Gå til innhold

Mannegruppa Ottar og uthenging av pedofile


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er vel litt tosidig.  Er ikke dette egentlig en sykdom? Synes det er helt greit at man offentlig gjør pedofile slik at man kan sørge for at barna sine holder seg langt unna. Samt sørge for at de ikke jobber i utsatte miljøer.  Men å henge ut syke personer for at andre kan komme å gjøre skade/true dem som burde få hjelp er ganske ondskapsfullt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 8/18/2023 at 6:30 PM, AnonymBruker said:

Mange kan nok ikke behandles, men det er riktig å forsøke behandling i tillegg til straff. Samtidig bør de offentliggjøres med navn og bilde. Dette gjelder imidlertid også andre overgripere og alle som tiltales for overgrep uten å bli dømt. De aller fleste som ikke får dom, er nemlig skyldige. Alle som får slik tiltale, bør dessuten for alltid fradømmes tillatelse til å ha lønnet arbeid. De fortjener å leve på eksistensminimum til all tid.

Anonymkode: 9f9d5...925

Jaha så mine skattepenger skal gå til å betale livsopphold dems?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Trøstogbære said:

Dette er vel litt tosidig.  Er ikke dette egentlig en sykdom? Synes det er helt greit at man offentlig gjør pedofile slik at man kan sørge for at barna sine holder seg langt unna. Samt sørge for at de ikke jobber i utsatte miljøer.  Men å henge ut syke personer for at andre kan komme å gjøre skade/true dem som burde få hjelp er ganske ondskapsfullt.  

Kall det hva du vil. Til syvende og sist stapper de lemmet sitt i et BARN. 

 

Breivik har sikkert 78 psykiske lidelser. Skal vi da ha empati overfor han, la han ferdes fritt i samfunnet og skjerme annsiktet hans? Det er ikke hans feil at han skjøt 100 ungdom 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Inverto said:

Det kritiske spørsmålet her er HVORDAN vet de at dette er en pedofil person?
No offense, men pedo-anklagelsen blir slengt rundt veldig lett i dag, spesielt i digital form.
Folk ser heller ikke ut til å faktisk vite den legale og psykologiske definisjonen på 'pedofil'.
Og man skal også vite forskjellen på en non-offending og offending pedofil.
Sistnevnte skal man heller hjelpe og oppfordre til terapi.
Det er faktisk JEG som blir den dårlige personen om jeg angriper og trakasserer en uskyldig syk person.
Man straffer ikke pasienten for å være syk

Det er rett og slett hyklerisk

De blir tilsendt rettsdokumentene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Så de kommer aldri til å få muligheten til å skaffe seg arbeid, eller et sted å bo, og kommer til å bli fullstendig utstøtt fra samfunnet for resten av livet. 

Og du tror helt seriøst at dette kommer til å senke sannsynligheten for at de kommer til å begå flere overgrep? 

Anonymkode: aee8e...60e

Selvfølgelig skal de bli utstøtt. De har stappet lemmet sitt i et barn. De har tatt penisen sin i munnen eller i kjønnsorganet til et BARN. 

 

Hvorfor skal jeg bry meg om de lever komfortabelt? Aldri slipp de ut igjen. Så slipper vi å bekymre oss om de har et sted å bo eller at de forgriper seg på noen igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AndreaJohan said:

Kall det hva du vil. Til syvende og sist stapper de lemmet sitt i et BARN. 

 

Breivik har sikkert 78 psykiske lidelser. Skal vi da ha empati overfor han, la han ferdes fritt i samfunnet og skjerme annsiktet hans? Det er ikke hans feil at han skjøt 100 ungdom 

Som du sikkert leste i posten min så skrev jeg at disse burde offentliggjøres men på et annet grunnlag enn å ta henge dem ut for å gjøre skade. Det blir ingen friske av. 

Breivik er ikke pedofil som jeg fikk med meg. Han sitt motiv var politisk med egne meninger og holdninger og det ikke en sykdom. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreaJohan skrev (10 timer siden):

Kall det hva du vil. Til syvende og sist stapper de lemmet sitt i et BARN. 

 

AndreaJohan skrev (10 timer siden):

Selvfølgelig skal de bli utstøtt. De har stappet lemmet sitt i et barn. De har tatt penisen sin i munnen eller i kjønnsorganet til et BARN. 

Du er veldig opptatt av stapping av lem. Det blir bare å appellere til det motbydelige i oss og det tilfører ikke diskusjonen noe verdifullt.

AndreaJohan skrev (10 timer siden):

Hvorfor skal jeg bry meg om de lever komfortabelt? Aldri slipp de ut igjen. Så slipper vi å bekymre oss om de har et sted å bo eller at de forgriper seg på noen igjen 

Du trenger ikke bry deg om noe. Straffen er jo som kjent ment for den dømte og ikke for befolkningen utenfor. Norsk strafferett tar sikte på rehabilitering. Den innsatte kan jo en dag bli din egen nabo. Og vil du ha en som har gjennomgått et mareritt av en soning som nabo eller ser du fordeler om han/hun har fått en menneskelig behandling i fengselet?

Anonymkode: df3d6...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

 

Du er veldig opptatt av stapping av lem. Det blir bare å appellere til det motbydelige i oss og det tilfører ikke diskusjonen noe verdifullt.

Du trenger ikke bry deg om noe. Straffen er jo som kjent ment for den dømte og ikke for befolkningen utenfor. Norsk strafferett tar sikte på rehabilitering. Den innsatte kan jo en dag bli din egen nabo. Og vil du ha en som har gjennomgått et mareritt av en soning som nabo eller ser du fordeler om han/hun har fått en menneskelig behandling i fengselet?

Anonymkode: df3d6...fbe

Det kan jo være det skjedde med hen, men er enig at det tilfører ingenting i denne diskusjonen. 

Anonymkode: 2aa6b...c93

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøstogbære skrev (På 20.8.2023 den 23.35):

Dette er vel litt tosidig.  Er ikke dette egentlig en sykdom? Synes det er helt greit at man offentlig gjør pedofile slik at man kan sørge for at barna sine holder seg langt unna. Samt sørge for at de ikke jobber i utsatte miljøer.  Men å henge ut syke personer for at andre kan komme å gjøre skade/true dem som burde få hjelp er ganske ondskapsfullt.  

 Dette er et begrep som brukes veldig ukritisk om alle som forgriper seg på barn. Nazi - sensuren her er såpass kraftig at jeg bare poster dette 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Child_sexual_abuse

Jeg vet ikke hvor mye man vet om hvorfor seksuelle overgrep mot barn skjer, men det finnes tydeligvis ikke noen enkel profil av det jeg leser her. 

 

Prinsipielt er jeg tilhenger av varsling, men det finnes flere måter og å varsle på dersom en nabo er dømt for seksuelle overgrep. Det vanskelige med det Aron gjør er jo risikoen for at det potensielt kan gå galt, og da kan det gå veldig galt. 

Vil folk være så dumme at de ikke tilegner seg kunnskap før de foretar seg noe som helst, kan jeg desverre ikke stoppe dem. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-pedophile_activism

Men  får de politiet på nakken, kan de egentlig bare takke seg selv. 

 

 

 

 

 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (På 15.3.2021 den 13.47):

1: Mer saklig type skal man lete lenge etter,

Også når han kaller dem som ikke er enige med ham angående pride for terrorister?

Han var en veldig klar og god saklig stemme til han ramlet uti en venstre-radikal pøl på internett.

Anonymkode: e810b...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Også når han kaller dem som ikke er enige med ham angående pride for terrorister?

Han var en veldig klar og god saklig stemme til han ramlet uti en venstre-radikal pøl på internett.

Anonymkode: e810b...988

Her tar du det veldig ut av kontekst. 

https://tjomlid.com/2022/06/25/i-natt-sa-vi-igjen-terror-i-oslo-men-kampen-mot-woke-er-ogsa-lavgradig-terrorisme/

2: De aller fleste har sagt ukloke ting én eller annen gang. Helt sikkert Tjomlid også. 

Han hevder også selv at han endrer meninger om ting og tang. 

 

Det er helt irrellevant ift det som er temaet. 

 

Blir litt rart og å skulle angripe folk på helt andre ting enn det som faktisk er temaet. 

 

Dette er tåpelig avsporing. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...