Gå til innhold

Hva er norges styggeste by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 28.10.2020 den 20.37, AnonymBruker skrev:

Eg bur i Førde og er heilt einig i at det ikkje er ein fin by, men kor finn du alle restaurantane?? Det syns eg vi har veldig lite av!

Elles kan eg jo seie at byen har blitt mykje betre, og dei er på rett spor no når dei endelig fokuserer litt på elva, i staden for å bygge sentrum vekk frå den. Men dei har endå ein LANG veg å gå.

Anonymkode: 6f805...d94

Er vel den ved elven og på hotellet, vedkommende mener. Men så har du jo de som mener junksjapper som BK og dens like kan regnes som restauranter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en gang i Halden noen år tilbake, og må si det var en veldig grå og trist by. Likte ikke størrelsen på byen, arkitekturen eller selve stemningen. 

Anonymkode: fbe61...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte gjennom Enebakk her om dagen, fra Askim til Lillestrøm, og husene jeg så på veien og at det holdt på å bli overforsvømt pga regnet, gav meg skrekkfilm vibber. Var på en annen side av Enebakk for noen år siden, og da var det litt finere. 

Anonymkode: 1b564...93a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Sandnes, er ikke herifra. Syns den var grå og stygg før - men nå har den virkelig blitt fin. 

Noen steder i Oslo er ganske stygt ,bodde der i 3 år ( Oslo S  , Gunerius  og områdene rundt der ,) men er mange pene steder også- st. Hans Haugen  , Oslo vest, akerselva    og mange , mange fler.

Odda  er et sted jeg nødig vil være så mye  , grå industriby  med  regntunge  fjell rundt.

Syns ikke Drammen er så særlig sjarmerende heller

Anonymkode: 4eb13...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke folk som sier Ålesund, Oslo eller Fredrikstad. Det er etter norsk standard ganske pene byer. Synes heller ikke Drammen er så ille.

Vi kan liksom ikke sammenligne norske byer med Paris og Roma... 

Mange av "byene" som egentlig ikke er byer, men forvokste kommunesentre, er veldig triste. Bodde på Notodden en gang i tida, der er det trist, bare ei gate med noen brune 70-tallsbygg. Men av de mer "ordentlige" byene synes jeg faktisk de fleste ser helt OK ut.

Anonymkode: af22d...8ae

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjørte gjennom Enebakk her om dagen, fra Askim til Lillestrøm, og husene jeg så på veien og at det holdt på å bli overforsvømt pga regnet, gav meg skrekkfilm vibber. Var på en annen side av Enebakk for noen år siden, og da var det litt finere. 

Anonymkode: 1b564...93a

Overforsvømt🤣🤣🤣

Anonymkode: 66d16...75f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2020 den 10.16, AnonymBruker skrev:

Oslo. Byplanleggingen er håpløs, det er et kaos av innfall og politisk synsing uten mål og mening.

Anonymkode: 0692b...851

Ja for de fleste andre norske byer bærer jo preg av god byplanlegging😂

Anonymkode: 62420...33f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2020 den 17.39, AnonymBruker skrev:

... og mennesker som er veldig vanskelig og komme inn på og bli kjent med. Og de er forferdelig negative til folk i nabobyen. 

Anonymkode: 52a8f...a35

Det du skriver er ikke noe spesielt for den byen du kommenterte. Når man er innflytter rundt om i Norges byer, er det veldig ofte at man opplever at lokalbefolkningen er vanskelig å komme inn på. Vi er generelt lite inkluderende, helt uavhengig av hvilken by det handler om. Oppfatningen man får av å være velkommen et sted, beror ofte på tilfeldigheter. Ren slump og tilfeldighet kan føre til at man ett sted treffer mennesker som er hyggelige og inkluderende i nærmiljøet du flytter til, mens et annet sted er man ikke like heldig, og får dermed et dårligere inntrykk. Da er plutselig "alle fra Molde" noen idioter...

Når jeg ser byene som blir nevnt (blant annet en by som nasjonalt og internasjonalt er kåret som Norges vakreste by) er det enkelt å skjønne at for noen handler tråden om andre ting enn det estetiske.

Anonymkode: 4999e...c1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som nevnes er jo rene bygda!

Bygda definerer jeg som steder det ikke bor noen folk nesten.

Anonymkode: 951b3...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2020 den 15.56, AnonymBruker skrev:

Odda. Ikke naturen rundt selvfølgelig, den er jo fantastisk der, men husene og byggene er grufulle. Får sånn ekkelt gufs i meg hver gang jeg kjører forbi der.

Anonymkode: 3f15e...4df

Odda?! Den dukker jo opp på internasjonale lister over fine byer pga sine spesielle fargerike hus. 

Anonymkode: 97c50...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Odda?! Den dukker jo opp på internasjonale lister over fine byer pga sine spesielle fargerike hus. 

Anonymkode: 97c50...19b

Kan du linke til noen av disse internasjonale listene?

Anonymkode: cd842...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2020 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Mange av "byene" som egentlig ikke er byer, men forvokste kommunesentre, er veldig triste

Helt enig !  Tull det som skjedde i 97, at "alle" kunne kalle seg by.  Hva har f.eks. Stavern og Måløy med by å gjøre liksom.

Anonymkode: 41940...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Det var jo faktisk litt fint.

Anonymkode: cd842...a14

Odda er utrolig mye finere enn f.eks Oslo (har bodd begge steder). 

Anonymkode: 06362...fcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongsberg er ganske stygg. Var der en gang i forbindelse med jobben. 

Anonymkode: bf485...a0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...