AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #941 Skrevet 24. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mikkel har selv sagt det, at EA og MC sine hytter er solgt og tatt i bruk, mens JJ sin ikke er solgt enda. Anonymkode: 16ebd...148 Det er jo veldig rart at dem velger å selge hyttene underveis når dem får tidenes reklame rundt seg på TV i 10 uker etterpå. Det hadde nok lønnet seg å vente til programmet var over med å legge dem ut for salg. Man skulle jo tro at sjansen for budkrig økte betraktelig. E&A hadde en hytte som straks kunne fått en helt annen pris enn takst ved en eventuell budkrig. Anonymkode: 601c3...6fb
punkyB Skrevet 24. oktober 2020 #942 Skrevet 24. oktober 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo veldig rart at dem velger å selge hyttene underveis når dem får tidenes reklame rundt seg på TV i 10 uker etterpå. Det hadde nok lønnet seg å vente til programmet var over med å legge dem ut for salg. Man skulle jo tro at sjansen for budkrig økte betraktelig. E&A hadde en hytte som straks kunne fått en helt annen pris enn takst ved en eventuell budkrig. Anonymkode: 601c3...6fb Det er jo litt spesiell situasjon at det var jo innspilling for lenge siden så rent økonomisk er det vel litt uheldig at hyttene står tomme, så kanskje uansett så vurderte de det at det var bedre å selge enn å vente til etter at tv-serien var sendt. Er vel ikke sikker på at de hyttene er så attraktive fordi siden man kanskje er litt usikker på standarden/at den er forskriftsmessig bygget selv om den blir gått over/endret etterpå. Jeg synes serien er god reklame for Lysern Strandpark dog - de har jo andre hytter til salgs der selv om det ser ut som om området er ganske fullt/utsolgt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #943 Skrevet 24. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var fjerde sesong av sommerhytta, og konseptet og hvordan vinneren avgjøres bør nå være ganske klart, hvert fall for de som melder seg på. Det deles ut 1 hammer hver uke til det paret som vinner ukeskonkurransen, 2 i ukes finalen på konkurranser som er ganske like hvert år, 3 fra dommerne (hvor hver er like mye verdt, ikke bare snekringen) og 1 fra naboene. E og A har nok uheldigvis ofte havnet på 2. plass og når alt kom til alt, så holdt ikke det. Jeg heiet overhode ikke på M og C, men mener det var korrekt at de fikk hammeren fra Lars over E og A. De to andre dommerne felt har mer subjektivitet over seg og sånn er det bare. Vi har ikke lik smak. Jeg synes også E og A hadde den fineste hytta, synes det var leit at de ikke vant, men samtidig ble jeg innmari glad da Ø og L vant. Konkurransen er bygd opp på den måten den er og det kan føre til at resultatet kanskje blir litt skjevt. Sånn er ofte konkurranser. Det er ikke alltid den beste sangeren som vinner fordi de i semifinalen feks hadde et dumt låtvalg som førte til mindre stemmer. Det kan kanskje føles urettferdig, men det er ikke synonymt med juks. Blir faktisk helt paff over hvor dårlige tapere enkelte her inne et på vegne av noen personer de ikke kjenner på TV. Anonymkode: ee8d0...61e Jeg skjønner argumentasjonen min, men det du sier om Lars henger jo ikke på greip i forhold til hans hammer i fjord. Her har altså premissene for vinne endret seg. Då det er ikke så rett frem som det du tror. at ØL vant hems uka er for meg også et under, her var helt klart EA sin hems bedre snekret og JJ sin hems bedre stylet. Men det er også helt klart hvor mye TV2 har å tjene på at et ungt par, som søker seg til rampelyset både på some og andre kanaler (levi på DNB ung) vinner. De er og forblir sommerhytta vinnerne, og det er publisitet for TV2. Dette