Gå til innhold

Er jeg så sjalu..??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men blir man gla i stemoren sin?🙄

Anonymkode: 5de11...771

Hvis hun er grei, så. 

Anonymkode: 64d29...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun er grei, så. 

Anonymkode: 64d29...e4d

Men problemet er han ser med ett hun har lagt ut noe. Den ene gangen ville han ha sex etter han hadde sett på hennes historie. Og jeg vet at hun er flott, så hvorfor ikke bli kåt av henne??! 

Anonymkode: 5de11...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...jeg vet at hun er flott, så hvorfor ikke bli kåt av henne??! 

Anonymkode: 5de11...771

Er det sånn du funker selv, siden du tror at andre blir kåt tom av bilder av familien?

Anonymkode: 64d29...e4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2020 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sammen med min kjæreste nå i 2år. Vi har vært veldig oppslukt i hverandre og jeg kjenner meg fortsatt forelsket. Tingen er at jeg er noe sjalu. Han har ei ung stemor-kjæreste til pappa. Hun er er bare 9år eldre enn han. Hver gang hun legger noe ut på my story, så skal han se på dette. Tok han i å titte på det ei gang og ble helt merkelig etterpå. Tror han merker at jeg blir småsjalu/irritert over det, så jeg har på en måte røpet meg. Kan jeg få noe forståelse? Burde han kikke videre eller kan jeg be han slutte å følge henne?? Jeg er 23år.

Anonymkode: 5de11...771

Du bør uansett jobbe med sjalusien din. Det vil alltid finnes pene damer. 

Anonymkode: 8a617...570

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man er i et forhold synes man fortsatt at andre mennesker er pene, sexy og deilige, man tenker til og med på hvordan det ville være å ha sex med dem - og det er helt normalt og overhodet ikke noe galt i det så lenge man ikke gir det masse næring. Dette er ting vi ikke kan styre, derimot kan vi kontrollere våre handlinger.

Det som er galt er derfor å skjule ting for partneren, være utro, lyve og generelt svikte partneren og være illojal. Kjæresten din ser på bilder av stemor og kanskje synes han at hun er deilig, men så lenge det stopper der synes jeg det bør være greit.

Du kan ikke styre et annet menneskes tanker og følelser og dess hurtigere du klarer å godta det, dess bedre vil du få det. Det går an å like mange andre mennesker og likevel være trofast og elske kjæresten sin herifra og til evigheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oslodamen skrev:

man tenker til og med på hvordan det ville være å ha sex med dem -

Ja , nettopp dette. Jeg går å tenker på at han vil ha sex med henne og når vi har sex så forstyrrer det å tenke på hva han tenker. Hun er jo ikke mora hans, så det er ikke sammenlignbart å si at dette familie/nær familie. Jeg tror ikke han kommer til å realisere tankene , hvertfall ikke nå. Men liker dårlig tanken og kåtheten på henne når hun kler seg selv så "deilig" som hun gjør. 

Anonymkode: 5de11...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Oslodamen skrev:

Kjæresten din ser på bilder av stemor og kanskje synes han at hun er deilig

Hva er sjansen for at han har tenkt noe seksuelt rundt henne? . 

Anonymkode: 5de11...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er sjansen for at han har tenkt noe seksuelt rundt henne? . 

Anonymkode: 5de11...771

Sjansen er jo mindre siden hun er hans stemor, så dette ville jeg ha tatt helt med ro. Hvem har lyst til å dele dame med sin far, liksom? Uansett er ikke slike tanker farlige, det er ikke sånn at kjæresten din elsker deg noe mindre fordi om han synes at andre er sexy eller pene. 

Ser du aldri på andre og tenker at de er vakre? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Oslodamen skrev:

Sjansen er jo mindre siden hun er hans stemor, så dette ville jeg ha tatt helt med ro. Hvem har lyst til å dele dame med sin far, liksom? Uansett er ikke slike tanker farlige, det er ikke sånn at kjæresten din elsker deg noe mindre fordi om han synes at andre er sexy eller pene. 

Ser du aldri på andre og tenker at de er vakre? 

Men man kan jo få lyst på det fordi. Jeg merker det bare på han. Om det hadde gått filleveien for faren og den unge stemoren, så ville jeg vært enda mer engstelig. Kan ikke hu bare slutte å friste han😵😫

Anonymkode: 5de11...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2020 den 12.51, AnonymBruker skrev:

Hatt kun en kjæreste før, han var ekstremt flørtete av seg. Tror nok problemet mitt er at jeg kan minne om henne. Lyst langt hår og hun er pen. Hvorfor skulle ikke han syntes hun er pen? Egoistisk sett, jeg vil være den han tennes av😫 forstå meg riktig..

Anonymkode: 5de11...771

Der sa du nettopp svaret på spørmålet ditt. Sjalusien din er ikke basert på hva din nåværende kjæreste gjør via sin tlf, men hva din fortid som er med din ex. Dermed blir det fullstendig feil av deg å gi din nåværende kjæreste beskjed om å avfølge sin stemor på insta å Snap. Det du må gjøre nå er å skaffe deg faglig hjelp før dette går utover det forholdet du har i dag.

