Gå til innhold

Riktig av oss å si nei til sønn som spør om egenkapital til bolig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Alice123 skrev:

Jeg kan ikke understreke hvor viktig det er at du likebehandler barna dine i dette, selv om datteren din kanskje ikke spør eller forventer noe.

Veldig veldig enig, dette er kjempeviktig.

Anonymkode: dc917...7fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.6.2020 den 14.03, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dere kan hjelpe han. Kan f.eks stille som kausjonister? Jeg er glad foreldrene mine hjalp meg selvom jeg sløste bort penger jeg fikk av dem tidligere. 

Jeg fikk i begynnelsen av 20-årene 150K av mine foreldre, som skulle spares til egenkapital. Jeg var ung og dum, og brukte alle pengene på tull. Etterhvert begynte jeg å skjønne verdien av penger og begynte selv å spare i BSU. Og da jeg skulle kjøpe leilighet stilte foreldrene mine som kausjonister. Min søster skal selvsagt også få hjelp når hun skal kjøpe bolig. 

Man gjør dumme ting i livet, spesielt når man er ung. Men man lærer av det, og det er dumt å ikke få flere sjanser av den grunn. 
 

Anonymkode: dfa52...1e6

Klart at du er glad for det, men du synes ikke at foreldre OGSÅ kan få tenke litt på seg selv og sine egne drømmer? 

De bør likevel gi mer, på bekostning av egne behov og drømmer? Man er liksom ikke så viktig selv, om man har barn? 

Han har fått en stor sum. Valgte å bruke den opp. Jeg synes foreldrene har lov til å si nei, og la ham selv ta konsekvensene av å sløse. Han er voksen, og foreldrene har selv ønsker og planer for sine penger. Fortjener å få leve ut sine drømmer også. 

Anonymkode: 26f60...5c9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Spiteful skrev:

Folk har ulike prioriteringer

Nei, folk i dag har et latterlig behov for selvrealisering til enhver tid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/23/2020 at 10:39 AM, O.G. said:

Alle de der som foredslår at TS og mannen skal være kausjonister vet nok ikke hva en kausjonist er for noe og hvilken risiko folk tar når de kausjonerer for noen. 

 

 

 

 

Det tenker jeg og. Mye bedre for foreldrene å gi penger enn å stille som kausjonist 

Anonymkode: c9bf4...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fattig alenemor med foreldre som sitter godt i det med 12 mill på bok, mens jeg lever på trygd og har gjeld etter helt normale regninger fordi jeg ikke overlevde på 10 000 kr i mnd som aleneforsørger mens jeg var årevis på AAP, syns jeg at dette ikke er den delen av livet dere skal være strenge mot sønnen deres. 

Det er en stor belastning å være leietager og det er penger kastet ut av vinduet. Selv blir jeg mobbet og hånet av huseierne og har null privatliv fra huseierne og har flyttet over 32 ganger siden jeg var seksten år.

Det er sjeldent man kan føle seg hjemme noe sted fordi man aldri vet hvor lenge man kan bo der. Leiemarkedet er en fattigdomsfelle.

Boligmarkedet er umulig å komme inn på uten hjelp. Det er mye vanskeligere å komme seg inn på boligmarkedet i dag og hvordan det var på nittitallet. Og enda enklere var det på 70-tallet.

  Men hvis dere har samvittighet til å la sønnen kaste alle pengene sine ut av vinduet på depositum og å bli lurt av huseiere som leier ut leiligheter med mugg, råte, asbest etc etc, og lurer fra depositumspenger slik at alle sparepengene hans blir gitt vekk på det mens dere ruller dere på stranda i Maldivene og drikker luksusdrinker, værsågod. 

Jeg tapte selv over 70 000 i fjor på depositum og flyttekostnader pga måtte flytte tre ganger fordi ble lurt av huseiere og trakassert og plaget av huseierne i den andre leiligheten. 

Har selv betalt over 650 000 til mine foreldre da jeg leiet av de istedet for å få hjelp av de til å komme inn på boligmarkedet. Ikke fordi de ikke kunne, men de ville heller tjene litt penger på meg enn å hjelpe. Selv om, jeg gjentar, at de har 12 millioner på bok og leilighet, ett hus og et småbruk som alt er i eie og nedbetalt. Selv leier jeg 42 kvm og blir holdt våken om natta fordi det ikke er lydisolert og de skrur av TV-signal og Internett når de finner det på slik, og snakker høylydt stygt om meg og mitt barn og ringer på til klokka elleve på skolehverdager. 

Å være leietaker er deprimerende, senker livskvalitet, man har ikke trygghet, sikkerhet og null privatliv. Sju av ti huseiere går inn i leiligheten mens leietager er vekke eller bortreist.

Kjøp han i det minst et overvåkningskamera sånn at han kan få bevis på at huseieren tar seg inn i leiligheten og dermed få rettigheter på å fraskrive seg leiekontrakten fordi det vil skje.

Så får man håpe at dette ikke var hans eneste sjanse til å komme seg ut på boligmarkedet fordi det er, som sagt, veldig tøft.

Anonymkode: 897c0...fe0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som fattig alenemor med foreldre som sitter godt i det med 12 mill på bok, mens jeg lever på trygd og har gjeld etter helt normale regninger fordi jeg ikke overlevde på 10 000 kr i mnd som aleneforsørger mens jeg var årevis på AAP, syns jeg at dette ikke er den delen av livet dere skal være strenge mot sønnen deres. 

Det er en stor belastning å være leietager og det er penger kastet ut av vinduet. Selv blir jeg mobbet og hånet av huseierne og har null privatliv fra huseierne og har flyttet over 32 ganger siden jeg var seksten år.

Det er sjeldent man kan føle seg hjemme noe sted fordi man aldri vet hvor lenge man kan bo der. Leiemarkedet er en fattigdomsfelle.

Boligmarkedet er umulig å komme inn på uten hjelp. Det er mye vanskeligere å komme seg inn på boligmarkedet i dag og hvordan det var på nittitallet. Og enda enklere var det på 70-tallet.

  Men hvis dere har samvittighet til å la sønnen kaste alle pengene sine ut av vinduet på depositum og å bli lurt av huseiere som leier ut leiligheter med mugg, råte, asbest etc etc, og lurer fra depositumspenger slik at alle sparepengene hans blir gitt vekk på det mens dere ruller dere på stranda i Maldivene og drikker luksusdrinker, værsågod. 

Jeg tapte selv over 70 000 i fjor på depositum og flyttekostnader pga måtte flytte tre ganger fordi ble lurt av huseiere og trakassert og plaget av huseierne i den andre leiligheten. 

Har selv betalt over 650 000 til mine foreldre da jeg leiet av de istedet for å få hjelp av de til å komme inn på boligmarkedet. Ikke fordi de ikke kunne, men de ville heller tjene litt penger på meg enn å hjelpe. Selv om, jeg gjentar, at de har 12 millioner på bok og leilighet, ett hus og et småbruk som alt er i eie og nedbetalt. Selv leier jeg 42 kvm og blir holdt våken om natta fordi det ikke er lydisolert og de skrur av TV-signal og Internett når de finner det på slik, og snakker høylydt stygt om meg og mitt barn og ringer på til klokka elleve på skolehverdager. 

Å være leietaker er deprimerende, senker livskvalitet, man har ikke trygghet, sikkerhet og null privatliv. Sju av ti huseiere går inn i leiligheten mens leietager er vekke eller bortreist.

Kjøp han i det minst et overvåkningskamera sånn at han kan få bevis på at huseieren tar seg inn i leiligheten og dermed få rettigheter på å fraskrive seg leiekontrakten fordi det vil skje.

Så får man håpe at dette ikke var hans eneste sjanse til å komme seg ut på boligmarkedet fordi det er, som sagt, veldig tøft.

Anonymkode: 897c0...fe0

Denne sønnen har allerede fått penger til bolig av sine foreldre, hvorfor skal ha da få mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Spiteful skrev:

Har ikke tenkt på det på den måten. Jeg er 21 år og gikk rett fra vgs. til studie (har nå studert ferdig). Jeg vil ikke vente til jeg er 30 år før jeg starter å reise, det vil jeg gjøre nå, før jeg igjen skal starte å studere videre. Hus er selvsagt viktig, men jeg er ikke motivert til å spare til hus, når jeg har andre drømmer som jeg vil få til i ung alder. Folk har ulike prioriteringer

Ser den! Om du bor i en storby (spesielt i Oslo) så ønsker jeg å oppmuntre deg til at det er lurt å starte så fort som mulig fordi at jo lengre du venter jo vanskeligere blir det og jo mer må du ofre for å komme deg inn. :) Men om du velger å prioritere det som du gjør så er det dumt å klage på noe annet i voksen alder. Jeg har fått slengt etter meg at jeg er så heldig fordi at alenemødre får boliger av staten og trenger ikke å jobbe for det på samme måte som andre må. Det er veldig sårende når jeg har ofret veldig mye for å få det til, mens de sitter og deler om hvordan de har festet, reist og kost seg i løpet av 20-årene. 

Anonymkode: 85802...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så får man håpe at dette ikke var hans eneste sjanse til å komme seg ut på boligmarkedet fordi det er, som sagt, veldig tøft.

Anonymkode: 897c0...fe0

 

22 minutter siden, O.G. skrev:

Denne sønnen har allerede fått penger til bolig av sine foreldre, hvorfor skal ha da få mer?

Som O.G. påpeker så har denne sønnen allerede fått 300.000 kroner av sine foreldre som han valgte å bruke på ferier og biler. Greit. Det er et valg han tok, men da er det dumt å forvente å få ytterlige 400.000. Det ble en dyr lærepenge for han, men sånn er det noen ganger. :) 

Anonymkode: 85802...486

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som fattig alenemor med foreldre som sitter godt i det med 12 mill på bok, mens jeg lever på trygd og har gjeld etter helt normale regninger fordi jeg ikke overlevde på 10 000 kr i mnd som aleneforsørger mens jeg var årevis på AAP, syns jeg at dette ikke er den delen av livet dere skal være strenge mot sønnen deres. 

Det er en stor belastning å være leietager og det er penger kastet ut av vinduet. Selv blir jeg mobbet og hånet av huseierne og har null privatliv fra huseierne og har flyttet over 32 ganger siden jeg var seksten år.

Det er sjeldent man kan føle seg hjemme noe sted fordi man aldri vet hvor lenge man kan bo der. Leiemarkedet er en fattigdomsfelle.

Boligmarkedet er umulig å komme inn på uten hjelp. Det er mye vanskeligere å komme seg inn på boligmarkedet i dag og hvordan det var på nittitallet. Og enda enklere var det på 70-tallet.

  Men hvis dere har samvittighet til å la sønnen kaste alle pengene sine ut av vinduet på depositum og å bli lurt av huseiere som leier ut leiligheter med mugg, råte, asbest etc etc, og lurer fra depositumspenger slik at alle sparepengene hans blir gitt vekk på det mens dere ruller dere på stranda i Maldivene og drikker luksusdrinker, værsågod. 

Jeg tapte selv over 70 000 i fjor på depositum og flyttekostnader pga måtte flytte tre ganger fordi ble lurt av huseiere og trakassert og plaget av huseierne i den andre leiligheten. 

Har selv betalt over 650 000 til mine foreldre da jeg leiet av de istedet for å få hjelp av de til å komme inn på boligmarkedet. Ikke fordi de ikke kunne, men de ville heller tjene litt penger på meg enn å hjelpe. Selv om, jeg gjentar, at de har 12 millioner på bok og leilighet, ett hus og et småbruk som alt er i eie og nedbetalt. Selv leier jeg 42 kvm og blir holdt våken om natta fordi det ikke er lydisolert og de skrur av TV-signal og Internett når de finner det på slik, og snakker høylydt stygt om meg og mitt barn og ringer på til klokka elleve på skolehverdager. 

Å være leietaker er deprimerende, senker livskvalitet, man har ikke trygghet, sikkerhet og null privatliv. Sju av ti huseiere går inn i leiligheten mens leietager er vekke eller bortreist.

Kjøp han i det minst et overvåkningskamera sånn at han kan få bevis på at huseieren tar seg inn i leiligheten og dermed få rettigheter på å fraskrive seg leiekontrakten fordi det vil skje.

Så får man håpe at dette ikke var hans eneste sjanse til å komme seg ut på boligmarkedet fordi det er, som sagt, veldig tøft.

Anonymkode: 897c0...fe0

Hva med å ta ansvar for eget liv, og slutte å lyve for deg selv?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2020 den 20.48, AnonymBruker skrev:

TS her:

 

Nå har jeg lest alle svarene i tråden og skjønner at alle har forskjellige meninger om denne saken.

Men vi har bestemt oss for å ikke gi noe mer, hverken til sønn eller datter. Begge to har fått 300 000kr hver, det anser vi som en god startkapital så får man velge veien videre selv :) 

 

Mange vil kanskje si at vi gjerne kunne ha gjort mer, for det kan vi. Vi har ett nedbetalt verdt 12 millioner kroner (helt vanlig boligpris her i område ;)). Vi kunne lett ha solgt den og kjøpt 3 leiligheter, en til hver av oss. De vil være nedbetale alle tre. Men igjen ikke aktuelt :) Jeg stortrives i huset og tror ikke vi «nedgraderer» til leilighet med det første ;) Selv når jeg går i graven har jeg lyst til å testamentere vekk mesteparten til en veldedighet, fremfor at mine velfødde barn med fine jobber skal få enda mer å rutte med. Jeg vil helst at pengene mine skal komme trengende mennesker til gode :) 

Anonymkode: e0c1e...b91

Wow, nedbetalt bolig til 12.000.000kr og 900.000kr på bok, også hjelper dere ikke barna mer???? Dere trenger jo ikke selge boligen, dere har mer enn nok i de 900.000kr til å hjelpe barna. Og dere har vel gode lønninger også? Og minimale boutgifter. Nei, dette skjønner jeg ingenting av. Syns dette høres ekstremt egoistisk ut.

Anonymkode: dc917...7fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som fattig alenemor med foreldre som sitter godt i det med 12 mill på bok, mens jeg lever på trygd og har gjeld etter helt normale regninger fordi jeg ikke overlevde på 10 000 kr i mnd som aleneforsørger mens jeg var årevis på AAP, syns jeg at dette ikke er den delen av livet dere skal være strenge mot sønnen deres. 

Det er en stor belastning å være leietager og det er penger kastet ut av vinduet. Selv blir jeg mobbet og hånet av huseierne og har null privatliv fra huseierne og har flyttet over 32 ganger siden jeg var seksten år.

Det er sjeldent man kan føle seg hjemme noe sted fordi man aldri vet hvor lenge man kan bo der. Leiemarkedet er en fattigdomsfelle.

Boligmarkedet er umulig å komme inn på uten hjelp. Det er mye vanskeligere å komme seg inn på boligmarkedet i dag og hvordan det var på nittitallet. Og enda enklere var det på 70-tallet.

  Men hvis dere har samvittighet til å la sønnen kaste alle pengene sine ut av vinduet på depositum og å bli lurt av huseiere som leier ut leiligheter med mugg, råte, asbest etc etc, og lurer fra depositumspenger slik at alle sparepengene hans blir gitt vekk på det mens dere ruller dere på stranda i Maldivene og drikker luksusdrinker, værsågod. 

Jeg tapte selv over 70 000 i fjor på depositum og flyttekostnader pga måtte flytte tre ganger fordi ble lurt av huseiere og trakassert og plaget av huseierne i den andre leiligheten. 

Har selv betalt over 650 000 til mine foreldre da jeg leiet av de istedet for å få hjelp av de til å komme inn på boligmarkedet. Ikke fordi de ikke kunne, men de ville heller tjene litt penger på meg enn å hjelpe. Selv om, jeg gjentar, at de har 12 millioner på bok og leilighet, ett hus og et småbruk som alt er i eie og nedbetalt. Selv leier jeg 42 kvm og blir holdt våken om natta fordi det ikke er lydisolert og de skrur av TV-signal og Internett når de finner det på slik, og snakker høylydt stygt om meg og mitt barn og ringer på til klokka elleve på skolehverdager. 