ville ikke TV2 fått av et par som ikke ønsker å bli «influensere». At de i tillegg er en lys og en mørk, gjør det jo vare enda mere politisk korrekt. mener ikke noe vondt på noen av deltagerne her, det er produksjonen som er «problemet». Anonymkode: fb768...45a 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #944 Skrevet 24. oktober 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok mye politikk rundt akkurat dette. At dem er nominert betyr ikke at dem vinner. Ser man i interiørkataloger finner man sjeldent ubehandlede pallemøbler og gamle kontorskap. At det ble betegnet som en fretexhytte var mer et symbol enn noe annet. Anonymkode: 601c3...6fb Det jeg mente å få fram er at «fretexhytte» ser ikke unge på som noe negativt, snarere tvert i mot. Anonymkode: 9720a...e77 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #945 Skrevet 24. oktober 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner argumentasjonen min, men det du sier om Lars henger jo ikke på greip i forhold til hans hammer i fjord. Her har altså premissene for vinne endret seg. Då det er ikke så rett frem som det du tror. at ØL vant hems uka er for meg også et under, her var helt klart EA sin hems bedre snekret og JJ sin hems bedre stylet. Men det er også helt klart hvor mye TV2 har å tjene på at et ungt par, som søker seg til rampelyset både på some og andre kanaler (levi på DNB ung) vinner. De er og forblir sommerhytta vinnerne, og det er publisitet for TV2. Dette ville ikke TV2 fått av et par som ikke ønsker å bli «influensere». At de i tillegg er en lys og en mørk, gjør det jo vare enda mere politisk korrekt. mener ikke noe vondt på noen av deltagerne her, det er produksjonen som er «problemet». Anonymkode: fb768...45a Kan noen vennligst forklare meg hvordan tv2 tjener penger på at de er aktive på some? Er det virkelig så mye å vinne på at sommerhytta blir nevnt på Instagram at det er verd å risikere negativ omtale ved å jukse med bedømmingen? Anonymkode: ff04b...89d 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #946 Skrevet 24. oktober 2020 Kan dere ikke slutte med alle disse konspirasjonsteoriene bare fordi det ikke gikk slik dere håpet? Det kan være bare et dårlig konstruert konsept, det trenger ikke være rigget... Anonymkode: 53e80...660 10
Gjest loveli Skrevet 24. oktober 2020 #947 Skrevet 24. oktober 2020 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Konkurransevilkårene er da helt kjent for de som melder seg på, og har man et problem med det så melder man seg ikke på. Alle er klar over at det er 3 par som jobber ræva av seg i 10 uker for å gå tapende ut. Virker også for meg som enkelte ikke helt forstår at det er mye som skjer i kulissene som ikke kommer på TV. At episodene er klippet ned og på en måte som skal gjøre det spennende for seerne. Vi vet altså ikke den fullstendige vurderingen bak hver ukeskonkurransen og finaleuken. At du personlig mener at et annet par burde vunnet, gjør ikke vinnerne mindre verdige. At det er urettferdig er din personlige mening, og jeg påpeker igjen at det ikke er det samme som juks. Jeg er klar over situasjonen fra i fjor. Tror på ingen måte at tv2, strix eller dommerne har jukset. Jeg ser faktisk ingen gode argumenter for hva de skulle få ut av det. Mulig KK brukte en del sleipe virkemidler, som mest sannsynlig har vært i en gråsone og vanskelig å gjøre noe med i ettertid. Det er en grunn til at saken ikke fører frem. Så nei, jeg trenger ikke sette meg noe inn i dette for å forstå bedre. Synes ditt siste innspill ikke henger helt på greip og faktisk er litt motsigende. E og A er nok det paret som er best likt, de virker som fantastiske og sympatiske mennesker