Gå til innhold

Mannegruppa Ottar og uthenging av pedofile


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov, brukerangrep, brukerdebatt, brudd på opphavsretten, krenkende innlegg, avsporinger og samtlige svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjomli klarer jeg ikke ta seriøst når han tyr til dårlig tilslørte personangrep for å latterligjøre MGO.

Og når han mangler kunnskaper om mekanismer rundt overgrep og avdekking av dette, så blir det tynt.

Anonymkode: 22112...3d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Les innlegget til Saksynt. Den setter fingeren på veldig mye viktig ift Nabovarsel og hvorfor det er kontroversielt å henge ut tidligere overgrepsdømte. 

 

Tross alt lov å tenke sjæl i dette landet, heldigvis, og de gutta der har ikke mye mellom øra. Ei heller spesielt kritisk å støtte dem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2020 den 13.30):

Tjomli klarer jeg ikke ta seriøst når han tyr til dårlig tilslørte personangrep for å latterligjøre MGO.

Og når han mangler kunnskaper om mekanismer rundt overgrep og avdekking av dette, så blir det tynt.

Anonymkode: 22112...3d0

Ehh... 

 

1: Mer saklig type skal man lete lenge etter,og han angriper metodene til MGO. Ikke personene bak. 

 

2: Han vet godt hva han snakker om, både når det gjelder overgreps- tematikken, pedofili, osv. Det er også derfor han kritiserer dem. 

 

Jeg har lest bloggen hans flere ganger, så dette vet jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig syns at han gjør en bra ting. 
Men han som en person kan jeg ikke fordra, jeg har prøvd å ført en samtale med han der jeg oppriktig lurer på hvor sikre kilder han har osv før han tør å dele dette offentlig. 
Jeg fikk vell et ganske krast svar om at jeg var sønn av en hore, og at jeg aldri burde stille sånne spørsmål, fordi dette kunne han. 


Jeg opplevde også at min egen onkel ble hengt ut av denne gruppen, og jeg vet jo at det han har gjort stemmer. 
Men kjente at det var en ekkel følelse, da mitt etternavn også ble synlig. Og det er vel ikke noen i min familie jeg ligner mer på enn den onkelen. Så jeg følte på den at jeg kanskje kom til å bli stemplet. Men jeg har ikke hørt et eneste ord om dette fra noen. 

Anonymkode: b738e...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mari Y skrev (9 minutter siden):

Ehh... 

 

1: Mer saklig type skal man lete lenge etter,og han angriper metodene til MGO. Ikke personene bak. 

 

2: Han vet godt hva han snakker om, både når det gjelder overgreps- tematikken, pedofili, osv. Det er også derfor han kritiserer dem. 

 

Jeg har lest bloggen hans flere ganger, så dette vet jeg. 

Tjomlid er ingen god kilde whatsoever.

Anonymkode: c736e...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg personlig syns at han gjør en bra ting. 
Men han som en person kan jeg ikke fordra, jeg har prøvd å ført en samtale med han der jeg oppriktig lurer på hvor sikre kilder han har osv før han tør å dele dette offentlig. 
Jeg fikk vell et ganske krast svar om at jeg var sønn av en hore, og at jeg aldri burde stille sånne spørsmål, fordi dette kunne han. 


Jeg opplevde også at min egen onkel ble hengt ut av denne gruppen, og jeg vet jo at det han har gjort stemmer. 
Men kjente at det var en ekkel følelse, da mitt etternavn også ble synlig. Og det er vel ikke noen i min familie jeg ligner mer på enn den onkelen. Så jeg følte på den at jeg kanskje kom til å bli stemplet. Men jeg har ikke hørt et eneste ord om dette fra noen. 

Anonymkode: b738e...710

Det er fordi at 

 

a henger sammen med b. 

 

Det er mye følelser og lite kritisk refleksjon. De som gjør dette agerer på følelser,og ikke fakta. Jeg så jo flere ting i de videoene de la ut som lett kunne gjenkjennes som enten direkte feil eller rett og slett tvilsomt 

 

I det minste stiller du jo spørsmålstegn og det er bra 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tjomlid er ingen god kilde whatsoever.

Anonymkode: c736e...1b2

Kom gjerne med eksempler. 

Når det gjelder Tjomlids standpunkter ift offentlig uthenging av overgrepsdømte er jo dette bekreftet fra mange sakkyndige eksperter, til og med. 

 

Tjomlid skriver mye om både innvandring, pedofili osv, som er verdt å få med seg. Jeg opplever også at han er veldig god på å nyansere, selv om jeg også er uenig i noen ting og kanskje hvordan han vinkler sine standpunkter på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 17.7.2020 den 7.43):

Gjør noe jeg, donerer stadig penger til for eksempel stine Sofies stiftelsen som gjør ekstremt mye bra på området men med barna i forkus :)

 

mye mulig de har færre overgrep i usa(tviler egentlig) men de har også et uttrykk som heter "two can keep a secret if one of them is dead" 

hvordan er overlevelses statestikken på overgrepsofre i usa kontra Norge?

Media feiler de også ja, men de føler viss etiske retningslinjer deriblant vær varsom plakaten. Det Aron driver med følger vist ingen prinsipper og er helt cowboy oppførsel.. ergo kan det ikke engan sammenlignes med media. Media skriver svært sjeldent artikkler basert på følesene til det enkelt som skriver når det kommer til overgrep. Har du for eksempel sett en avis drive en bedrift til grunne bare for at de ikke ønsket å snakke med den aktuelle avisen? Neppe. Men vi har sett aron gå bananas på intersport fordi de ikke ville ha t skjortne hans.

 

lurer også litt på hvorfor oppførselen hans tolereres av dere som er for dette og mener stadig at politiet må gjøre mer. Men dere lar en voksen man som vet han driver på kant av loven herje rundt, vell vitne om at politi distriktene nå må bruke allerede strekte ressurser på denne klovnen. For uavhengig blir de nødt å gjøre jobben sin. 

bra sakene ble henlagt(i den ideelle verden hadde det vært ressurser til både han og offer)og jeg ber til gud om at de ressursene de bruker på denne klovnen ikke koster at en overgreps sak blir henlagt, en voldtekt ikke blir fulgt opp and so on.

blir som å sitt å ringe ambulansen å bestile pizza dette her...

skammelig hele greia.

Anonymkode: 540d9...ec0

Der sa du noe. Mer ressurser går på og å jage en fyr, fremfor og å jakte på, du vet, tungt kriminelle. Dette her handler om nedskjæring av politiet. De burde få mer ressurser. Kan godt hende at slike grupper hadde hjulpet noe hadde de samarbeidet med politiet, men i all hovedsak er jeg ganske kritisk til at frivillige gjør den jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

  • 5 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 23.7.2020 den 12.19):

Ja, og narkomane kan jo bare velge å slutte med stoff, personer med angstlidelser kan bare velge å la være og frike ut, ikke sant? Personer med spiseforstyrrelser kan jo bare velge å spise normalt, og så videre, og så videre.

Hvis det var sånn at man kunne velge bort psykiske lidelser, så hadde det jo ikke vært noen som hadde det. Troller du, eller? 

Anonymkode: 313bd...c37

Overgrep er et valg,men det sagt så skal man være veldig kritisk til borgervern. 

 

Spesielt grupper som dette her. Handler ikke om og å verne overgripere, men at metodene gjerne er lite profesjonelle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2020 den 11.03):

Pedofili er en diagnose. Disse menneskene trenger behandling, ikke uthenging.

Anonymkode: 42630...74e

De kan ikke behandles. Det blur spm å behandle deg fra å være heterofil eller homofil iht hva du evnt er. 

 

Anonymkode: 0431a...473

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De kan ikke behandles. Det blur spm å behandle deg fra å være heterofil eller homofil iht hva du evnt er. 

 

Anonymkode: 0431a...473

Mange kan nok ikke behandles, men det er riktig å forsøke behandling i tillegg til straff. Samtidig bør de offentliggjøres med navn og bilde. Dette gjelder imidlertid også andre overgripere og alle som tiltales for overgrep uten å bli dømt. De aller fleste som ikke får dom, er nemlig skyldige. Alle som får slik tiltale, bør dessuten for alltid fradømmes tillatelse til å ha lønnet arbeid. De fortjener å leve på eksistensminimum til all tid.

Anonymkode: 9f9d5...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 18.30):

Mange kan nok ikke behandles, men det er riktig å forsøke behandling i tillegg til straff. Samtidig bør de offentliggjøres med navn og bilde. Dette gjelder imidlertid også andre overgripere og alle som tiltales for overgrep uten å bli dømt. De aller fleste som ikke får dom, er nemlig skyldige. Alle som får slik tiltale, bør dessuten for alltid fradømmes tillatelse til å ha lønnet arbeid. De fortjener å leve på eksistensminimum til all tid.

Anonymkode: 9f9d5...925

Så de kommer aldri til å få muligheten til å skaffe seg arbeid, eller et sted å bo, og kommer til å bli fullstendig utstøtt fra samfunnet for resten av livet. 

Og du tror helt seriøst at dette kommer til å senke sannsynligheten for at de kommer til å begå flere overgrep? 

Anonymkode: aee8e...60e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2020 den 13.30):

Tjomli klarer jeg ikke ta seriøst når han tyr til dårlig tilslørte personangrep for å latterligjøre MGO.

Og når han mangler kunnskaper om mekanismer rundt overgrep og avdekking av dette, så blir det tynt.

Anonymkode: 22112...3d0

Hva slags personangrep?

Hva mangler han kunnskap om, konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Det kritiske spørsmålet her er HVORDAN vet de at dette er en pedofil person?
No offense, men pedo-anklagelsen blir slengt rundt veldig lett i dag, spesielt i digital form.
Folk ser heller ikke ut til å faktisk vite den legale og psykologiske definisjonen på 'pedofil'.
Og man skal også vite forskjellen på en non-offending og offending pedofil.
Sistnevnte skal man heller hjelpe og oppfordre til terapi.
Det er faktisk JEG som blir den dårlige personen om jeg angriper og trakasserer en uskyldig syk person.
Man straffer ikke pasienten for å være syk

Det er rett og slett hyklerisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...