Hummingbird2 Skrevet 16. august 2020 #201 Skrevet 16. august 2020 12 timer siden, MonicaM skrev: Takk Merkelig, hvorfor får hun besøksforbud, hun har vel ingenting med hendelsen å gjøre, og jeg vil anta at det er en like stor sorg for henne å mista nevøene sine? Det må være flere kriterier oppfylt for at man skal kunne få besøksforbud. Så her ligger det mer bak enn det som kommer frem i reportasjen. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-05-22-25/KAPITTEL_4-12#§222a 16
Pipaluk Skrevet 16. august 2020 #202 Skrevet 16. august 2020 55 minutter siden, Hummingbird2 skrev: Det må være flere kriterier oppfylt for at man skal kunne få besøksforbud. Så her ligger det mer bak enn det som kommer frem i reportasjen. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-05-22-25/KAPITTEL_4-12#§222a Så personen trenger ikke ha gjort en straffbar handling i forkant? Kan det gis ut fra hypoteser om hva som kan skje om ikke forbudet kommer? 1
_popcorn_ Skrevet 16. august 2020 #203 Skrevet 16. august 2020 Ryddet for spekulasjon. To like tråder er slått sammen. _popcorn_, mod
MonaMaria20 Skrevet 19. august 2020 #204 Skrevet 19. august 2020 Ja, vet om tilfeller der en person ikke har gjort en straffbar handling, men allikevel får besøksforbud. 7
Pipaluk Skrevet 19. august 2020 #205 Skrevet 19. august 2020 På 16.8.2020 den 9.40, Hummingbird2 skrev: Det må være flere kriterier oppfylt for at man skal kunne få besøksforbud. Så her ligger det mer bak enn det som kommer frem i reportasjen. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-05-22-25/KAPITTEL_4-12#§222a ja dette (besøksforbud) blir et på et helt annet nivå enn å videreformidle til søsterens advokat at faren ikke ønsker kontakt, eller innblanding. 1
Marihønepøne Skrevet 22. august 2020 #206 Skrevet 22. august 2020 På 16.8.2020 den 10.37, Pipaluk skrev: Så personen trenger ikke ha gjort en straffbar handling i forkant? Kan det gis ut fra hypoteser om hva som kan skje om ikke forbudet kommer? Selvfølgelig. 3
Pipaluk Skrevet 22. august 2020 #207 Skrevet 22. august 2020 4 timer siden, Marihønepøne skrev: Selvfølgelig. Jeg vet at det ofte brukes i saker med psykopatisk ex og frykt for æresdrap. Kriminelle kan frykte represalier. Men i denne saken kan man lure på om den som blir ilagt et slikt forbud har en historie som tilsier at man må være obs. 3
Nimorna Skrevet 22. august 2020 #208 Skrevet 22. august 2020 Jeg lurer også på hva som har ført til dette et er en historie bak, eller om de har fulgt føre var-prinsippet. Jeg trodde det skulle ganske mye til før man fikk besøksforbud, men til sammenligning fikk moren i Valdres-saken voldsalarm i halvannet år, så det skal kanskje ikke så mye til før man får et vedtak om tiltak av denne typen retter mot seg. 3
mfs Skrevet 2. september 2020 #209 Skrevet 2. september 2020 https://www.rb.no/dobbeltdrapet-i-lorenskog-politiet-varslet-barnevernet-24-dager-senere-ble-saken-avsluttet/s/5-43-1374488 Vedrørende bekymringsmeldingen. 2
Marihønepøne Skrevet 2. september 2020 #210 Skrevet 2. september 2020 På 22.8.2020 den 10.51, Nimorna skrev: Jeg lurer også på hva som har ført til dette et er en historie bak, eller om de har fulgt føre var-prinsippet. Jeg trodde det skulle ganske mye til før man fikk besøksforbud, men til sammenligning fikk moren i Valdres-saken voldsalarm i halvannet år, så det skal kanskje ikke så mye til før man får et vedtak om tiltak av denne typen retter mot seg. Hun greide jo å manipulere politiet trill rundt, så hun er vel ikke akkurat et godt mål på hva som skal til. 10
Nimorna Skrevet 2. september 2020 #211 Skrevet 2. september 2020 37 minutter siden, Marihønepøne skrev: Hun greide jo å manipulere politiet trill rundt, så hun er vel ikke akkurat et godt mål på hva som skal til. Ja, det er rent skremmende hvordan hun klarte å manipulere menneskene rundt seg. Jeg tenker at et system langt fra er fullkomment, og at det ikke nødvendigvis er noe veldig alvorlig som ligger til grunn for dette besøksforbudet. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg tenker at søsteren kanskje har vist tegn til merkelig oppførsel, selv om jeg forsøker å ikke dømme for tidlig. 5
Gjest Albbas Skrevet 2. september 2020 #212 Skrevet 2. september 2020 1 hour ago, mfs said: https://www.rb.no/dobbeltdrapet-i-lorenskog-politiet-varslet-barnevernet-24-dager-senere-ble-saken-avsluttet/s/5-43-1374488 Vedrørende bekymringsmeldingen. Hva står det, kort oppsummert?
mfs Skrevet 2. september 2020 #213 Skrevet 2. september 2020 3 minutter siden, Albbas skrev: Hva står det, kort oppsummert? Det var den 6. september i fjor at barnevernstjenesten i Rælingen kommune mottok bekymringsmeldingen. Ifølge RBs opplysninger var det faren til de to små barna som da hadde varslet politiet. Barnefaren og barnemoren hadde i lengre tid hatt et turbulent forhold, og denne dagen var det innholdet i kommunikasjonen dem imellom som førte til at barnefaren så seg nødt til å kontakte ordensmakten. Romerikes Blad kjenner deler av innholdet i episoden som skal ha utløst farens melding til politiet, men velger å ikke beskrive dette i detalj av hensyn til de pårørende og etterlatte. Hendelsen ble imidlertid vurdert som så alvorlig at politiet valgte å sende en bekymringsmelding til barnevernet. Ifølge RBs opplysninger ble det deretter gjennomført et eller flere møter mellom partene i saken i løpet av de tre påfølgende ukene. Etter 24 dager – den 30. september 2019 – ble likevel saken avsluttet og henlagt hos barnevernstjenesten. 7
MonaMaria20 Skrevet 3. september 2020 #214 Skrevet 3. september 2020 Husker ikke hvor, men leste en plass at de skal undersøke tilregneligheten til moren. Hvis det viser seg at hun ikke er tilregnelig, blir det rettssak da? Kan lite om dette. Men vet om en sak der gjerningspersonen var under den kriminelle lavalder, og derfor ikke kunne straffes. I den saken ble det ikke rettssak. Noen som vet hva som skjer hvis en person ikke er tilregnelig? 1
Sally-Go-Round Skrevet 3. september 2020 #215 Skrevet 3. september 2020 8 timer siden, MonaMaria20 skrev: Husker ikke hvor, men leste en plass at de skal undersøke tilregneligheten til moren. Hvis det viser seg at hun ikke er tilregnelig, blir det rettssak da? Kan lite om dette. Men vet om en sak der gjerningspersonen var under den kriminelle lavalder, og derfor ikke kunne straffes. I den saken ble det ikke rettssak. Noen som vet hva som skjer hvis en person ikke er tilregnelig? Det blir rettssak og straffen blir tvungen psykisk helsevern, istedenfor å sone i fengsel. 5
mfs Skrevet 12. september 2020 #216 Skrevet 12. september 2020 Ny oppdatering. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/09/12/195705076/bistandsadvokat-vil-at-barnedrapssiktet-mor-etterforskes-for-underslag 4
MalloryK Skrevet 12. september 2020 #217 Skrevet 12. september 2020 – Vi er kjent med at hun bevisst tømte barnas bankkontoer i forbindelse med at hun skal ha drept dem. Det var en veldig rar setning. 9
GammelKaktus Skrevet 12. september 2020 #218 Skrevet 12. september 2020 32 minutter siden, MalloryK skrev: – Vi er kjent med at hun bevisst tømte barnas bankkontoer i forbindelse med at hun skal ha drept dem. Det var en veldig rar setning. Merkverdig, det virker iallfall ikke som om dette er blitt gjort på impuls. Stakkars far som sitter igjen, slikt kommer man aldri over. 11
MonaMaria20 Skrevet 12. september 2020 #219 Skrevet 12. september 2020 2 timer siden, MalloryK skrev: – Vi er kjent med at hun bevisst tømte barnas bankkontoer i forbindelse med at hun skal ha drept dem. Det var en veldig rar setning. Ja, merkelig. Hun etterlot seg et avskjedsbrev, kanskje hun har skrevet noe om det der? På meg virker dette som to overlagte drap, med tanke på at hun skrev avskjedsbrev og tømte kontoene deres. Stod at hun var kritisk skadet. Da lurer jeg på om hun skadet seg selv, eller om det skjedde med uhell? 9
Guidet Kvinne Skrevet 12. september 2020 #220 Skrevet 12. september 2020 1 time siden, MonaMaria20 skrev: Ja, merkelig. Hun etterlot seg et avskjedsbrev, kanskje hun har skrevet noe om det der? På meg virker dette som to overlagte drap, med tanke på at hun skrev avskjedsbrev og tømte kontoene deres. Stod at hun var kritisk skadet. Da lurer jeg på om hun skadet seg selv, eller om det skjedde med uhell? Det sto jo at hun hadde stikkskader, mener jeg å huske. Vi får vel informasjon under rettssaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå