Gå til innhold

Heidi... strandet i Quatar i 12 år


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Nikitaspin skrev:

Godt poeng. Har ikke vært i Quatar, men min erfaring i liknende land er at slike produkter er i tilfelle dyre importvarer for turister og skal man spise billig må man spise det lokalbefolkningen spiser. Ikke særlig økonomisk smart i tilfelle. 

Ikke sant?

Men det er mye som skurrer i denne saken. En kjapt titt på facebooken hennes, så bor hun ikke på 9kvm. Det virker til og med fint der hun har det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, The Kitten skrev:

ngen har vært i Quatar for Quatar fins ikke. Qatar derimot er det

❤️

 

Man får vel heller ikke "magekuatarr" av å spise for mye havregryn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, FjellFrua skrev:

Hvordan i alle dager kan hun ha livnært seg som oversetter når hun skriver så dårlig norsk som hun gjør? Må vel innrømme at jeg ser hvorfor hun ikke har gjort suksess i den bransjen, og det har lite med finanskrise å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, FjellFrua skrev:

I følge egen hjemmeside hadde hun altså jobb som Senior Property and Maintenance Manager fra 2014 til 2017 og ut fra det hun skriver ser det ut til at hun hadde ganske mye ansvar i den stillingen, både prosjektledelse, kontraktsforhandlinger, opplæring av nye ansatte, leder for et team på 80+ ansatte, var mentor for lederkandidater... 

I følge glassdoor.com har en senior manager i Qatar en gjennomsnittlig månedslønn på 40.000 riyal. Med dagens kurs er det rett i overkant av 100.000 kroner i måneden, altså en årslønn på over en million. Inntektsskatten i Qatar er 0%. Er klar over at glassdoor ikke er helt nøyaktig, men jeg tenker det gir en grei indikasjon og jeg tror ikke det er en urealistisk lønn mtp det ansvaret hun skriver hun hadde. (En bekjent av meg som er tannpleier jobbet i Abu Dhabi i noen år, det er rundt 10 år siden hun kom hjem nå, og hun tjente omtrent dobbelt så mye der som hun gjør i Norge.)

Med den inntekten burde det da være null problem å betale ned 400.000 kr i gjeld relativt raskt. Nei, jeg blir mer og mer overbevist om at det er mer ved historien enn det som kom frem på TV2.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Bente1234 skrev:

Ja noe henger ikke på greip. Hun har ihvertfall finere seng enn meg😂

Nå antar jeg hun leier på en form for hotell eller pensjonat og at senga ikke er hennes egen. Det er mye som skurrer i denne saken, men vi behøver ikke å være usaklige. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marihønepøne skrev:

Nå antar jeg hun leier på en form for hotell eller pensjonat og at senga ikke er hennes egen. Det er mye som skurrer i denne saken, men vi behøver ikke å være usaklige. 

Ingen her har vært usaklige,

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en merkelig sak. Ingen som tror på henne, eller saken, så dette kommer vel bare til å backfire uansett

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MalloryK skrev:

For en merkelig sak. Ingen som tror på henne, eller saken, så dette kommer vel bare til å backfire uansett

Det virker jo som at hun og advokaten har glemt at det finnes en ting kalt internett og ikke har tatt med i beregningen at folk flest er i stand til å bruke en søkemotor... 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lama_Drama skrev:

Noen som har sendt disse linkene til tv2?

Nei, men sjekk Facebooken hennes. Hun har oppdatert oss litt. Hun skriver bl.a at hennes fantastiske pappa betaler advokaten hennes. 

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, The Kitten skrev:

Nei, men sjekk Facebooken hennes. Hun har oppdatert oss litt. Hun skriver bl.a at hennes fantastiske pappa betaler advokaten hennes. 

Hvorfor kan ikke pappaen betale gjelda? Advokat koster jo og hva mer kan en advokat gjøre i hennes situasjon?🤷‍♀️

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at en skal være forsiktig med å dømme ut i fra det lille en vet om situasjonen. Jeg håper at det ordner seg for henne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så "merkelig" at det ikke har kommet noen oppfølgingssaker fra tv2. De skjønte vel hva de hadde gjort da kommentarene kom

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bluedot skrev:

Jeg synes at en skal være forsiktig med å dømme ut i fra det lille en vet om situasjonen. Jeg håper at det ordner seg for henne. 

Når hun har valgt å gå ut i media har hun samtykket til at folk dømmer henne. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne jo heller fortalt mer av historien, det skulle ikke mye til for folk å finne hull i den historien der. Hvis man mener at Staten Norge skylder en å komme ut av en knipe, så får man komme med noe bedre enn det der.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, The Kitten skrev:

Når hun har valgt å gå ut i media har hun samtykket til at folk dømmer henne. 

 Ja men hvorfor har folk slik iboende kraft til å dømme andre mennesker? Ja jeg skal innrømme at saken virker merkelig, men vi vet jo ikke alle omstendighetene rundt. Hun er jo også syk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var i svært godt hold til å ha levd på kun havregryn i så mange år. Også merkelig å prioritere sminke og hårfarge om man har det SÅ trangt...

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, velociraptor skrev:

Hun var i svært godt hold til å ha levd på kun havregryn i så mange år. Også merkelig å prioritere sminke og hårfarge om man har det SÅ trangt...

Dette kan hun ha hatt liggende eller fått tilsendt av familie og venner. Synes vi skal holde oss for gode til å bedømme henne utifra hvordan hun fremstår utseendemessig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MonicaM skrev:

Dette kan hun ha hatt liggende eller fått tilsendt av familie og venner. Synes vi skal holde oss for gode til å bedømme henne utifra hvordan hun fremstår utseendemessig.

Hun har jo selv skrevet at hun har vært hos frisøren.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...