AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #601 Del Skrevet 13. oktober 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tv2 får døpe om programmet til "Ainas hytte" Det virker som at det er hennes meninger som teller når de dømmer ukesprosjektene. Lurer på hvordan parene skal få satt sine personlige preg på hyttene når kun de som har hennes smak får ros. Anonymkode: 27770...1cb Hva er dette dramaet i denne tråden? Er det virkelig nødvendig å være så nedlatende? Det er en konkurranse der de kan vinne hytte til en verdi på over 2mill, og da må dommerne få legge rettføring på hva de ønsker i besvarelsen. De som er best den uka vinner jo! Anonymkode: 960ca...e3f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #602 Del Skrevet 13. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er dette dramaet i denne tråden? Er det virkelig nødvendig å være så nedlatende? Det er en konkurranse der de kan vinne hytte til en verdi på over 2mill, og da må dommerne få legge rettføring på hva de ønsker i besvarelsen. De som er best den uka vinner jo! Anonymkode: 960ca...e3f Folk er krenka😂 Anonymkode: ff0f7...8ea 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #603 Del Skrevet 13. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er dette dramaet i denne tråden? Er det virkelig nødvendig å være så nedlatende? Det er en konkurranse der de kan vinne hytte til en verdi på over 2mill, og da må dommerne få legge rettføring på hva de ønsker i besvarelsen. De som er best den uka vinner jo! Anonymkode: 960ca...e3f Rettføring etter hva? Hva er fasit egentlig? Er fasit dommernes personlige meninger? Det er kun Lars som kan ha en mal på hvordan ting skal og må være. Aina og Finns meninger om hvordan ting skal være bør være mulig å ha en annen mening om i denne tråden. Selv om dem åpenbart har kunnskap har dem ofte altfor skjemabasert persepsjon når dem bedømmer, uten å ta hensyn til hvordan parene ønsker å ha det eller bruksområdet på det deltagerne får tak i eller produserer. Aina og Finns meninger faller derfor ikke i smak hos alle, og det har ingenting med å være krenka å gjøre. Anonymkode: 601c3...6fb 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #604 Del Skrevet 13. oktober 2020 Du ser denne dommerpersepsjonen forresten på parene i år. Ø&L ble "tvunget" til å innrede som naust fordi dommerne ønsket det, og anstrengte seg mot sin vilje for å please dommerne. Det angret dem, og må gjøre mye om igjen for å få sin stil. E&A også. Måtte male om stua fordi dommerne ikke likte det, selv om dem gjorde det selv. E&A valgte bort gjesterommet dem ønsket fordi dem visste at dommerne ikke kom til å like det fordi dommerne har sterke meninger om hvordan det må være. Det har aldri vært så rart dømming noensinne. Neste år håper jeg deltagerne snekkerer etter en forhåndsvalgt stil. Gjerne la deltagerne plukke på forhånd. Da har dommerne noe annet å forholde seg til enn personlige meninger. Anonymkode: 601c3...6fb 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 13. oktober 2020 #605 Del Skrevet 13. oktober 2020 Tror grønt lag har brukt den samme fæle fargen fra kjøkkenet. De «oransje» tonene er noe jeg virkelig hater i farger 😵😵 hadde heller håper de kunne videreført den fine blå fargen. Men igjen de om det, de skal like det (og Aina). Trist at grønt lag også har tatt inn en slik fæl farge i stue. 😵 jeg virkelig liker ikke dette! Samme som den grusomme fargen i gangen til far og datter i fjor. Blir spennende med neste episode. Lurer fælt på hva som skjer! *Og om noen av lagene faktisk kommer inn her og leser det jeg skriver. Jeg liker ikke fargevalget. Min personlige stil. Blått JA, «oransje/brun» nyanser NEI! Absolutt ingenting personlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #606 Del Skrevet 13. oktober 2020 I konkurransen i dag fikk jeg inntrykk av at deltakerne var litt lei av Finn, men kanskje jeg leser for mye inn i det. Jeg skjønner ikke hvorfor han er med, han bidrar så lite. Ang. dømming; er det noen som husker oppussingsprogrammene som gikk før sommerhytta? Ett år skulle 4 par pusse opp hver sin leilighet i en 4-mannsbolig. Der fikk alle overskuddet etter salg, og de som fikk høyest prosentvis (?) økning vant en bil. Det synes jeg var en god måte å dømme på, og ingen hadde kastet bort tiden sin. I neste program var det 4 eneboliger i kjede. Her dømte også dommerne underveis (jeg mener Aina var med), og da dømte de tydelig etter hvem de faktisk likte mest, da det ene laget ledet helt overlegent. Men vinneren ble avgjort via seerstemmer, og da røk det ledende laget ut først. Virker som det ble litt krise for tv2. Jeg er ikke fan av seerstemmer. Da måtte man i tilfelle stemt hver uke. Dømmingen som foregår nå er lite transparent, alt virker tilgjort og etter manus. Som når de går og "leter" etter en plantevegg som ikke finnes, selv om de har fått den infoen fra produksjonen på forhånd. Det legger opp til spekulering, og jeg tror personlig at de bestemmer hvem som skal få hammeren før de en gang ser på resultatet. Det kan ikke bli for ujevnt, det sier seg selv. I forrige sesong tror jeg nok KK ville fått enda flere hammere om de virkelig skulle valgt det de likte best hver uke. Så hva bør de gjøre? Burde de gå tilbake til å selge boligene, og slik avgjøre en vinner? Vinneren kan jo likevel beholde hytta, man må jo ikke akseptere et bud. Da kunne de andre deltakerne også fått noe igjen for strevet. Men hytter er kanskje for vanskelige å omsette til et spesifikt tidspunkt? Anonymkode: b224a...fb7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #607 Del Skrevet 13. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: I konkurransen i dag fikk jeg inntrykk av at deltakerne var litt lei av Finn, men kanskje jeg leser for mye inn i det. Jeg skjønner ikke hvorfor han er med, han bidrar så lite. Ang. dømming; er det noen som husker oppussingsprogrammene som gikk før sommerhytta? Ett år skulle 4 par pusse opp hver sin leilighet i en 4-mannsbolig. Der fikk alle overskuddet etter salg, og de som fikk høyest prosentvis (?) økning vant en bil. Det synes jeg var en god måte å dømme på, og ingen hadde kastet bort tiden sin. I neste program var det 4 eneboliger i kjede. Her dømte også dommerne underveis (jeg mener Aina var med), og da dømte de tydelig etter hvem de faktisk likte mest, da det ene laget ledet helt overlegent. Men vinneren ble avgjort via seerstemmer, og da røk det ledende laget ut først. Virker som det ble litt krise for tv2. Jeg er ikke fan av seerstemmer. Da måtte man i tilfelle stemt hver uke. Dømmingen som foregår nå er lite transparent, alt virker tilgjort og etter manus. Som når de går og "leter" etter en plantevegg som ikke finnes, selv om de har fått den infoen fra produksjonen på forhånd. Det legger opp til spekulering, og jeg tror personlig at de bestemmer hvem som skal få hammeren før de en gang ser på resultatet. Det kan ikke bli for ujevnt, det sier seg selv. I forrige sesong tror jeg nok KK ville fått enda flere hammere om de virkelig skulle valgt det de likte best hver uke. Så hva bør de gjøre? Burde de gå tilbake til å selge boligene, og slik avgjøre en vinner? Vinneren kan jo likevel beholde hytta, man må jo ikke akseptere et bud. Da kunne de andre deltakerne også fått noe igjen for strevet. Men hytter er kanskje for vanskelige å omsette til et spesifikt tidspunkt? Anonymkode: b224a...fb7 Husker det eneboligprogrammet. Aina var ikke med, det var en annen interiørarkitekt. Og ja, det var tydelig at de elsket det ene paret og stilen deres, men de tapte så det sang. Tror også det er grunnen til at det ikke ble noen flere sesonger av det programmet.... og tviler derfor også på at de vil innføre et lignende system i sommerhytta. Jeg tror den beste løsningen er som noen andre har foreslått å ha ulike dommere for hvert program. På den måten rekker de ikke å få seg noen faste favoritter. Da har man også muligheten til å dømme anonymt slik at de bare ser på hyttene før de møter deltakerene, selv om det ikke vil være like viktig hvis de uansett aldri har møtt dem før. Og man får kanskje inn mer "relevante" dommere som har hvert sitt ekspertfelt som passer bedre til ukens tema. Som mange har vært inne på - man trenger ikke hageekspert hver uke. Anonymkode: 7d21e...9e5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 14. oktober 2020 #608 Del Skrevet 14. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Men oppvasken var vel ikke ren og skulle uansett vaskes opp senere? Anonymkode: 7d21e...9e5 Neida, men JEG syns det er ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #609 Del Skrevet 14. oktober 2020 Utrolig irriterende at man blir så påvirka av hva de velger å vise på programmet. Mikkel er nå mye mer spiselig, og det blir så åpenbart at han er filma i situasjonene han har blitt bare for å lage fuzz. I uke 9 nå så har jeg ingen favoritter. Er enig om at Esra og Arber er kjedelige, mest fordi de er så 'ordentlige' hele tiden. Anonymkode: 7b2c1...898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #610 Del Skrevet 14. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mikkel er nå mye mer spiselig, og det blir så åpenbart at han er filma i situasjonene han har blitt bare for å lage fuzz. Vet ikke om dette er blitt publisert i tråden, men Mikkel ble alvorlig syk under innspillingen. Siste 3-4 ukene på Sommerhytta hadde han tidvis høy feber og store plager. Var vel snakk om et angrep av aggressive gule streptokokker som behøvde akuttbehandling. Hadde han ventet særlig lenger kunne det gått galt. Produksjonen vet jo nå at Mikkel slet kraftig siste ukene. Tross alt et år siden serien ble spilt inn. Men istedenfor framstiller dem Mikkel som "gammel", lat og pjusk, hvor Cornelius må gjøre alt. Synes rett og slett ikke om denne vinklingen produksjonen gjør. Mikkel er nok ikke den eneste som speiles feil. Tipper det skjer med stort sett de fleste. Sommerhytta kunne godt informert seerne på en eller annen ordentlig måte at Mikkel ble syk. Synes for øvrig produksjonen i Sommerhytta bør ta vare på deltagerne bedre enn gjennom rovdrift. At dem overser et tilfelle av alvorlige streptokokker uten særlig medisinsk tilsyn er urovekkende. Mikkel skulle blitt tatt ut av programmet, og erstattet av noen andre, når han ble pjusk. Når deltagerne går med 39-40 i feber over tid så må jo produksjonen si stopp! Det har fått meg til å tenke på rovdriften dem har på deltagerne. Dem har så mye å gjøre at dem nesten ikke sover i ukene, dem døgner gang etter gang, får seg en time her og en time der, men ikke sammenhengende. Enda rekker dem ikke å bli ferdige innenfor tidsfristen, enda må dem delta på konkurranser og sosiale tilsetninger som Sommerhytta arrangerer. Korrelasjonen mellom arbeidserfaring/kunnskaper og arbeidstrykk er altfor stort. Ufaglærte skal lage et bad på 4 døgn, liksom, samtidig som dem skal dekorere hage, handle inn, konkurrere og hva annet dem må gjøre. Jerry merket dette med vanvittig vektnedgang. Mikkel på sin måte. Jeanette og Cornelius sier ikke så mye, men tipper dem er bra utkjørt dem også. Ungdommene Ø&L og E&A er jo helt sluttkjørt og ødelagt når bjella ringer. Ofte står dem der og er fryktelig trøtt og sulten når alt er over. Er jo tidvis nærmest umenneskelige forhold der inne. Og det er ikke uvanlig at deltagere bukker under i løpet av sesongen pga infeksjoner eller andre helseplager. Da er det bekymringsverdig at produksjonen ikke luker ut deltagere som blir gående over tid å hangle, eventuelt har høy feber over tid. Neida, produksjonen fremstiller dem heller som pjusk og tiltaksløs uten videre informasjon. Svakt. Anonymkode: 601c3...6fb 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #611 Del Skrevet 14. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om dette er blitt publisert i tråden, men Mikkel ble alvorlig syk under innspillingen. Siste 3-4 ukene på Sommerhytta hadde han tidvis høy feber og store plager. Var vel snakk om et angrep av aggressive gule streptokokker som behøvde akuttbehandling. Hadde han ventet særlig lenger kunne det gått galt. Produksjonen vet jo nå at Mikkel slet kraftig siste ukene. Tross alt et år siden serien ble spilt inn. Men istedenfor framstiller dem Mikkel som "gammel", lat og pjusk, hvor Cornelius må gjøre alt. Synes rett og slett ikke om denne vinklingen produksjonen gjør. Mikkel er nok ikke den eneste som speiles feil. Tipper det skjer med stort sett de fleste. Sommerhytta kunne godt informert seerne på en eller annen ordentlig måte at Mikkel ble syk. Synes for øvrig produksjonen i Sommerhytta bør ta vare på deltagerne bedre enn gjennom rovdrift. At dem overser et tilfelle av alvorlige streptokokker uten særlig medisinsk tilsyn er urovekkende. Mikkel skulle blitt tatt ut av programmet, og erstattet av noen andre, når han ble pjusk. Når deltagerne går med 39-40 i feber over tid så må jo produksjonen si stopp! Det har fått meg til å tenke på rovdriften dem har på deltagerne. Dem har så mye å gjøre at dem nesten ikke sover i ukene, dem døgner gang etter gang, får seg en time her og en time der, men ikke sammenhengende. Enda rekker dem ikke å bli ferdige innenfor tidsfristen, enda må dem delta på konkurranser og sosiale tilsetninger som Sommerhytta arrangerer. Korrelasjonen mellom arbeidserfaring/kunnskaper og arbeidstrykk er altfor stort. Ufaglærte skal lage et bad på 4 døgn, liksom, samtidig som dem skal dekorere hage, handle inn, konkurrere og hva annet dem må gjøre. Jerry merket dette med vanvittig vektnedgang. Mikkel på sin måte. Jeanette og Cornelius sier ikke så mye, men tipper dem er bra utkjørt dem også. Ungdommene Ø&L og E&A er jo helt sluttkjørt og ødelagt når bjella ringer. Ofte står dem der og er fryktelig trøtt og sulten når alt er over. Er jo tidvis nærmest umenneskelige forhold der inne. Og det er ikke uvanlig at deltagere bukker under i løpet av sesongen pga infeksjoner eller andre helseplager. Da er det bekymringsverdig at produksjonen ikke luker ut deltagere som blir gående over tid å hangle, eventuelt har høy feber over tid. Neida, produksjonen fremstiller dem heller som pjusk og tiltaksløs uten videre informasjon. Svakt. Anonymkode: 601c3...6fb Hei Jeg har jobbet med Sommerhytta, på et medarbeidernivå. At Mikkel ble så syk som han ble visste iallfall ikke jeg noe om før helt nylig, og episodene er ferdigstilt for ganske lenge siden, da sendestart ble utsatt pga korona. Derfor er ikke dette noe som fortelles i så stor grad i episodene, men det er heller ingen bevisst fremstilling av Mikkel som lat. Med forbehold om at du har sett noe jeg ikke har sett Anonymkode: fed61...180 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #612 Del Skrevet 14. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har jobbet med Sommerhytta, på et medarbeidernivå. At Mikkel ble så syk som han ble visste iallfall ikke jeg noe om før helt nylig, og episodene er ferdigstilt for ganske lenge siden, da sendestart ble utsatt pga korona. Derfor er ikke dette noe som fortelles i så stor grad i episodene, men det er heller ingen bevisst fremstilling av Mikkel som lat. Med forbehold om at du har sett noe jeg ikke har sett Anonymkode: fed61...180 Heia! Kult da Men går ikke varsellampene når deltagere viser høy feber og dårlig allmenntilstand over tid? At han hadde gule streptokokker visste jo selvfølgelig ingen, men feberen og allmenntilstanden til Mikkel er han til en viss grad åpen på tv om. Vi har sett det nå iallefall i 2 uker allerede, og det er 2 uker igjen. Men dere lar han fortsette... Og det er faktisk ikke første gang at deltagere går over tid med svekket allmenntilstand uten at noen i produksjonen griper inn. Deltagere med dårlig (eventuelt merkbart dårligere) allmenntilstand burde vært tatt ut av programmet. Synes uansett at Sommerhytta driver deltagerne under usunn rovdrift. 10 strake uker med knallhard jobbing døgnet rundt, med kun fri på helger. Synes Sommerhytta opplever sykdom stort sett hver sesong. Ikke rart egentlig. Skulle man ha sammenlignet dette med et yrke, altså AML-regulerte arbeidsforhold, så hadde dere blitt stengt og anmeldt allerede første uka. For å sette det på spissen, men samtidig i perspektiv. Deltagernes helse bør komme først, deres produksjon bør innimellom nedprioriteres. Men ofte ligger det vel økonomiske motiv bak. Det gjør ofte det. Anonymkode: 601c3...6fb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #613 Del Skrevet 14. oktober 2020 Tenker at sommerhytta får jo frem at Mikkel sier han har feber. Flere av medlemmene har jo også vært syke. I tillegg er han åpen om at han sliter med det ene og det andre. Syns ikke Mikkel blir fremstilt som lat, han har blitt fremstilt som arrogant frem til nå. Nå roser han andre - noe han sikkert gjorde før uten at det kom på tv-og virker som en del av gruppa. Hvorfor så mange misliker J og J forstår jeg ikke, syns de er skikkelig kule. Men ja, det er en vanvittige rovdrift på deltagerne. Anonymkode: 7b2c1...898 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #614 Del Skrevet 14. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heia! Kult da Men går ikke varsellampene når deltagere viser høy feber og dårlig allmenntilstand over tid? At han hadde gule streptokokker visste jo selvfølgelig ingen, men feberen og allmenntilstanden til Mikkel er han til en viss grad åpen på tv om. Vi har sett det nå iallefall i 2 uker allerede, og det er 2 uker igjen. Men dere lar han fortsette... Og det er faktisk ikke første gang at deltagere går over tid med svekket allmenntilstand uten at noen i produksjonen griper inn. Deltagere med dårlig (eventuelt merkbart dårligere) allmenntilstand burde vært tatt ut av programmet. Synes uansett at Sommerhytta driver deltagerne under usunn rovdrift. 10 strake uker med knallhard jobbing døgnet rundt, med kun fri på helger. Synes Sommerhytta opplever sykdom stort sett hver sesong. Ikke rart egentlig. Skulle man ha sammenlignet dette med et yrke, altså AML-regulerte arbeidsforhold, så hadde dere blitt stengt og anmeldt allerede første uka. For å sette det på spissen, men samtidig i perspektiv. Deltagernes helse bør komme først, deres produksjon bør innimellom nedprioriteres. Men ofte ligger det vel økonomiske motiv bak. Det gjør ofte det. Anonymkode: 601c3...6fb Skjønner du sier det. Jeg vet ikke hvorvidt Mikkel ble tilbudt å få en erstatter eller om han av egen vilje fortsatte. Nå hadde ikke jeg noe ansvar på det området, så det er vanskelig for meg å uttale meg om. Anonymkode: fed61...180 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #615 Del Skrevet 14. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Husker det eneboligprogrammet. Aina var ikke med, det var en annen interiørarkitekt. Og ja, det var tydelig at de elsket det ene paret og stilen deres, men de tapte så det sang. Tror også det er grunnen til at det ikke ble noen flere sesonger av det programmet.... og tviler derfor også på at de vil innføre et lignende system i sommerhytta. Jeg tror den beste løsningen er som noen andre har foreslått å ha ulike dommere for hvert program. På den måten rekker de ikke å få seg noen faste favoritter. Da har man også muligheten til å dømme anonymt slik at de bare ser på hyttene før de møter deltakerene, selv om det ikke vil være like viktig hvis de uansett aldri har møtt dem før. Og man får kanskje inn mer "relevante" dommere som har hvert sitt ekspertfelt som passer bedre til ukens tema. Som mange har vært inne på - man trenger ikke hageekspert hver uke. Anonymkode: 7d21e...9e5 Ja, sant det! Det var en annen dame. Jeg husker de søkte etter deltagere til ny sesong, men det ble vel aldri noe av. Nye dommere hver uke høres bedre ut, men fortsatt tenker jeg at det er lite transparent.. Alt virker så planlagt, nye dommere som kommer inn kan jo også bli fortalt hva de skal gjøre. Uansett har de jo såppass