Gå til innhold

Hva er norges styggeste by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 5 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.10.2020 den 19.45):

Helt enig !  Tull det som skjedde i 97, at "alle" kunne kalle seg by.  Hva har f.eks. Stavern og Måløy med by å gjøre liksom.

Anonymkode: 41940...413

Stavern er jo egentlig en gammel by. Var norges minste by helt til den ble slått sammen med Larvik for en del år siden. Så slettes ikke noe resultat av det som skjedde i 97 at det er en by.

Endret av Kjetil E
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molde er virkelig en stygg by. Utsikten er nydelig, men selve byen var en stor skuffelse når jeg flyttet dit for å studere. 

Anonymkode: 0efde...964

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2020 den 11.28):

Bergen. Trenger jeg å nevne hvorfor? Danmarks plass, Realfagsbygget, rådhuset, Bystasjonen, AdO og generelt en vanvittig byspredning. Byen har selvsagt sine flotte områder òg, men det er ikke der folk flest bor. 

Anonymkode: 9ddc6...c5a

Rådhuset og Realfagsbygget er kjempestygge, der er vi enige. Men ellers er det en nydelig by som forhåpentligvis blir enda bedre når de bare får gravd seg ferdig i gatene og får opprustet den nye strandsonen og friluftsområdet fra ADO og utover. Lite som slår en solskinnsdag i byen vår, selv om det dessverre er langt i mellom. Hilsen tilflyttet stril 😀

Anonymkode: f6cf6...c25

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenMinstelønn skrev (På 28.10.2020 den 6.29):

At flere nevner Oslo, er mer et særnorsk fenomen om å sparke den største fremfor å komme med saklige estetiske vurderinger.

Oslo lå under Danmark i 400 år. Det gjorde hele Norge. Men Oslo som hovedstad, bærer preg av det. Og vil derfor ikke kunne måle seg med de to andre skandinaviske hovedstedene på lenge.

Oslo er norges største by og har de utfordringene en litt større by, i norsk målestokk, har. Voksesmerter.

Men norges styggeste? Kom igjen, da.. Det er den da virkelig ikke.

For eksempel Oslo om våren og sommeren, er ikke det styggeste Norge kan by på.

Det er min mening og den bøyer jeg meg alltid for. Se, nå bøyer jeg meg.

 

enig! jeg bodde i oslo et par år, og ble aldri lei av å gå rundt i byen. frognerparken var et flott sted å rusle i, og ellers syntes jeg det var mange fine parker og steder i byen. har aldri skjønt hvorfor oslo skal være en så stygg by. men så er jeg fra førde da😅😅😅😅

Anonymkode: 5889b...b7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

MOLDE

Du drar ikke til molde på ferie for å si det sånn, kjedelig og ikke noe fint å se der, i tillegg er dialekten helt for jævlig stygg. IIIIIIII KJÆM FRA MØØØØLDE

 

 

Anonymkode: 59bc7...46e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førde, Odda og Lillestrøm🤭

AnonymBruker skrev (På 14.6.2020 den 11.28):

Bergen. Trenger jeg å nevne hvorfor? Danmarks plass, Realfagsbygget, rådhuset, Bystasjonen, AdO og generelt en vanvittig byspredning. Byen har selvsagt sine flotte områder òg, men det er ikke der folk flest bor. 

Anonymkode: 9ddc6...c5a

Folk flest bor da ikke på danmarksplass, realfagsbygget eller bystasjonen😅

Anonymkode: ebc17...b90

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns byer som er bare trafikk og betong er fæle! Småbyer som Røros og andre med gammel bebyggelse går an. Ellers er bygda det fineste ❤️ 

Er ikke formildende for Oslo at hundre meter i en gate er fin liksom . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...