Anonymkode: 86b17...392

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man kan jo få lyst på det fordi. Jeg merker det bare på han. Om det hadde gått filleveien for faren og den unge stemoren, så ville jeg vært enda mer engstelig. Kan ikke hu bare slutte å friste han😵😫

Anonymkode: 5de11...771

Hva legger du i at denne unge stemoren frister han med?

Anonymkode: 86b17...392

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja , nettopp dette. Jeg går å tenker på at han vil ha sex med henne og når vi har sex så forstyrrer det å tenke på hva han tenker. Hun er jo ikke mora hans, så det er ikke sammenlignbart å si at dette familie/nær familie. Jeg tror ikke han kommer til å realisere tankene , hvertfall ikke nå. Men liker dårlig tanken og kåtheten på henne når hun kler seg selv så "deilig" som hun gjør. 

Anonymkode: 5de11...771

Det er kanskje best at du fjerner alle potensielt sexy damer i livet hans. Både på og utenfor pcen. Siden den mest sexy dama vil vinne ham og det ifølge deg ikke er deg i hans øyne. 

Anonymkode: 64d29...e4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man kan jo få lyst på det fordi. Jeg merker det bare på han. Om det hadde gått filleveien for faren og den unge stemoren, så ville jeg vært enda mer engstelig. Kan ikke hu bare slutte å friste han😵😫

Anonymkode: 5de11...771

Det er jo ikke hun som frister ham, hun har, i likhet med alle andre, rett til å legge ut de bilder hun vil. 

Er kjæresten din ellers en pålitelig fyr? Behandler han deg med omsorg og respekt? Er han ærlig og lojal? Kommuniserer dere bra? Lytter han til det du sier?

En person med integritet og et sterkt indre moralsk kompass vil ikke bli utro bare av å se på noen pene damer.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Oslodamen skrev:

Det er jo ikke hun som frister ham, hun har, i likhet med alle andre, rett til å legge ut de bilder hun vil. 

Er kjæresten din ellers en pålitelig fyr? Behandler han deg med omsorg og respekt? Er han ærlig og lojal? Kommuniserer dere bra? Lytter han til det du sier?

En person med integritet og et sterkt indre moralsk kompass vil ikke bli utro bare av å se på noen pene damer.  

Hadde han blitt singel, ville muligheten for å ville hatt hun da? 

Forholdet vårt er litt komplisert akkurat nå pga at jeg føler han ikke er helt tilstedet. Jeg føler han tenker på andre av en grunn jeg ikke kan beskrive. Ikke at vil ha henne nå fordi hun er sammen med faren nå, men tanken om de en gang kan falle for hverandre. 

Anonymkode: 5de11...771

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo hun frister menn med måten hun smiler på. Er det ikke ekkelt av henne å gjøre dette når sin egen stesønn ser dette? Ja, ok han er jo voksen. Men likevel. 

Anonymkode: 5de11...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville DU som stemor til gutt i 20årene tenkt deg om hva du la ut på nett? 

Anonymkode: 5de11...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo hun frister menn med måten hun smiler på. Er det ikke ekkelt av henne å gjøre dette når sin egen stesønn ser dette? Ja, ok han er jo voksen. Men likevel. 

Anonymkode: 5de11...771

Du trenger hjelp. Herregud. 

Anonymkode: 9ee8f...caf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger hjelp. Herregud. 

Anonymkode: 9ee8f...caf

Fordi? Jeg er ganske sikker på at du hadde erget deg over denne stemoren. Hennes måte å være på er ikke grei, måten hun ler seg og gjør seg deilig. Ok, jeg vet jeg er sjalu, men dette mener jeg ikke er normalt...!  

Anonymkode: 5de11...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi? Jeg er ganske sikker på at du hadde erget deg over denne stemoren. Hennes måte å være på er ikke grei, måten hun ler seg og gjør seg deilig. Ok, jeg vet jeg er sjalu, men dette mener jeg ikke er normalt...!  

Anonymkode: 5de11...771

Det er fullstendig normalt i dag å legge ut utfordrende bilder, trutmunn-selfies og sexy positurbilder, med mindre man er godt voksen eller vanker i konservative eller svært formelle miljøer.

Folk blir ikke utro på grunn av en dames klær eller smil, men pga deres egen holdning til parforholdet og hva de tenker de vil tillate seg av lojalitetsbrudd. Det er kjæresten din det handler om her, har HAN integritet og er trofast mot deg? 

Jeg elsker å kle meg utfordrende, flørte med menn og smile til fremmede på gaten, likevel har jeg aldri vært utro, fordi jeg ønsker - og velger - å være lojal mot min partner. 

Du må skifte fokus fra henne til kjæresten din. Hun har rett til å gjøre hva hun vil og du kan ikke kontrollere henne.

Og så må du snakke om ham om hvordan dere skal styrke samhold, respekt, omsorg og grenser i deres forhold. Hva trenger han? Du? Hvor kan dere møtes? Hva er dealbreakers?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo hun frister menn med måten hun smiler på. Er det ikke ekkelt av henne å gjøre dette når sin egen stesønn ser dette? 

Anonymkode: 5de11...771

Hvis hun virkelig er så dyrisk forførende som du legger opp til, heldige svigerfar 😅

Anonymkode: 64d29...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...