Gå til innhold

Barnehageavsluttning «uten søsken»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var samme beskjed i fjor. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Da er det fordi de forstyrrer og tar fokuset bort

Anonymkode: d700b...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare kjempetrist at en av oss skal gå glipp av avslutningen hennes. Hun gleder seg jo masse vil vi begge skal komme. Helt ærlig forstyrrer ikke en baby i bæretøy noe mer enn en ryggsekk. 
 

at de ikke vil ha søsken løpende rundt og tar oppmerksomheten skjønner jeg, men et spedbarn plager da ingen. 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Når man har flere små barn er det mye man kommer til å gå glipp av fordi man må dele seg i to. 

Anonymkode: d4ddd...1e3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke få noen til å bære baby i nærheten av bhg? Så blir det fullt fokus på storesøster i noen timer, babyer blir fort sånn at «alle» vil se også blir det fokuset. 

Anonymkode: eb337...2db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan da? Jeg er helt sikker på at babyen kommer til å sove i bæretøyet, og om den i mot absolutt all formodning ikke skulle det, så er det jo bare å sitte bakerst og gå unna. Ingen plages av det. 
 

Ja det syntes jeg da virkelig de burde, man burde skille på babyer og eldre barn. 
 

for barnet mitt er det jo selvsagt kjempeviktig. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Vel da får dere gå annethvert år da. Tviler sterk på st barnet ditt blir traumatisert av dette, tvert imot er det en god lærdom for både barnet (og deg) at man må forholde seg til regler av og til, uanvhengig av hva man selv mener er riktig.

Anonymkode: 8233e...619

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det barnehagen som arrangerer? Jeg jobber i barnehage og vi arrangerer ikke avslutning, det er det SU som gjør. De ansatte er så klart invitert i avslutningen.

Men hva er grunnen til at søsken ikke er invitert? Det syns jeg høres veldig merkelig ut.

Anonymkode: 070e1...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det barnehagen som arrangerer? Jeg jobber i barnehage og vi arrangerer ikke avslutning, det er det SU som gjør. De ansatte er så klart invitert i avslutningen.

Men hva er grunnen til at søsken ikke er invitert? Det syns jeg høres veldig merkelig ut.

Anonymkode: 070e1...d1a

Det er ganske vanlig at søsken ikke blir invitert! Det er fordi det finnes de barn som alltid må forstyrre, enten i form av utålmodighet, vil ikke sitte stille, vil ha oppmerksomhet, masete, bråk, uoppdragelighet eller andre ting.

Anonymkode: b9ef9...3ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det barnehagen som arrangerer? Jeg jobber i barnehage og vi arrangerer ikke avslutning, det er det SU som gjør. De ansatte er så klart invitert i avslutningen.

Men hva er grunnen til at søsken ikke er invitert? Det syns jeg høres veldig merkelig ut.

Anonymkode: 070e1...d1a

Veldig vanlig at søsken ikke blir invitert.

Anonymkode: f1cf2...57d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske vanlig at søsken ikke blir invitert! Det er fordi det finnes de barn som alltid må forstyrre, enten i form av utålmodighet, vil ikke sitte stille, vil ha oppmerksomhet, masete, bråk, uoppdragelighet eller andre ting.

Anonymkode: b9ef9...3ae

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig vanlig at søsken ikke blir invitert.

Anonymkode: f1cf2...57d

Det var jeg ikke klar over. Har jobbet i 3 barnehager og barnet mitt har gått i 2, og der var søsken invitert på avslutninger i alle barnehagene.

Anonymkode: 070e1...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, minister-mio skrev:

Regner med du har avklart med den nyfødte han h*n skal sove eller være helt stille under avslutningen? I så fall er det klart dere må ta med søsken, mens andre søsken må bli hjemme. Dere er litt viktigere enn andre.

Jeg kjenner barnet mitt ja, og skulle barnet gråte er det ikke verre enn å gå. Handler ikke om at vi er «viktigere» men at barnet er et spedbarn. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner barnet mitt ja, og skulle barnet gråte er det ikke verre enn å gå. Handler ikke om at vi er «viktigere» men at barnet er et spedbarn. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Så du har avklat det med barnet ditt som du kjenner. Jeg forstår. :nigo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, minister-mio skrev:

Så du har avklat det med barnet ditt som du kjenner. Jeg forstår. :nigo:

Slutt å lek dum. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen har bedt på sommeravslutning «uten søsken», vi har en liten baby på 3 uker, det kan da ikke være meningen at vi må komme uten han? Han vil jo ikke gjøre noe ut av seg, kun være i bæreselen sin. Vi kan også gå ut med han om han skulle bråke. Det er ikke bare bare å sette en så liten en til en barnevakt. 

Anonymkode: 51c9c...976

Spør barnehagen du. Kanskje gjelder forbudet ikke de minste babyene. Men uansett svar må dere bare akseptere det. 

Anonymkode: 4353c...5dc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage er mindre søsken velkomne. Altså under barnehagealder. De ansatte synes det er kos at søsken er med, mest sannsynlig skal de også begynne i samme bhg etter hvert. 

Anonymkode: 24f1a...2de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig vanlig at søsken ikke blir invitert.

Anonymkode: f1cf2...57d

Vanlig? Her har hele barnehagen og alle søsken alltid vært velkomne på sommeravslutningen. Alle barna i barnehagen synger eller opptrer og de kommende skolebarna får selvfølgelig ekstra oppmerksomhet. Men i år skjønner jeg at det blir annerledes, men kun på grunn av smittevern 

Anonymkode: 4d0e6...f4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren gjetning: dette handler om antall personer til stede.

Vi har fem barn, og alle har gått i samme barnehage. Vi har hatt avslutningsseremoni på sommerfesten, som pleier å være en stor greie med foreldre, søsken, besteforeldre, tanter/onkler osv. Nå i koronatiden har det blitt kokt ned til en avslutning bare for seksåringene/femåringene, og ingen kan ha med seg mer enn én forelder. Dette er pga antall personer. En liten baby i sele hadde helt sikkert vært greit.

Vi har fått beskjed om at vårt yngste barn kan være til stede, han går i samme avdeling til vanlig. Men de vil helst ikke ha andre der, ingen storesøsken eller besteforeldre. 

Anonymkode: f1cee...e67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme regel hos oss, og vi tok med både baby og treåring. Vi hadde ikke barnevakt, begge ville gå, så da ble det sånn. 
Ingen ble sure eller viste tegn til å ikke forstå. Likt som at jeg skjønner det når andre bryter denne regelen. 
 

det handler om at dersom ALLE kommer med søsken, bestemor, søskenbarn og nabo, så blir det ikke plass til alle. 
 

Nå er barna våre store og vi kan lett respektere denne regelen, og da tenker det er andres tur til å bryte den :) 

Anonymkode: ff342...ad4

Så hvorfor skulle akkurat deres barn prioriteres? Tenk om alle hadde gjort det da, hadde det da ikke vært akkurat samme problem? 

Anonymkode: 21fa8...3e0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme regel hos oss, og vi tok med både baby og treåring. Vi hadde ikke barnevakt, begge ville gå, så da ble det sånn. 
Ingen ble sure eller viste tegn til å ikke forstå. Likt som at jeg skjønner det når andre bryter denne regelen. 
 

det handler om at dersom ALLE kommer med søsken, bestemor, søskenbarn og nabo, så blir det ikke plass til alle. 
 

Nå er barna våre store og vi kan lett respektere denne regelen, og da tenker det er andres tur til å bryte den :) 

Anonymkode: ff342...ad4

Det er respektløst over alle andre om man bryter reglene som er satt kun fordi man kan.

Anonymkode: f1cf2...57d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, minister-mio skrev:

Så du har avklat det med barnet ditt som du kjenner. Jeg forstår. :nigo:

:balltre:

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ren gjetning: dette handler om antall personer til stede.

Vi har fem barn, og alle har gått i samme barnehage. Vi har hatt avslutningsseremoni på sommerfesten, som pleier å være en stor greie med foreldre, søsken, besteforeldre, tanter/onkler osv. Nå i koronatiden har det blitt kokt ned til en avslutning bare for seksåringene/femåringene, og ingen kan ha med seg mer enn én forelder. Dette er pga antall personer. En liten baby i sele hadde helt sikkert vært greit.

Vi har fått beskjed om at vårt yngste barn kan være til stede, han går i samme avdeling til vanlig. Men de vil helst ikke ha andre der, ingen storesøsken eller besteforeldre. 

Anonymkode: f1cee...e67

Hvis du leser så har TS opplyst flere ganger at dette skjedde i fjor også!

Anonymkode: b9ef9...3ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, har tenkt til å spørre de. Jeg greier ikke se at det vil forstyrre noen. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Barnehagen har bestemt hvordan avslutningen skal være, hva er så spesielt med deg at regler ikke jeg gjelder for deg og dine?

Anonymkode: 5339f...37b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er bestemt at babyen sover i det tidsrommet likevel, kan vel en barnevakt sitte ved dens side i en times tid mens avslutningen pågår?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...