytta". Det blir bare spekulasjon, men det er mine tanker. Øyunn har mange følgere på Instagram og Tiktok og ønsker å utlevere seg selv. Fantastisk for TV2 at hun vant da. Sommerhytta-Øyunn/Øyunn fra Sommerhytta. Men det har ikke noe å si for TV2 om hyttene har godt nok arbeid eller ikke. Når sommerhytta er ferdig så er det Merkantilbygg AS som tar over og renoverer, og selger. TV2 tjener ikke en krone på hyttene som blir solgt eller jobben som er blitt gjort. Når det kommer til det andre du nevner så er det fullt mulig du har rett, det var hvert fall en interessant tanke. Men som du sier, det blir bare spekulasjoner. 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #932 Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke vitsen med den Spleisen, hva skal de pengene brukes til? Hytta er jo allerede solgt, så de kan ikke brukes til å kjøpe den hvertfall😳 Anonymkode: 16ebd...148 Hvorfor er hytte allerede solgt? Legges det ikke ut nå for salg? (jeg er ikke helt kjent med konseptet og har ikke sett alle episoder, beklager hvis jeg spør dumt) Anonymkode: 79f58...c90
Gjest loveli Skrevet 23. oktober 2020 #933 Skrevet 23. oktober 2020 (endret) 12 minutter siden, Sommergal skrev: Men det har ikke noe å si for TV2 om hyttene har godt nok arbeid eller ikke. Når sommerhytta er ferdig så er det Merkantilbygg AS som tar over og renoverer, og selger. TV2 tjener ikke en krone på hyttene som blir solgt eller jobben som er blitt gjort. Når det kommer til det andre du nevner så er det fullt mulig du har rett, det var hvert fall en interessant tanke. Men som du sier, det blir bare spekulasjoner. Jeg vet. Jeg ordla meg på den måten for å få frem poenget med at alt man tjener her i livet ikke trenger å måles i penger her og nå, man kan 'tjene' på så mange måter. Uavhengig av om TV2 eller Merkantilbygg får pengene fra hyttesalget. Ser at det kan være dumt ordvalg i dette tilfellet ettersom så mange tror at TV2 tjener på hyttesalgene. Takk. Endret 23. oktober 2020 av loveli
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #934 Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, loveli skrev: Hyttene blir ikke nødvendigvis strippet nei. Arbeid som er bra nok utført blir ikke gjengjort. Men det er ikke bare i kroner og øre man kan tjene ting. TV2 kan vinne mye på at "riktig" par vinner slik at de har noen profiler i staben sin som de kan kalle Sommerhytta-xxx. Dette er gratis reklame for TV2 så lenge personen er å se på sosiale medier og på TV. Øyunn passer også profilen TV2 ønsker seg i sin portefølje. Ny, moderne på så mange måter f.eks. usminket/ikke tilgjort/resirkulerer, sprek, sammen med en med annen hudfarge (mange trenger å se slikt i 2020 for å få opp øya dessverre), smart, morsom, sprudlende og ja... vil være offentlig. Bl.a. derfor jeg ikke tror at far og datter vant i fjor, de hadde ikke interesse av å være masse på TV etter at programmet var over. Paret som vant ville det og det har ført til mye gratis reklame for "Sommerhytta". Det blir bare spekulasjon, men det er mine tanker. Øyunn har mange følgere på Instagram og Tiktok og ønsker å utlevere seg selv. Fantastisk for TV2 at hun vant da. Sommerhytta-Øyunn/Øyunn fra Sommerhytta. Jeg kunne ikke sagt meg mere enig i dette! Mange er så opphengt i hyttenes verdi, men det TV2 tjener videre på her er omdømme og publisitet, som du sier! Det at Lars gir hammeren på forskjellige premisser fra år til år er også særlig uheldig. Anonymkode: fb768...45a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #935 Skrevet 23. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjenbruk er sikkert kjempebra utifra et klimaperspektiv. Men interiørmessig i den hytta ble det overhodet ikke pent, som var mitt poeng. Om det var politisk korrekt eller ikke får så være, det har ingenting med konkurransen å gjøre heller. Og som jeg har skrevet tidligere, hadde bare Ø&L pusset litt på møblene, malt, beiset eller oljet dem, så hadde dem jo faktisk blitt pene. Men å bruke råe paller som sofa... altså... du kan ikke mene at det var nydelig og behagelig akkurat. Hva har dette med alderen min at jeg mener ubehandlede paller, gamle kontorskap og et skap som så klar for dynga ut å gjøre? Anonymkode: 601c3...6fb Smaken er som baken! Jeg syns hytta ble kjempe fin! Skikkelig gjennomført! Hadde de malt alle møblene hadde det ødelagt mye av stilen, mange gammle møbler blir fort «harry» om man begynner å male/beise dem. Anonymkode: 098b5...c98 6
Gjest loveli Skrevet 23. oktober 2020 #936 Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne ikke sagt meg mere enig i dette! Mange er så opphengt i hyttenes verdi, men det TV2 tjener videre på her er omdømme og publisitet, som du sier! Det at Lars gir hammeren på forskjellige premisser fra år til år er også særlig uheldig. Anonymkode: fb768...45a Det som er fint med det er at den dommeren man frem til nå har trodd har vært den som er mest rettferdig og uten favoritter også lar seg styre av TV2/følelser whatever. Det er liksom det mest avslørende for hvor uærlig denne "konkurransen" drives. Man kan ikke for alvor mene at det er helt tilfeldig at han i fjor ga hammeren til det paret med størst progresjon og i år til det paret som kunne alt fra før... hans egne ord til og med, er ikke noe jeg bare dikter opp. Litt merkelig at produksjonen ikke engang prøver å skjule det engang.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #937 Skrevet 23. oktober 2020 Dette var fjerde sesong av sommerhytta, og konseptet og hvordan vinneren avgjøres bør nå være ganske klart, hvert fall for de som melder seg på. Det deles ut 1 hammer hver uke til det paret som vinner ukeskonkurransen, 2 i ukes finalen på konkurranser som er ganske like hvert år, 3 fra dommerne (hvor hver er like mye verdt, ikke bare snekringen) og 1 fra naboene. E og A har nok uheldigvis ofte havnet på 2. plass og når alt kom til alt, så holdt ikke det. Jeg heiet overhode ikke på M og C, men mener det var korrekt at de fikk hammeren fra Lars over E og A. De to andre dommerne felt har mer subjektivitet over seg og sånn er det bare. Vi har ikke lik smak. Jeg synes også E og A hadde den fineste hytta, synes det var leit at de ikke vant, men samtidig ble jeg innmari glad da Ø og L vant. Konkurransen er bygd opp på den måten den er og det kan føre til at resultatet kanskje blir litt skjevt. Sånn er ofte konkurranser. Det er ikke alltid den beste sangeren som vinner fordi de i semifinalen feks hadde et dumt låtvalg som førte til mindre stemmer. Det kan kanskje føles urettferdig, men det er ikke synonymt med juks. Blir faktisk helt paff over hvor dårlige tapere enkelte her inne et på vegne av noen personer de ikke kjenner på TV. Anonymkode: ee8d0...61e 15
Gjest loveli Skrevet 24. oktober 2020 #938 Skrevet 24. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var fjerde sesong av sommerhytta, og konseptet og hvordan vinneren avgjøres bør nå være ganske klart, hvert fall for de som melder seg på. Det deles ut 1 hammer hver uke til det paret som vinner ukeskonkurransen, 2 i ukes finalen på konkurranser som er ganske like hvert år, 3 fra dommerne (hvor hver er like mye verdt, ikke bare snekringen) og 1 fra naboene. E og A har nok uheldigvis ofte havnet på 2. plass og når alt kom til alt, så holdt ikke det. Jeg heiet overhode ikke på M og C, men mener det var korrekt at de fikk hammeren fra Lars over E og A. De to andre dommerne felt har mer subjektivitet over seg og sånn er det bare. Vi har ikke lik smak. Jeg synes også E og A hadde den fineste hytta, synes det var leit at de ikke vant, men samtidig ble jeg innmari glad da Ø og L vant. Konkurransen er bygd opp på den måten den er og det kan føre til at resultatet kanskje blir litt skjevt. Sånn er ofte konkurranser. Det er ikke alltid den beste sangeren som vinner fordi de i semifinalen feks hadde et dumt låtvalg som førte til mindre stemmer. Det kan kanskje føles urettferdig, men det er ikke synonymt med juks. Blir faktisk helt paff over hvor dårlige tapere enkelte her inne et på vegne av noen personer de ikke kjenner på TV. Anonymkode: ee8d0...61e For min del handler det ikke om hvem som vant, men hva jeg mener er rettferdig. Jeg synes hele konseptet er pill råttent og at EA kom på sisteplass, det mener jeg er helt blåst. Dommerne har dømt de ned både for ting de har sagt de ønsker seg og for ting de andre deltakerne har sluppet unna med. I visse tilfeller er de rett og slett feildømt, hvis vi skal ta utgangspunkt i hva dommerne har dømt bort andre par på tidligere. Hvorfor? Hemsuka er det beste eksempelet. Der vant ØL som ikke var ferdige (med dårligere snekkerarbeid) med sin våte palleseng, over EA som var ferdige med finere snekkerarbeid men dommerne mente det var så kjedelig. ØL hadde ikke mer styling, så hvordan kan de dømme vekk det paret som var ferdig og som hadde like lite styling? I alle program bortdømmes også par som ikke er ferdige, men ikke ØL. Selv om jeg ikke liker stilen på hytta til ØL, så har jeg ikke én gang skrevet noe dritt om dem. Det handler ikke om hvem jeg liker eller ikke. Så kan du kalle meg dårlig taper bare fordi jeg reagerer på det jeg mener er utnytting av fine mennesker for å lage et TV-program (alle som er med som ikke har sjans fordi de ikke er favoritter, ikke bare EA). Minner om at tidligere deltakere har gått sammen om advokat mot Strix, så det er ikke bare noen seere på utsiden som reagerer. Setter du deg inn i saken så forstår du bedre. Men nå har alle tidligere sesonger av sommerhytta også blitt dømt hipp som happ, så jeg håper alle deltakerne visste at det ikke er en rettferdig konkurranse før de meldte seg på... Det handler ikke bare om hytta, men hvor godt likt man blir og trynefaktor.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #939 Skrevet 24. oktober 2020 1 time siden, loveli skrev: For min del handler det ikke om hvem som vant, men hva jeg mener er rettferdig. Jeg synes hele konseptet er pill råttent og at EA kom på sisteplass, det mener jeg er helt blåst. Dommerne har dømt de ned både for ting de har sagt de ønsker seg og for ting de andre deltakerne har sluppet unna med. I visse tilfeller er de rett og slett feildømt, hvis vi skal ta utgangspunkt i hva dommerne har dømt bort andre par på tidligere. Hvorfor? Hemsuka er det beste eksempelet. Der vant ØL som ikke var ferdige (med dårligere snekkerarbeid) med sin våte palleseng, over EA som var ferdige med finere snekkerarbeid men dommerne mente det var så kjedelig. ØL hadde ikke mer styling, så hvordan kan de dømme vekk det paret som var ferdig og som hadde like lite styling? I alle program bortdømmes også par som ikke er ferdige, men ikke ØL. Selv om jeg ikke liker stilen på hytta til ØL, så har jeg ikke én gang skrevet noe dritt om dem. Det handler ikke om hvem jeg liker eller ikke. Så kan du kalle meg dårlig taper bare fordi jeg reagerer på det jeg mener er utnytting av fine mennesker for å lage et TV-program (alle som er med som ikke har sjans fordi de ikke er favoritter, ikke bare EA). Minner om at tidligere deltakere har gått sammen om advokat mot Strix, så det er ikke bare noen seere på utsiden som reagerer. Setter du deg inn i saken så forstår du bedre. Men nå har alle tidligere sesonger av sommerhytta også blitt dømt hipp som happ, så jeg håper alle deltakerne visste at det ikke er en rettferdig konkurranse før de meldte seg på... Det handler ikke bare om hytta, men hvor godt likt man blir og trynefaktor. Konkurransevilkårene er da helt kjent for de som melder seg på, og har man et problem med det så melder man seg ikke på. Alle er klar over at det er 3 par som jobber ræva av seg i 10 uker for å gå tapende ut. Virker også for meg som enkelte ikke helt forstår at det er mye som skjer i kulissene som ikke kommer på TV. At episodene er klippet ned og på en måte som skal gjøre det spennende for seerne. Vi vet altså ikke den fullstendige vurderingen bak hver ukeskonkurransen og finaleuken. At du personlig mener at et annet par burde vunnet, gjør ikke vinnerne mindre verdige. At det er urettferdig er din personlige mening, og jeg påpeker igjen at det ikke er det samme som juks. Jeg er klar over situasjonen fra i fjor. Tror på ingen måte at tv2, strix eller dommerne har jukset. Jeg ser faktisk ingen gode argumenter for hva de skulle få ut av det. Mulig KK brukte en del sleipe virkemidler, som mest sannsynlig har vært i en gråsone og vanskelig å gjøre noe med i ettertid. Det er en grunn til at saken ikke fører frem. Så nei, jeg trenger ikke sette meg noe inn i dette for å forstå bedre. Synes ditt siste innspill ikke henger helt på greip og faktisk er litt motsigende. E og A er nok det paret som er best likt, de virker som fantastiske og sympatiske mennesker og har vunnet plass i mange av sommerhyttas seere og hyttenaboer sine hjerter. Men man vinner ikke konkurransen fordi man er godt likt og pga trynefaktor. Det skapes misnøye hvert år fordi det ofte ikke er det paret som er best likt som vinner. Anonymkode: ee8d0...61e 14
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #940 Skrevet 24. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er hytte allerede solgt? Legges det ikke ut nå for salg? (jeg er ikke helt kjent med konseptet og har ikke sett alle episoder, beklager hvis jeg spør dumt) Anonymkode: 79f58...c90 Mikkel har selv sagt det, at EA og MC sine hytter er solgt og tatt i bruk, mens JJ sin ikke er solgt enda. Anonymkode: 16ebd...148
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå