AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #121 Del Skrevet 6. juli 2020 56 minutter siden, AnonymBruker said: Rett skal være rett, det er vel ingen av de som MGO har hengt ut som er dømt før å forgripe seg på spedbarn. Av det jeg har sett så er vel de fleste dommene de har lagt ut av typen "seksuell omgang med barn under 14/16 år", ikke spedbarn. Ikke det at overgrep mot 15-åringer på noen måte er riktig, men det er et voldsomt spenn i alvorlighetsgrad. Anonymkode: 313bd...c37 Ikke direkte nei. Men de refererte til en sak på podcasten sin om et samboerpar som gjennomførte den syke handlingen. Mannen sitter inne heldigvis.. Anonymkode: 379aa...577 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #122 Del Skrevet 6. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke direkte nei. Men de refererte til en sak på podcasten sin om et samboerpar som gjennomførte den syke handlingen. Mannen sitter inne heldigvis.. Anonymkode: 379aa...577 Var det de foreldrene som hadde vært med på Unge Mødre eller et lignende program? Anonymkode: 76f7f...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 6. juli 2020 #123 Del Skrevet 6. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet at de risikerer fengselsstraff, tom høyere enn mange pedofile overgripere får? Jeg holder ikke pusten. Sitat Ja, vi trenger folk som gjør noe, for annet har ikke fungert fordi de færreste gidder å gjøre noe. Det er et minefelt å gå i (bare se på barnas trygghet), få forstår, men har masse meninger. Bare å lese her inne så er det utrolig at noen mener et voksent menneske som har ødelagt et eller flere barns liv og potensielt flere liv senere, har rett på et normalt og godt liv kun fordi de har sonet sin "dom". Mange tror vi har et vanntett system som gjør at pedofile overgripere aldri får forgrepet seg igjen.... Naivt! Ja, som sagt, virker skillelinjen å gå mellom de som er fornøyde med et noen gjør "noe" og de som ikke ønsker folkedomstol og mobb. Jeg tror videre ikke så mange tror vi har et vanntett system, men jeg tror mange ønsker et samfunn der en styrer mot rehabilitering, og jeg tror mange ønsker en rettsstat fremfor folkedomstol og gapestokk. Sitat Pedofile overgripere er en av de mest beskyttere kriminelle gruppen vi har i Norge, det er på tide å gjøre noe med. Det ser jeg gjerne kilde på. Har pedofile noen særskilt form for beskyttelse? Mitt inntrykk er tvert imot at disse er de mest forhatte og dermed minst beskyttede i samfunnet. Sitat Jeg bryr meg svært lite hvordan det gjøres, så lenge det starter en eller annen rullende ball. Anonymkode: d6dff...71b Og det er som nevnt her jeg tror vi ser et viktig skille og dette som i alle fall gjør meg skeptisk til slike aksjoner og bevegelser. At så lenge en kjemper "den gode sak" virker metode og konsekvens sekundært. Slikt kan få forferdelige konsekvenser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #124 Del Skrevet 6. juli 2020 39 minutter siden, herzeleid skrev: Jeg holder ikke pusten. Ja, som sagt, virker skillelinjen å gå mellom de som er fornøyde med et noen gjør "noe" og de som ikke ønsker folkedomstol og mobb. Jeg tror videre ikke så mange tror vi har et vanntett system, men jeg tror mange ønsker et samfunn der en styrer mot rehabilitering, og jeg tror mange ønsker en rettsstat fremfor folkedomstol og gapestokk. Det ser jeg gjerne kilde på. Har pedofile noen særskilt form for beskyttelse? Mitt inntrykk er tvert imot at disse er de mest forhatte og dermed minst beskyttede i samfunnet. Og det er som nevnt her jeg tror vi ser et viktig skille og dette som i alle fall gjør meg skeptisk til slike aksjoner og bevegelser. At så lenge en kjemper "den gode sak" virker metode og konsekvens sekundært. Slikt kan få forferdelige konsekvenser. Bare les her inne så ser du at mange tror systemet er vanntett. Rehabilitering for pedofile overgripere har ikke effekt, mulig det kommer etterhvert. Pedofile blir aldri hengt ut med navn, bilde eller andre ting som kan gjøre at man kjenner personen igjen som andre kriminelle, selv i de største saken. De er beskyttet av personvernloven som kan medføre hindring av å opplyse andre (med mindre man ønsker å risikere fengsel selv) De får milde dommer som gjør det enklere for dem å komme tilbake til "normalen" og gjøre nye overgrep og uten særlig eller ingen overvåkning etterpå. Flere innsatte sier også at pedofile får mer beskyttelse i fengsel enn andre kriminelle. Som oftes vet ikke vanlig mann i gata hvem som er dømt eller ikke, nettopp fordi de er såpass beskyttet. Vet du, vi har ikke råd til å miste/ødelegge flere barn. Som jeg skrev over så vil 1 av 7 barn oppleve seksuelle overgrep innen fylt 18 år. Dvs at flere i denne tråden vil ha barn som har blitt utsatt for seksuelle overgrep, mange uten å i det heletatt vite hva barna sine har blitt utsatt for. Hvis mannegruppa ottar klarer å forhindre 2 eller omså 1 overgrep er det et barn mindre og det er mer enn de fleste her inne har gjort, kanskje var et av barna deres den heldige. Jeg leser at mange ikke er enige i metodene mannegruppa bruker. Så hva foreslår dere og hvorfor gjør dere ikke noe? Gå i demonstrasjonstog, underskriftskampanjer, frivillige som jobber for lovendringer, opplyse flere om dette? For hittil har ikke det fungert! Det må være himla greit å være pedofil overgriper i et såpass naivt og passivt land. Og hva mener du de forferdelige konsekvensene kan bli? Jeg vil nå heller si det er det motsatte, forsetter vi som før vil det bli katastrofale konsekvenser for veldig mange barn, senere voksen. 1 av 7 barn opplever seksuelle overgrep, jeg kan si deg med engang at 1 av 7 voksne ikke er overgripere..... Dvs at de som utfører overgrep gjør det med mange barn, ikke kun ett. Anonymkode: d6dff...71b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #125 Del Skrevet 6. juli 2020 6 hours ago, herzeleid said: men jeg ser konturene av at det i mange tilfeller er enkelt og lettvint å henge ut andre offentlig uten særlig konsekvenser for en selv, og at en kombinasjon av moralsk harme og selvtilfredshet kan være ekstremt skadelig Spot on. Anonymkode: ba39a...990 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #126 Del Skrevet 8. juli 2020 Det er 100% sannsynlig at en del av disse MGO-kara selv har vært i seksuell omgang med mindreårige. Jeg ser på FB at noen av mindre tidligere klassekamerater sitter å deler / hauser opp denne saken, og BEGGE har hatt sex med jenter under 16 år, når de selv var rånere i 20-åra. Generelt sett så får jeg inntrykket av at disse folka (stort sett) er mindre intelligente typer. Mye "livets hare skole" folk som nå selv har blitt fedre, og er svært selektive på hvem som skal henges ut. Virker å være stort overlapp mellom medlemmene i MGO, SIAN, og div. hatgrupper av Politiet. Anonymkode: 24f00...e64 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #127 Del Skrevet 8. juli 2020 Og jeg tviler sterkt på at hovedfokuset her er å gjøre nabolagene trygge. Det har nok mer med at medlemmene vil føle seg moralsk overlegne - det at de angriper dømte pedofile er veldig lett. Det er nærmest tabu å "forsvare" pedofile, samt at det er et tema som kortslutter rasjonaliteten til folk. Hva med at MGO i samme slengen går på turne og henger ut voldsdømte? Eller kanskje dømte narkotikalangere? og menneskesmuglere? Anonymkode: 24f00...e64 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #128 Del Skrevet 8. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er 100% sannsynlig at en del av disse MGO-kara selv har vært i seksuell omgang med mindreårige. Jeg ser på FB at noen av mindre tidligere klassekamerater sitter å deler / hauser opp denne saken, og BEGGE har hatt sex med jenter under 16 år, når de selv var rånere i 20-åra. Generelt sett så får jeg inntrykket av at disse folka (stort sett) er mindre intelligente typer. Mye "livets hare skole" folk som nå selv har blitt fedre, og er svært selektive på hvem som skal henges ut. Virker å være stort overlapp mellom medlemmene i MGO, SIAN, og div. hatgrupper av Politiet. Anonymkode: 24f00...e64 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og jeg tviler sterkt på at hovedfokuset her er å gjøre nabolagene trygge. Det har nok mer med at medlemmene vil føle seg moralsk overlegne - det at de angriper dømte pedofile er veldig lett. Det er nærmest tabu å "forsvare" pedofile, samt at det er et tema som kortslutter rasjonaliteten til folk. Hva med at MGO i samme slengen går på turne og henger ut voldsdømte? Eller kanskje dømte narkotikalangere? og menneskesmuglere? Anonymkode: 24f00...e64 Du kan ikke tenke deg at flere av disse faktisk har opplevd overgrep som mindre? Ofte faller overgrepsofre utenfor samfunnet. Du kan ikke skjære alle over en kam og tro at alle er slik. Ja, det er helt klart mye rusk i denne gruppa, men noe godt gjør de også og akkurat i dette tilfellet så gjør de langt mer enn de fleste andre og tar en stor risiko. Det trengs, uavhengig av motivet. Voldsdømte, nakotikalangere og menneskesmuglere blir/kan bli hengt ut med både navn og bilde i media. Det blir ikke pedofile overgripere. Et barn er svært sårbar og det er ikke alltid så enkelt å beskytte barna sine for seksuelle overgrep. Tenk deg at du har 2 barn og blir sammen med en ny fyr. Denne mannen er dømt for overgrep av andre barn, men det kunne du umulig vite. Hadde ikke du ønsket å vite det? Beskytte barna dine? For sannsynligheten for at han forgriper seg på dine barn er stor. Hvorfor skal vi beskytte pedofile overgripere? Hvorfor tror du at det er tabu å beskytte de? Er det ikke på tide med litt endringer av lovverket når det kommer til pedofile overgripere? Anonymkode: d6dff...71b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #129 Del Skrevet 8. juli 2020 Om noen hadde sendt dommen fra mitt barns overgrepssak til de tullingene der hadde jeg blitt rasende!!! Den er unntatt offentlighet og inneholder grove, krenkende, ydmykende og intime detaljer om mitt barn. Anonymkode: bb11e...b21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #130 Del Skrevet 8. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om noen hadde sendt dommen fra mitt barns overgrepssak til de tullingene der hadde jeg blitt rasende!!! Den er unntatt offentlighet og inneholder grove, krenkende, ydmykende og intime detaljer om mitt barn. Anonymkode: bb11e...b21 De legger ikke ut slike detaljer og alt dem trenger er at de er dømt. Rart at du som foreldre ikke ønsker å opplyse andre om en overgriper når du selv har vært der. Jeg er et offer for en pedofil overgriper. Hadde andre hengt ut overgriperen hadde jeg vært sjeleglad. Jeg har selv varslet nabolaget hans og andre som har nytte av den infoen. Overgrep er svært ødeleggende og alt som kan hindre det er supert. Anonymkode: d6dff...71b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #131 Del Skrevet 8. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De legger ikke ut slike detaljer og alt dem trenger er at de er dømt. Rart at du som foreldre ikke ønsker å opplyse andre om en overgriper når du selv har vært der. Jeg er et offer for en pedofil overgriper. Hadde andre hengt ut overgriperen hadde jeg vært sjeleglad. Jeg har selv varslet nabolaget hans og andre som har nytte av den infoen. Overgrep er svært ødeleggende og alt som kan hindre det er supert. Anonymkode: d6dff...71b Jeg vet at de ikke legger ut detaljer, men de er noen løse kanoner og det angår ikke dem å lese den. Det er vanskelig nok som det er. Anonymkode: bb11e...b21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #132 Del Skrevet 8. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet at de ikke legger ut detaljer, men de er noen løse kanoner og det angår ikke dem å lese den. Det er vanskelig nok som det er. Anonymkode: bb11e...b21 De trenger ikke å lese alt. Uansett, det er ikke slik at hvem som helst kan hente ut saken med navn. Jeg må søke om å få dokumentene mine fra min egen sak. Jeg får se de hos politiet, men ikke uten videre hente de ut (kastet de etter rettsaken, så naiv å tenkte at det aldri ville skje igjen). Ja, det er vanskelig. Men om man kan hindre nye overgrep er det verdt det. Jeg anmeldte overgriperen med et mål - hindre at han noen gang fikk gjøre slikt med andre da jeg vet hvor skadelig det er. Men hey, han fortsetter uansett hvor mye jeg varsler og tar kontakt med politiet. Så den dagen da navnet hans blir offentliggjort så vet jeg med sikkerhet at det vil stanse nye overgrep. Anonymkode: d6dff...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #133 Del Skrevet 8. juli 2020 30 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan ikke tenke deg at flere av disse faktisk har opplevd overgrep som mindre? Ofte faller overgrepsofre utenfor samfunnet. Du kan ikke skjære alle over en kam og tro at alle er slik. Ja, det er helt klart mye rusk i denne gruppa, men noe godt gjør de også og akkurat i dette tilfellet så gjør de langt mer enn de fleste andre og tar en stor risiko. Det trengs, uavhengig av motivet. Voldsdømte, nakotikalangere og menneskesmuglere blir/kan bli hengt ut med både navn og bilde i media. Det blir ikke pedofile overgripere. Et barn er svært sårbar og det er ikke alltid så enkelt å beskytte barna sine for seksuelle overgrep. Tenk deg at du har 2 barn og blir sammen med en ny fyr. Denne mannen er dømt for overgrep av andre barn, men det kunne du umulig vite. Hadde ikke du ønsket å vite det? Beskytte barna dine? For sannsynligheten for at han forgriper seg på dine barn er stor. Hvorfor skal vi beskytte pedofile overgripere? Hvorfor tror du at det er tabu å beskytte de? Er det ikke på tide med litt endringer av lovverket når det kommer til pedofile overgripere? Anonymkode: d6dff...71b La profesjonelle avgjøre hva som er rett måte å gjøre ting på. Hadde offentlige registre vært den optimale måten å beskytte samfunnet på, så hadde jo dette vært implementert for lenge siden. Men - la oss for diskusjonens skyld si at det finnes et slikt offentlig register: Hva skjer med dem som blir uskyldig dømt? Ingen system er perfekt, det vil alltid være noen som blir uskyldig dømt i slike saker. Føler du at det er greit at disse folka, som da er feildømte, skal bøte livet ut? Tror du at en slik offentlig liste på noen som helst måte vil kunne gi et normalt liv til dem som er dømte? Hadde du vært villig til å selv havne i et slikt register? Om det betydde at marginalt økt sikkerhet for barn? Anonymkode: 24f00...e64 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 8. juli 2020 #134 Del Skrevet 8. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: La profesjonelle avgjøre hva som er rett måte å gjøre ting på. Hadde offentlige registre vært den optimale måten å beskytte samfunnet på, så hadde jo dette vært implementert for lenge siden. Men - la oss for diskusjonens skyld si at det finnes et slikt offentlig register: Hva skjer med dem som blir uskyldig dømt? Ingen system er perfekt, det vil alltid være noen som blir uskyldig dømt i slike saker. Føler du at det er greit at disse folka, som da er feildømte, skal bøte livet ut? Tror du at en slik offentlig liste på noen som helst måte vil kunne gi et normalt liv til dem som er dømte? Hadde du vært villig til å selv havne i et slikt register? Om det betydde at marginalt økt sikkerhet for barn? Anonymkode: 24f00...e64 Med tanke på at 99 % av voldtektsanmeldelser blir henlagt, så er nok svært, svært, få uskyldig dømt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #135 Del Skrevet 8. juli 2020 1 minutt siden, Uatskillelig said: Med tanke på at 99 % av voldtektsanmeldelser blir henlagt, så er nok svært, svært, få uskyldig dømt. Spiller ingen rolle om det er "svært, svært få". Er du uskyldig dømt, så er du uskyldig dømt. Ingen erstatning i hele verden vil endre på dette, og spesielt i saker som dette. Når katta er ute av sekken, så forblir den ute. Akkurat dette er binært. Det finnes ingen rom for feilmarginer. Og det absolutt siste man trenger da, er lav-IQ troll som de gutta MGO, som tar det på seg å sette ut rykte om noen. Anonymkode: 24f00...e64 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #136 Del Skrevet 8. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: La profesjonelle avgjøre hva som er rett måte å gjøre ting på. Hadde offentlige registre vært den optimale måten å beskytte samfunnet på, så hadde jo dette vært implementert for lenge siden. Men - la oss for diskusjonens skyld si at det finnes et slikt offentlig register: Hva skjer med dem som blir uskyldig dømt? Ingen system er perfekt, det vil alltid være noen som blir uskyldig dømt i slike saker. Føler du at det er greit at disse folka, som da er feildømte, skal bøte livet ut? Tror du at en slik offentlig liste på noen som helst måte vil kunne gi et normalt liv til dem som er dømte? Hadde du vært villig til å selv havne i et slikt register? Om det betydde at marginalt økt sikkerhet for barn? Anonymkode: 24f00...e64 Aner du i det heletatt hva som kreves for å bli dømt i slike saker? Det MÅ være bevis og ingen tvil. For å bli dømt for pedofili er det enda strengere krav. Mest sannsynlig så er vel slike saker der det er færrest feildømte hvis i det heletatt noen. Så du mener at det å feildømme er verre en overgrep mot barn? Hva med alle barna som må betale en enorm pris livet ut fordi vi skal beskytte overgripere? Hva med alle mordere og andre kriminelle som blir hengt ut i media med både bilde og navn......det er greit det da bare de ikke er pedofile overgripere? Der skjer det nok flere feildømminger enn i overgrepssaker. Ja, jeg kunne gjerne ha ofret meg for fellesskapet. Det har jeg allerede gjort siden jeg var barn!!! Anonymkode: d6dff...71b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 8. juli 2020 #137 Del Skrevet 8. juli 2020 En av hjørnesteinene i det norske rettsvesen er at man må være 100% sikker på at en person har begått lovbruddet vedkommende er tiltalt for. En av de andre er at etter man har fullført dommen sin er ens gjeld til samfunnet betalt. Hvorvidt man er uenig i dette bør man ta det gjennom den demokratiske prosessen landet vårt er basert på, ikke ta loven i sine egne hender. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 8. juli 2020 #138 Del Skrevet 8. juli 2020 2 minutter siden, Katten.2.0 skrev: En av hjørnesteinene i det norske rettsvesen er at man må være 100% sikker på at en person har begått lovbruddet vedkommende er tiltalt for. En av de andre er at etter man har fullført dommen sin er ens gjeld til samfunnet betalt. Hvorvidt man er uenig i dette bør man ta det gjennom den demokratiske prosessen landet vårt er basert på, ikke ta loven i sine egne hender. ... mens offeret må bøte for det og utsettes for justismord resten av livet...? Å leve med traumeskader er i høyeste grad justismord. Man blir straffet for andres ugjerninger. Ja, til rettferdighet for ofrene (!!!) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 8. juli 2020 #139 Del Skrevet 8. juli 2020 8 minutter siden, Uatskillelig said: ... mens offeret må bøte for det og utsettes for justismord resten av livet...? Å leve med traumeskader er i høyeste grad justismord. Man blir straffet for andres ugjerninger. Ja, til rettferdighet for ofrene (!!!) Har jeg sagt noe annet? Om du vil endre en av de viktigste hjørnesteinene i det norske rettsvesen står du helt fritt til å gjøre det. Gjennom våre demokratiske prosesser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #140 Del Skrevet 8. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er 100% sannsynlig at en del av disse MGO-kara selv har vært i seksuell omgang med mindreårige. Jeg ser på FB at noen av mindre tidligere klassekamerater sitter å deler / hauser opp denne saken, og BEGGE har hatt sex med jenter under 16 år, når de selv var rånere i 20-åra. Generelt sett så får jeg inntrykket av at disse folka (stort sett) er mindre intelligente typer. Mye "livets hare skole" folk som nå selv har blitt fedre, og er svært selektive på hvem som skal henges ut. Virker å være stort overlapp mellom medlemmene i MGO, SIAN, og div. hatgrupper av Politiet. Anonymkode: 24f00...e64 Helt korrekt. På et prinsipielt grunnlag er jeg imot all type uthenging, fordi en person som er hengt ut feil, kan få både livet sitt ødelagt og det samme gjelder nære familiemedlemmer til mannen. MGO-gjengen er nok den norske utgaven av Alt-Right og Boogaloo Boys, og jeg får flashbacks til såkalte "Odins soldater". Sistnevnte floppet fullstendig, og jeg har svær lite sans for når Alt-Right / SIAN Lovers tar på seg en "Super Hero" rolle, når dem selv har tvilsom bakgrunn. Mange av de som sier er fra bygda og der er det vanlig med 28 - 30 årige rånere som har det de kaller for "små rips" i baksetet av bilen (fjortiser). De kjøper også røyk og alkohol til disse mot "ytelser" - du kan tenke hvilke. Før i tiden var også kontantkort til mobilen et slik etterspurt middel som blant annet rånere krevde sex tilbake for. Anonymkode: 64dbf...a17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå