Gå til innhold

Hva er norges styggeste by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 8.6.2020 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Molde. Sjarmløs etterkrigsarkitektur, sentrum er totalt generisk. Samme med Elverum/Hamar. Disse tre byene er så like i sentrumsarkitektur at det eneste som skillet dem er at Molde ikke har jernbane.

Anonymkode: 65b63...c4d

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Molde

Anonymkode: dc903...674

Undres om det er noen Nordmøringer i denne tråden 🌝

Anonymkode: 6d51b...100

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.6.2020 den 20.24, AnonymBruker skrev:

En stemme til for Sandnes. Fullstendig schizofren den ‘byen’ der..

Anonymkode: ec16a...4e7

Kan du utdype? Hva er stygt i Sandnes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Oslo er så særlig fin. Ja den har noen fine områder, men problemet er at Oslo tror den er en storby på nivå med København og Stockholm. Hadde Oslo innsett at den er en liten storby istedet for å prøve å være metropol hadde de nok fått byen litt penere også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LiseTV skrev:

Ålesund.

I min øyne er sentrum av Ålesund veldig vakker med jugendarkitekturen sammen med den fantastiske naturen. Så hvorfor du nevner Ålesund er jeg nysgjerring på.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er super. Dere som tror at Oslo bare er Jernbanetorget og Karl Johan har ikke stemmerett, beklager. 

Anonymkode: a7a26...fb3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I synes Kristiansund er den styggeste byen.

Anonymkode: e2967...f48

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Oslo er en kjempeflott by. Masse fine parker, Akerselva, marka, flotte by- og boområder. Jeg liker også godt miksen mellom ulik arkitektur. 

Norges styggeste by? Hårfint mellom Sarpsborg og Mo i Rana. 

Endret av Nooni
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LiseTV skrev:

Ålesund.

Virkelig? Jeg klarer ikke helt å skjønne hvordan det kan være Norges styggeste by. Den har jo flere ganger blitt kåret til Norges vakreste og selv om man selvfølgelig kan være uenig i det, synes jeg Norges styggeste er en drøy påstand. 
 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hollie skrev:

Førde

He he ventet på at  den ville komme. Den var Norges styggeste flere år .  Jeg tenker at den tid er forbi og Førde har reist seg igjen.  En tid så det ut som alt var sluppet fra fly og landet tilfeldig  nå syns jeg det begynner å bli fint der oppe  minus de rosa kjøpesenterne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen. Trenger jeg å nevne hvorfor? Danmarks plass, Realfagsbygget, rådhuset, Bystasjonen, AdO og generelt en vanvittig byspredning. Byen har selvsagt sine flotte områder òg, men det er ikke der folk flest bor. 

Anonymkode: 9ddc6...c5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Dupers skrev:

Jeg synes ikke Oslo er så særlig fin. Ja den har noen fine områder, men problemet er at Oslo tror den er en storby på nivå med København og Stockholm. Hadde Oslo innsett at den er en liten storby istedet for å prøve å være metropol hadde de nok fått byen litt penere også. 

Enten man liker det eller ikke så er Oslo i stor vekst. Etter at tettstedet Oslo bikket en million innbyggere er det bare noen hundre tusen færre enn København, så hvorfor Oslo skal "innse" at den er så annerledes enn Køben/Stockholm er ikke helt åpenbart... Vet ikke hva du tenker på konkret, men når det gjelder arkitektur, signalbygg og kulturtilbud så er det naturlig at en millionby har noen ambisjoner som gjerne er uvant for folk i starten, moderne arkitektur blir sjelden ansett som vakker i sin samtid. Selv om jeg er enig i at ikke alt av arkitekturen er vellykket (deler av Bjørvika er grusom). 

Anonymkode: fd442...598

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2020 den 20.48, Kjetil E skrev:

Vardø og Vadsø makan til nitriste og gørr byer. 

 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kirkenes er jo ganske stygt. Generelt er det jo mange "byer" i Norge som egentlig er forvokste tettsteder. Ski for eksempel er jo ingen fin by hvis man i det hele tatt kan kalle det en by. Da er det jo mer interessant med byer som faktisk er knøtt små byer slik som Vardø.

Anonymkode: 89eaa...a9c

Må si meg uenig i at Vardø og Vadsø er stygge byer (spesielt uenig i Vardø). Men det er klart at det er subjektivt og dermed ingen "fasitsvar" som sådan - i mine øyne er Vadsø og Vardø to flotte unike byer med mye sjarm. Drømmer om å flytte til enten Vardø eller Vadsø faktisk :P 

Anonymkode: 6fa2f...79c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Må si meg uenig i at Vardø og Vadsø er stygge byer (spesielt uenig i Vardø). Men det er klart at det er subjektivt og dermed ingen "fasitsvar" som sådan - i mine øyne er Vadsø og Vardø to flotte unike byer med mye sjarm. Drømmer om å flytte til enten Vardø eller Vadsø faktisk :P 

Anonymkode: 6fa2f...79c

Kanskje stygge er litt feil ord, i Vardø har du jo faktisk litt artig arkitektur. Men mer kjedelige og stusslige en stygge. Fra Vardø har jeg kun 1 times erfaring men det var mye som minnet meg om det jeg vil kunne kalle en by der.

Vadsø virket således litt bedre men fortsatt ikke store stedet, og heller ikke den artige arkitekturen du har i Vardø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, Dupers skrev:

Jeg synes ikke Oslo er så særlig fin. Ja den har noen fine områder, men problemet er at Oslo tror den er en storby på nivå med København og Stockholm. Hadde Oslo innsett at den er en liten storby istedet for å prøve å være metropol hadde de nok fått byen litt penere også. 

Oslo er i alle fall en by. Alle de andre stedene som er nevnt i tråden er forvokste tettsteder og knapt nok det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Nesly skrev:

Kan du utdype? Hva er stygt i Sandnes?

Jeg forstår ikke.. Sandnes er jo så koselig. 

Anonymkode: 066af...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke.. Sandnes er jo så koselig. 

Anonymkode: 066af...6e6

Ja, var der i dag (bor ikke i Sandnes) og det er et kjempefint sentrum, båthavn og ikke minst er den Sandvedparken helt fantastisk nydelig!

Anonymkode: 3f15e...4df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...