og har vunnet plass i mange av sommerhyttas seere og hyttenaboer sine hjerter. Men man vinner ikke konkurransen fordi man er godt likt og pga trynefaktor. Det skapes misnøye hvert år fordi det ofte ikke er det paret som er best likt som vinner. Anonymkode: ee8d0...61e Hvordan episoden er klippet har da ingenting å si for utfallet av hems-uken. Dommerne sier alltid at man må være ferdig for å bli vurdert, ØL var ikke ferdig. Jeg snakker ikke bare om urettferdighet og min personlige mening, men helt objektive krav som til stadighet forandrer seg, bl.a. i hem-suken. Altså er det ikke min subjektive mening at det er urettferdig, men de objektive premissene for å vinne forandrer seg. Hammeren til Lars... Det er ikke slik man driver fair-play. Du tror ikke Strix jukset i fjor, det tror jeg. At de tillater juks vil jeg si er det samme som å jukse. EA var ikke best likt av dommerne nei, fikk du virkelig det inntrykket? De ble bortdømt og fikk ikke en eneste dommerhammer. Merkelig at du mener de var favoritter. Må igjen nevne hems-uka. EA er derimot publikumsfavoritter. Endret 24. oktober 2020 av loveli
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #948 Skrevet 24. oktober 2020 5 minutter siden, loveli skrev: EA er derimot publikumsfavoritter. Korrekt. Samt nabofavoritter. Men ifølge dommerne som har skrytt hemningsløst av E&A både når det kommer til snekring, interiør og uteområde mener altså at publikum og naboer tar feil. Det er jo underlig at disse 3 ikke deler meningene til publikum og naboer, ikke engang med en eneste gullhammer i finalen, og sørger for at E&A endte sist i hele Sommerhytta. Man blir motargumentert med at vi ikke vet hva som skjer bak kamera, og at man har sympati for E&A. Det er feil. For vi vet hva vi ser på utførelse, man vet hva man ser med det blotte øyet og man vet hva man hører fra dommerne underveis. Hadde E&A faktisk vært fortjent aller sist, så ville dem aldri vært hverken nabo- eller publikumsfavoritter. I motsatt eksempel, hvorfor var ikke Aleksander og Miriam publikumsfavoritter i fjor da, hvis det handler om sympati? Fordi dem åpenbart var for dårlige på snekkering og finish. Publikum og naboer er ikke akkurat hjernedøde når man selv bedømmer. Man ser jo og hører jo. Det er jo en grunn til at E&A fikk slik oppslutning som dem fikk. Nettopp fordi dem fortjente det. Bortsett fra hos dommerne.... som egentlig motsa sine egne vurderingen når dem går disse rundene. Lars konklusjon var intet mindre enn latterlig. Anonymkode: 601c3...6fb 10
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #949 Skrevet 24. oktober 2020 53 minutter siden, loveli skrev: Hvordan episoden er klippet har da ingenting å si for utfallet av hems-uken. Dommerne sier alltid at man må være ferdig for å bli vurdert, ØL var ikke ferdig. Jeg snakker ikke bare om urettferdighet og min personlige mening, men helt objektive krav som til stadighet forandrer seg, bl.a. i hem-suken. Altså er det ikke min subjektive mening at det er urettferdig, men de objektive premissene for å vinne forandrer seg. Hammeren til Lars... Det er ikke slik man driver fair-play. Du tror ikke Strix jukset i fjor, det tror jeg. At de tillater juks vil jeg si er det samme som å jukse. EA var ikke best likt av dommerne nei, fikk du virkelig det inntrykket? De ble bortdømt og fikk ikke en eneste dommerhammer. Merkelig at du mener de var favoritter. Må igjen nevne hems-uka. EA er derimot publikumsfavoritter. Selvfølgelig er dette dine personlige meninger. Hadde dette vært rent objektivt så hadde ikke vært så mange ulike meninger om det. Jeg sa for øvrig ikke at E og A var dommerfavoritter, men at det blir misnøye fordi de er publikumsfavoritter. E og A var også mine favoritter, men jeg tenker ikke at alt er juks og fanteri av den grunn. Anonymkode: ee8d0...61e 5
Gjest loveli Skrevet 24. oktober 2020 #950 Skrevet 24. oktober 2020 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er dette dine personlige meninger. Hadde dette vært rent objektivt så hadde ikke vært så mange ulike meninger om det. Anonymkode: ee8d0...61e Feil. Gjennom hele sommerhytta har de sagt at man må være ferdig for å bli vurdert. ØL var ikke ferdige, men vant. EA var ferdige, men vant ikke. I fjor ga Lars hammeren til det paret med størst progresjon. I år var argumentet hans omvendt. Det er ikke subjektivt, dette er rene objektive motsigelser. Endret 24. oktober 2020 av loveli
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #951 Skrevet 24. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo veldig rart at dem velger å selge hyttene underveis når dem får tidenes reklame rundt seg på TV i 10 uker etterpå. Det hadde nok lønnet seg å vente til programmet var over med å legge dem ut for salg. Man skulle jo tro at sjansen for budkrig økte betraktelig. E&A hadde en hytte som straks kunne fått en helt annen pris enn takst ved en eventuell budkrig. Anonymkode: 601c3...6fb Disse hyttene selges til fastpris. Anonymkode: 4016c...d65 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #952 Skrevet 24. oktober 2020 15 minutter siden, loveli skrev: Feil. Gjennom hele sommerhytta har de sagt at man må være ferdig for å bli vurdert. ØL var ikke ferdige, men vant. EA var ferdige, men vant ikke. I fjor ga Lars hammeren til det paret med størst progresjon. I år var argumentet hans omvendt. Det er ikke subjektivt, dette er rene objektive motsigelser. Blir ikke mindre subjektivt ved at du gjentar deg til det kjedelige. Men nå er sommerhytta ferdig for meg i år. Gratulerer til velfortjente vinnere. Anonymkode: ee8d0...61e 6
Gjest loveli Skrevet 24. oktober 2020 #953 Skrevet 24. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke mindre subjektivt ved at du gjentar deg til det kjedelige. Men nå er sommerhytta ferdig for meg i år. Gratulerer til velfortjente vinnere. Anonymkode: ee8d0...61e Enig i at denne diskusjonen er ganske kjedelig. 😛
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #954 Skrevet 24. oktober 2020 Ja, jeg slutter å følge Sommerhytta nå jeg også. Man kan være uenig til man blir grønn, men det nytter visst ikke. Rettferdigheten kommer aldri. Dessverre kjører visst Sommerhytta samme konseptet i år (har jeg hørt), så vi får like mye å irritere oss over neste sesong. Takk for laget, og for enigheter og uenigheter i tråden! Ha det fint alle! PS. 2 måneder til julaften i dag Anonymkode: 601c3...6fb 2
Gjest loveli Skrevet 24. oktober 2020 #955 Skrevet 24. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg slutter å følge Sommerhytta nå jeg også. Man kan være uenig til man blir grønn, men det nytter visst ikke. Rettferdigheten kommer aldri. Dessverre kjører visst Sommerhytta samme konseptet i år (har jeg hørt), så vi får like mye å irritere oss over neste sesong. Takk for laget, og for enigheter og uenigheter i tråden! Ha det fint alle! PS. 2 måneder til julaften i dag Anonymkode: 601c3...6fb God jul på forskudd! 🤗
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #956 Skrevet 24. oktober 2020 3 minutter siden, loveli skrev: God jul på forskudd! 🤗 God jul på forskudd til deg å 😊 Og beklager kranglingen under bad-uken. Du er ikke så verst likevel. 😅 Kanskje vi skulle ha meldt oss på Sommerhytta sammen som et par 😁 Anonymkode: 601c3...6fb 1
