Gå til innhold

Heidi... strandet i Quatar i 12 år


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Aldri om min mor, søster, datter eller nieser hadde fått bli så lenge strandet pga 400 000 og jeg er lagt fra rik som alenemor hadde jeg fått dem hjem så snart lånesøknader var godkjent, hadde til og med tatt forbrukslån.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja noe henger ikke på greip. Hun har ihvertfall finere seng enn meg😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Axa skrev:

Hvordan skriver jeg PM? 

Hvis du går inn på Facebook siden til Heidi så ser du at moren har kommentert det siste bildet hun la ut 

Du klikker på profilbildet mitt. Da skal du se at det kommer opp bilde av en konvolutt eller at det står «send melding» :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsMacchiato
2 minutter siden, fusetufs skrev:

Aldri om min mor, søster, datter eller nieser hadde fått bli så lenge strandet pga 400 000 og jeg er lagt fra rik som alenemor hadde jeg fått dem hjem så snart lånesøknader var godkjent, hadde til og med tatt forbrukslån.

Enig.

Jeg tror det ligger noe mer bak.

Et scenario jeg kan se for meg, er at hun har reist fra/dumpet mann/barn i Norge, og funnet seg en ny kjærlighet i Qatar. Kanskje kuttet kontakten med mye av familien i Norge, for sitt nye liv i Qatar. Og så har det ikke funket med den nye kjærligheten, samt at finanskrisen slo til, og da sitter hun plutselig alene. Som barn av henne ville jeg nok da følt meg forlatt, og hatt lite lyst til å hjelpe i ettertid. Men dette er bare ren spekulasjon fra min side, kun et tenkt scenario.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, The Kitten skrev:

Du klikker på profilbildet mitt. Da skal du se at det kommer opp bilde av en konvolutt eller at det står «send melding» :)

Tror jeg fikk det til 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm kjenner typen rakker ned Norge i det vide og brede men nå er vi visst bli bra nok igjen... jamfør linken ovenfor

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bente1234 skrev:

Hm kjenner typen rakker ned Norge i det vide og brede men nå er vi visst bli bra nok igjen... jamfør linken ovenfor

Ifølge artikkelen så har hun vært fanget i Quatar i 12 år. Det virka jo ikke sånn ut fra hva hun selv har skrevet om seg selv på linken ovenfor. Da reklamerte hun for Quatar for 6 år siden og at hun var svært ettertraktet. 
 

Hvis man var så ettertraktet så har man vel råd til å betale de pengene hun skylder da?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter at hun har driti seg ut. På Facebook i 2019 hadde hun pyntet til jul. Hun har visst vært hos frisøren for litt siden. Men ikke råd til mat?

Ser ikke ut til at familien løfter en hånd, og det er vel ikke uten grunn. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, det heter Qatar, ikke Quatar.

For det andre, her er det mye som skurrer. Hvorfor har det ikke skjedd noe på 12 år? Og utlendinger i Qatar får ikke bo der uten at man har en sponsor, dvs ektefelle med jobb eller statsborgerskap, eller at man selv har en arbeidsgiver som sponsor. Hvis hun har vært arbeidsløs i 12 år, hvorfor kaster ikke qatarske myndigheter henne ut? Det å skrape sammen 400 000 burde være en smal sak i løpet av 12 år, så det må være noe annet som ligger bak her.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Luka_S skrev:

For det første, det heter Qatar, ikke Quatar.

For det andre, her er det mye som skurrer. Hvorfor har det ikke skjedd noe på 12 år? Og utlendinger i Qatar får ikke bo der uten at man har en sponsor, dvs ektefelle med jobb eller statsborgerskap, eller at man selv har en arbeidsgiver som sponsor. Hvis hun har vært arbeidsløs i 12 år, hvorfor kaster ikke qatarske myndigheter henne ut? Det å skrape sammen 400 000 burde være en smal sak i løpet av 12 år, så det må være noe annet som ligger bak her.

Enig! Synes det var en artikkel som bare preg av å mangle en masse viktig fakta. Meget mystisk.

Når man flytter ut av Norge blir man meldt ut av folketrygden fra dag en (som hovedregel), og det er jo et bevisst valg man tar (jeg bor selv i utlandet). Så kan man ikke begynne og rope etter hjelp fra Norge når man roter det til. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Villfisker skrev:

Jeg så også denne i går. Hun har nok gjort mye dumt, siden hun har havnet i den situasjonen. Men tror hun har handlet i god tro.

Jeg kjenner henne ikke, men hadde gitt henne pengene, hvis jeg hadde de. 

Det tviler jeg sterkt på, svært lett å si. Ville du virkelig gitt 400 000 kr av dine surt opptjent sparepenger til en vildt fremmed? I så fall har du sikkert noen titusener, og i hvertfall noen tusenlapper, du kan sende.

Endret av Traktor
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, MrsMacchiato skrev:

Enig.

Jeg tror det ligger noe mer bak.

Et scenario jeg kan se for meg, er at hun har reist fra/dumpet mann/barn i Norge, og funnet seg en ny kjærlighet i Qatar. Kanskje kuttet kontakten med mye av familien i Norge, for sitt nye liv i Qatar. Og så har det ikke funket med den nye kjærligheten, samt at finanskrisen slo til, og da sitter hun plutselig alene. Som barn av henne ville jeg nok da følt meg forlatt, og hatt lite lyst til å hjelpe i ettertid. Men dette er bare ren spekulasjon fra min side, kun et tenkt scenario.

Jeg har tenkt noe av det samme. Tror også det ligger mer bak enn det som kommer frem i media. 400.000 kr er ikke voldsomt mye penger, noe også journalisten fra TV2 påpeker ovenfor advokaten: "Det er snakk om en sum på 400.000 kroner. Dette må jo være mulig å løse?" Advokaten svarer da at det tidligere har vært snakk om mindre beløp, gjelda bare vokser. 

Ut fra det hun selv sier tolker jeg det som at hun har fått hjelp før: "-Jeg føler liksom at jeg har brukt opp alle familiemidlene og alt som er. Jeg kan ikke spørre om mer, sier hun."  Familien har mulighet til å engasjere advokat, så de er vel ikke helt raka fant. Merkelig å bruke penger på advokat, fremfor å betale gjelda så hun kan komme seg hjem.

15 minutter siden, Bente1234 skrev:

Hm kjenner typen rakker ned Norge i det vide og brede men nå er vi visst bli bra nok igjen... jamfør linken ovenfor

Jepp, tenkte det samme. Minner om en bekjent av meg. Fant drømmemannen, giftet seg og flyttet til USA. Det var såååå flott og alt var sååå bra der. Norge var gammeldags og janteloven ødela så mye og det var liksom ikke måte på hvor håpløst alt var her i gamlelandet. Så fikk hun helseproblemer som forsikringen deres ikke dekket og da var plutselig Norge bra nok igjen.

9 minutter siden, bonsaijenta skrev:

Ifølge artikkelen så har hun vært fanget i Quatar i 12 år. Det virka jo ikke sånn ut fra hva hun selv har skrevet om seg selv på linken ovenfor. Da reklamerte hun for Quatar for 6 år siden og at hun var svært ettertraktet. 
 

Hvis man var så ettertraktet så har man vel råd til å betale de pengene hun skylder da?

Ikke sant? For seks år siden skrøt hun av at hun hadde flott jobb, var lykkelig og ettertraktet i jobbsammenheng. Livet i Qatar var lett. Høres ikke husarrest for meg...  

Mye skurrer veldig i denne saken, er mange fakta som mangler i den TV2 saken, garantert!

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, draug 75 skrev:

Har de havregryn i Quatar? Det er det jeg begynner med når jeg ser på hva som er merkelig i denne saka.

Godt poeng. Har ikke vært i Quatar, men min erfaring i liknende land er at slike produkter er i tilfelle dyre importvarer for turister og skal man spise billig må man spise det lokalbefolkningen spiser. Ikke særlig økonomisk smart i tilfelle. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Nikitaspin skrev:

Godt poeng. Har ikke vært i Quatar, men min erfaring i liknende land er at slike produkter er i tilfelle dyre importvarer for turister og skal man spise billig må man spise det lokalbefolkningen spiser. Ikke særlig økonomisk smart i tilfelle. 

Ingen har vært i Quatar for Quatar fins ikke. Qatar derimot er det mange som har vært i. Bor visst folk fast der også. 
 

Unnskyld jeg måtte bare. Vi hadde ikke likt om noen skrev f.eks Norghe. 
 

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...