Gå til innhold

Hvorfor ønsker ikke besteforeldre å hjelpe ? Ønsker man ikke gjøre det greit for sine barn ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lett å si ja? Problemet var jo at bestemoren SA ja, men trakk seg i etterkant!

Anonymkode: f49f2...e2b

Er det ikke lov å ombestemme seg?

Anonymkode: 381ed...352

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det ikke lov å ombestemme seg?

Anonymkode: 381ed...352

Det er jo lov, men utrolig dårlig gjort..

Anonymkode: 0adc1...1a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo lov, men utrolig dårlig gjort..

Anonymkode: 0adc1...1a1

Nei det er det ikke. Man har lov til å ombestemme seg.

Anonymkode: 381ed...352

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei det er det ikke. Man har lov til å ombestemme seg.

Anonymkode: 381ed...352

Hehe...okey. Dine løfter er med andre ord ikke noe noen bør stole på. 

De aller fleste regner med at avtaler holdes. I hvert fall avtaler som vil ha store konsekvenser Hvis De brytes 

Anonymkode: 0adc1...1a1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei det er det ikke. Man har lov til å ombestemme seg.

Anonymkode: 381ed...352

Hallo? Ja det står så klart ikke i Norges lover at det er forbudt å ombestemme seg! Men dårlig gjort, ja det er det faktisk! Sier ja til å avhjelpe barn og barnebarn for å få arbeids- og feriekabalen, for så å trekke seg. Det setter dem i en vanskelig situasjon. Det er ikke slik man behandler familie, man hjelper hverandre. I hvertfall er det vanlig i min familie.

Anonymkode: 79f95...7db

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er det ikke. Man har lov til å ombestemme seg.

Anonymkode: 381ed...352

Ja, det er vel ingen lov mot å love seg vekk til barnepass, og la de i stikken senere fordi man vil ha fri likevel 😕 Heldigvis er ikke alle slik. De fleste jeg kjenner holder det de lover selv om det ikke er forbudt å la noen i stikken. Men man lærer heldigvis etterhvert hvem som er til å stole på.

Anonymkode: f49f2...e2b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lurer noen på hvorfor de ikke får besøk når dem bor på gamlehjemmet. Dette her hadde jeg gjort for en bekjent. Tenk om det var mitt barn som trengte denne hjelpen. Hva er det blitt med samfunnet? 

Anonymkode: 365bd...687

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er det ikke. Man har lov til å ombestemme seg.

Anonymkode: 381ed...352

Er stort sett enig, men å bryte avtaler man har med barn er verre. 

Anonymkode: 2052f...a43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Det spørs vel om hvilken tid dere trenger barnevakt. Om det er midt i ferien, at det ødelegger hele ferien for henne.

Ellers ville jeg ha gitt beskjed om at hjelp fra dere når hun trenger det, vil bli begrenset. Karma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, er absolutt enig i at gode besteforeldre gjerne hjelper til dersom de har mulighet. 

Men kan denne bestemoren ha sagt ja til noe, men så viste det seg at det var snakk om mye oftere enn hun forventet?? At hun ikke hadde planlagt å være låst hjemme de tre ukene, fordi hun må være barnevakt noen timer i noen dager nå og da..? Men akkurat med så dårlig mellomrom at hun ikke har en uke fri til å dra bort? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er deltidsmamma og også ferdig med studier nå. Moren min sa seg villig til å ha barnet mitt hele min del av ferien hans i sommer dersom det ble nødvendig for at jeg skulle få jobb etter endt studie. Jeg ser ikke selv på det som en selvfølge å få hjelp, men min mor ser på det som en selvfølge å hjelpe meg. Det er en spesiell situasjon akkurat den første sommeren i jobb. Synes moren din gjør det unødvendig vanskelig for deg når hun plutselig trekker seg. 

Anonymkode: 87e9d...3ab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du virker egoistisk og selvsentrert. ansett barnevakt

Anonymkode: 83068...11f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere om dette? Hva skal jeg svare? Jeg blir jo såret, samtidig som jeg forstår. Jeg tenker likevel at det er forskjell på barnevakt for å gå på fest enn for hjelp så man kan jobbe. Også når man vet om datoene mange uker i forveien.

Anonymkode: ebc28...4b4

Selv om man vet om dagene i forveien vil det jo klart begrense mulighetene for å reise i ferien.

To timer f eks hver tirsdag ville jeg heller ikke kunne stillet opp i ferien. 

Hadde mine barn spurt om barnevakt i ferien hadde jeg sagt ja. Men må innrømme at jeg da hadde tenkt å kunne ta med barnebarna på hytta en uke i sommer. Det å være barnevakt i to timer en gang i uken over sommerferien hadde jeg ikke regnet med og hadde nok selv også "ombestemt" meg i en slik setting.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er trist. Ikke for moren som trenger barnevakt, men først og fremst for barnets skyld. Rart at en bestemor ikke ofrer litt av tiden sin for å være med barnebarnet. Jeg tror veldig på « Så man så, høster man» når det gjelder besteforeldre. Hvis besteforeldrene ønsker at barnet skal ta kontakt når det er ungdommer, så må de investere tid med barnebarna når de er små. Ellers blir der lite besøk på sykehjemmet

Anonymkode: d5225...f97

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne ikke ha hjulpet, jeg jobber 100% og skift. Skulle jeg tatt ulønnet permisjon kunne ikke jeg betalt mitt hus. Når besteforeldre er i 40 og 50 årene så jobber de. 

jeg ser godt bestemors side her. Ha ork til to barnebarn i ferien er faktisk ikke barebre for alle. Selv om jeg er reltiv ung så er mine barn i 20 årene, passe på småbarn nå sliter meg totalt ut, en dag i ny å ne er greit ( har ikke barnebarn) men flere dager i strekk.

Man kan ikke dømme noen før man er i deres kropp. Det å ikke orke må da være lov, uten at noen skal føle det er egoistisk.

Anonymkode: d6796...56e

Hva i all verden har dette med ts sin situasjon å gjøre? 

Anonymkode: be517...777

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men bestemoren sier jo at da må hun også hjelpe til med det andre barnebarnet, som så klart hun da må. Man gjør ikke forskjell. Så da blir svaret nei til begge, sikkert fordi hun ikke har mer okr. Dette må da respekteres. Helt uten å mene bestemor ikke vil det beste for sine barn. Vi har tross alt brukt 20 år av livene våre for å gi barna våre en god oppvekst. 

Anonymkode: d6796...56e

Det må hun vel ikke

Anonymkode: b9c7b...bca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men bestemoren sier jo at da må hun også hjelpe til med det andre barnebarnet, som så klart hun da må. Man gjør ikke forskjell. Så da blir svaret nei til begge, sikkert fordi hun ikke har mer okr. Dette må da respekteres. Helt uten å mene bestemor ikke vil det beste for sine barn. Vi har tross alt brukt 20 år av livene våre for å gi barna våre en god oppvekst. 

Anonymkode: d6796...56e

Nå er det snakk om totalt 6 timer med pass de trenger. Hun har altså ikke ork til å gi tilsvarende til et annet barnebarn. 12 timer i løpet av en hel sommerferie har hun altså ikke ork til å avse til barnebarna... Med mindre hun har ME så er det meget merkelig...

Anonymkode: be517...777

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det snakk om totalt 6 timer med pass de trenger. Hun har altså ikke ork til å gi tilsvarende til et annet barnebarn. 12 timer i løpet av en hel sommerferie har hun altså ikke ork til å avse til barnebarna... Med mindre hun har ME så er det meget merkelig...

Anonymkode: be517...777

Det handler kanskje ikke om ork, men ved å si ja til dette kan hun ikke reise vekk de tre ukene. Hadde det enda vært snakk om 12 timer sammenhengende, men her er det 2 timer x 3 fordelt over tre uker. Samtidig som man da ikke kan si nei til andre barnebarn. 

Anonymkode: 2f320...231

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vis nå litt godhet ovenfor denne bestemoren, og respekter hennes valg!

Godhet innebærer sannelig en god dose respekt.

Anonymkode: 65993...82c

Jeg synes bestemors oppførsel her er helt horribel. Selvfølgelig kan man hjelpe til 2 timer i 3 dager. Noe annet er helt idiotisk. Det valget er det virkelig ingen grunn til å respektere.

Anonymkode: 3a71e...f76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La besteforeldrene få nyte fritiden sin og leve livet sitt. De er ferdige med barn, og har gjort jobben sin. De er like glad i barn og barnebarn selv om de ikke ofrer og låser seg til bestemte tider for å passe barnebarn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...