Gå til innhold

Heidi... strandet i Quatar i 12 år


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

https://www.tv2.no/a/11541192/
 

Jeg håper da inderlig hun som norsk statsborger kan få hjelp til å komme hjem. Eller må man være IS kvinne for å få hjelp idag? 
Egentlig burde noen starte en spleis hvis ikke norske myndigheter kan hjelpe. 

12 år er lenge og hører da selvfølgelig ikke til folketrygden vår lengre. Ser for meg tøffe tak også hvis hun kommer hjem. 

Hva tenker man om dette? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synst det er fælt å tenke på at hun bor på i så liten leilighet og lever på havregryn... huff :( må vere bedre få tatt opp et lån i Norge og betalt ned gjelden i Quatar, og heller få betalt på gjelden i Norge..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsMacchiato

Hun var tre barn, som sannsynligvis er voksne, hvorfor tar ikke de seg av denne saken? Det er snakk om 400.000, ikke 4 mill. Burde ikke være SÅ vanskelig for barna å få til på er eller annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, M4mmsen skrev:

Synst det er fælt å tenke på at hun bor på i så liten leilighet og lever på havregryn... huff :( må vere bedre få tatt opp et lån i Norge og betalt ned gjelden i Quatar, og heller få betalt på gjelden i Norge..

Helt enig her burde nå faktisk familie stille opp? Er i sånne tak man virkelig trenger familie og venner. Men de har det med å snu ryggen til de»in deep shit»

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MrsMacchiato skrev:

Hun var tre barn, som sannsynligvis er voksne, hvorfor tar ikke de seg av denne saken? Det er snakk om 400.000, ikke 4 mill. Burde ikke være SÅ vanskelig for barna å få til på er eller annet vis.

Når det er sånn virker det nesten som hun er uønsket hjem

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MrsMacchiato skrev:

Hun var tre barn, som sannsynligvis er voksne, hvorfor tar ikke de seg av denne saken? Det er snakk om 400.000, ikke 4 mill. Burde ikke være SÅ vanskelig for barna å få til på er eller annet vis.

Jeg tenkte også på det. "Jeg kan ikke spørre om mer", sier hun. Men de fleste med et normalt forhold til en nær slektning (mor, datter, søsken) ville vel hjelpe på eget initiativ i en slik sak. Er det virkelig ingen av slektningene hennes som har gjort noe for å hjelpe henne på de 12 årene? Det har vel vært en mye lavere sum i utgangspunktet? 

Klart at man kan godt synes synd på henne, men her tror jeg det er omstendigheter vi ikke får vite om i artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrsMacchiato
1 minutt siden, Bente1234 skrev:

Når det er sånn virker det nesten som hun er uønsket hjem

Ja, og da lurer jeg litt på hvorfor? Kan hun ha tatt noen valg ift jobben/ i Qatar som har vært stikk i strid med morsrollen hennes? Det blir jo bare gjetting rundt det, men jeg undres over hvorfor barna hennes ikke har ordnet med at hun kan komme hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bente1234 skrev:

Helt enig her burde nå faktisk familie stille opp? Er i sånne tak man virkelig trenger familie og venner. Men de har det med å snu ryggen til de»in deep shit»

Det er ikke alle man kan hjelpe. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er saken her, men det er mange tilfeller der familie og venner har stilt opp i årevis, men der den som mottar hjelp ikke klarer å nyttiggjøre seg hjelpen. Det er begrenset hvor mye man kan ofre av eget liv (penger, tid, andre relasjoner osv.) for å hjelpe abdre, før man ikke orker mer og må si stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de havregryn i Quatar? Det er det jeg begynner med når jeg ser på hva som er merkelig i denne saka.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Jeg så også denne i går. Hun har nok gjort mye dumt, siden hun har havnet i den situasjonen. Men tror hun har handlet i god tro.

Jeg kjenner henne ikke, men hadde gitt henne pengene, hvis jeg hadde de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Bente1234 skrev:

Jeg håper da inderlig hun som norsk statsborger kan få hjelp til å komme hjem. Eller må man være IS kvinne for å få hjelp idag? 

Hun kan opprette en innsamling slik at privatpersoner kan bidra, eller spørre familie og venner om hjelp Det er ikke statens ansvar, som heldigvis ikke påtar seg selvpåført gjeld for sine statsborgere i utlandet. Hadde staten gjort det ville det fort blitt dyrt om de skulle hjulpet uansvarlige mennesker uten økonomisk innsikt.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal vel være forsiktig med å dømme noen som helst,men 400 k for en hel familie,for å få hjem en mor.....høres overkommelig ut. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, draug 75 skrev:

Har de havregryn i Quatar? Det er det jeg begynner med når jeg ser på hva som er merkelig i denne saka.

Det kan godt være havregryn er å oppdrive, men jeg tror ikke noe på at det er det eneste hun spiser. Da skulle hun vel lidd av mangelsykdommer. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe skurrer her. Moren har skrevet på Facebook at hun håper at hun kommer hjem snart. Men litt rart at de ikke hjelper henne 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Axa skrev:

Noe skurrer her. Moren har skrevet på Facebook at hun håper at hun kommer hjem snart. Men litt rart at de ikke hjelper henne 

Kan jeg få PM med navnet på moren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The Kitten skrev:

Kan jeg få PM med navnet på moren? 

Hvordan skriver jeg PM? 

Hvis du går inn på Facebook siden til Heidi så ser du at moren har kommentert det siste bildet hun la ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsMacchiato

Ting jeg stusser på: 

- Hun bor i en leilighet på 9 kvm, likevel har hun stor dobbeltseng rett bak seg (i videoen). En dobbeltseng tar 4 kvm av gulvplassen. I tillegg har hun store skap i bakgrunnen, som tar minst 2 kvm. Jeg vil tro hun lyver om hvor mange kvm hun egentlig har. 

- Advokaten sier hun lever på havregryn, men i tilfelle må hun spise MYE havregryn. Hun er jo ikke akkurat skrapet, om man kan si det sånn.

- Det nevnes at hun har "diverse andre lån", og det får meg til å tro at hun muligens har tatt litt dumme økonomiske valg. Forbrukslån, kredittkort eller noe i den duren. Mulig hun har fått penger av familien for å dekke de viktigste lånene, men så har hun brukt det på mindre viktige ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...