Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 14.9.2020 den 10.13, mfs skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQvKoB/dobbeltdrapet-i-loerenskog-toemte-barnas-bankkonto

Enda en oppdatering, blant annet om obduksjonsrapporten. 

Dette er så forferdelig. 

Har håpet at dette var psykose ( ingen mennesker gjør så fæle ting ved sine fulle fem), men må nok innse at dette var planlagt, og ikke noe som kan unnskyldes av medisinske grunner.

• Liker 8
Skrevet

Egentlig så håper jeg ikke hun blir erklært utilregnelig, sånn at det kan bli belyst hva som sviktet i systemet i retten. 

• Liker 6
  • 2 uker senere...
Skrevet

Noe nytt? Er moren fortsatt på sykehus?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, MalloryK skrev:

Noe nytt? Er moren fortsatt på sykehus?

Tror ikke vi får noe mer nytt før rettssaken kommer opp. Og det synes jeg er greit.

Skrevet

https://www.nettavisen.no/nyheter/fylkesmannen-mener-barnevernet-brot-loven-under-oppfolging-av-varsel-mot-dobbeltdrapssiktet-mor/3424025642.html

barnevernet fulgte ikke opp bekymringsmelding. Ville de gjort det om det ikke var en tidligere partner/familie som sendte varsel?

Jeg vet at det med å true med barnevernet er noe som ofte skjer blant separerte/skilte foreldre, som ønsker full omsorg, eller er sjalu på lite samvær.  De kan derfor ha subjektive grunner til å melde i fra.  Så hvordan skille reelle bekymringer fra det som er overdrevent eller oppdiktet? Jeg forstår at det må være krevende for barnevernet og bra at de selv mener at de bør granskes.

• Liker 11
  • 5 uker senere...
Skrevet

Skjer det noe nytt i saken? Er moren fortsatt på psykiatrisk avdeling? 

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, Pipaluk skrev:

Skjer det noe nytt i saken? Er moren fortsatt på psykiatrisk avdeling? 

Ikke som jeg har sett. Men så at faren til barna har postet hilsener til begge barna som nylig skulle ha fylt år. Hjerteskjærende. 

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, mfs skrev:

Ikke som jeg har sett. Men så at faren til barna har postet hilsener til begge barna som nylig skulle ha fylt år. Hjerteskjærende. 

på Facebook?

Skrevet
On 9/20/2020 at 5:18 AM, n_97 said:

Egentlig så håper jeg ikke hun blir erklært utilregnelig, sånn at det kan bli belyst hva som sviktet i systemet i retten. 

Rettssaken vil gå uavhengig av tilregnelighet, med unntak av at tiltalte vil bli dømt til tvungen behandling i stedet for fengsel, om hun blir erklært utilregnelig.

Det er ikke sikkert at noe i systemet har sviktet. I ettertid er det lett å se at barnevernet skulle vært mer på banen, men det kan faktisk ha vært umulig å oppfatte at det var noe alvorlig galt fatt med moren.

• Liker 9
Skrevet
1 hour ago, T-Rex said:

Rettssaken vil gå uavhengig av tilregnelighet, med unntak av at tiltalte vil bli dømt til tvungen behandling i stedet for fengsel, om hun blir erklært utilregnelig.

I saken med gutten som sultet i hjel, ble det ikke rettsak pga at moren var utilregnelig. Så tydeligvis ikke alltid det blir rettssak. 

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, n_97 skrev:

I saken med gutten som sultet i hjel, ble det ikke rettsak pga at moren var utilregnelig. Så tydeligvis ikke alltid det blir rettssak. 

Er det en gutt som har sultet ihjel også? 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, n_97 said:

Du har et poeng. Jeg vet ikke hvorfor det ikke ble reist tiltale i den saken, men det kan kanskje ha noe å gjøre med at den moren var så psykisk dårlig at en rettssak var meningsløs. I Lørenskog-saken er vel spørsmålet mer om moren var sinnssyk i gjerningsøyeblikket. Det er også en forskjell på omsorgssvikt med døden til følge og direkte drap. Jeg regner med at det blir en rettssak etter disse drapene.

• Liker 8
Skrevet

Hvor er moren nå? står det om hun er overført til fengsel?

Skrevet

Nå ble jeg overrasket. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Pipaluk skrev:

Hvor er moren nå? står det om hun er overført til fengsel?

Det sto at hun enda var på sykehus mente jeg å lese i vg i dag? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...