Gå til innhold

Skråsikker på at de som ikke får barn kommer til å angre senere i livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker said:

De som ikke har barn (egne eller adopterte) vil dø alene. Det er fakta.

Anonymkode: c16a5...d16

Alle dør alene, å dø er ikke noe du gjør sammen med andre med mindre det er snakk om kollektivt selvmord. 

 

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Liker godt at egoistiske, selvsentrerte mennesker som tenker kun på seg selv velger bort barn. Det er en gave for et samfunn og verden.

Anonymkode: 39e58...394

Dette må være noe av det mest selvsentrerte jeg noen sinne har lest. 

Anonymkode: 163a5...30c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Alle dør alene, å dø er ikke noe du gjør sammen med andre med mindre det er snakk om kollektivt selvmord. 

 

Dette må være noe av det mest selvsentrerte jeg noen sinne har lest. 

Anonymkode: 163a5...30c

Ops, var ikke meningen at den skulle være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les under 👇

Helt enig med deg 👍 mer enn nok barn i verden. 

Må jo ha truffet en kjempenerve hos deg når du blir så aggressiv at du kaller folk egoistiske, selvsentrerte, tenker kun på seg selv, skade for menneskeheten osv osv.. og at det er en gave for samfunnet at vi velger slik vi gjør og ser verden for det den virkelig er. Men du er kanskje en som sitter nå midt i ferien å krangler med din nåværende mann pga bonusbarn, ekser, fellesbarn osv osv så kanskje det er derfor gruffet kommer ut? 

Anonymkode: 29073...5fc

Oi var ikke meningen å virke aggressiv. Nei da, du tar feil her. Jeg sitter alene på hytta og venter på at barnebarnet skal komme til verden. Jeg mener slik jeg skriver at enkelte mennesker gjør rett ifra avstå fra barn. Spesielt de som tror at verden roterer seg kun rundt dem. Jeg har møtt mange sånne gjennom livet og har sett hva det gjør med deres barn. 

Anonymkode: 39e58...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å si det sånn:

Å få barn fører med seg så mye på godt og vondt, som man ikke vet noe om uten å ha barn.

Jeg tror ikke at man er dømt til å angre på at man ikke fikk barn.

På samme måte som barn kan gi enormt mye mening og innhold, kan de også gi enormt med sorg og vanskelige følelser.

Du er ikke sikret å ha det fint i alderdommen, til tross for at du har «ofret» nesten hele din egen eksistens for å ivareta barna dine. Så den Ekstra dimensjonen vi så gjerne vil Tillegge livet pga barn og barnebarn er ikke gitt. 
Du elsker noen betingelsesløst, men du kan risikere å få lite eller ingenting tilbake. Det gir en enorm sårbarhet.

Som barnløs vil du nok kunne føle et savn eller ensomhet på dine eldre dager, men du vet heller ikke hva å ha barn innebærer.

Får du barn, og ikke det forholdet til dem som du hadde ønsket får et slikt savn og ensomhet en MYE større tyngde når du er gammel. 
Tror jeg ☺️

 

Anonymkode: a2918...003

Å så enig med deg 👏👏 har uthevet det jeg er mest enig med deg i..

jeg kan ikke engang begynne å sette meg inn i situasjonen mine foreldre og svigerforeldre er i nå ( eller ihvertfall jeg hadde følt det sånn hvis jeg hadde havnet i samme situasjon som dem, kan jo godt tenkes at de ikke tenker noe over det).. men å ha fått 2 barn hver seg, de barna har ikke spesielt mye kontakt med foreldrene, de ser også at de to søsknene ikke har nevneverdig kontakt ( og da kommer jeg på utsagnet: jeg vil jo gi mitt barn et søsken.. søsken trenger absolutt ikke ha noe kontakt) og at det er også født en ny generasjon inn i familien i form av barnebarn som heller ikke har kontakt med tanter/onkler..

Må bare være grusomt sårt 😢

Anonymkode: 29073...5fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi var ikke meningen å virke aggressiv. Nei da, du tar feil her. Jeg sitter alene på hytta og venter på at barnebarnet skal komme til verden. Jeg mener slik jeg skriver at enkelte mennesker gjør rett ifra avstå fra barn. Spesielt de som tror at verden roterer seg kun rundt dem. Jeg har møtt mange sånne gjennom livet og har sett hva det gjør med deres barn. 

Anonymkode: 39e58...394

Ja det var jo noen over meg som skrev at det du skrev var det mest selvsentrerte de hadde lest så hvorfor går du så på meg?? Du aner ingenting om meg og har ikke sagt noe annet enn noen andre her i denne tråden.. Verden roterer rundt meg? Er du klar over hvor stygg du er mot meg????  Og den hersketeknikken her kjenner jeg igjen med det sammme så spar deg for den..

stakkars barn og (kommende) barnebarn, tror du er en håndfull og ha med å gjøre. 

Anonymkode: 29073...5fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er det bare ikke riktig tid i livet for å få barn. For noen vil den tiden komme, for andre ikke. 

Anonymkode: 38da7...00c

Og noen vil rett og slett ikke ha barn.

Anonymkode: 6da3b...a02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber med eldre og de som ikke har barn er de som viser minst tegn på tungsinn rundt høytider. Så det har gjort at jeg har valgt å følge hjertet og ikke få barn. 

Anonymkode: f9995...b66

Det var da en voldsom generalisering? Her har vi gamle med tungsinn, både med og uten barn.

Anonymkode: 9e057...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var jo noen over meg som skrev at det du skrev var det mest selvsentrerte de hadde lest så hvorfor går du så på meg?? Du aner ingenting om meg og har ikke sagt noe annet enn noen andre her i denne tråden.. Verden roterer rundt meg? Er du klar over hvor stygg du er mot meg????  Og den hersketeknikken her kjenner jeg igjen med det sammme så spar deg for den..

stakkars barn og (kommende) barnebarn, tror du er en håndfull og ha med å gjøre. 

Anonymkode: 29073...5fc

Neimen kjære deg, hvordan kan du tro at jeg har noe imot deg? Tror du misforstår. Jeg har ikke noe imot deg eller noen andre her. Veldig synd at du tok det så personlig. Du skriver jo til meg at det har måttet treffe en nerve hos meg, men virker som det var motsatt. Det jeg skrev er en generell betraktning gjennom livet. Ikke alle bør få barn, kjære deg. De gjør rett ifra velge de bort.

Anonymkode: 39e58...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
1 time siden, Bikbokelsker skrev:

Er jo nettopp barna som er framtiden...det er de som kan endre det som skjer. Hva skulle vi gjort uten? Tror du gjør rett i å ikke få barn jeg.

Ro deg ned, alle trenger jo ikke å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De som ikke har barn (egne eller adopterte) vil dø alene. Det er fakta.

Anonymkode: c16a5...d16

Alle dør alene, når man tar siste åndedrag er man alene uansett, kan ikke basere alle valgt på at det skal stå noen rundt senga...

Anonymkode: 6e715...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde angret om jeg ikke fikk barn, men jeg skulle vel klart å bli lykkelig uten også. 

Du slipper alle bekymringene rundt barna, de synes jeg er tyngst av alt. 

Anonymkode: 6b656...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at siden det minst miljøvennlige man kan gjøre er å sette barn til verden, så skal jeg la være. Sånn sett har jeg gjort mitt solide bidrag og kan ta litt lettere på kildesortering og droppe dårlig samvittighet ved flyturer og min dieseldrevne bil.

Anonymkode: 04436...b81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neimen kjære deg, hvordan kan du tro at jeg har noe imot deg? Tror du misforstår. Jeg har ikke noe imot deg eller noen andre her. Veldig synd at du tok det så personlig. Du skriver jo til meg at det har måttet treffe en nerve hos meg, men virker som det var motsatt. Det jeg skrev er en generell betraktning gjennom livet. Ikke alle bør få barn, kjære deg. De gjør rett ifra velge de bort.

Anonymkode: 39e58...394

Spar meg for den ovenfra og nedholdningen din.. jeg har jo skrevet kun som de andre, men det er kun meg du har langet ut mot.. 

Og du har faktisk ikke en eneste gang kommentert noen av faktaopplysningene jeg har kommet med.. det sier jo sitt om deg. Hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg trodd at du var min mor så navlebeskuende og nedlatende som du er.. 

den eneste nerven du evnt har truffet her er at jeg synes det er stygt å gå mot et menneske når jeg ikke har skrevet noe annet enn de andre, det er det jeg vil kalle en mobber for det er det du er.. 

hvorfor mener du at akkurat ikke jeg burde få barn når tråden er på 6 sider? Du har jo ikke skrevet noe til de andre og heller ikke besvart den som mente at det var det mest selvsentrerte hun hadde lest.. hvorfor besvarte du ikke henne på samme måte som med meg? Nei voksne mennesker som mobber har jeg ingenting til overs for. 

nei, jeg sier igjen, stakkars barn og barnebarn.. jeg har selv vokst opp rundt og har fremdeles mennesker som deg rundt meg og det er ikke noe å hige etter. Det er som et virus 🦠

peace out 🤟🦶👣

Anonymkode: 29073...5fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri følt noe behov for barn, og kan ikke se for meg at det kommer til å dukke opp i pensjonalder heller. Uansett blir det vel litt teit få barn, når man ikke liker barn engang, i en alder av 20-30, for å så ha dem hengende rundt i 30-40 år før man skal begynne å sette pris på dem.

Anonymkode: 00125...057

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en spennende tråd😊

Jeg er 32 og har bestemt meg for å aldri få barn. Jeg har ingen interesse for de på noe som helst nivå. Jeg elsker frihet, fred og ro.

Om jeg angrer når jeg er 80, så får det bare være. Livet er her og nå, jeg har mine beste år og kan gjøre akkurat det jeg vil. Jeg har mange venninner som er alenemødre og som er tvunget til å sitte hjemme hver kveld for å passe ungen som faren har stukket i fra. Det virker bare trist. Man er aldri garantert noe her i livet, så jeg tar ikke sjansen på å ende opp som en utslitt alenemor. Jeg har selvfølgelig tusen andre argumenter mot det å få barn, men det meste er vel allerede nevnt i tråden.

Hilsen lykkelig barnefri ❤

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle dør alene, når man tar siste åndedrag er man alene uansett, kan ikke basere alle valgt på at det skal stå noen rundt senga...

Anonymkode: 6e715...72e

Man blir glemt og lever ikke gjennom sine nærmeste.

Anonymkode: c16a5...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir glemt og lever ikke gjennom sine nærmeste.

Anonymkode: c16a5...d16

Det er vel ikke så svart hvitt heller - jeg har kjent mange mennesker gjennom livet som ikke lever lenger. Slektninger og familievenner. Mennesker jeg stadig minnes og sender en vennlig tanke, og som jeg er takknemlig for at jeg fikk kjenne. Noen har vært barnløse, men vi var allikevel flere som besøkte de når de ble eldre og som sørget de da de døde. Det er mange måter man kan sette spor etter seg. Oppriktig omtanke, engasjement og støtte for andre mennesker setter spor som ikke har med genetikk å gjøre. 

Anonymkode: 69976...6ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for noe tull. All forskning viser at det er de UTEN barn som er lykkeligst.  Punktum. 

Anonymkode: 45acc...18a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med barn og ungdom, men vil ikke ha egne barn. Dette skyldes gener fra både min mor og far som gjør at jeg mener det er uforsvarlig av meg å ta sjansen på at det blir vellykket. Jeg hater når folk sier til meg at jeg kommer til å angre. Det er superegoistisk å få barn, og hvis jeg skal sette mine behov foran det ufødte barnet... Ja, nei.. Det er så uaktuelt som det kan få blitt. Jeg har derfor fra jeg var liten bestemt meg for at jeg ikke skal ha barn, og da er det ikke noe savn, for jeg har aldri ønsket det. 

Anonymkode: 07768...3c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...