Gå til innhold

Sommerhytta 2020.

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange sier at JJ lagde gjesterommet slik som EA ville, men jeg tror ikke det? Jeg fikk inntrykk av at EA hadde tenkt å fylle hele rommet med seng, og at fotenden liksom var rett innenfor døra og at man måtte krype fra enden til senga og opp til puta, hehe. Mulig jeg misforstod, men det var sånn jeg så for meg konseptet deres da de forklarte. Jeg tror også at rommet deres er smalere enn JJ sitt, og at det dermed ikke ville vært like naturlig å gjøre den løsningen som JJ gikk for. 

Anonymkode: 53d0d...0cd

Nå hadde vel JJ en annen form på sitt soverom også. E og A kunne aldri hatt seng den veien. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare jeg som reagerer på valg av trepanel på Sommerhytta i år? Alle parene har dette panelet. Derfor ingen kritikk til noen, men til panelet i seg selv. 

Falsen mellom panelet er små og trangt. Når parene da maler så blir det slike malingsansamlinger i falsen enkelte plasser. Forsåvidt ikke bare enkelte plasser, men innimellom panelet hele veien egentlig. Samtidig så får dem ikke dekt skikkelig inni falsen, så enkelte plasser er det ikke falsen skikkelig malt og treverket kommer fram. Ser egentlig amatørmessig ut. Eventuelt litt gammeldags. Man skulle iallefall ikke trodd at panelveggen var ny. 

Mon tro om panelet egentlig burde vært beiset med en mer tynnflytende beis for å unngå disse malingsansamlingene, og for å komme skikkelig inn i falsen. Selvfølgelig for sent nå, men finishen ville vært mye bedre om dette ble gjort hele veien.

Anonymkode: 601c3...6fb

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

:question: Dersom det lukter våte bikkjer og gammel røyk i et hus/hytte, kan det muligens ødelegge for godt snekkerarbeid og god design?

Anonymkode: 934ad...d10

• Liker 6
Skrevet

Synes esra og arber sitt var finest denne gangen også. Digger dansken når han sier  at det ikke skal fylles med dritt og møkk.  Når Jeanette begynner å ta med byster og den dåsa blir  det for mye for meg, men hjemme der var det jaggu strøkent. Liker heller ikke panelen i år. Blir tråder i sprekkene når de ikke går etter med  smal pensel. Ikke fint. Lilte også den grå fargen  på ø&l sitt hovedsoverom.  Synd de fjerma det

Anonymkode: a0d5d...294

• Liker 7
Skrevet

Seng som er 175 cm lang er jo så praktisk for voksne mennesker. Visste at det var bestemt at JJ skulle få hammer denne uka. Rommet var kjempefint, men den senga er jo helt tullete kort for voksne mennesker. 

Anonymkode: 469e2...dbd

• Liker 11
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seng som er 175 cm lang er jo så praktisk for voksne mennesker. Visste at det var bestemt at JJ skulle få hammer denne uka. Rommet var kjempefint, men den senga er jo helt tullete kort for voksne mennesker. 

Nå ble ikke senga bygget for voksne mennesker, så absolutt ikke tullete. 

Anonymkode: 960ca...e3f

• Liker 9
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men barna vokser jo til med tiden? 

Anonymkode: 1751e...78c

• Liker 11
Skrevet

To dommere som ser på puter og styling og en som ser på snekring og annet arbeidet synes jeg gir alt for mye fokus på førstnevnte. Det blir jo nærmest en ren stylingkonkurranse. Synes nesten det er pinlig når det i gjennomgangen brukes mer tid på å poengtere at man har tatt opp fargen på veggen i den puta enn større arbeider.

Anonymkode: 9720a...e77

• Liker 14
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Senga kan nok alltids byttes ut med tiden😉

Anonymkode: 16b9f...391

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en daybed. En sjeselong på stua vokser jo ikke selv om barna vokser? 

• Liker 2
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna? Minst en av de to ungene hennes er tenåringer, så det er bare tull. Hun ramset opp hvordan barna hennes, mor, bestemor og tantebarn skulle sove på det rommet. Så nei, den er ikke primært bygget til små barn. Det ser du også på stylingen. 

Hun kalte det bare en daybed slik at dommerne ikke kunne si noe på den tåpelige lengden på senga. Senga er plassbygd, så er litt styr å bytte den ut. 

• Liker 11
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en daybed. En sjeselong på stua vokser jo ikke selv om barna vokser? 

Et gjesterom med en daybed?

Anonymkode: 14846...6a3

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du burde kanskje følge litt bedre med - den er bygd for barna. 

Skrevet

Kravet var en soveplass. Om de vil lage for barn, baby, oldemor eller naboen - velger de slev. KK lagde for baby i fjor. 

• Liker 4
Skrevet

Barna? Minst en av de to ungene hennes er tenåringer, så det er bare tull. Hun ramset opp hvordan barna hennes, mor, bestemor og tantebarn skulle sove på det rommet. Så nei, den er ikke primært bygget til små barn. Det ser du også på stylingen. 

Hun kalte det bare en daybed slik at dommerne ikke kunne si noe på den tåpelige lengden på senga. Senga er plassbygd, så er litt styr å bytte den ut. 

Hvem bryr seg? Ligg lå skrått om du er så lang da vel. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner ikke at det å bygge en seng på 175 cm er et problem. De har jo overnatting på hemsen også. Og alle er jo ikke over 175 høy. Jeg er ikke et barn, men med mine 158 cm skulle jeg lett fått plass. De vet vel best selv hvor høy folka i familien sin er...

• Liker 11
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeanett har flere ganger tullet med at hun er lav, da er det ikke usannsynlig at barn, mor, bestemor og tantebarn også er lave. Høye folk kan ligge på skrå.

Anonymkode: ff04b...89d

• Liker 10
Skrevet

En ting er at senga til JJ er kort. En annen ting er at de må kravle oppi senga for å komme til vinduet, og det så ut som gardinene hang ned i senga. Upraktisk løsning!

Sommerhytta har blitt en designkonkurranse. Jeg syns det er trist å se hvordan EA strever for å tekkes Aina, med noe som egentlig ikke er deres stil. MC kjører sin egen smak, og får dermed ikke beralt for godt snekkerarbeid siden mangelen på styling trekker sånn ned. ØL gir mer blaffen, de har gått bort fra den påtvungne nauststilen, og jeg digger det!

Anonymkode: 16d55...ac7

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

En ting er at senga til JJ er kort. En annen ting er at de må kravle oppi senga for å komme til vinduet, og det så ut som gardinene hang ned i senga. Upraktisk løsning!

Sommerhytta har blitt en designkonkurranse. Jeg syns det er trist å se hvordan EA strever for å tekkes Aina, med noe som egentlig ikke er deres stil. MC kjører sin egen smak, og får dermed ikke beralt for godt snekkerarbeid siden mangelen på styling trekker sånn ned. ØL gir mer blaffen, de har gått bort fra den påtvungne nauststilen, og jeg digger det!

Enig med deg om designgreiene. Som andre her har foreslått burde heller dommerne gitt poeng fra 1-10 feks, og så ble det langt sammen. Jeg aner ikke hvordan de kommer fram til resultatet nå, det at vi ikke får se det vil jeg tro kan ha en sammenheng med at det ikke kun er dommerne som velger, men at produksjonen påser at de ligger nogenlunde likt før finaleuka, eller i hvertfall sånn at ingen er ute av spillet før det.

Anonymkode: ff04b...89d

• Liker 6
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lars mente finishen til MC ikke var bra nok, og at EA ikke hadde vært nøye nok med for eksempel vinduskarmen. Dette trakk ned for de to lagene, da ØL og JJ hadde nærmest perfekt snekring. Dermed gikk nok stemmen hans til en av de to lagene, og fordi stylingen til JJ var den fineste så fikk de også stemmen til Aina og Finn.

Sommerhytta er jo til dels en «design»-konkurranse, så det er klart at innredningen blir tatt i betraktning når det skal dømmes.

Anonymkode: 16b9f...391

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...