Gå til innhold

Barnehageavsluttning «uten søsken»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnehagen har bedt på sommeravslutning «uten søsken», vi har en liten baby på 3 uker, det kan da ikke være meningen at vi må komme uten han? Han vil jo ikke gjøre noe ut av seg, kun være i bæreselen sin. Vi kan også gå ut med han om han skulle bråke. Det er ikke bare bare å sette en så liten en til en barnevakt. 

Anonymkode: 51c9c...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten søsken betyr uten søsken. Det stod ikke uten søsken over xx alder. Skjønner ikke hvorfor den ene forelderen ikke kan være hjemme med baby og den andre på avslutning (at du ikke vil ha barnevakt til en på 3 uker forstår jeg derimot kjempegodt!).

Anonymkode: ead88...658

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør barnehagen - uansett hva vi mener her inne, er det de som har svaret. Det handler jo neppe om bråk, men om smittevern og antall mennesker til stede.

Endret av Daria
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen har bedt på sommeravslutning «uten søsken», vi har en liten baby på 3 uker, det kan da ikke være meningen at vi må komme uten han? Han vil jo ikke gjøre noe ut av seg, kun være i bæreselen sin. Vi kan også gå ut med han om han skulle bråke. Det er ikke bare bare å sette en så liten en til en barnevakt. 

Anonymkode: 51c9c...976

Det handler om at man bare kan være ett visst antall samlet 

Anonymkode: d700b...17f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av dere får bli hjemme med babyen.

Anonymkode: f1cf2...57d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss betød det i alle år "uten søsken som kan gå selv", de dro linja ca ved 1 år. Søsken over barnehagealder måtte altså bli hjemme.

Eneste var  ved seksårsavslutningen, da ba de om at folk strakk seg litt ekstra langt for å finne barnevakt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uten søsken betyr uten søsken. Det stod ikke uten søsken over xx alder. Skjønner ikke hvorfor den ene forelderen ikke kan være hjemme med baby og den andre på avslutning (at du ikke vil ha barnevakt til en på 3 uker forstår jeg derimot kjempegodt!).

Anonymkode: ead88...658

Det er jo bare kjempetrist at en av oss skal gå glipp av avslutningen hennes. Hun gleder seg jo masse vil vi begge skal komme. Helt ærlig forstyrrer ikke en baby i bæretøy noe mer enn en ryggsekk. 
 

at de ikke vil ha søsken løpende rundt og tar oppmerksomheten skjønner jeg, men et spedbarn plager da ingen. 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om at man bare kan være ett visst antall samlet 

Anonymkode: d700b...17f

Nei, det var samme beskjed i fjor. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare kjempetrist at en av oss skal gå glipp av avslutningen hennes. Hun gleder seg jo masse vil vi begge skal komme. Helt ærlig forstyrrer ikke en baby i bæretøy noe mer enn en ryggsekk. 
 

at de ikke vil ha søsken løpende rundt og tar oppmerksomheten skjønner jeg, men et spedbarn plager da ingen. 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

En baby forstyrrer mye jo. Skal du ha med babyen din så må nesten alle andre få lov til det. 
Dette er barnehage-avslutning ikke noe mer enn det. Det kommer viktigere seremonier.

Anonymkode: f1cf2...57d

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nuith skrev:

Hos oss betød det i alle år "uten søsken som kan gå selv", de dro linja ca ved 1 år. Søsken over barnehagealder måtte altså bli hjemme.

Eneste var  ved seksårsavslutningen, da ba de om at folk strakk seg litt ekstra langt for å finne barnevakt.

Det skjønner jeg, barn som stjeler oppmerksomheten er noe annet. De kan man jo også lettere sette bort. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En baby forstyrrer mye jo. Skal du ha med babyen din så må nesten alle andre få lov til det. 
Dette er barnehage-avslutning ikke noe mer enn det. Det kommer viktigere seremonier.

Anonymkode: f1cf2...57d

Hvordan da? Jeg er helt sikker på at babyen kommer til å sove i bæretøyet, og om den i mot absolutt all formodning ikke skulle det, så er det jo bare å sitte bakerst og gå unna. Ingen plages av det. 
 

Ja det syntes jeg da virkelig de burde, man burde skille på babyer og eldre barn. 
 

for barnet mitt er det jo selvsagt kjempeviktig. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby stjeler mye oppmerksomhet! 
en av dere bør bli hjemme. 

Anonymkode: 88d52...d4e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo mer enn nok av valg. 
1. Ene forelderen går på avslutning, den andre blir hjemme med baby.

2. Barnevakt for baby, mens begge foreldre er med.

3. Dere dropper avslutningen og alle blir hjemme.

Anonymkode: b9279...c25

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En baby stjeler mye oppmerksomhet! 
en av dere bør bli hjemme. 

Anonymkode: 88d52...d4e

Hvordan da!? En baby som sover i bæretøy er ikke mer forstyrrende enn en ryggsekk. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan da!? En baby som sover i bæretøy er ikke mer forstyrrende enn en ryggsekk. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Sammenligner du en baby med en ryggsekk?? 👍😂

Anonymkode: 70331...a81

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan da!? En baby som sover i bæretøy er ikke mer forstyrrende enn en ryggsekk. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Du kan ikke sammenligne en baby med en ryggsekk, det blir for dumt 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: f1cf2...57d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sammenligner du en baby med en ryggsekk?? 👍😂

Anonymkode: 70331...a81

Eh, ja. Har flere ganger blitt dultet borti av folk på buss etc. Som ikke ser at det er en bæresele og ikke en ryggsekk jeg har på meg. Så lenge babyen sover/er helt stille, så ser jeg virkelig ikke hvordan den er forstyrrende. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eh, ja. Har flere ganger blitt dultet borti av folk på buss etc. Som ikke ser at det er en bæresele og ikke en ryggsekk jeg har på meg. Så lenge babyen sover/er helt stille, så ser jeg virkelig ikke hvordan den er forstyrrende. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Reglene er uansett de samme for alle, og da får dere bare finne på en løsning enten dere liker det eller ei.

Anonymkode: f1cf2...57d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eh, ja. Har flere ganger blitt dultet borti av folk på buss etc. Som ikke ser at det er en bæresele og ikke en ryggsekk jeg har på meg. Så lenge babyen sover/er helt stille, så ser jeg virkelig ikke hvordan den er forstyrrende. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Så du sier at mange fremmende har dultet borti og vært oppi babyen din på bussen i disse tider? Kanskje en annen god grunn til å holde baby hjemme.

Anonymkode: b9279...c25

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, ja. Har flere ganger blitt dultet borti av folk på buss etc. Som ikke ser at det er en bæresele og ikke en ryggsekk jeg har på meg. Så lenge babyen sover/er helt stille, så ser jeg virkelig ikke hvordan den er forstyrrende. 
 

ts

Anonymkode: 51c9c...976

Du bærer en tre uker gammel baby på ryggen på bussen? :overrasket: 

Anonymkode: f9961...7f0

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...