Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

Tror du legger mye fantasi i dette, masse, erfarne etterforskere har sett disse bildene. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Cookiesandcream skrev:

Herlighet, de ansiktene der kan jo være hva som helst annet. Løv, skygger, steiner, you name it... Tror det har skjedd en ulykke og at hun som overlevde brukte kameraets blitz som lys, eventuelt for å lage SOS-signaler.

Jeg er veldig usikker på hva man skal tro, men kan det være en ren ulykke med tanke på at Kris sine beinrester trolig er dynket i kjemikalier?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MadameDeRosa skrev:

Panama-mysteriet med de nitti bildene, og bevisene ligger på bildene.

Dårlig bildekvalitet, men ved å lysne bildene med et godt program, ser man helt klart hva som har skjedd. Dessverre. 

Flere som undrer seg over at de ikke ser hva som er på bildene?

Visste ikke om saken før tv2 nyhetene la saken ut på Facebook.

Tok en titt på bildene og de er grusomme. Rart at de ikke ser hva som er til høyre på henne når hun står med bakbundet hender i buret, for det vises så godt. Rart at de ikke ser det og har oppklart det. 

Hvordan kan du se at hun står bakbundet? Jeg har sett bildene og nesten alle er for mørke til å se noe som helst. Ligger de lysnede bildene ute noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fireflies skrev:

Jeg er veldig usikker på hva man skal tro, men kan det være en ren ulykke med tanke på at Kris sine beinrester trolig er dynket i kjemikalier?

Tar det som står i avisen om komplekse saker fra utlandet med en klype salt. Jeg vet ingenting om sånt, men kan kanskje være en naturlig forklaring? Synes de overdriver mystikken ved det at sekken ble funnet langt borte eller håret var tørt i regnet. Tenker det kan være mange grunner til sånne ting. Noen kan ha funnet den, et dyr kan ha tatt den med seg, de kan ha ligget i ly for regnet, under et tre eller lignende... Jeg vet ikke. Men tenker det kanskje kan være naturlige årsaker til bena også, selv om de ikke skriver om det akkurat på TV2. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fireflies skrev:

Jeg er veldig usikker på hva man skal tro, men kan det være en ren ulykke med tanke på at Kris sine beinrester trolig er dynket i kjemikalier?

Beinrester kan blekes dersom de ligger i sola. Så det kan være en forklaring på hvorfor beinrestene var annerledes enn det som ble funnet inni skoen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cookiesandcream skrev:

Tar det som står i avisen om komplekse saker fra utlandet med en klype salt. Jeg vet ingenting om sånt, men kan kanskje være en naturlig forklaring? Synes de overdriver mystikken ved det at sekken ble funnet langt borte eller håret var tørt i regnet. Tenker det kan være mange grunner til sånne ting. Noen kan ha funnet den, et dyr kan ha tatt den med seg, de kan ha ligget i ly for regnet, under et tre eller lignende... Jeg vet ikke. Men tenker det kanskje kan være naturlige årsaker til bena også, selv om de ikke skriver om det akkurat på TV2. 

Det forklarer ikke shortsen "Shortsen ligger pent sammenbrettet på en stein litt unna elva, og glidelåsen er blitt trukket opp."

Hvorfor skulle noen forøvrig la en sekk være igjen etter å ha dratt den avgårde? Hadde det vært noen som så nytte av den så hadde de vel tømt den?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shortsen ble visst funnet i vannet i elva, ikke brettet sammen som det står på tv2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
23 minutter siden, Fireflies skrev:

Jeg er veldig usikker på hva man skal tro, men kan det være en ren ulykke med tanke på at Kris sine beinrester trolig er dynket i kjemikalier?

Du har vel fått med deg at stien hvor beinrestene plutselig lå utover, har vært gjennomsøkt tidligere uten at beinrestene var der, samt at hodeskallene ikke ble funnet? Sier seg selv at noe kriminelt har skjedd. 

Blogg om mysteriet:

https://koudekaas.blogspot.com/2019/12/the-disappearance-of-kris-kremers-and_11.html?m=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fireflies skrev:

Det forklarer ikke shortsen "Shortsen ligger pent sammenbrettet på en stein litt unna elva, og glidelåsen er blitt trukket opp."

Hvorfor skulle noen forøvrig la en sekk være igjen etter å ha dratt den avgårde? Hadde det vært noen som så nytte av den så hadde de vel tømt den?

Kanskje et dyr la sekken og shortsen på de stedene. Er et stort dyreliv i det området. Dersom et menneske skulle gjort det så hadde sikkert mobilene og kameraet blitt stjålet først. Det er også veldig rart at ingen har gitt tips med tanke på den store dusøren. Det er mye fattigdom i området. Det som jeg synes er veldig sært og mystisk er at et av bildene ble slettet via en datamaskin. Noe annet som er mystisk er at taxisjåføren som fraktet jentene til stien døde under ett år etter at de forsvant. Han hevdet bl.a at to menn som skulle samme retning satt på i taxien. Jentene hadde vissnok ikke noe imot å dele taxi, og de gikk av først.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fireflies skrev:

Det forklarer ikke shortsen "Shortsen ligger pent sammenbrettet på en stein litt unna elva, og glidelåsen er blitt trukket opp."

Hvorfor skulle noen forøvrig la en sekk være igjen etter å ha dratt den avgårde? Hadde det vært noen som så nytte av den så hadde de vel tømt den?

Som sagt, jeg vet ikke 🤷🏼‍♀️ Men det er ikke sikkert disse opplysningene er helt riktige. Noen kan ha funnet shortsen i elva og lagt den på en stein. En fugl eller et dyr kan ha dratt med seg sekken. Det kan være mange forklaringer. Det med det slettede bildet derimot er jo veldig mystisk. Er mye rare ting i denne saken og jeg sitter overhodet ikke på noen fasit, jeg bare kom med en mulig forklaring på de rare bildene. Og jeg kan ikke se noe som tydelig viser hverken ansiktet eller en torso som ikke like gjerne kan være noe helt annet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bordogstol skrev:

Kanskje et dyr la sekken og shortsen på de stedene. Er et stort dyreliv i det området. Dersom et menneske skulle gjort det så hadde sikkert mobilene og kameraet blitt stjålet først. Det er også veldig rart at ingen har gitt tips med tanke på den store dusøren. Det er mye fattigdom i området. Det som jeg synes er veldig sært og mystisk er at et av bildene ble slettet via en datamaskin. Noe annet som er mystisk er at taxisjåføren som fraktet jentene til stien døde under ett år etter at de forsvant. Han hevdet bl.a at to menn som skulle samme retning satt på i taxien. Jentene hadde vissnok ikke noe imot å dele taxi, og de gikk av først.

Oi, det er virkelig mystisk ja...Hvor leste du dette?

Denne saken fikk meg til å grøsse. De virket så glade på de første bildene...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
7 minutter siden, bordogstol skrev:

Kanskje et dyr la sekken og shortsen på de stedene. Er et stort dyreliv i det området. Dersom et menneske skulle gjort det så hadde sikkert mobilene og kameraet blitt stjålet først. Det er også veldig rart at ingen har gitt tips med tanke på den store dusøren. Det er mye fattigdom i området. Det som jeg synes er veldig sært og mystisk er at et av bildene ble slettet via en datamaskin. Noe annet som er mystisk er at taxisjåføren som fraktet jentene til stien døde under ett år etter at de forsvant. Han hevdet bl.a at to menn som skulle samme retning satt på i taxien. Jentene hadde vissnok ikke noe imot å dele taxi, og de gikk av først.

I et så korrupt land, kan man ikke ta politet eller etterforskningen på alvor. To unge pene jenter på tur? Og  mange visste hvor de skulle? Får Marokko vibes av hele saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg finner rarest av alt i denne saken er at de to mennene på "badebildet" døde ikke så lenge etter at jentene døde.

Jeg syntes også det er rart at de ikke forsøkte å ringe noen i familien sin, kun 911 ørten hundre ganger. Rart de ikke prøvde foreldrene iallfall en gang, men det gjorde de ikke. Derfor tror jeg ikke det var de som ringte i det heletatt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ti.09 skrev:

Oi, det er virkelig mystisk ja...Hvor leste du dette?

Denne saken fikk meg til å grøsse. De virket så glade på de første bildene...

Bl. a her https://www.laestrella.com.pa/nacional/150303/fallece-taxista-chiriqui-transporto-holandesas 

2 minutter siden, Lin11 skrev:

I et så korrupt land, kan man ikke ta politet eller etterforskningen på alvor. To unge pene jenter på tur? Og  mange visste hvor de skulle? Får Marokko vibes av hele saken.

Panama er faktisk et veldig fint land å reise rundt i. Har selv vært der flere ganger, og noen av gangene reiste jeg på egenhånd (kvinne i 20-årene). Men jeg hadde aldri lagt ut på en tur i jungelen uten lokalkjent guide. Jentene hadde en avtale med en guide dagen etter. Hvorfor de la ut på turen dagen før er et mysterium. De sa ikke fra til noen at de skulle på denne turen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hinkelpinkel skrev:

Det jeg finner rarest av alt i denne saken er at de to mennene på "badebildet" døde ikke så lenge etter at jentene døde.

Jeg syntes også det er rart at de ikke forsøkte å ringe noen i familien sin, kun 911 ørten hundre ganger. Rart de ikke prøvde foreldrene iallfall en gang, men det gjorde de ikke. Derfor tror jeg ikke det var de som ringte i det heletatt.

Hvordan døde de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lin11
4 minutter siden, bordogstol skrev:

Bl. a her https://www.laestrella.com.pa/nacional/150303/fallece-taxista-chiriqui-transporto-holandesas 

Panama er faktisk et veldig fint land å reise rundt i. Har selv vært der flere ganger, og noen av gangene reiste jeg på egenhånd (kvinne i 20-årene). Men jeg hadde aldri lagt ut på en tur i jungelen uten lokalkjent guide. Jentene hadde en avtale med en guide dagen etter. Hvorfor de la ut på turen dagen før er et mysterium. De sa ikke fra til noen at de skulle på denne turen. 

Nei, man kan undre seg over mange av detaljene i denne saken. At foreldrene velger ifølge artikkelen i TV2 å konkluderer med at det var en ulykke, er ikke det rart? Tviler ikke på at landet er fint å dra på tur til, men som et av landene i verden med stor narkotikatrafikk så er man allikevel utsatt som vestlig turist.  

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ti.09 skrev:

Oi, det er virkelig mystisk ja...Hvor leste du dette?

Denne saken fikk meg til å grøsse. De virket så glade på de første bildene...

Du bør høre truecrimepodden sin episode om denne saken.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også veldig mystisk at ett av bildene hadde blitt slettet, og at politiet påstår det ikke gikk an å gjenopprette. Kjenner jeg er veldig nysgjerrig på hva som var på det bildet.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hinkelpinkel skrev:

Det jeg finner rarest av alt i denne saken er at de to mennene på "badebildet" døde ikke så lenge etter at jentene døde.

Jeg syntes også det er rart at de ikke forsøkte å ringe noen i familien sin, kun 911 ørten hundre ganger. Rart de ikke prøvde foreldrene iallfall en gang, men det gjorde de ikke. Derfor tror jeg ikke det var de som ringte i det heletatt.

Hvilket badebilde, og hvor står det at de døde?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...