Gjest loveli Skrevet 24. oktober 2020 #957 Skrevet 24. oktober 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: God jul på forskudd til deg å 😊 Og beklager kranglingen under bad-uken. Du er ikke så verst likevel. 😅 Kanskje vi skulle ha meldt oss på Sommerhytta sammen som et par 😁 Anonymkode: 601c3...6fb Har vi krangla? 🤪 Du er anonym og det er umulig å holde styr på anonymkodene. Når jeg får tid skal jeg gå tilbake og se hva for noe skit jeg har slengt til deg. 😆 Føler jeg har prøvd å holde meg saklig i denne tråden da (veit ikke om jeg var det under bad-uken), men jeg er ganske urokkelig på hva jeg mener om ting. 😎 Hahaha, bare for morroskyld, hvilket kjønn og hvor gammel er du? (Bare lurer av pur nysgjerrighet, selvfølgelig ikke fordi vi skal melde oss på altså!). Bare kult om du hadde vært 60 år og dame og så hadde vi vært "KG-fittene" på Sommerhytta fra hver vår generasjon. 🤣
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #958 Skrevet 24. oktober 2020 11 minutter siden, loveli skrev: Har vi krangla? 🤪 Du er anonym og det er umulig å holde styr på anonymkodene. Når jeg får tid skal jeg gå tilbake og se hva for noe skit jeg har slengt til deg. 😆 Føler jeg har prøvd å holde meg saklig i denne tråden da (veit ikke om jeg var det under bad-uken), men jeg er ganske urokkelig på hva jeg mener om ting. 😎 Hahaha, bare for morroskyld, hvilket kjønn og hvor gammel er du? (Bare lurer av pur nysgjerrighet, selvfølgelig ikke fordi vi skal melde oss på altså!). Bare kult om du hadde vært 60 år og dame og så hadde vi vært "KG-fittene" på Sommerhytta fra hver vår generasjon. 🤣 Angående fliser på badet, jeg mente visst at treverk var the big deal, og heller baderomsplater enn industrifliser Jeg likte nettopp et av innleggene dine der, så du kan ta et tilbakeblikk hvis du ønsker... M35 her. Så du får ta på deg rollen som "KG-fitte" på Sommerhytta alene... Neste Sommerhytte-tråd skal jeg ikke være anonym, jeg lover, selv om jeg har en profil med 0 innlegg til nå Anonymkode: 601c3...6fb
Gjest loveli Skrevet 24. oktober 2020 #959 Skrevet 24. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Angående fliser på badet, jeg mente visst at treverk var the big deal, og heller baderomsplater enn industrifliser Jeg likte nettopp et av innleggene dine der, så du kan ta et tilbakeblikk hvis du ønsker... M35 her. Så du får ta på deg rollen som "KG-fitte" på Sommerhytta alene... Neste Sommerhytte-tråd skal jeg ikke være anonym, jeg lover, selv om jeg har en profil med 0 innlegg til nå Anonymkode: 601c3...6fb Hahaha, var det deg!??!? Din satans satan. 🤣 Nå må jeg spise ordene mine om at jeg har prøvd å være saklig i denne tråden tror jeg. Husker at jeg var skikkelig uenig iallfall. 🙊 Så kjedelig for deg at du måtte like et av innleggene mine der for å vise meg hvor vi krangla da. Kjipt for deg, men bra for meeeg.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #960 Skrevet 24. oktober 2020 1 minutt siden, loveli skrev: Hahaha, var det deg!??!? Din satans satan. 🤣 Nå må jeg spise ordene mine om at jeg har prøvd å være saklig i denne tråden tror jeg. Husker at jeg var skikkelig uenig iallfall. 🙊 Så kjedelig for deg at du måtte like et av innleggene mine der for å vise meg hvor vi krangla da. Kjipt for deg, men bra for meeeg. Der har du oss i et nøtteskall! Det var nok meg i et frustrert øyeblikk Jeg liker for øvrig ikke bli motsagt når jeg føler jeg har et godt poeng... "Satans satan" faktisk! Ka farsken, utifra munnspråket, så skulle man tro du bodde nært meg. Kanskje vi kan melde oss på som naboer? Ettersom du gjentatte ganger må korrigeres av meg: det heter forresten ikke "KG-fitte", men "KG-fetta". Fitte er noe helt annet enn fetta Anonymkode: 601c3...6fb 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå