Gå til innhold

Lite likes på sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 1000 følgere men får bare 300-700 likes, er ikke normalt å få like mye likes som følgere man har. Natur og sånt er veldig kjedelig og da. Kommer nok an på alderen din og.

Anonymkode: ceba0...6d9

Ts her. Er i 30-åra. Natur kan være kjedelig for endel,mens andre gir likes til enkelte som legger det ut uansett. Fjellturer er vel det som gir mye likes.

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.6.2020 den 23.34, AnonymBruker skrev:

3-6 likes på det man legger ut...føler man ikke blir sett/folk bryr seg. Trist rett og slett 😔 

Anonymkode: 556dc...84f

Spørs hva du legger ut.

Jeg legger ut politiske statuser og det er ikke innlegg som gir deg mange likes. Legger du ut bilder og gjerne av deg selv, det er DA du får likes. Selv syns jeg det er kleint og oppmerksomhetssøkende å legge ut bilder av seg selv, så ergo bryr jeg meg ikke om likes og legger ut innlegg med litt mer dybde. 

Anonymkode: e556b...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2020 den 0.40, AnonymBruker skrev:

Hva er eksepsjonelt nok?En veldig høy fjelltopp?Hadde nok fått endel likes på det. Et fint profilbilde ?

Anonymkode: 556dc...84f

Folk har ulike interesser, så alle vil ikke like alt uansett. Det som kan fange oppmerksomhet er morsomme bilder med litt humor (egne, ikke oppkopierte memes), bilder av oppussing, bilder av en hobby du har, fine naturbilder, katter eller andre dyr i morsomme og søte situasjoner, sminkebilder hvis du liker det og har venner som liker det. Og så videre...
Jeg tror det viktigste er at du gjør din greie og ikke prøver å være noen andre eller overgå noen andres instagramkontoer. Prøv å finne en liten nisje og legg ut bilder som har med dette feltet å gjøre. Jeg f.eks. tegner og maler mye, så jeg deler en god del bilder som jeg lager. Og så følger jeg aktivt andre kunstnere/illustratører som inspirerer meg. Det er også viktig å finne gode (gjerne faste) hashtags som man bruker til bildene sine.
Jeg får gjennomsnittlig 10% likes på hvert bilde (antall likes i forhold til følgere), og er fornøyd med det.

Får du ikke nok respons på det du legger ut, er du ikke nok synlig og/eller har ikke interessante nok innlegg. Trist, men sant. Lukket profil er ikke lurt om man ønsker flere likes, for da stenger man alle potensielle nye følgere og likere ute.
Jeg har forøvrig fått minimalt med uønsket oppmerksomhet, til tross for åpen konto. Det eneste er at jeg av og til får nye følgere som bare er spam-kontoer forkledd som sexy damer. De blir rapportert og blokkert, og ofte er de allerede oppdaget og fjernet av instagram før jeg rekker å rapportere dem.

Anonymkode: aeb5d...acb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da la man ut et bilde for første gang på fire uker,av et lokalt favorittsted. EN likes😳Og to likes på Facebook. Det er så kjekt(ironisk). Vurderer å åpne kontoen og hashtage en del så man får likes ja. Så deprimerende at de som følger ikke liker et jævla bilde. Arg!!!!

Ts

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da la man ut et bilde for første gang på fire uker,av et lokalt favorittsted. EN likes😳Og to likes på Facebook. Det er så kjekt(ironisk). Vurderer å åpne kontoen og hashtage en del så man får likes ja. Så deprimerende at de som følger ikke liker et jævla bilde. Arg!!!!

Ts

Anonymkode: 556dc...84f

Virkelig? Så sutrende du er på dette🙄

Anonymkode: 74b2a...a80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Så sutrende du er på dette🙄

Anonymkode: 74b2a...a80

Må du komme med surmaga ting?Kan vel få gi uttrykkk for frustrasjon over at folk ikke liker det jeg legger ut. Er et fint sted,mange fra min hjemplass har gode barndomsminner fra dette stedet. Så jævlig surt å få lite likes på det😤😖 Hadde en annen på min liste lagt ut samme bilde hadde hun fått 40+ likes. Urettferdig.

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Må du komme med surmaga ting?Kan vel få gi uttrykkk for frustrasjon over at folk ikke liker det jeg legger ut. Er et fint sted,mange fra min hjemplass har gode barndomsminner fra dette stedet. Så jævlig surt å få lite likes på det😤😖 Hadde en annen på min liste lagt ut samme bilde hadde hun fått 40+ likes. Urettferdig.

Anonymkode: 556dc...84f

Ja når du faktisk sutre om småtteri som er allerede er skrevet på 7 sider her. 

Du legger jo selv opp til få negative svar når du legger ut noe negativt her. 

Du må slutte å henge deg oppi likes. Det er ikke det livet ditt er basert. Det er tross alt ferie å folk er i sine egende verden i disse omstendigheter.

F.eks 

Det er ikke alle som smiler til deg når du går i byen eller står i køen på butikken mens du venter på at det skal bli din tur til og betale. Skulle du sutre over det også at folk ikke smilte til deg fordi du smilte dem, lissom. Det gir ikke noe mening.

Anonymkode: 74b2a...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2020 den 2.05, norw skrev:

Det er ikke nødvendigvis det at det man legger ut er uinteressant, men at det er feil person som legger ut. Likes avhenger ofte mer av hvem som legger ut enn hva man legger ut, men for å bli en en person som får mange likes må man naturligvis bygge opp en viss verdi.

Jeg har selv valgt å ikke legge ut noe. Helt uaktuelt å få lite eller null respons. Bare nye profilbilder, som kanskje er én gang i året.

Dette! Hadde ei jeg har på vennelista lagt ut det jeg la ut hadde hun fått 40-50 likes. Tror     noen har venner/familie som liker absolutt alt hva de legger ut,uansett hva det er. Hun samme her la ut bilde av fergen som går i en bygd her og fikk nærmere 50 likes,seriøst liksom 😳

Ts

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en annen på min liste lagt ut samme bilde hadde hun fått 40+ likes. Urettferdig.

Anonymkode: 556dc...84f

Hun har vel en annen vennekrets enn deg. Du kan ikke smamenligne deg med andre. Så nei, det er ikke urettferdig at andre får mer likes på samme bildet som du også har lagt ut 

Jeg har selv lagt ut mange like bilder som andre har tatt og jeg sutre ikke over at de har fått mer likes enn meg. Å det baseres på at jeg har ikke samme følgerkrets som de andre har. Og derfor har jeg ingen grunn til sutre. Jeg er glad over at jeg postet et bildet som jeg er fornøyd med. Om at andre like det er bare en pluss, men ikke noe jeg forventer.

Anonymkode: 74b2a...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette! Hadde ei jeg har på vennelista lagt ut det jeg la ut hadde hun fått 40-50 likes. Tror     noen har venner/familie som liker absolutt alt hva de legger ut,uansett hva det er. Hun samme her la ut bilde av fergen som går i en bygd her og fikk nærmere 50 likes,seriøst liksom 😳

Ts

Anonymkode: 556dc...84f

Som sagt, hun har en annen krets enn deg. Hun bygger sin SoMe på en annen måte enn deg.

At noen liker så si alt en person legger ut er ikke unormalt. Har slike folk selv på både fave og IG.

Anonymkode: 74b2a...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja når du faktisk sutre om småtteri som er allerede er skrevet på 7 sider her. 

Du legger jo selv opp til få negative svar når du legger ut noe negativt her. 

Du må slutte å henge deg oppi likes. Det er ikke det livet ditt er basert. Det er tross alt ferie å folk er i sine egende verden i disse omstendigheter.

F.eks 

Det er ikke alle som smiler til deg når du går i byen eller står i køen på butikken mens du venter på at det skal bli din tur til og betale. Skulle du sutre over det også at folk ikke smilte til deg fordi du smilte dem, lissom. Det gir ikke noe mening.

Anonymkode: 74b2a...a80

Folk har kanskje ferie og er opptatt med sitt men vi er i 2020 og sosiale media har aldri vært mer populært og samtlige sitter på tlf sin fra tid til annen. Du kan ikke oppriktig mene man ikke skal få lov å syns det er kjipt og føler seg litt «mindre verdt» når du får 0-2 likes....

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk har kanskje ferie og er opptatt med sitt men vi er i 2020 og sosiale media har aldri vært mer populært og samtlige sitter på tlf sin fra tid til annen. Du kan ikke oppriktig mene man ikke skal få lov å syns det er kjipt og føler seg litt «mindre verdt» når du får 0-2 likes....

Anonymkode: 556dc...84f

Du kan føler akkurat hva du vil. For det er et fett for internett igrunn. Selv om vi er i 2020 så baseres det ikke bruk av folks sine SoMe. Noen poster bilder å bryr seg ikke om likes eller hvor mange som har sett det. Andre kaster seg over tlf med en gang de får varsler på at de har fått likes ,og før så kan de forsette videre med dagen sin. Så har vi de som ikke fungerer optimalt før de har fått sin daglig dose av antall likes før de klare å legge fra seg tlf i noen timer.

Anonymkode: 74b2a...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan føler akkurat hva du vil. For det er et fett for internett igrunn. Selv om vi er i 2020 så baseres det ikke bruk av folks sine SoMe. Noen poster bilder å bryr seg ikke om likes eller hvor mange som har sett det. Andre kaster seg over tlf med en gang de får varsler på at de har fått likes ,og før så kan de forsette videre med dagen sin. Så har vi de som ikke fungerer optimalt før de har fått sin daglig dose av antall likes før de klare å legge fra seg tlf i noen timer.

Anonymkode: 74b2a...a80

Folk skriver jo om alt mellom himmel og jord her inne,så jeg har vel strengt tatt lov å uttrykke min misnøye med akkurat dette som plager meg. Kanskje ikke alle er like opptatt av likes’ene, men tror virkelig de hadde reagert om f.eks ingen eller kun to stk hadde likt det de la ut. Nekter å tro noe annet. 
Og ja,hun andre har større følgerskare men likevel litt surt. 

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er du som person, ts?

Anonymkode: c0ac3...3b1

Hvordan det?Blid,positiv og hyggelig 😊

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan det?Blid,positiv og hyggelig 😊

Anonymkode: 556dc...84f

Ok. Fordi at hvis man er en sur, negativ, usosial, arrogant eller nedlatende person er det færre som er interesserte i hva man har å si i sosiale medier. 😊

Anonymkode: c0ac3...3b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Fordi at hvis man er en sur, negativ, usosial, arrogant eller nedlatende person er det færre som er interesserte i hva man har å si i sosiale medier. 😊

Anonymkode: c0ac3...3b1

Har vel ikke vært så veldig sosial siste tiden men viser ikke at en er bitter eller sur på sosiale medier(eller kun her inne).

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vel ikke vært så veldig sosial siste tiden men viser ikke at en er bitter eller sur på sosiale medier(eller kun her inne).

Anonymkode: 556dc...84f

Det går fint an å vise bitterhet her eller på sosiale medier, jeg ser det ofte og mange later ikke til å være klar over det selv. Men fint hvis du som du sier ikke gjør det, for da hadde det i hvert fall ikke vært mye håp. :)

Anonymkode: c0ac3...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva konkrete råd har dere for å få flere likes /at folk vil støtte deg og like det du legger ut?(Utenom å åpne privat konto). Tror ikke det har noe med når man legger ut,det er bare ikke interessant nok. Jeg ønsker å forbedre dette med de følgerne jeg allerede har. 
 

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må generelt bli mere aktiv og slutte å være så bitter på de som har knekt koden. 

Anonymkode: 5dd00...eb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...