Gå til innhold

Redd for å være mammapoliti - barn døde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det døde nylig et lite barn som følge av e-coli-smitte. Mulig HI vil advare om bestemte matvarer uten at jeg vil spekulere i årsaken til smitten hos dette barnet. 

Anonymkode: d3b4a...01d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er dette ditt ansvar? Om jeg setter mitt barn forovervendt når det er tre år så trenger ikke du å bry deg med det. 
 

Forøvring døde ingen barn i bilulykker i Norge i 2019. 

Anonymkode: cc95f...c09

Nå er det faktisk ikke sånn at alle dør i en trafikkulykke, men mange blir livsvarig skadd. Men det er kanskje greit å få et mulithandikappet barn fordi du valgte sete vendt forover? Kan du leve med deg selv om det skjer? Tre år er for tidlig, du er ingen god mor når du gjør det mot barnet ditt. 

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har samsovet med alle mine barn under min dyne. For et hysteri!! 

Anonymkode: cc95f...c09

Ah, de gode "det gikk bra for meg så da er det ikke farlig" logikken. Barn kan bli kvelt eller overopphetet under en dyne sammen med voksne. 

Anonymkode: d229d...194

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Humle Brumle skrev:

Klarer ikke helt å tro på at barnet døde når vi ikke får høre årsaken. Var det en så spesiell årsak at de kan kjenne seg igjen i det?

Nettopp, og når små barn dør i Norge, så blir det nyhetsoppslag. 

Anonymkode: 65283...e94

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er ubehagelig å si fra, men jeg måtte si fra da en bekjent til stadighet la ut videoer i storyen sin av datteren som satt i baksetet mens moren som filmet kjørte bil. Jeg spurte om det var så lurt å filme og kjøre samtidig, og responsen var noe ala "haha, nei, egentlig ikke", og da svarte jeg bare "det er bare litt kjipt om du krasjer og hun dør". Etter det så det ut til at hun sluttet med det heldigvis.

Anonymkode: ab54b...09a

Etter det sluttet hun å snappe deg om det i alle fall. 

Anonymkode: 65283...e94

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi burde bry oss mer om hverandre, men å pirke på andres oppdragelse er ikke det samme som å bry seg. Du føler deg kanskje bedre av å komme med det du tror er velmente råd, men du blir ikke en god venn av det. Jeg hadde kuttet deg ut for lengst. Du lever ikke livet perfekt du heller og du kan jo selv tenke deg hvor varme følelser du hadde fått for en venn som til stadighet skulle korrigere deg og tror de selv sitter på sannheten. Det er helt usannsynlig at barnet døde for noe du kunne forhindret. Legg fra deg dårlig samvittighet, slutt å oppføre deg som om du sitter på fasiten for god barneoppdragelse, vær en god venn og hold kjeft. 

Anonymkode: b6b27...9a3

Akkurat denne holdningen er jo grunnen til at folk ikke tørr å si ifra. Hvorfor blir man så sur hvis den andre faktisk HAR rett? Det er jo bare godt ment! Du bør lære deg å takle kritikk.. Men seff, er jo bedre å leve lykkelig uviten å tro man alltid har rett og at andre holder kjeft for husfredens skyld, ikke sant? 😉 

Anonymkode: ad91b...842

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

slik jeg ser det så har et barn dødd av krubbedød feks pga kosedyr i sengen. Og så føler ts at hun skulle sagt ifra. Mem tingen er at type kosedyr i seng er vanlig og barn flest overlever dette.så sjangsen for at foreldrene hadde hørt på henne er jo liten. 

Anonymkode: 9166e...3cf

Godt mulig men veldig sannsynlig ikke grunnen. Derfor er det jo vanskelig å vite når TS ikke forteller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BethD skrev:

Godt mulig men veldig sannsynlig ikke grunnen. Derfor er det jo vanskelig å vite når TS ikke forteller noe.

Ikke sant. Uansett umulig å vite om kosedyret var årsaken til dødsfallet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg husker da jeg som ung mor fikk kjeft av en dame som reagerte sterkt på at min toåring satt i setet i handlevognen alene på butikken mens jeg gikk rundt hjørnet for å hente melk. Jeg fikk så ørene flagret, og husker jeg synes det var skikkelig ubehagelig. Jeg visste jo at min datter aldri hadde hoppet ut av setet og ramlet på gulvet, men dette kunne jo ikke damen vite. Så selv om jeg ikke syntes det var så gøy å få "kjeft", så var det sånn i retrospekt veldig fint at denne damen brydde seg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dwt er så trist at man ikke skal.kunne si fra om potensielt farlige ting, man er ikke mammapoliti fordi man sier fra

 

Å det derre det gikk bra med meg bullshittet er jeg så lei av

Anonymkode: c894b...4c1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BethD skrev:

Godt mulig men veldig sannsynlig ikke grunnen. Derfor er det jo vanskelig å vite når TS ikke forteller noe.

Det er en grunn til at jeg skrev f.eks. 

Anonymkode: 9166e...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat denne holdningen er jo grunnen til at folk ikke tørr å si ifra. Hvorfor blir man så sur hvis den andre faktisk HAR rett? Det er jo bare godt ment! Du bør lære deg å takle kritikk.. Men seff, er jo bedre å leve lykkelig uviten å tro man alltid har rett og at andre holder kjeft for husfredens skyld, ikke sant? 😉 

Anonymkode: ad91b...842

Det er forskjell på å si i fra hvis noe faktisk er livsfarlig, og å pirke på alt mulig rart. Det handler ikke om å ikke takle kritikk, men om at det er mange måter å oppdra barn på og at den som pirker ikke nødvendigvis har rett. Man trenger faktisk ikke fremme egen mening til alle og enhver uten å bli bedt om det. 

Anonymkode: b6b27...9a3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bakovervendt bilstol skal barn aller helst sitte i til de er i skolealder. Men dette driter åpenbart halvparten av Norges befolkning i, inkl. Enkelte kjendiser som burde gå frem som forbilder innenfor dette mtp unge og uerfarne foreldre.

Anonymkode: c4296...5de

En seksåring vil nok ikke sitte bakovervendt... 

Anonymkode: 86c4f...bf1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å si i fra hvis noe faktisk er livsfarlig, og å pirke på alt mulig rart. Det handler ikke om å ikke takle kritikk, men om at det er mange måter å oppdra barn på og at den som pirker ikke nødvendigvis har rett. Man trenger faktisk ikke fremme egen mening til alle og enhver uten å bli bedt om det. 

Anonymkode: b6b27...9a3

Det å ha meninger er jo bra. Men man kan være i kontakt med følelser og, pg huske å vise respekt. Man kan være omsorgsfull når man sier ifra.

Anonymkode: 9166e...3cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å si i fra hvis noe faktisk er livsfarlig, og å pirke på alt mulig rart. Det handler ikke om å ikke takle kritikk, men om at det er mange måter å oppdra barn på og at den som pirker ikke nødvendigvis har rett. Man trenger faktisk ikke fremme egen mening til alle og enhver uten å bli bedt om det. 

Anonymkode: b6b27...9a3

Men å si "det er ikke sikkert du vet det, men hvis mulig er det anbefalt å ha en toåring bakovervendt fordi det er mye sikrere enn fremovervendt " med et smil, handler jo ikke om hvordan folk oppdrar barna sine? Det har med barnets sikkerhet å gjøre. Det er heller ikke en personlig mening, men en anbefaling fra folk som jobber med bilsikring.

Anonymkode: 1eb2b...fd8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men å si "det er ikke sikkert du vet det, men hvis mulig er det anbefalt å ha en toåring bakovervendt fordi det er mye sikrere enn fremovervendt " med et smil, handler jo ikke om hvordan folk oppdrar barna sine? Det har med barnets sikkerhet å gjøre. Det er heller ikke en personlig mening, men en anbefaling fra folk som jobber med bilsikring.

Anonymkode: 1eb2b...fd8

Ut i fra hovedinnlegget virker ikke dette som en og annen person som har gått glipp av de allmennkjente anbefalingene om bilsikring. Det er tydelig at hun sier i fra om mye, og ofte. Det er ganske usannsynlig at TS omgir seg med en gruppe eksepsjonelt og unormalt uvitende foreldre, i så fall lurer jeg svært på hvem det er hun omgir seg med eller hva det er for slags sted hun bor på, det er derimot langt mer sannsynlig at TS rett og slett er en besserwisser med dertilhørende behov for å belære andre. 

Anonymkode: b6b27...9a3

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vart ikkje veldig preventativt når ingen veit kva som skjedde. Men skal nemnest at eg er ein sånn person som blander meg når eg ser noko drøyt. Lojaliteten vår ligger hoss barna. Vi skal ikkje væra redd for å såre voksenfølelser. Man seie i frå på ein høflig måte. 

Eg blanda meg når ein person hadde 13 månader gammalt barn framoverlent. Når folk har kjørt med barna på fanget (bygdegreie). 

Småting henger eg meg ikkje opp i. Eg har masse meiningar men å detaljestyre andres liv er frekt. F.eks blør eg i øynene når eg er på besøk til andre der det flyter over av leiker over alt. Lego med barbie, alt ligger i ein diger haug. Ingentlng blir leika med, det stimulerer ikkje til god leik. Ofte tenker eg at 70% av alt kan legges i ekser og lagres i huset, rullera på leikene kvar måned f.eks. Barn er faktisk ikkje o stand til å organisera tinga sine skikkelig utan hjelp frå vaksne før godt opp i alder. 

Folk blir slitne om man skal blanda seg i alt. Ting som er farlig må vi sei i frå om. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En seksåring vil nok ikke sitte bakovervendt... 

Anonymkode: 86c4f...bf1

Hva er viktigst; seksåringen sin mening eller livet til seksåringen?

Anonymkode: c4296...5de

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut i fra hovedinnlegget virker ikke dette som en og annen person som har gått glipp av de allmennkjente anbefalingene om bilsikring. Det er tydelig at hun sier i fra om mye, og ofte. Det er ganske usannsynlig at TS omgir seg med en gruppe eksepsjonelt og unormalt uvitende foreldre, i så fall lurer jeg svært på hvem det er hun omgir seg med eller hva det er for slags sted hun bor på, det er derimot langt mer sannsynlig at TS rett og slett er en besserwisser med dertilhørende behov for å belære andre. 

Anonymkode: b6b27...9a3

👏🏼👏🏼👏🏼

Anonymkode: c4296...5de

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsrollen er veldig sårbar Ts. Særlig mødre kan ofte føle seg mislykket. Du må rett og slett slutte å gi velmente råd uten at folk har bedt om dem. Da må du ihvertfall være sikker på at dine hender er helt Rene selv.

Anonymkode: 54452...e5f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...