Gå til innhold

Hva er norges styggeste by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sier du det? 

Anonymkode: d1062...f7d

Muligens fordi vedkommende synes Molde er støgg? 😏

Anonymkode: a3b09...e0b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Muligens fordi vedkommende synes Molde er støgg? 😏

Anonymkode: a3b09...e0b

Joda, men hva legger han sin begrunnelse i? 

Anonymkode: d1062...f7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Drammen er en forferdelig stygg by. 

Anonymkode: 09cf5...d52

For 15 år siden ville jeg vært helt enig med deg, men synes det har blitt veldig fint der de siste årene. Spesielt langs elven og parken nedfor sykehuset 🙂

Anonymkode: d86f6...6b0

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hvordan man definerer stygg, da. Jeg synes verken Oslo eller Odda er stygge byer. De er ikke typisk pittoreske eller idylliske som f.eks. de hvitmalte sørlandsbyene, men de har enormt mye historie, forskjellig arkitektur og industri som virkelig har satt sitt preg over mange år. Et stykke samfunnshistorie og en sjel. Det er en egen form for skjønnhet i mine øyne, noe fascinerende og litt røft som gjør at man husker disse byene etter å ha besøkt dem. 

Stygt i mine øyne er forsteder som ikke har noen visjon annet enn å huse flest mulig mennesker på minst mulig plass. Hvor identiske hjem er bygd i en rasende fart og hvor bilen og kjøpesenteret er sentrum i tilværelsen, hvor det ikke finnes noen gågater eller "community". Da blir jeg grå inni meg, veldig uinspirerende.

Anonymkode: fd442...598

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2020 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Molde

Anonymkode: dc903...674

Veldig uenig. Molde er sjarmerende, ligger fint til og naturen rundt er helt fantastisk. En av de flotteste byene etter min mening. 

Anonymkode: aa6c5...75a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongsberg, er di bare en grop og en elv

Anonymkode: 7c9c2...148

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Molde. Sjarmløs etterkrigsarkitektur, sentrum er totalt generisk. Samme med Elverum/Hamar. Disse tre byene er så like i sentrumsarkitektur at det eneste som skillet dem er at Molde ikke har jernbane.

Anonymkode: 65b63...c4d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Molde. Sjarmløs etterkrigsarkitektur, sentrum er totalt generisk. Samme med Elverum/Hamar. Disse tre byene er så like i sentrumsarkitektur at det eneste som skillet dem er at Molde ikke har jernbane.

Anonymkode: 65b63...c4d

Det som skiler disse tre byene er at Molde har en fantastisk natur, og beliggenhet ved fjell og sjø.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/7/2020 at 12:16 AM, AnonymBruker said:

Sandnes

Anonymkode: afb67...8bf

En stemme til for Sandnes. Fullstendig schizofren den ‘byen’ der..

Anonymkode: ec16a...4e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si Halden. Naturen er jo kjempefin men selveste byen er rene bygda og alt for lite. Får nesten Klaus . Liker Fredrikstad mye bedre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kirkenes er jo ganske stygt. Generelt er det jo mange "byer" i Norge som egentlig er forvokste tettsteder. Ski for eksempel er jo ingen fin by hvis man i det hele tatt kan kalle det en by. Da er det jo mer interessant med byer som faktisk er knøtt små byer slik som Vardø.

Anonymkode: 89eaa...a9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...