AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #121 Skrevet 7. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo det er publisert studier men det er ikke fokus på behandlers kropp spesielt. Du tar faktisk feil ifth sykelig overvekt. Som jeg har svart deg før er jeg overhodet ikke opptatt av behandlers (psykiaters) kropp. Men i matsituasjoner vil jeg ikke bli veildet av en med egen tydelig spiseproblenatikk som skal stå og forklare hva en normal porsjon er blir veldig vanskelig. Tro du meg, vi vet veldig godt forskjellen på et par kilo for mye og et alvorlig problem. Det samme gjelder ernæringsfysiolog. Det som direkte har med mat å gjøre. Hvis ikke blir det jo the blind leading the blind. Så jo, selv om det ikke er noen fysiske krav så er det i grunnen det. Jeg kunne aldri jobbet med spiseforstyrrelser selv selv om jeg hadde vært frisk nok til å takle det. Fordi jeg nettopp ikke hadde hatt et bra nok forhold til mat, hadde vært alt for tynn, hadde pirket i maten i stedet for å vise enn sunn holdning til det. Ergo bare vært en trigger og slitsom ansatt for pasientene. Med mindre du selv har vært innlagt forstår jeg at det kan være vanskelig å begripe hvordan en utsultet hjerne fungerer. Mest av alt forsøker man å overleve. Man er ikke så fokusert. Alt er kaos og det kjennes som man skal sprenges i fillebiter av angst og vondt i magen og det man aller minst er er rasjonell. For noen er det er greie at de sammenligner seg, det er en stor del av sykdommen og ikke noe du kan bare "ikke synes" noe om. Det er klart man må jobbe med det, med det er et symptom, og man kan velge å jobbe med det 😊 Anonymkode: eb8f7...d87 Jeg forstår. Du har rett, jeg har ikke vært innlagt selv - jeg prøver bare å opparbeide bedre forståelse for å kunne være bedre rustet i møte med andre som kanskje sliter. Takk for svaret ditt og refleksjonene dine! TS Anonymkode: 4a1c1...cc7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #122 Skrevet 7. august 2020 Synes det er veldig flott at du forsøker å forstå! Det trengs flere som deg. Mente bare at den irrasjonelle delen av en spiseforstyrrelse er svært vanskelig å skulle forstå seg på, fordi det gjerne ikke er logisk men sykt. Allikevel mener jeg personlig det går det en grense hvor det er en unødvendig trigger i behandlingen ifth ansatte som burde kanskje jobbet et annet sted. Andre kan mene noe helt annet. Takk for at du tok opp et interessant tema🙂 Anonymkode: eb8f7...d87 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå