Gå til innhold

Barnehageavsluttning «uten søsken»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du bærer en tre uker gammel baby på ryggen på bussen? :overrasket: 

Anonymkode: f9961...7f0

Dette må jo være tull. Ingen normale foreldre bærer en 3ukers gammel baby som en ryggsekk på bussen 

Anonymkode: 70331...a81

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss har det vært vanlig at noen har med seg baby på sånne ting som er uten søsken. Det er forståelig at det er vanskelig å få barnepass, og de forstyrrer ikke. I så fall går de ut. Det har aldri vært mange som har liten baby samtidig, så det at alle da må få lov er jo ikke mange. Om det blir et problem at det blir for mange i forhold til regler nå, får heller en av dere snu.

Anonymkode: 1de97...40e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss har det vært vanlig at noen har med seg baby på sånne ting som er uten søsken. Det er forståelig at det er vanskelig å få barnepass, og de forstyrrer ikke. I så fall går de ut. Det har aldri vært mange som har liten baby samtidig, så det at alle da må få lov er jo ikke mange. Om det blir et problem at det blir for mange i forhold til regler nå, får heller en av dere snu.

Anonymkode: 1de97...40e

Du tror ikke det vil vekke reaksjoner hvis de driter i reglene og bare tar med seg babyen på trass? Regler er like for alle, det er ikke bare Ts som må finne en barnevakt eller finne en annen løsning.

Anonymkode: f1cf2...57d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du sier at mange fremmende har dultet borti og vært oppi babyen din på bussen i disse tider? Kanskje en annen god grunn til å holde baby hjemme.

Anonymkode: b9279...c25

Ikke i «disse tider» spesifikt, men i all den tid jeg har brukt bæresele, så ja, det har skjedd flere ganger. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bærer en tre uker gammel baby på ryggen på bussen? :overrasket: 

Anonymkode: f9961...7f0

Nei, har ikke tatt buss siden 12. mars, som alle andre. Jeg bar derimot storesøster i nesten 3 år. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det lureste er å spørre i barnehagen. Kanskje de rett og slett mener større søsken, for en baby på tre uker trenger ikke å være forstyrrende i det hele tatt. Jeg vil tro det er greit, men det lureste er å spørre de som skal arrangere 😊

Anonymkode: c9a6e...b35

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det lureste er å spørre i barnehagen. Kanskje de rett og slett mener større søsken, for en baby på tre uker trenger ikke å være forstyrrende i det hele tatt. Jeg vil tro det er greit, men det lureste er å spørre de som skal arrangere 😊

Anonymkode: c9a6e...b35

Ja, har tenkt til å spørre de. Jeg greier ikke se at det vil forstyrre noen. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være ærlig, så opplever nå jeg langt flere forstyrrende og bråkete babyer enn 3-åringer. Søsken er søtt og sjarmerende, men kan forstyrre og ødelegge avslutningen for barna - altså babyens storesøsken. Så om barnehagen ikke ønsker søsken, respekter dette. Få barnevakt den ene timen dette varer, eller bli hjemme med baby ☺️ 

Anonymkode: 02fc3...9a8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg være ærlig, så opplever nå jeg langt flere forstyrrende og bråkete babyer enn 3-åringer. Søsken er søtt og sjarmerende, men kan forstyrre og ødelegge avslutningen for barna - altså babyens storesøsken. Så om barnehagen ikke ønsker søsken, respekter dette. Få barnevakt den ene timen dette varer, eller bli hjemme med baby ☺️ 

Anonymkode: 02fc3...9a8

Igjen, hvordan forstyrrer sovende spedbarn i bæretøy? Om babyen mot all formodning ikke sover/er helt stille så går en av oss ut. Hvordan er det forstyrrende? 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Igjen, hvordan forstyrrer sovende spedbarn i bæretøy? Om babyen mot all formodning ikke sover/er helt stille så går en av oss ut. Hvordan er det forstyrrende? 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Babyer er ikke forutsigbare. Selvom de er av typen som sover hele tiden så kan de plutselig bryte ut i gråt. 

Anonymkode: f1cf2...57d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett på det som et problem at noen tar med en liten baby på avslutninger «uten søsken», verken i bhg eller skolesammenheng. Det er ikke en disputas man overværer liksom... 

Anonymkode: 5e513...4cd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Babyer er ikke forutsigbare. Selvom de er av typen som sover hele tiden så kan de plutselig bryte ut i gråt. 

Anonymkode: f1cf2...57d

Og da går man ut på 3 sekunder. Det er ikke mer forstyrrende enn om noen skulle hostet. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, ja. Har flere ganger blitt dultet borti av folk på buss etc. Som ikke ser at det er en bæresele og ikke en ryggsekk jeg har på meg. Så lenge babyen sover/er helt stille, så ser jeg virkelig ikke hvordan den er forstyrrende. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Du har opplevd dette flere ganger på 3 uker..? (Sånn hvis dere hat tatt buss er de at 1 av da)

Anonymkode: 21fa8...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har opplevd dette flere ganger på 3 uker..? (Sånn hvis dere hat tatt buss er de at 1 av da)

Anonymkode: 21fa8...3e0

🙄 jeg har et eldre barn som jeg bar i flere år, ja jeg har flere ganger opplevd å blitt dultet borti. Folk går ut i fra at det er en ryggsekk man bærer på. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, ja. Har flere ganger blitt dultet borti av folk på buss etc. Som ikke ser at det er en bæresele og ikke en ryggsekk jeg har på meg. Så lenge babyen sover/er helt stille, så ser jeg virkelig ikke hvordan den er forstyrrende. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Denne tråden blir bare morsommere og morsommere 😂

Anonymkode: 76a74...d6b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Denne tråden blir bare morsommere og morsommere 😂

Anonymkode: 76a74...d6b

Hvorfor er det morsomt? Er ikke så gøy at folk for eksempel dultet borti baby med handlevognen på butikken, eller presser seg oppi på bussen. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, ja. Har flere ganger blitt dultet borti av folk på buss etc. Som ikke ser at det er en bæresele og ikke en ryggsekk jeg har på meg. Så lenge babyen sover/er helt stille, så ser jeg virkelig ikke hvordan den er forstyrrende. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Du har et barn på 3 uker som ingen folk ikke kan se forskjell på om er en i bæresele eller ryggsekk ? Og du har blitt dultet borti mange ganger på bussen . På bussen i corona tider med en baby eller generelt på overfylt buss med en liten i bæresele. Et spebarn på 3 uker har ikke noe på en avslutning å gjøre. Er du ikke redd for å eksponere for smitte på noe vis ? Det hadde jeg vært

Anonymkode: 3fd4e...f06

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
1 time siden, Daria skrev:

Spør barnehagen - uansett hva vi mener her inne, er det de som har svaret. Det handler jo neppe om bråk, men om smittevern og antall mennesker til stede.

Nei, det var slik før korona også. Har vært sånn i flere år her, men det praktiseres nok forskjellig. 

Det er dumt for begge foreldrene ønsker jo å komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og da går man ut på 3 sekunder. Det er ikke mer forstyrrende enn om noen skulle hostet. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

I disse tider er nok hoste ganske forstyrrende for mange . Men la nå den lille være hjemme da. Med en liten så vet du ikke om det kan bli hylgråt, det er noe helt annet med denne type støy enn det en på 3 uker er vandt med . 

Anonymkode: 3fd4e...f06

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det morsomt? Er ikke så gøy at folk for eksempel dultet borti baby med handlevognen på butikken, eller presser seg oppi på bussen. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Kanskje du bør vurdere barnevogn da.

Anonymkode: f1cf2...57d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...