Gå til innhold

Hva er norges styggeste by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man googler «Norges styggeste by» så både Drammen, Moss, Mo i Rana og Førde kåret til de styggeste byene. 

Anonymkode: 7a187...054

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.6.2020 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Molde. Sjarmløs etterkrigsarkitektur, sentrum er totalt generisk. Samme med Elverum/Hamar. Disse tre byene er så like i sentrumsarkitektur at det eneste som skillet dem er at Molde ikke har jernbane.

Anonymkode: 65b63...c4d

Hva? Elverum og Hamar er da ikke like i det hele tatt! Beskrivelsen din passer fint på Elverum, men Hamar er en perle i sammenligning. 

(Elverum er ganske typisk for de stedene som ble total-brent under krigen, og bygget opp igjen i høy fart på lavt budsjett like etterpå. Ingen av disse stedene vil vinne noen arkitekturpriser.)

Anonymkode: 78d96...d24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo. Byplanleggingen er håpløs, det er et kaos av innfall og politisk synsing uten mål og mening.

Anonymkode: 0692b...851

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molde! Er ikke tvil engang. Eneste som er fint med den byen er utsikten til Sunnmørsalpene. Ser man selve byen fra andre siden ser man en grå og trist by, samt en nitrist hovedgate. 

Anonymkode: 0409e...ec3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i en del byen i Norge, men ingen av de skiller seg ut å være en flott by å se på. Stemmer for de alle byer som stygge.

Anonymkode: 32a67...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2020 den 8.22, AnonymBruker skrev:

 

Undres om det er noen Nordmøringer i denne tråden 🌝

Anonymkode: 6d51b...100

Eventuelt Ålesundere 😮;) 

Anonymkode: 50ec3...620

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med mottak av utvekslingsstudenter, og nesten alle syns Oslo er en kjempefin by😅

Anonymkode: 08b89...38e

Minner meg om da jeg var yngre og leste tenåringsblad. ALLE kjendisguttene sa at norske jenter var sååååå vakre. Som om de ikke sa det uansett hva slags land de var i :P Det er bare noe man sier, for å være hyggelig. Det er ikke så populært å komme til en plass og lange ut hvor stygg denne plassen er.

Jeg synes Oslo er en fin by jeg da. Svolvær og Harstad er «byer» jeg ikke synes er så fine. Det samme mener jeg om de fleste nordiske byer. 

Anonymkode: 85bd6...eaa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 2.32, AnonymBruker skrev:

Ja, var der i dag (bor ikke i Sandnes) og det er et kjempefint sentrum, båthavn og ikke minst er den Sandvedparken helt fantastisk nydelig!

Anonymkode: 3f15e...4df

Jeg bor i Sandnes. Ja for et par år siden så kan jeg si meg enig med flere i at Sandnes var en av Norges styggeste byer. Nå begynner det å bli fint her. Ruten er helt forandret. Ny stor lekeplass for barna. Mangen av de gamle stygge bygningene er revet og det bygges nytt flere steder i byen. Helt enig i at det er blitt koselig her. 

Gleder meg til Vinterland skal åpne. 

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/6zjKp3/sandnes-lager-vinterland-med-skytebane-boder-og-karusell-pa-ruten

 

Anonymkode: bf485...a0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eventuelt Ålesundere 😮;) 

Anonymkode: 50ec3...620

Tror ikke Ålesund bryr seg stort om lille Molde akkurat.. Personlig synes jeg Molde er en helt grei by, langt i fra den styggeste :)

Anonymkode: 42a2b...9e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førde. Og Sandnes på en god andreplass, selv om Sandnes absolutt har utviklet seg til det bedre de siste årene.

Anonymkode: b6262...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førde 😷 Ser ikke ut som en by engang - bare masse butikker, restauranter/gatekjøkkener, bensinstasjoner og kjøpesenter her og der. Så prøver de seg på moderne og fancy museer og sånn men det hjelper virkelig ikke 🙈

Anonymkode: 7bc82...2df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig kan ikke Oslo sammenliknes med Stockholm og København, siden vi gjennom historien har vært et ganske fattig land, og det bærer Oslo og andre norske byer preg av. Med unntak for Bergen og Ålesund kanskje, for dette er byer som har vært rike pga handel og skipsfart. 

Anonymkode: 62420...33f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Molde! Er ikke tvil engang. Eneste som er fint med den byen er utsikten til Sunnmørsalpene. Ser man selve byen fra andre siden ser man en grå og trist by, samt en nitrist hovedgate. 

Anonymkode: 0409e...ec3

Du må nok komme tilbake til Molde, for nå er det blitt så fint i sentrum med sjøfronten som åpner opp byen mot sjøen og fjellene. Og utsikten mot Romsdalsalpene og Moldivene er bare nydelig :)

Anonymkode: 96966...43d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan ikke Oslo sammenliknes med Stockholm og København, siden vi gjennom historien har vært et ganske fattig land, og det bærer Oslo og andre norske byer preg av. Med unntak for Bergen og Ålesund kanskje, for dette er byer som har vært rike pga handel og skipsfart. 

Anonymkode: 62420...33f

Vi er ikke noe fattig land lenger, så hvorfor herpe hovedstaden ytterligere?

Anonymkode: 0692b...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke Ålesund bryr seg stort om lille Molde akkurat.. Personlig synes jeg Molde er en helt grei by, langt i fra den styggeste :)

Anonymkode: 42a2b...9e6

Hahaha tror ikke du er fra møre og romsdal ;) 

Anonymkode: 50ec3...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...