Gå til innhold

Lite likes på sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, _Falkor_ skrev:

Om du legger ut ting bare for å få likes, burde du kanskje ta en pause fra sosial media. 

Og sårer det deg at du får lite likes, burde du tenke etter om det ligger noe bak det. Har du dårlig selvtilitt? Trenger du noen å prate med (psykolog?) 

Likes egentlig betyr ingenting, det er ikke noe du skal henge deg opp i❤

Jeg har nære mennesker som sjeldent liker det jeg legger ut, det betyr ikke at de ikke bryr seg om meg, men som regel ser de ikke det jeg legger ut, fordi det er så mye annet som kommer opp i feedene demmers.

Det er fra turer i naturen,fjellturer(ikke bilde av meg selv nødvendigvis),blomster,oppussing,møbler man maler,mat og drikke,ting man har strikket osv . Har ikke dårlig selvtillit. Likes betyr ikke alt,men det betyr litt. Veit om folk som er vant til å få minst 80+ likes som fjernet bilder når de fikk under det.

 

Tar lite selfies så går ikke på bekreftelse der. Det er ikke så viktig faktisk. Men generelt på andre bilder.

Ts

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fra turer i naturen,fjellturer(ikke bilde av meg selv nødvendigvis),blomster,oppussing,møbler man maler,mat og drikke,ting man har strikket osv . Har ikke dårlig selvtillit. Likes betyr ikke alt,men det betyr litt. Veit om folk som er vant til å få minst 80+ likes som fjernet bilder når de fikk under det.

 

Tar lite selfies så går ikke på bekreftelse der. Det er ikke så viktig faktisk. Men generelt på andre bilder.

Ts

Anonymkode: 556dc...84f

Fordi det er for lite interessant. Er du litt oppi åra? Vanlig for dere på 45+ å ikke få så mye likes. Ikke pga slderen i seg selv men fordi dere ikke helt "kan det" med bilder. Og deres generasjon er ikke så på instagram. Huff nå har jeg skumlest. Er det facebook du deler på? Face har blitt vedlig rotete, så kan være du ikke dukker opp i feeden også

Anonymkode: 3cc42...21a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for øyeblikket 32 venner på facebook, hvorav de fleste er folk jeg kjenner godt og jevnlig har kontakt med. Og jeg får ikke noe særlig mer respons enn deg på det jeg legger ut jeg heller. Hvis det hjelper å vite. 😛

Anonymkode: c0ac3...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er for lite interessant. Er du litt oppi åra? Vanlig for dere på 45+ å ikke få så mye likes. Ikke pga slderen i seg selv men fordi dere ikke helt "kan det" med bilder. Og deres generasjon er ikke så på instagram. Huff nå har jeg skumlest. Er det facebook du deler på? Face har blitt vedlig rotete, så kan være du ikke dukker opp i feeden også

Anonymkode: 3cc42...21a

Er i 30-åra. Hvordan skal man «kunne det»egentlig?Veit beste sendetid på Facebook er halv ti på kvelden for da er flest pålogget og sjansen for å få flest likes er da. Og tidlig på morgen på insta?Husker ikke helt. 
Det var vel Instagram jeg siktet mest til. Har kun 40 der da,sluttet å følge de som ikke følger meg,uaktuelt å ha noen som ikke følger tilbake. Veit noen sikkert ikke liker fordi de ikke kjenner en så godt muligens. 

Ts

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har for øyeblikket 32 venner på facebook, hvorav de fleste er folk jeg kjenner godt og jevnlig har kontakt med. Og jeg får ikke noe særlig mer respons enn deg på det jeg legger ut jeg heller. Hvis det hjelper å vite. 😛

Anonymkode: c0ac3...3b1

Det varierer litt mer på fb. Kan være fra 3 til 25 likes der,alt etter hva det er. Har 380 «venner» der. Har folk som aldri liker det jeg legger ut der uansett.

 

Ts

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern all "sosial" media fra livet ditt asap, etter noen uker vil du kjenne befrielse over å være kvitt en unødvendig byrde som er 100% designet for å gjøre folk til oppmerksomhetsjunkies.

Jeg har automatisk ekstra respekt for folk som ikke bruker svineriet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før så var jeg også opptatt av likes, nå gir jeg blaffen. Å få likes er virkelig ikke all verden og iallfall ikke noe å stresse for. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er av tur/fjellturer og natur etc til tider. Steder man drar til(lokalt) osv. Mat og drikke av og til,samkomster osv.

Ikke lett og ikke sammenligne seg med andre som f.eks får masse likes og kommentarer fra alle venner og bekjente(skal sies at de har langt flere følgere også da).

Liker ikke alt nei,men enkelte.

 

Ts

Anonymkode: 556dc...84f

Dette er jo ting som sjeldent gir mange likes, da det er dagligdags og litt kjedelig for mange. Det er jo det de fleste legger ut bilde av. I tillegg har facebook f.eks. algoritmer som gjør at innleggene bare blir sett av noen få av vennene dine, med mindre du betaler for å fremme innleggene.

Hvis du ønsker flest mulig likes må du legge ut noe som blir mer lagt merke til av vennene/følgerne dine. Eksempler på dette kan være ekstra fine bilder, provoserende bilder/tekster, humoristiske betraktninger, selvlaget kunst eller en snever interesse som få har kunnskap om. Du må skille deg ut, rett og slett.
På Instagram kan en løsning være å finne din egen nisje eller tema som du brenner for, og basere kontoen på dette. Mange har flere insta-kontoer med ulike tema, og god bruk av hashtags er også viktig for å bli lagt merke til av andre enn vennene/følgerne dine. Jeg har f.eks. en privatkonto der jeg legger ut bilder av hverdagslivet og kunsten min, og en konto som handler om oppussing av hytta mi. Begge er ganske små i antall følgere (ca 150 - 200 følgere), men det jeg legger ut får mange likes i forhold til antall følgere, og det kommer også til noen nye følgere innimellom. Det sies at man kan forvente å få likes fra ca 10% av følgerne dersom man legger ut interessante ting. Jeg får ca 15-25 likes på hvert innlegg (opptil 40 på noe av kunsten), så jeg er fornøyd.

Det beste er å ikke basere selvtilliten og selvfølelsen på antall likes på SoMe. Vær deg selv og gjør din greie.

Anonymkode: aeb5d...acb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i 30-åra. Hvordan skal man «kunne det»egentlig?Veit beste sendetid på Facebook er halv ti på kvelden for da er flest pålogget og sjansen for å få flest likes er da. Og tidlig på morgen på insta?Husker ikke helt. 
Det var vel Instagram jeg siktet mest til. Har kun 40 der da,sluttet å følge de som ikke følger meg,uaktuelt å ha noen som ikke følger tilbake. Veit noen sikkert ikke liker fordi de ikke kjenner en så godt muligens. 

Ts

Anonymkode: 556dc...84f

Dette stusser jeg litt på. Du burde heller begynne å følge kontoer som du synes er morsomme, inspirerende, nyskapende, interessante, lærerike osv. Jeg synes instagram blir ødelagt av denne typen adferd, der folk følger for å få følgere og blir snurte når folk ikke følger tilbake. Jeg gidder ikke følge kontoer som ikke gir meg noe, uansett om de følger meg. Jeg blir heller ikke snurt når noen velger å ikke følge meg tilbake. Jeg vil mye heller ha noen få "ærlige" følgere som følger meg fordi de liker det jeg legger ut, enn mange sånne falske "følg meg, så følger jeg deg"-følgere.

Tror du har litt godt av en lang pause fra sosiale medier, for du har tydeligvis ikke godt av å være der. Det er utrolig lett å forsvinne i mengden i en overfylt newsfeed, i alle sosiale medier. Bare en brøkdel av vennene/følgerne ser det du deler, og bare en brøkdel av disse igjen klikker liker eller kommenterer. Sånn er livet på sosiale medier nå, så enten må du takle det eller så må du ta en lengre pause.

Anonymkode: aeb5d...acb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er for lite interessant. Er du litt oppi åra? Vanlig for dere på 45+ å ikke få så mye likes. Ikke pga slderen i seg selv men fordi dere ikke helt "kan det" med bilder. Og deres generasjon er ikke så på instagram.

Anonymkode: 3cc42...21a

Enda godt jeg bare er 43. Om et par år kommer jeg vel til å miste helt teken på dette med bilder, og ramle helt ut av instagram... :P
Det er forresten svært mange i den generasjonen som er på instagram, så akkurat den teorien din holder ikke mål ;) Det handler nok om at du har andre interesser enn folk over 40, og dermed får du ikke innlegg fra denne aldersgruppa opp i feeden din.

Jeg synes personlig Instagram er mye gøyere enn facebook, da det handler om bilder (jeg er visuell og elsker bilder) og man får kontakt med og blir inspirert av mennesker over hele verden som deler de samme interessene. I tillegg er reklamen på Instagram mye mindre påtrengende enn den på Facebook.

Anonymkode: aeb5d...acb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB abc har gode poenger.

Se på antall likes mot antall følgere. 10-15% er vanlig. Hvis du ønsker deg flere følgere og likes er det viktig å bruke mange hashtags. Hvis du ikke gjør det, kan ingen andre finne kontoen/bildene dine. Mange følger hashtagger i tillegg til kontoer, og da vil flere få bildene dine i feeden sin. 

Ikke mål verdien din i likes. Det er ikke der den ligger. Skal du prøve å få flere likes, så se på det som et spill eller et eksperiment. 

Anonymkode: 9fe20...078

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

AB abc har gode poenger.

Se på antall likes mot antall følgere. 10-15% er vanlig. Hvis du ønsker deg flere følgere og likes er det viktig å bruke mange hashtags. Hvis du ikke gjør det, kan ingen andre finne kontoen/bildene dine. Mange følger hashtagger i tillegg til kontoer, og da vil flere få bildene dine i feeden sin. 

Ikke mål verdien din i likes. Det er ikke der den ligger. Skal du prøve å få flere likes, så se på det som et spill eller et eksperiment. 

Anonymkode: 9fe20...078

Hadde åpen konto noen år og fikk endel likes og følgere da,men fikk også uønsket oppmerksomhet så da ble det privatkonto og laget ny konto rett før nyttår. 
 

Ts

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horrorfreak

Skjønner det kan være sårende, men det betyr ikke alt. Det er hva du selv liker som betyr noe, ikke andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.6.2020 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Dette stusser jeg litt på. Du burde heller begynne å følge kontoer som du synes er morsomme, inspirerende, nyskapende, interessante, lærerike osv. Jeg synes instagram blir ødelagt av denne typen adferd, der folk følger for å få følgere og blir snurte når folk ikke følger tilbake. Jeg gidder ikke følge kontoer som ikke gir meg noe, uansett om de følger meg. Jeg blir heller ikke snurt når noen velger å ikke følge meg tilbake. Jeg vil mye heller ha noen få "ærlige" følgere som følger meg fordi de liker det jeg legger ut, enn mange sånne falske "følg meg, så følger jeg deg"-følgere.

Tror du har litt godt av en lang pause fra sosiale medier, for du har tydeligvis ikke godt av å være der. Det er utrolig lett å forsvinne i mengden i en overfylt newsfeed, i alle sosiale medier. Bare en brøkdel av vennene/følgerne ser det du deler, og bare en brøkdel av disse igjen klikker liker eller kommenterer. Sånn er livet på sosiale medier nå, så enten må du takle det eller så må du ta en lengre pause.

Anonymkode: aeb5d...acb

Mente «venner» fra Facebook over på Instagram. Noen tenker kanskje at det er mer personlig der? Veit ikke..

 

Hadde åpen Instagram noen år og fikk mye likes fra hele landet,veden men fikk uønsket oppmerksomhet der så da gjorde jeg den privat igjen. Laget også ny konto rett før nyttår.

Ts

 

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det veeeldig dødt på snapstory,ingen som deler noenting🙄

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker du tilbake og kommenterer ofte da? Om du ikke gjør det , kommer du ikke opp i feeden hos folk :) Det kan være grunnen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så forferdelig. 

Anonymkode: e82fb...2d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mysticgirl skrev:

Liker du tilbake og kommenterer ofte da? Om du ikke gjør det , kommer du ikke opp i feeden hos folk :) Det kan være grunnen.

Av og til hos enkelte,ja.

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...