mange hammere i finalen at de kan snu resultatet om de ønsker. Kanskje de burde gå bort fra hammere og gi poeng istedet, og legge inn flere konkurranser hvor deltakerne kan sanke poeng på en objektiv måte. Om man har snekret bra, men bommer på interiøret, så kan de likevel få en del poeng. Nå er det jo på en måte ett poeng som deles ut hver uke. Så kan dommerne besøke hyttene en-og-en, og gi poeng som Guri legger sammen, og dermed avslører hvem som har vunnet, uten at de får snakke med hverandre. Anonymkode: b224a...fb7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #616 Del Skrevet 14. oktober 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heia! Kult da Men går ikke varsellampene når deltagere viser høy feber og dårlig allmenntilstand over tid? At han hadde gule streptokokker visste jo selvfølgelig ingen, men feberen og allmenntilstanden til Mikkel er han til en viss grad åpen på tv om. Vi har sett det nå iallefall i 2 uker allerede, og det er 2 uker igjen. Men dere lar han fortsette... Og det er faktisk ikke første gang at deltagere går over tid med svekket allmenntilstand uten at noen i produksjonen griper inn. Deltagere med dårlig (eventuelt merkbart dårligere) allmenntilstand burde vært tatt ut av programmet. Synes uansett at Sommerhytta driver deltagerne under usunn rovdrift. 10 strake uker med knallhard jobbing døgnet rundt, med kun fri på helger. Synes Sommerhytta opplever sykdom stort sett hver sesong. Ikke rart egentlig. Skulle man ha sammenlignet dette med et yrke, altså AML-regulerte arbeidsforhold, så hadde dere blitt stengt og anmeldt allerede første uka. For å sette det på spissen, men samtidig i perspektiv. Deltagernes helse bør komme først, deres produksjon bør innimellom nedprioriteres. Men ofte ligger det vel økonomiske motiv bak. Det gjør ofte det. Anonymkode: 601c3...6fb Ut ifra episodene på TV får jeg ikke noe inntrykk av at han har høy feber og streptokokker over tid, han nevnte feber i dagens episode, men det er det første jeg har hørt. Regner med du er med i denne Facebookgruppen, hvor Mikkel er super aktiv med å sanke sympati, hvor han tydeligvis har skrevet masse om dette. Mikkel er en godt voksen mann, og dersom han har vært så dårlig så lenge, må han da være istand til å gi beskjed om at han må trekke seg. En middelaldrende mann som klager over at ingen andre passer på helsen hans blir litt teit, dette er hans ansvar. Anonymkode: fb768...45a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #617 Del Skrevet 14. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner du sier det. Jeg vet ikke hvorvidt Mikkel ble tilbudt å få en erstatter eller om han av egen vilje fortsatte. Nå hadde ikke jeg noe ansvar på det området, så det er vanskelig for meg å uttale meg om. Anonymkode: fed61...180 Denne saken har selvfølgelig to sider. Jeg har lite innsyn i saken egentlig, og det er mulig jeg overreagerer. Men for meg virker dette ganske enkelt når en deltager viser redusert allmenntilstand over tid. Og det har han gjort. Svekket allmenntilstand og rovdrift er to motpoler, og Sommerhytta bør være mer bevisst på deres rovdrift. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ut ifra episodene på TV får jeg ikke noe inntrykk av at han har høy feber og streptokokker over tid, han nevnte feber i dagens episode, men det er det første jeg har hørt. Regner med du er med i denne Facebookgruppen, hvor Mikkel er super aktiv med å sanke sympati, hvor han tydeligvis har skrevet masse om dette. Mikkel er en godt voksen mann, og dersom han har vært så dårlig så lenge, må han da være istand til å gi beskjed om at han må trekke seg. En middelaldrende mann som klager over at ingen andre passer på helsen hans blir litt teit, dette er hans ansvar. Anonymkode: fb768...45a Æresord, jeg er ikke medlem i noe Facebookgruppe. Har ingen connection til Mikkel. Jeg bare observerer det som skjer i programmene. For meg er det klink tydelig at Mikkel har store helsemessige problemer, og har hatt det siste 2 ukene. Cornelius har gjort all jobben. Og når han da får høy feber så bør varselsignalene slå inn hos produksjonen. Mikkel er en voksen mann ja. Men hvordan er retningslinjene når sykdom oppstår egentlig? Vet du det? Jeg vet ikke, men produksjonen har helt klart størst ansvar, på lik linje som en arbeidsgiver, når arbeidsforholdene er så diskutable som nå. Det blir for enkelt å legge skyld på Mikkel. Hvis veien ut av programmet pga helsetilstanden er kort og akseptabel, så kanskje Mikkel selv kan få mer skyld. Men hvis veien ikke er kort ut, at det er et rigid system med konsekvenser for f.eks Cornelius, så skjønner jeg Mikkel 98% at han velger å fortsette. Han ønsker garantert selv å komme i mål. Det er han typen til. Men da har produksjonen ansvaret. Dem har alltid ansvaret. Så enkelt er det. Og jeg tviler for at dem har lagt til rette for at Mikkel skulle trekke seg. Anonymkode: 601c3...6fb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #618 Del Skrevet 14. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ut ifra episodene på TV får jeg ikke noe inntrykk av at han har høy feber og streptokokker over tid, han nevnte feber i dagens episode, men det er det første jeg har hørt. Regner med du er med i denne Facebookgruppen, hvor Mikkel er super aktiv med å sanke sympati, hvor han tydeligvis har skrevet masse om dette. Mikkel er en godt voksen mann, og dersom han har vært så dårlig så lenge, må han da være istand til å gi beskjed om at han må trekke seg. En middelaldrende mann som klager over at ingen andre passer på helsen hans blir litt teit, dette er hans ansvar. Anonymkode: fb768...45a Han har nevnt sykdom flere ganger faktisk, så skal forsvare han her. Det at han nevnte 39.2 i dag er ikke første gang han nevner at han føler seg syk utenom de tingene han sliter med til vanlig. Er det gruppa for oss som er hekta på interiør du tenker på? Han la ut bilde av stua der, men har ikke virka å prøve sanke sympati? Anonymkode: 7b2c1...898 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 14. oktober 2020 #619 Del Skrevet 14. oktober 2020 Angående Mikkel. Han har vært dårlig siden hems uken. Det har han selv nevnt flere ganger. Han er kanskje litt som meg, en person som ikke liker p klage for mye, selv om man er dårlig. Man holder hunn, tar litt Paracet, og kommer seg videre. Det er ikke nevnt noe med feber før dagens episode, sorry spoiler, men det er allerede diskutert av andre. Men ikke sikkert han har nevnt det foran tv før nå heller, bare for «hva er vitsen med å klage, for å få sympati? Ingen vits i det». Skal ikke si jeg vet fasit på noe, men vi vet jo nå at han hadde en infeksjon av gule streptokokker som kunne tatt livet av ham. Tror han virkelig ikke viser helt 100% hvor dårlig han faktisk er. Men dagen episode var litt morsom. Spoiler Liker at gult lag gjør litt narr av Aina 😂 «Får du følelser av dette?» 😂 Det blir spennende å se finalen. Trist at det ser ut som om både gult og grønt og har gått for den grusomme brun/oransje fargen. Jeg liker det ikke. Og den stakkars boka? 😧 man kan kanskje si at det «ser fint ut», men man behandler ikke bøker på den måten, skjærer i hjertet 🥺 Uansett, blir spennende å se hvem som tar hammeren denne uken 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #620 Del Skrevet 14. oktober 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: "Spoiling. Dette skal markeres i tittelen på tråden, og helst også i selve tråden, så man minsker sjansen for at andre får ødelagt fremtidige underholdningsopplevelser. Selv om mange ser film og serier i det de kommer ut, ber vi om at dette allikevel respekteres. " Hvis man skal følge dette kan man jo ikke snakke om programmet etter det har gått på tv heller. Anonymkode: ff04b...89d Enig, bare å legge ned dette underforumet, da. Ellers er der vel knapt noen under 40 som ser lineær TV lenger. Anonymkode: 16d85...cc3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå