Gå til innhold

Sommerhytta 2020.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Programmet heter "Sommerhytta" og ikke "Byggingeniørene". Ligger liksom litt i korta at gode/kreative løsninger, innredning og interiør og helheten vil telle minst like mye som det byggtekniske. M&C tapte sannsynligvis hytta på at de er noen sta jævler og kun tok hensyn til sin egne særegne smak og null til den kvinnelige interiørarkitekten og Blomster-Finn, som tross alt er 2/3 av dommerpanelet. All ære til dem for det men rent taktisk var det å skyte seg selv i foten. E&A gikk kanskje litt for mye den andre veien med å prøve å please dommerne og å gjøre forandringer-etter- at ukeskonkurransene var ferdig. Det blir også litt feil. Ø&L gjorde vel også noe av det samme men traff bedre på sin gjennomførte stil fra dag 1 og vant fortjent.

Uansett må det være en av få ganger i denne typen program hvor samtlige deltakere virket gjennomført sympatiske. Må være helt jævlig surt å tape 3-4 mill på målstreken i en konkurranse som dette hvor man har slitt seg ut i 10 uker. 

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde Arber og Esra var «de unges» alibi. At Øyunn og Levi er 2/4 år yngre er for meg ubegripelig!

Anonymkode: 16d85...cc3

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner vel at programmet er klippet? Han har nok sagt flere ting, og sett over andre ting, som ikke kommer med. Det er lov å bruke hodet. I alle fall sette seg inn i hvordan TV-programmer fungerer🙄

Anonymkode: ff0f7...8ea

Som om jeg skulle sagt det selv. Takk. 

Anonymkode: 960ca...e3f

• Liker 4
Skrevet

Er det mulig å hyperventilere og grine mer enn Øyunn? Skulle tro hun hadde fått et dødsbudskap.. 

Anonymkode: 624d4...b41

• Liker 5
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å hyperventilere og grine mer enn Øyunn? Skulle tro hun hadde fått et dødsbudskap.. 

Anonymkode: 624d4...b41

Skjerp deg. 

• Liker 36
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes Ø&L fortjente å vinne. Likte hytten deres godt. Men jeg er enig i at Lars sin utdeling av hammeren var patetisk. Han har selv nevnt at han ikke liker finish og endel tekniske løsninger. Er det slik at de som går inn med absolutt best og skjev fordelt snekkerkunnskap ift. andre deltakere før konkurransen, uansett skal vinne den hammeren i finalen da? Nå gir heller ikke hammeren fra i fjor til haldenparet mening. Føler også det er noe alvorlig galt med fordelingen av stemmer når e&a kommer dårligst ut av alle parene for øvrig.

Syntes alle parene var flinke. Forstår at J&J var litt knust av å ikke få Finn sin hammer. Det var nok et lite håp der. Jeg syntes personlig at alle utenom dem hadde veldig kjedelige uteområder. Leste at de er det eneste paret som vurderer å kjøpe hytten. Håper de ender opp med å gjøre det!

Anonymkode: 2e567...daa

Jeg synes uteområder til J og J var helt forferdelig, så rotete og mye krimskrams overalt. For mye av det det gode. Så rotete med heller i hulter til bulter osv. Men de hadde mange fine ting, men dessverre for mye....

Anonymkode: 213c3...be3

• Liker 27
Skrevet

Jeg tenkte etter forrige sesongs fadese at jeg skulle gi programmet en sjanse. Men nå gidder jeg ikke mer, for nå blir det for dumt. Kanskje hvis det kommer nye dommere, som ikke dømmer etter sin egen sentimentalitet.

KK fortjente jo å vinne, selv om de jukset, da de utviste gode ferdigheter. Men årets vinnere er jo bare tull. Får håpe ingen stryker med den dagen pergolaen kommer styrtende...

Anonymkode: 63678...e22

• Liker 12
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen ordne i stand en spleis til E&A???

Anonymkode: c4f48...576

Det er gjort, sjekket nettopp spleis.no 👍🏻 

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte etter forrige sesongs fadese at jeg skulle gi programmet en sjanse. Men nå gidder jeg ikke mer, for nå blir det for dumt. Kanskje hvis det kommer nye dommere, som ikke dømmer etter sin egen sentimentalitet.

KK fortjente jo å vinne, selv om de jukset, da de utviste gode ferdigheter. Men årets vinnere er jo bare tull. Får håpe ingen stryker med den dagen pergolaen kommer styrtende...

Kan du legge ut bevis på at de har jukset når du kommer med slike påstander. It’s on the internet, so it must be true🙄

• Liker 7
Skrevet

Min rangering var:

1. E & A

2. J & J

3. M & C

4. Ø & L

Anonymkode: 0af16...26d

• Liker 8
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du legge ut bevis på at de har jukset når du kommer med slike påstander. It’s on the internet, so it must be true🙄

Det er veldig irriterende å skulle ha en diskusjon med et voksent menneske som "ruller med øynene". Diskutér ordentlig, og godta at folk har andre meninger enn deg. Du har jo voktet denne tråden veldig lenge nå.

Det er jo blitt bevist gang på gang. Det er jo til og med blitt kommentert fra produsenten at de har blitt strengere på å håndheve reglene, bl.a. at deltakerne må levere inn kvitteringer og lignende kjøpsbevis. Nyheten om KK's venner som la ut dyre møbler til lav pris på Finn, har jo opptil flere bekreftet.

• Liker 11
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er veldig irriterende å skulle ha en diskusjon med et voksent menneske som "ruller med øynene". Diskutér ordentlig, og godta at folk har andre meninger enn deg. Du har jo voktet denne tråden veldig lenge nå.

Det er jo blitt bevist gang på gang. Det er jo til og med blitt kommentert fra produsenten at de har blitt strengere på å håndheve reglene, bl.a. at deltakerne må levere inn kvitteringer og lignende kjøpsbevis. Nyheten om KK's venner som la ut dyre møbler til lav pris på Finn, har jo opptil flere bekreftet.

Har prøvd å følge den saken der ganske tett, men annet enn de hvite stenene har jeg ikke sett noen bevis. Nå har jo de andre parene også sagt i facebookgruppa at de mest sannsynlig ikke kommer noen vei med saken sin, det synes jeg er rart om det er så lett å bevise.

Uansett, det ser virkelig ikke ut som vinnerlaget i år har jukset, men merkelig at de vant med det snekkerarbeidet. Det virker som at produksjonen passer på at de har omtrent like mange hammere inn i finalen og da får man litt rare resultater.

Anonymkode: ff04b...89d

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, LadyGrey skrev:

Det er gjort, sjekket nettopp spleis.no 👍🏻 

Men VET vi at den spleisen faktisk går til EA? Syntes det virket litt suspekt at pengene går til «Sommer Hytta» (ifjor var det jo verifisert at pengene ble utbetalt til J, i år er jeg litt skeptisk til denne som har opprettet spleisen..)

Kanskje noen kunne opprettet en hvor det ikke var noen tvil? :)

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man kommer med påstander er det vanlig å oppgi kilder til disse. Når det er sagt har ikke jeg fått med meg at det har vært juks i serien. 

• Liker 1
Skrevet

Skuffet på vegne av Esra og Arber, de hadde den soleklart beste hytta både byggteknisk og interiørmessig.. De fremsto som et utrolig sympatisk par som hadde fortjent hytta så til de grader  😔

Anonymkode: 4b5ca...f7e

• Liker 16
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi det er den hytta de tjener minst på å selge? De andre hyttene er gode nok til å få solgt, dermed tjener tv2 masse penger. Men når det er sagt så var det artig å se gleden til ØL 😀 Artig at et par som har vært sammen kun 1 år vinner hytte 😅

Det er ikke Tv2 som eier hyttene, det er Merkantilbygg. De sponser kun vinnerhytta (som betaling for PR programmet gir) resten strippes helt ned og selges som ordinære hytter til fastpris (totalt ca 60 nye hyttet i Lysern strandpark). Prisen på hytta til EA (og de andre) er satt allerede, basert på hyttetypen- og denne er lik som JJ og ØL sin hytte. 

Anonymkode: 4016c...d65

• Liker 8
Skrevet

Ble såååååå skuffet. Var helt sikker på at Lars skulle gi sin hammer til Arber og Esra, så da hans hammer manglet tenkte jeg at nå har de vunnet. For da ville de vært det paret med 4 hammere som hadde flest stemmer fra naboene. 
Men neida..... :(

Helt utrolig at de som har vært så flinke, og fått såååå mye skryt faktisk havner sist.

Jeg likte godt hvordan hytta til Øyun og Levi ble seende ut. Det var koselig. (Selv om jeg syns pallemøbler er stygt). Men med så mye dårlig håndverk (både på badet og det som ble snekret) er det ganske utrolig at det ble vinnerhytta.....

• Liker 17
Skrevet

Jeg har aldri sett på dette før. Vil de andre tre parene får mulighet å kjøpe hyttene til en rabattert pris?

Anonymkode: 79f58...c90

• Liker 4
Skrevet

Det er helt på trynet at ikke E og A fikk en eneste dommerhammer! Greit alle har jobbet hardt og fortjener å vinne like mye basert på innsatsen... Men sluttresultatet MÅ da telle hvis ikke dette bare skal bli en popularitetskonkurranse? Ø og L er kule folk, men å snekre hytte kan de ikke🙈 Skjønner ikke hvordan det er mulig...

Anonymkode: ae9d8...ada

• Liker 17
Skrevet

Gratulerer Øyunn og Levi! Vel fortjent seier! Og øyunn, oh my, så vakker du var i finalen!!! (jeg vet du leser!)

Jeg synes det er verdige vinnere som vant, de har vist en enormt progresjon.

At E&A ikke fikk hammer er ubegripelig. Lars har GANG PÅ GANG gjennom serien skrytt til dem for snekkerarbeidet de har gjort, med god grunn.

MC er flinke, men de slørver jo så enormt hele tiden, noe Lars har påpekt gang på gang, og fremdeles får de hammeren? Og i artikkelen til VG eller DB, husker ikke, viser Mikkel igjen sin usmaklige side. Heldigvis vant ikke dem.

Anonymkode: 1751e...78c

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...