Å være leietaker er deprimerende, senker livskvalitet, man har ikke trygghet, sikkerhet og null privatliv. Sju av ti huseiere går inn i leiligheten mens leietager er vekke eller bortreist.

Kjøp han i det minst et overvåkningskamera sånn at han kan få bevis på at huseieren tar seg inn i leiligheten og dermed få rettigheter på å fraskrive seg leiekontrakten fordi det vil skje.

Så får man håpe at dette ikke var hans eneste sjanse til å komme seg ut på boligmarkedet fordi det er, som sagt, veldig tøft.

Anonymkode: 897c0...fe0

Så leit å høre at huseieren er ugrei mot deg. Men hvorfor jobber du ikke? Og hvordan har du tapt 70 000kr på depositum, det blir jo tilbakebetalt når du flytter, med mindre det er skader på leiligheten. Skjønner heller hvordan du kun hadde 10 000kr å leve av som alenemor på AAP? Alle trygdeordninger i Norge er behovsprøvd, spesielt når det er barn inni bilde, får man nok til at man greier å leve ett nøkternt liv. 
 

Dine foreldre krevde husleie av deg, men det hadde jeg også krevd av mine barn. Hvis de i voksen alder hadde flyttet inn igjen til meg. Mine barn hadde tilbud om å bo gratis hjemme frem til de var ferdige med studiene, mot at de forholdt seg til husregler og ikke tok med seg overnattingsgjester hjem. 
 

Når man er voksen må man greie seg selv. Nå er vi så ufattelig heldige i Norge at vi har ordninger nav betaler for, og de er behovsprøvde. Jeg jobbet en periode i NAV selv så det vet jeg ;) Det  NAV derimot ikke tar høyde for i sone trygdeordninger er gjeld. Hvis du har kredittkortgjeld eller tatt opp forbrukslån så hjelper de deg ikke utgiftene der. Det kan være noe av grunnen til at du har det trangt økonomisk. 
 

Og et råd: lei bolig av utleiefirma, så slipper du frekke huseiere. 

Anonymkode: e0c1e...b91

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart at du er glad for det, men du synes ikke at foreldre OGSÅ kan få tenke litt på seg selv og sine egne drømmer? 

De bør likevel gi mer, på bekostning av egne behov og drømmer? Man er liksom ikke så viktig selv, om man har barn? 

Han har fått en stor sum. Valgte å bruke den opp. Jeg synes foreldrene har lov til å si nei, og la ham selv ta konsekvensene av å sløse. Han er voksen, og foreldrene har selv ønsker og planer for sine penger. Fortjener å få leve ut sine drømmer også. 

Anonymkode: 26f60...5c9

Klart foreldre skal kunne tenke på egne drømmer også, men herregud, de er god for 21.000.000kr!!! Syns dette høres helt sinnsykt ut. Det hadde vært noe annet om dette var «vanlige» folk med f.eks en bolig til 4 mill, og kanskje 100.000kr på bok. 

Anonymkode: dc917...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klart foreldre skal kunne tenke på egne drømmer også, men herregud, de er god for 21.000.000kr!!! Syns dette høres helt sinnsykt ut. Det hadde vært noe annet om dette var «vanlige» folk med f.eks en bolig til 4 mill, og kanskje 100.000kr på bok. 

Anonymkode: dc917...7fe

Forstår du ikke at de viser deg at du ikke får romslig økonomi ved å få hjelp hele tiden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, maskinisten skrev:

Hva med å ta ansvar for eget liv, og slutte å lyve for deg selv?

På hvilken måte mener du at jeg lyver for meg selv? 

Anonymkode: 897c0...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Spiteful skrev:

Bare jeg som syns at penger til reising ikke er å tulle og sløse vekk penger? Personlig prioriterer jeg ikke hus og bil, men opplevelser. 
 

Dere kan kanskje komme med et kompromiss? Gi han halvparten, mot at han betaler tilbake?

Nei ikke bare du. Reising gir meg ekstremt så det er viktig 

Anonymkode: f28ad...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart foreldre skal kunne tenke på egne drømmer også, men herregud, de er god for 21.000.000kr!!! Syns dette høres helt sinnsykt ut. Det hadde vært noe annet om dette var «vanlige» folk med f.eks en bolig til 4 mill, og kanskje 100.000kr på bok. 

Anonymkode: dc917...7fe

Ênig. Helt latterlig i grunn

Anonymkode: f28ad...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, maskinisten skrev:

Forstår du ikke at de viser deg at du ikke får romslig økonomi ved å få hjelp hele tiden?

Joda, men dette er ikke tidspunktet å holde igjen hjelpen på. Hjelp barna å komme inn på boligmarkedet! 
Jeg har selv lav inntekt pga uføretrygd, men hadde jeg f.eks vunnet 1 mill i lotto, så hadde jeg ikke nølt med å dele med barna mine. Selvfølgelig har jeg drømmer jeg også, men barna kommer først. Og her i familien dele vi med hverandre.

Anonymkode: dc917...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2020 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Kausjonisten blir vi ikke. Mange banker har regler for at man kun kan være kausjonist for en person om gangen, så da kan vi ikke være det for vår datter. 
 

Jeg er temmelig sikker på at det blir et nei fra oss. Han har jo greid å spare 150 000kr frem til nå, da greier han fint resten av summen også. Vi legger oss ikke oppi hans økonomi. Og vi er nødt til å prioritere oss selv.
 

Synes vi har bidratt nok når vi har spandert sertifikatet, 300 000kr, moped  og diverse utenlandsreiser frem til han var 20 år. Tror vi setter en stopper nå. Vi har gitt ham ressurser nok til å håndtere resten av livet selv ;) 
 

Anonymkode: e0c1e...b91

Enig. Dere har gitt han mer enn jeg noen gang kunne drømme om å få av mine foreldre. Hadde jeg bare hatt foreldre som dere, hadde jeg aldri sløst bort mulighetene dere har gitt ham.

Anonymkode: ce9ca...d8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så leit å høre at huseieren er ugrei mot deg. Men hvorfor jobber du ikke?

 

Er ufør pga kronisk sykdom.

Og hvordan har du tapt 70 000kr på depositum, det blir jo tilbakebetalt når du flytter, med mindre det er skader på leiligheten.

Ble lurt av huseier som leide ut muggbefengt bolig som det ikke gikk an å oppholde seg i. Fikk ikke tilbake depositum pga måtte betale husleie med den og i er halvt år pga kontrakten mens vi leide en mer passende bolig. 

 

Skjønner heller hvordan du kun hadde 10 000kr å leve av som alenemor på AAP? Alle trygdeordninger i Norge er behovsprøvd, spesielt når det er barn inni bilde, får man nok til at man greier å leve ett nøkternt liv. 

Vel, var det jeg fikk utbetalt i AAP. Tror du man får masser av penger når man går på AAP?
 

Dine foreldre krevde husleie av deg, men det hadde jeg også krevd av mine barn.

 

Selvfølgelig, de har fått en fin sum av meg, 9000 i mnd.  Men da forventer man ikke å bli kastet ut med én ukes varsel når leiligheten trengte renovering av badet og han ikke gadd å pusse opp og heller ville selge. Derfor ble det hast i å finne ny bolig, derfor endte med en muggbefengt bolig.

 Hvis de i voksen alder hadde flyttet inn igjen til meg. Mine barn hadde tilbud om å bo gratis hjemme frem til de var ferdige med studiene, mot at de forholdt seg til husregler og ikke tok med seg overnattingsgjester hjem. 
 

Når man er voksen må man greie seg selv. Nå er vi så ufattelig heldige i Norge at vi har ordninger nav betaler for, og de er behovsprøvde. Jeg jobbet en periode i NAV selv så det vet jeg ;) 

 

Da vet du vel også at det er så å si umulig å overleve på AAP i over sju år og at man får det man får og ikke mer...

 Det  NAV derimot ikke tar høyde for i sone trygdeordninger er gjeld. Hvis du har kredittkortgjeld eller tatt opp forbrukslån så hjelper de deg ikke utgiftene der. Det kan være noe av grunnen til at du har det trangt økonomisk. 
 

Har studielån.

Og et råd: lei bolig av utleiefirma, så slipper du frekke huseiere. 

Anonymkode: e0c1e...b91

 

Anonymkode: 897c0...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...