Gå til innhold

Barnehageavsluttning «uten søsken»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen har bestemt hvordan avslutningen skal være, hva er så spesielt med deg at regler ikke jeg gjelder for deg og dine?

Anonymkode: 5339f...37b

Det er snakk om en tre uker gammel BABY! Ikke en trollete treåring, en masete fireåring eller en urolig syvåring!

Anonymkode: b9ef9...3ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er snakk om en tre uker gammel BABY! Ikke en trollete treåring, en masete fireåring eller en urolig syvåring!

Anonymkode: b9ef9...3ae

Fortsatt er spørsmålet hva er så spesielt med hi og sin familie at regler ikke gjelder dem. Hadde barnehagen ment at 3 uker gamle babyer kunne være med så hadde de sagt det. 

Anonymkode: 5339f...37b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om en tre uker gammel BABY! Ikke en trollete treåring, en masete fireåring eller en urolig syvåring!

Anonymkode: b9ef9...3ae

Og så..?? Babyer kan gråte mer enn en trollete treåring, en masete fireåring eller en urolig syvåring! De er i tillegg langt mer uforutsigbare enn de andre du nevnte her.

Anonymkode: f1cf2...57d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri sett på det som et problem at noen tar med en liten baby på avslutninger «uten søsken», verken i bhg eller skolesammenheng. Det er ikke en disputas man overværer liksom... 

Anonymkode: 5e513...4cd

Jeg har sett nyfødt baby på disputas også. Det gikk helt fint.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel pga korona de ikke ønsker flere enn nødvendig inn i bhg også. 
Og får en lov, må alle få lov. 

Anonymkode: 64514...f43

Jeg tror ikke alle er så mange.

Anonymkode: 1de97...40e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke få besteforeldre/venninne til å trille tur i nærheten med baby i vogna mens dere er på avslutningen? Så kan du forlate om baby trenger pupp osv? 

Anonymkode: 62041...77b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme regel hos oss, og vi tok med både baby og treåring. Vi hadde ikke barnevakt, begge ville gå, så da ble det sånn. 
Ingen ble sure eller viste tegn til å ikke forstå. Likt som at jeg skjønner det når andre bryter denne regelen. 
 

det handler om at dersom ALLE kommer med søsken, bestemor, søskenbarn og nabo, så blir det ikke plass til alle. 
 

Nå er barna våre store og vi kan lett respektere denne regelen, og da tenker det er andres tur til å bryte den :) 

Anonymkode: ff342...ad4

Begge ville gå??

og derfor driter dere i beskjeder som blir gitt🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 88d52...d4e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Herdbaws skrev:

Hvis det er bestemt at babyen sover i det tidsrommet likevel, kan vel en barnevakt sitte ved dens side i en times tid mens avslutningen pågår?

Jeg er ikke komfortabel med å sette bort et så lite barn. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt er spørsmålet hva er så spesielt med hi og sin familie at regler ikke gjelder dem. Hadde barnehagen ment at 3 uker gamle babyer kunne være med så hadde de sagt det. 

Anonymkode: 5339f...37b

At babyen er 3 uker! Man reiser ikke i fra et så lite barn. Spedbarn må få være med moren sin. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og så..?? Babyer kan gråte mer enn en trollete treåring, en masete fireåring eller en urolig syvåring! De er i tillegg langt mer uforutsigbare enn de andre du nevnte her.

Anonymkode: f1cf2...57d

Og da går man ut, problemet løst. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jo at du har på en måte bestemt deg for at dere begge skal gå og babyen skal være med - før du startet tråden? Så da er det vel ikke annet å gjøre enn å ta med babyen da.. 

Anonymkode: 5dd72...1d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at beskjeden først og fremst gjelder eldre søsken, som går selv og/eller krever mye stimuli. Likevel tror jeg at jeg hadde tatt kontakt med personalet og eksplisitt spurt om det var greit at jeg kom med baby i bæresele. Selv om det sannsynligvis ikke plager noen så føles det likevel litt frekt å bare troppe opp med et søsken når det har blitt gitt eksplisitt beskjed om at de ikke skal være med. :P Men regner med at du får positiv tilbakemelding dersom du hører, TS. :) 

Anonymkode: 695fd...cea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro at beskjeden først og fremst gjelder eldre søsken, som går selv og/eller krever mye stimuli. Likevel tror jeg at jeg hadde tatt kontakt med personalet og eksplisitt spurt om det var greit at jeg kom med baby i bæresele. Selv om det sannsynligvis ikke plager noen så føles det likevel litt frekt å bare troppe opp med et søsken når det har blitt gitt eksplisitt beskjed om at de ikke skal være med. :P Men regner med at du får positiv tilbakemelding dersom du hører, TS. :) 

Anonymkode: 695fd...cea

Ja, jeg tenker å gjøre det. Overrasket over svarene i tråden her, at sovende spedbarn skal anses som SÅ forstyrrende at de ikke kan være med er bare merkelig. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tenker å gjøre det. Overrasket over svarene i tråden her, at sovende spedbarn skal anses som SÅ forstyrrende at de ikke kan være med er bare merkelig. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Jeg tror det er få som virkelig mener at dette er helt krise, jeg tror det bare er en greie som folk gjør når de sitter og kommenterer som anonym eller under nick. Har sett flere tråder her inne hvor det er om å gjøre å skamlegge TS så mye som mulig fremfor å svare konstruktivt. Greit at vi ikke er enige, men krisemaksimeringen i denne og lignende tråder er ganske drøy. :P 

Anonymkode: 695fd...cea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.5.2020 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor skulle akkurat deres barn prioriteres? Tenk om alle hadde gjort det da, hadde det da ikke vært akkurat samme problem? 

Anonymkode: 21fa8...3e0

 

På 29.5.2020 den 23.22, AnonymBruker skrev:

Det er respektløst over alle andre om man bryter reglene som er satt kun fordi man kan.

Anonymkode: f1cf2...57d

 

På 30.5.2020 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Begge ville gå??

og derfor driter dere i beskjeder som blir gitt🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 88d52...d4e

Det er det som er greia her, vi kjenner hverandre! Vi har brukt en liten barnehage, med mindre enn ti skolestartere hvert år. Vi har visst hvem som kom til å bryte regelen og ikke. Hvem som hadde behov for å kunne ta med søsken. Vi brøt den to ganger i barnehagen, og vi har sett andre bryte den. 

Denne regelen er ikke spiktet i stein, hverken på skolen eller i bhg. Den er laget for å begrense antall personer, men ingen blir arrestert om den brytes. 
 

Juleavslutning på skolen vår er uten søsken, men om barnet ikke kan delta pga den regelen, så er det jo bedre at søsken blir med. 
 

Det er lov å vurdere selv av og til. Men så det er nevnt, jeg hadde ikke tatt med søsken som ville tatt oppmerksomheten fra de som skulle feires. Vi har barn som har sittet fint på fanget/ i bilstol uten å lage unødvendig støy. 

Anonymkode: ff342...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...