Gå til innhold

Barnehageavsluttning «uten søsken»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har et barn på 3 uker som ingen folk ikke kan se forskjell på om er en i bæresele eller ryggsekk ? Og du har blitt dultet borti mange ganger på bussen . På bussen i corona tider med en baby eller generelt på overfylt buss med en liten i bæresele. Et spebarn på 3 uker har ikke noe på en avslutning å gjøre. Er du ikke redd for å eksponere for smitte på noe vis ? Det hadde jeg vært

Anonymkode: 3fd4e...f06

Som jeg har sagt ørten ganger nå. Jeg har båret barn i mange år, ikke bare dette barnet. Dette barnet har aldri vært på noen buss.
 

Jeg er ikke redd fir Koronasmitte fra avslutningen, den koronaen som eventuelt er i barnehagen, kommer nok til OSD uansett. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som jeg har sagt ørten ganger nå. Jeg har båret barn i mange år, ikke bare dette barnet. Dette barnet har aldri vært på noen buss.
 

Jeg er ikke redd fir Koronasmitte fra avslutningen, den koronaen som eventuelt er i barnehagen, kommer nok til OSD uansett. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

For meg så virker det som om du endrer forklaringen din etter hvert som du får svar du ikke liker. 

Anonymkode: f1cf2...57d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I disse tider er nok hoste ganske forstyrrende for mange . Men la nå den lille være hjemme da. Med en liten så vet du ikke om det kan bli hylgråt, det er noe helt annet med denne type støy enn det en på 3 uker er vandt med . 

Anonymkode: 3fd4e...f06

«Lille» er for liten til å bli passet, da må jeg også være hjemme og det er veldig trist for storesøster som gleder seg til vi begge skal komme og har gått igjennom veldig mange endringer i det siste. 
 

Om babyen hylgråter, noe jeg tviler sterkt på, så er jeg som sagt ute av stedet på få sekunder. Ingen blir plaget. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du bør vurdere barnevogn da.

Anonymkode: f1cf2...57d

Kanskje folk skal se seg om...

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, respekter og en holder seg hjemme med babyen. De aller fleste der vil jo være i samme situasjon, at bare en kommer eller de må ha b-vakt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Lille» er for liten til å bli passet, da må jeg også være hjemme og det er veldig trist for storesøster som gleder seg til vi begge skal komme og har gått igjennom veldig mange endringer i det siste. 
 

Om babyen hylgråter, noe jeg tviler sterkt på, så er jeg som sagt ute av stedet på få sekunder. Ingen blir plaget. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Kanskje dere skulle tenkt på det før. Dette er ikke en situasjon barnehagen har satt dere inn, men en dere har satt dere selv i og da tar man konsekvensene deretter.

Anonymkode: b9279...c25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Lille» er for liten til å bli passet, da må jeg også være hjemme og det er veldig trist for storesøster som gleder seg til vi begge skal komme og har gått igjennom veldig mange endringer i det siste. 
 

Om babyen hylgråter, noe jeg tviler sterkt på, så er jeg som sagt ute av stedet på få sekunder. Ingen blir plaget. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Jo, med engang babyen hylgråter så vil den forstyrre. Det skjønner vel du også. Da får du få noe til å passe den lille en kort tid utenfor barnehagen så du er i nærheten om baby trenger deg. Merkelig at noen skal trumfe igjennom viljen sin uansett. Hva om det er 4 andre som har baby søsken, eller andre søsken som de ønsker skal med ? 

Anonymkode: 3fd4e...f06

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så spør du barnehagen om mini kan være med, eller så møter dere alle bare opp uten å si noe på forhånd! Får dere kommentarer om at mini er med sier dere bare at dere ikke fant barnevakt og at storesøster har gledet seg til å ha begge foreldrene med! Siden hun nettopp har blitt storesøster vil dere gjøre gjøre litt ekstra stas på henne ved å komme begge to slik at hun slipper å bli lei seg og føle at mini «ødelegger» ved at en av dere måtte bli hjemme!

Anonymkode: b9ef9...3ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med barnehagen. Når vi har arrangementer hos oss, er det gjerne barnehagebarnas eldre søsken som løper rundt og lager leven, eventuelt at andre barnehagebarn lager leven med større barn som kommer innom, mens foreldrene er opptatt av å snakke med andre voksne eller følge med på hva barnehagebarnet gjør.  Babyer har aldri vært noe trøbbel. 
 

Etter en del arrangementer hvor vi som jobber i barnehagen har endt opp med å både lage mat, servere, ønske folk velkommen, følge opp programmet vi har laget og i tillegg ta oss av halvparten av barnehagebarna og deres søsken, selv om foreldre er til stede, så har vi satt ned foten og spesifisert skriftlig at foreldrene må følge med på både barnehagebarn og medbragte barn, da personalet har sitt program de skal følge. 

Anonymkode: e5ea6...fba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage var alltid søsken hjertelige velkomne på alt, det er jo en «avslutning», et meget barnetilpasset arrangement der hovedpersonene forstyrrer mer enn de bidrar, og det er jo aldri helt stille og andektig, hyler/gråter/virkelig forstyrrer noen blir de tatt med ut. Så jeg syns denne regelen var rar: barn forbudt i barnehage liksom? Tvert i mot, søsken var alltid spesielt velkomne. Men: veldig mange barnehagebarn har søsken. Det var alltid trangt på slikt i vår Bhg, besteforeldre kom også. Så av plasshensyn skjønner jeg regelen. Og særlig akkurat i år. 
Hvis bare alle under ett år var velkomne, ville det vært ca fem babyer der, og vår barnehage hadde bare 24 barn. Er det en stor Bhg skjønner jeg hvorfor.
Men igjen: jeg ville ringt og hørt, det er forskjell på 9mnd gammel og nyfødt. 

Anonymkode: 665af...926

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage ville minstemann vært hjertelig velkommen i en slik setting. Jeg hadde min minste i bæresjal på Luciafrokost da hun var tre uker. Hun sov seg gjennom alt og «stjal» på ingen måte showet. De ansatte var veldig glad hun var med og ga tydelig uttrykk for at det var kjekt at storebror fikk vise frem babyen. Nå forutsetter jeg selvfølgelig at du er en helt normal og oppegående foreldre som går ut om det blir gråting 😉

Jeg har bært en del og skjønner godt ryggsekk kommentaren, har opplevd det samme selv (og nei det var ikke den nyfødte babyen men storebroren). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I vår barnehage var alltid søsken hjertelige velkomne på alt, det er jo en «avslutning», et meget barnetilpasset arrangement der hovedpersonene forstyrrer mer enn de bidrar, og det er jo aldri helt stille og andektig, hyler/gråter/virkelig forstyrrer noen blir de tatt med ut. Så jeg syns denne regelen var rar: barn forbudt i barnehage liksom? Tvert i mot, søsken var alltid spesielt velkomne. Men: veldig mange barnehagebarn har søsken. Det var alltid trangt på slikt i vår Bhg, besteforeldre kom også. Så av plasshensyn skjønner jeg regelen. Og særlig akkurat i år. 
Hvis bare alle under ett år var velkomne, ville det vært ca fem babyer der, og vår barnehage hadde bare 24 barn. Er det en stor Bhg skjønner jeg hvorfor.
Men igjen: jeg ville ringt og hørt, det er forskjell på 9mnd gammel og nyfødt. 

Anonymkode: 665af...926

Er vel pga korona de ikke ønsker flere enn nødvendig inn i bhg også. 
Og får en lov, må alle få lov. 

Anonymkode: 64514...f43

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel pga korona de ikke ønsker flere enn nødvendig inn i bhg også. 
Og får en lov, må alle få lov. 

Anonymkode: 64514...f43

Nei, det var slik i fjor også. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, med engang babyen hylgråter så vil den forstyrre. Det skjønner vel du også. Da får du få noe til å passe den lille en kort tid utenfor barnehagen så du er i nærheten om baby trenger deg. Merkelig at noen skal trumfe igjennom viljen sin uansett. Hva om det er 4 andre som har baby søsken, eller andre søsken som de ønsker skal med ? 

Anonymkode: 3fd4e...f06

Med en gang den eventuelt gråter, går vi jo bare ut. Det er snakk om sekunder om vi sitter bakerst. 
 

det er én annen baby i hele barnehagen, det er ikke snakk om horver av babyer. 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det var slik i fjor også. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Ok. Skal de ha all fokus på barna som skal slutte i bhg?

Da er jeg enig med deg, en så liten baby gjør neppe mye ut av seg. Spør i bhg og forklar situasjonen. Har hatt med en av mine på noe liknende da hun var noen uker. Måtte gå ut med henne,riktignok. Men snakk med de i bhg? 

Anonymkode: 64514...f43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet tror jeg nok spedbarn/nyfødte er unntatt regelen, så hadde det vært et annet år hadde jeg nok spurt bhg, men regnet med å få ja på at en baby kan være med. 

 

Akkurat i år er det imidlertidig litt annerledes, uavhengig av hvordan reglene har vært tidligere, pga korona. Ting blir gjerne enda strengere håndhevet, og det er viktig at alle tar sin del av den nasjonale dugnaden uten å tro at det er spesialregler og "men jeg skal jo bare". Virus tar nemlig ikke slike hensyn. Så jeg tenker det handler om å være et godt forbilde og vise respekt for smittevern selv om det muligens ikke er noe reel risiko der. Så akkurat i år hadde jeg bært hjemme med babyen og sendt pappa på sommeravslutning. 

 

Anonymkode: e4605...827

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde aldri tatt med en baby på 3 uker til et arrangement i barnehage nå under Coronakrisen! En av dere burde bli hjemme med baby om det ikke er mulig å ha barnevakt en time. Uansett hvilke regler barnehagen har hatt før, så er det ekstra viktig å unngå store forsamlinger og kommunen har garantert lagt føringer for arrangementet. Hadde det vært et annet år kunne du spurt pent om et unntak, men nå bør reglene respekteres.

Her hos oss er alt av avslutninger kansellert, også vitnemålsutdeling/avslutning for 10-klasse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, ja. Har flere ganger blitt dultet borti av folk på buss etc. Som ikke ser at det er en bæresele og ikke en ryggsekk jeg har på meg. Så lenge babyen sover/er helt stille, så ser jeg virkelig ikke hvordan den er forstyrrende. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Regner med du har avklart med den nyfødte han h*n skal sove eller være helt stille under avslutningen? I så fall er det klart dere må ta med søsken, mens andre søsken må bli hjemme. Dere er litt viktigere enn andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med meg baby på avslutninger og forestillinger uten søsken. (snakket med ped leder først, og hun sa at selvfølgelig kunne babyer være med) 

Hos oss var det pga uro hvis det var mange søsken der. De har hatt samme regel de siste 4 årene. 

Anonymkode: 7b83b...ba6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme regel hos oss, og vi tok med både baby og treåring. Vi hadde ikke barnevakt, begge ville gå, så da ble det sånn. 
Ingen ble sure eller viste tegn til å ikke forstå. Likt som at jeg skjønner det når andre bryter denne regelen. 
 

det handler om at dersom ALLE kommer med søsken, bestemor, søskenbarn og nabo, så blir det ikke plass til alle. 
 

Nå er barna våre store og vi kan lett respektere denne regelen, og da tenker det er andres tur til å bryte den :) 

Anonymkode: ff342...ad4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...