Gå til innhold

Sommerhytta 2020.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for at dere bruker spoilerfelt. 🤩

Har ikke sett episoden, glemte meg av og trykket inn her. Dagens episode ville derfor vært ruinert for meg hvis dere ikke hadde brukt det. 

Anonymkode: 601c3...6fb

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spoiler

Øyunn og Levi har virkelig kommet seg.

Ser for meg at det er skikkelig koselig i stua til ØL når det er mørkt ute. Digger stilen. Har aldri vært noe fan av retro, men ØL gjør det jo slik at man ikke klare å ikke elske det, sykt gjennomført :) 

Mikkel og Cornelius, uff, ingen skikkelig sofa. Hadde aldri overlevd hyttetur om jeg måtte sitti rundt et kjøkkenbord hele tiden. Klarer bare ikke like stilen deres. 

Jerry og Janett var flinke på bad og hems, men den stua var virkelig overpynta og klaustofobisk. Alt annet enn balansert. Lite rom, for mye møbler, og altfor masse tunge gardiner. Ble mørkt og trist med alle de gardinene, kjente jeg ble skikkelig skuffet over sluttresultatet.

Esra og Arber var flink denne uka, synes det ble veldig fint. Men seieren til ØL var virkelig fortjent denne uken.

Skal ikke spoile noe, les på eget ansvar.

• Liker 8
Skrevet
Spoiler

Gøy at ØL vant, det var en koselig stue. Så enkelt og greit med palle-sofa, og selv om det ikke ble nevnt så passer jo det godt inn i naust-stilen😂 Så ut som Finn koste seg i stolen i hjørnet 🙂 

Det ble too much hos JJ, syns ikke de gardinene passet i det hele tatt?! For overdådige og gjorde rommet mindre. Og den sofabenken så litt ukomfortabel å sitte i med de store putene som sitte-og ryggputer. 

Forsovet fint hos EA men prøvde de for hardt nå? Hjalp åpenbart ikke å smiske. Syns dommerne er litt streng ift hva de har forventet av deres stil, da Esra handlet inn halve gjenbruksbutikken trodde jeg det ville være prikken over i’en. Syns også EA hadde gjort seg mest flid med uteoppgaven selv om det åpenbart ikke teller noe som helst. Skrytet av snekkerarbeidet er jeg usikker på om var deres arbeid eller Snekkeren sin, men de vant jo tross alt snekker fair and Square så samme det. De er jo også uansett alltid ganske nøye.

Ble gjort stort nummer ut av at MC slapper av de siste timene før bjellen ringer. Iallefall i kontrast til JJ😂 Da er det litt flaut å høre på tilbakemeldingene fra dommerne om at det er småting de burde ha fikset. Åpenbart at M mente det var noe C hadde gjort feil siden han så så demonstrativt på han. (Spikre som stakk ut). MC sin stue var liten og ikke noe alle ville valgt men kan forstå at de vil lage hytten slik DE har lyst å bruke den, timesvis ved middagsbordet og ikke på sofaen.. Hadde aldri gått for en slik løsning selv.. 

• Liker 3
Skrevet
Spoiler

Ja måtte le når MC fikk kritikk for spikere som stakk ut.

De er SÅ kjepphøy og verdensmestere, at de feiler på ting som er så basic at det er bare flaut.

Kanskje på tide at Mikkel lander på den jorda vi alle er på. Og forstår at han IKKE er verdensmester i det hele tatt 😂

Anonymkode: 12e6f...fbd

• Liker 7
Skrevet

Litt overrasket over at JJ sin styling ikke ble så bra som jeg trodde det skulle bli. De gardinene ble veldig kræsj. Hadde skikkelig troa på de. Enig i at Ø og L hadde den siste x-faktoren i dag. E og A må nok jobbe mer med stylingen fremover, da blir de farlige konkurrenter😅 Foreløpig ganske jevnt, men vinner ikke JJ gullhammer neste uke, så ser det litt mørkt ut for dem. Tror de har for høye ambisjoner og for mange ideer til tider🤔 

Anonymkode: ff0f7...8ea

• Liker 2
Skrevet

Er det bare jeg som stusser på kommentaren til Mikkel om at de går for dansk sommerhus-stil? Det de holder på med er vel så langt borte fra dansk sommerhus-stil det er mulig å komme? Mørkegrå fliser på gulvet, mørkegrønt på veggene, massiv og mørk styling osv. Dansk stil forbilder jeg med lyst, luftig, lyse treslag, lyse vegger kombinert med designelementer.  

Anonymkode: 5d7b7...a35

• Liker 13
Skrevet

Tanker rundt ukesfinalen:

Spoiler

Jeg ... synes egentlig at Gult Lag kunne vinnet. De er helt rå på snekkerarbeidet og jeg likte stylingen. Eneste sofaen jeg kjente jeg hadde lyst til å synke nedi. Men neida... 🥺

Grønt lag har kommet seg kjempe mye. Kan ikke si noe på det. De hadde det også koselig hos seg, de har hytta jeg selv ville valgt, elsker den blå fargen på veggen. Men sofaen 😬 nei. Det er ikke en sofa for meg, og litt for mye gammelt stesj. Ikke min stil.

Rødt lag. Har sagt det før, det er som en katalog fra bohus ol. Det er så lite koselig som det går ann. Jeg vil ha det hjemmekoselig ikke et stue fra en butikk...

Blått lag. Ja altså... fin bokhylle, likte den løsningen. Trodde de skulle få mer skryt for den kroken, er jo slik de i «Tid for Hjem» alltid lager, en kosekrok. Men det fikk de ikke altså.

Kanskje «the underdogs» vinner hele greia. De har nå stått på det skal de ha. Men gult lag er enda favoritten.

Blir spennende å se hva som skjer videre.

• Liker 10
Skrevet
15 minutter siden, Ariana807 skrev:

Tanker rundt ukesfinalen:

Skjul innhold

Jeg ... synes egentlig at Gult Lag kunne vinnet. De er helt rå på snekkerarbeidet og jeg likte stylingen. Eneste sofaen jeg kjente jeg hadde lyst til å synke nedi. Men neida... 🥺

Grønt lag har kommet seg kjempe mye. Kan ikke si noe på det. De hadde det også koselig hos seg, de har hytta jeg selv ville valgt, elsker den blå fargen på veggen. Men sofaen 😬 nei. Det er ikke en sofa for meg, og litt for mye gammelt stesj. Ikke min stil.

Rødt lag. Har sagt det før, det er som en katalog fra bohus ol. Det er så lite koselig som det går ann. Jeg vil ha det hjemmekoselig ikke et stue fra en butikk...

Blått lag. Ja altså... fin bokhylle, likte den løsningen. Trodde de skulle få mer skryt for den kroken, er jo slik de i «Tid for Hjem» alltid lager, en kosekrok. Men det fikk de ikke altså.

Kanskje «the underdogs» vinner hele greia. De har nå stått på det skal de ha. Men gult lag er enda favoritten.

Blir spennende å se hva som skjer videre.

Spoiler

Jeg er definitivt enig med deg. 

Ø&L vinner. Greit dem har gjort en bra jobb med snekring og fargevalg, kanskje nest best av alle, men det interiøret synes jeg rett og slett ingenting om. Akkurat som på hemsen. Disse pallene er rett og slett grusomt, og den "sofaen" så fryktelig lite brukervennlig ut hvis du skulle bo der. Det ble så voldsomt i dette lille rommet. Hvorfor dommerne elsker dette palleopplegget er klin umulig å skjønne. Igjen som lik hemsen, hadde jeg kjøpt hytta, ville jeg nok engang tatt ut interiøret og brent det på utsiden. Jeg mener faktisk at Ø&L var interiørmessig dårligst i dag. Alt i alt gir jeg dem en 3. plass.

J&J leverte et solid verk arbeid, men som flere har påpekt, det ble for voldsomt. Likevel mener jeg dem var klart bedre enn Ø&L i dag interiørmessig. For min del synes jeg dem fortjener en 2. plass i dag.

M&C fortsetter sin egen stil.... slik dem vil ha hytta... og det er nok engang kun dem selv som liker det dem gjør. Vinner ikke igjen, fortjent.... Synes dem hadde den minst innbydende stuen, selv om snekringen var bra utført. Skulle jeg bodd der ville jeg nok omgjort det meste. Likte dog den bokhylla godt. 4.plass.

E&A mener jeg var best i dag. Synes dem får altfor mye ufortjent pes fra dommerne. For kjedelig, for enkelt. For min del falt alt i smak. Den sofaen passet kanskje ikke inn, men det er den sofaen med aller best bruksområde av alle parene i dag. Jeg ville valgt den sofaen foran Ø&L palleseng og J&Js "sofa". M&C har ikke sofa så... Jeg mener E&A gjorde den beste snekkerjobben, hadde de fineste og beste interiørvalgene, hadde finest farge og totalt best atmosfære i stua. En stue jeg fint kunne flyttet inn i og bodd i. For meg blir E&A nok engang snytt for seieren, og burde ha hatt en 1. plass. 

Anonymkode: 601c3...6fb

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt overrasket over at JJ sin styling ikke ble så bra som jeg trodde det skulle bli. De gardinene ble veldig kræsj. Hadde skikkelig troa på de. Enig i at Ø og L hadde den siste x-faktoren i dag. E og A må nok jobbe mer med stylingen fremover, da blir de farlige konkurrenter😅 Foreløpig ganske jevnt, men vinner ikke JJ gullhammer neste uke, så ser det litt mørkt ut for dem. Tror de har for høye ambisjoner og for mange ideer til tider🤔 

Nå er det sendt på TV, så nå siterer jeg deg.

Etter at flere klarte å merke kommentarer om dagens program med spoiler klarte du å skrive dette uten å advare.

DET ER IKKE LOV Å SPOILE!!!

Anonymkode: 16d55...ac7

• Liker 13
Skrevet

Æsj, fikk ikke med meg at episoden gikk tidligere i dag på grunn av fotball.. Heldigvis går den på tv2 Livsstil litt senere i kveld. 

Anonymkode: 4015f...831

Skrevet

Jeg kan ikke annet enn å synes litt synd på JJ.  Stua var virkelig deres mulighet til å skinne og jeg var overbevist om at hvis de bare ble helt ferdige, ville gullhammeren være deres.  De får mye ros, men lite uttelling.

MC får den samme kritikken fra Aina i runde etter runde, men tar det ikke inn over seg.  Man begynner å lure på om at de på dette tidspunktet har innsett at de ikke er dommerfavoritter og kan gjøre hytta akkurat slik de vil ha den, siden de skal kjøpe den uansett.

Gjenbruk er jo i tiden, jeg vet ikke om det er det, kombinert med en voldsom progresjon som gjør ØL til dommeryndlinger nå.  Jeg synes ikke stua deres var så fin og paller igjen?  Nei takk.

Anonymkode: 2e766...648

• Liker 9
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke annet enn å synes litt synd på JJ.  Stua var virkelig deres mulighet til å skinne og jeg var overbevist om at hvis de bare ble helt ferdige, ville gullhammeren være deres.  De får mye ros, men lite uttelling.

MC får den samme kritikken fra Aina i runde etter runde, men tar det ikke inn over seg.  Man begynner å lure på om at de på dette tidspunktet har innsett at de ikke er dommerfavoritter og kan gjøre hytta akkurat slik de vil ha den, siden de skal kjøpe den uansett.

Gjenbruk er jo i tiden, jeg vet ikke om det er det, kombinert med en voldsom progresjon som gjør ØL til dommeryndlinger nå.  Jeg synes ikke stua deres var så fin og paller igjen?  Nei takk.

Hytta til Ø og L var nok den som hadde det lille ekstra denne uka. Synd JJ ikke fikk det til, hadde så troa! 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde skikkelig sansen for M&C første uka, men syns M er så kjepphøy og besserwisser at jeg får helt mark nå! Sønnen er vel egentlig ikke stort bedre. De er jo verdensmestere og tror de skal vinne gullhammeren hver eneste uke 🙄   Flaut, og hvertfall når hytta ser ut som den gjør. Er jo virkelig ikke fint! 

• Liker 5
Skrevet

Er det bare jeg som reagerer på at JJ har en masse møbler de åpenbart ikke har råd til innenfor budsjettet? Hay Palissade-stoler i drøssevis utendørs, Hay barstoler, Eames gyngestol... Jeg syns ikke det er greit. 

Anonymkode: 469e2...dbd

• Liker 15
Skrevet

Mikkel har lagr ut bilder fra hytta i en gruppe på facebook, de har bla fått instalert en varmepumpe som ikke er der denne uken. Betyr det at de har overtatt hytta? Kjøpt den? Ser ikke helt for meg at de har vunnet den 

Anonymkode: 098b5...c98

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som reagerer på at JJ har en masse møbler de åpenbart ikke har råd til innenfor budsjettet? Hay Palissade-stoler i drøssevis utendørs, Hay barstoler, Eames gyngestol... Jeg syns ikke det er greit. 

Og ikke minst den dyre løvepotten!! Koster over 3000,- bare for den! Juks og fanteri.

Aina går mer på nervene..... 

Anonymkode: d8056...932

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mikkel har lagr ut bilder fra hytta i en gruppe på facebook, de har bla fått instalert en varmepumpe som ikke er der denne uken. Betyr det at de har overtatt hytta? Kjøpt den? Ser ikke helt for meg at de har vunnet den 

Link?

Anonymkode: 5d7b7...a35

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hyttene legges ikke ut for salg før finalen er gått. Og de får ikke bruke hytta før finalen er gått. Så tvilef

Anonymkode: 12e6f...fbd

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt samme tanke lenge nå at det føles og høres ut som de vil kjøpe hytta siden de ikke skal høre på dommerne og gjør akkurat som de vil. 😱🤔

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkt det samme selv. Men, de må fremvise hvordan de har skaffet seg alt de har igjennom kvittering, meldinger med folk på Finn osv. Det er ikke lov å ha med ting hjemmefra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...