Gå til innhold

Heidi... strandet i Quatar i 12 år


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

1 time siden, MalloryK skrev:

Hardet vært noe nytt/oppdatering her? Alle er jo skeptisk. Tror Tv2 dreit seg ut med den ensidige artikkelen ja

Hun har skrevet noe mer vissvass på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj.

Er staten Norge for stolte til å be om hjelp for sine Landsmenn?

2 ganger hvert år, oppfordrer Emiren i Qatar Ambassader
til å søke om benådning for mennesker som er fengslet i Qatar.
Dette gjelder spesielt mennesker der helsen svikter,
eller andre menneskelige hensyn.

Jeg har oppfordret ambassaden om å søke om benådning for meg, noe som er blitt avslått. Jeg har da blitt oppfordret til å finne en advokat som kan hjelpe meg med dette, og også gjort oppmerksom på at dette må jeg betale for selv, men at de kan gi meg en liste over advokater jeg kan bruke.

Lydig som jeg er, kontaktet jeg alle disse på lista deres, de fleste fikk jeg aldri svar fra, og de jeg fikk svar fra, beklaget og sa de representerte allerede banken som hadde sak mot meg, og kunne derfor ikke representere meg.

Dette er jo noe alle vet her, HSBC er en internasjonal bank i Qatar, som selvfølgelig har involvert alle advokater her, slik at ingen av deres kunder har mulighet til å engasjere advokater her mot dem.

Håper virkelig min historie kan hjelpe andre, eller stå som en advarsel, ... Ute i den store verden, nytter det ikke å slå seg på brøstet og hevde at man er norsk og tro at flagget vårt beskytter oss, her ute er man bare en av veldig mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2020 den 9.35, Bente1234 skrev:

https://www.tv2.no/a/11541192/
 

Jeg håper da inderlig hun som norsk statsborger kan få hjelp til å komme hjem. Eller må man være IS kvinne for å få hjelp idag? 
Egentlig burde noen starte en spleis hvis ikke norske myndigheter kan hjelpe. 

12 år er lenge og hører da selvfølgelig ikke til folketrygden vår lengre. Ser for meg tøffe tak også hvis hun kommer hjem. 

Hva tenker man om dette? 

Hun er da ikke «strandet». Hun har valgt å bli der i 12 år (!) fordi hun ikke vil betale tilbake et lite fillebeløp. Betal og dra til Norge, eller betal ikke og bli. Enkelt og greit. Jeg nekter å tro at ingen i familien er så oppegående at de kunne betalt henne ut om de hadde hatt lyst til å ha henne hjem.. 

Om det skal være sånn at å være norsk statsborger er et frikort for å dra utenlands, svindle folk, ta opp masse lån, nekte å betale, så få staten til å baile deg ut? Ja, da er vi på villspor. Og hvorfor vil vi ha henne «hjem»? Hun er en utgiftspost fra nå av. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/23/2020 at 10:41 AM, Axa said:

Noe skurrer her. Moren har skrevet på Facebook at hun håper at hun kommer hjem snart. Men litt rart at de ikke hjelper henne 

Ja, det er mye som skurrer i media for tiden.
Nyheter har ofte en agenda.

Morsomt nick du har forresten.
https://duckduckgo.com/?q=axa+havregryn&iar=videos&iax=videos&ia=videos

Mon tro om hun foretrekker store gryn eller lettkokte.
Kanskje hun har pådratt seg Cereal Parese?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at familien ikke vil betale, for det virker jo ikke som hun ser det slik at hun skal betale lånet som de ville måtte ta opp. Så velviljen til å betale for seg ser jo ganske laber ut. Jeg vil i hvert fall ikke betale!

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det nyeste FB innlegget sitt uttrykker Heidi at hun er skuffet over at den norske ambassaden i Qatar har avvist å søke om benådning for henne og i stedet har bedt henne kontakte advokat. Såvidt jeg har forstått er hun verken straffedømt eller fengslet. Hva skal hun benådes for?

Ut fra det hun har fortalt er saken at hun har lånt penger hun ikke har betalt tilbake og banken har gått til sak mot henne for å få igjen pengene. Saken kan (om jeg ikke har misforstått) løses ved at hun betaler ned gjelda. 

At HBSC har involvert seg med samtlige advokater i Qatar har jeg vanskelig for å tro, selv om det er en stor, internasjonal bank. 

Jeg har full forståelse for at ambassaden ikke hjelper henne mer enn de har gjort, for det er vel rett og slett ikke mer de kan bidra med via diplomatiske kanaler.  Mitt inntrykk av at hun har veldig lite vilje til å bidra til å løse situasjonen selv ble ytterligere forsterket etter at jeg leste det nyeste FB innlegget.

Endret av Christiane_W
Rettet noen feil formuleringer og la til et par ting.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner fortsatt ingen nye saker. Hun dreit seg ut ved å gå til Tv2 tydeligvis

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, MalloryK skrev:

Finner fortsatt ingen nye saker. Hun dreit seg ut ved å gå til Tv2 tydeligvis

Og de dret seg ut ved å dekke saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, The Kitten said:

Og de dret seg ut ved å dekke saken.

De har helt sikkert tjent penger på det. Og da er vel alt helt fint, sett med deres øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
47 minutter siden, MalloryK skrev:

Noe nytt?

Hun har skrevet en ny FB-oppdatering dor noen dager siden. Har ikke lest gjennom den selv ennå, så vet ikke hvor mye som faktisk er nytt i den da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et forsøk på å oppklare situasjonen i et innlegg så skriver hun blant annet at faren ville betale gjelda hennes når han fant ut av dette. Men det ville ikke hun skriver hun.

Det får en jo til å lure på hva mer som ligger bak, og spørsmålene er jo bare flere og flere etter en sånn «oppklaring».

Lurt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Kristina S. said:

(...)veldig useriøst av tv2.

Alt er useriøst når det kommer til tv2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kristina S. skrev:

Hun burde lagt alle kortene på bordet, for det er mye som er tvetydig og uklart i denne saken. Hva er denne situasjonen eller knipen hun har havnet i, sånn egentlig? Det sier hun ikke konkret hva er, men beretter mye om sykdom og skader som hun har fått.

I tv2-innslaget fremsto det som om hun trengte penger for å gjøre opp for en stor gjeld, og samtidig vriket det som hun ville hjem igjen for å få sykehusbehandling i Norge. Antakeligvis trodde hun da at hun kun må betale egenandel som andre medlemmer. 

Senere på facebook presiserer hun derimot at hun bare trenger hjelp til å få "fornyet papirene" sine, og det har hun bedt om siden 2012. Videre har hun hatt et pass som gikk ut i desember, og har siden november bedt den norske ambassaden i Abu Dhabi om nytt pass. Det har hun ikke fått fordi, slik jeg forstår det, at hun ble bedt om å møte opp på kontoret deres med passbilder og penger. Og dette er noe hun ikke kan? Hvorfor? Så det hun egentlig trenger hjelp til er å få passet i posten...

Hun har frasagt seg uføretrygden. Hun har ikke søkt om frivillig medlemskap i folketrygden når hun har vært i utlendighet, sannsynligvis, og ikke vil hun motta pengehjelp av faren, eller øvrige privatpersoner. Hun er nå visstnok døddsyk. Ikke at jeg ikke synes hun bør få hjelp. Jeg ønsker at denne kvinnen både blir frisk og rask og kommer seg ut av knipen. Men da må hun legge alle kortene på bordet og motta den hjelpen hun kan få. 

Jeg synes tv2 burde laget en oppfølgingsreportasje, når de først har vist denne sympatisankende nyheten, veldig useriøst av tv2.

Hun skriver i det nyeste innlegget at hun har spart Norge for masse penger ved å ikke motta barnetrygd, samt at hun har betalt for skolegangen til barnet sitt. Spart og spart fru blom, hun har ikke skattet til Norge så det er ikke sånn at hun fortjener en applaus for å ikke motta noe hun ikke har rett på?🤷🏼‍♀️

Endret av MonicaM
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...