Gå til innhold

Deres syn på muslimsk id markering på nrk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så ikke sendingene. Men jeg synes det var positivt ene og alene på grunn av Noman og Rima.

Er det noen som trengs å løftes fram og bli mer normalisert og alminneliggjort er det muslimske homofile, og muslimske kvinner uten hijab. Sendingene var derfor rettet like mye mot opplysning for muslimer som for nordmenn.

Muslimer trenger å se at det går an å være homofil og muslim. Muslimer trenger å se at det går an å være kvinne og ikke bære hijab, muslimer trenger å se at det går an å være muslimsk kvinne og gifte seg med en kristen, muslimer trenger å se at det er lov å være muslimsk jente og ha kjæreste eller være med kameratene sine på puben for en øl uten at hun dermed er en hore.

Og nordmenn trenger å se at de fleste muslimer er akkurat slik, og ikke som mulla Krekar.

Både nordmenn og muslimer trenger å bli opplyst. Både nordmenn og muslimer trenger å bli eksponert for sine fordommer.

Anonymkode: e1013...da1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg så ikke sendingene. Men jeg synes det var positivt ene og alene på grunn av Noman og Rima.

Er det noen som trengs å løftes fram og bli mer normalisert og alminneliggjort er det muslimske homofile, og muslimske kvinner uten hijab. Sendingene var derfor rettet like mye mot opplysning for muslimer som for nordmenn.

Muslimer trenger å se at det går an å være homofil og muslim. Muslimer trenger å se at det går an å være kvinne og ikke bære hijab, muslimer trenger å se at det går an å være muslimsk kvinne og gifte seg med en kristen, muslimer trenger å se at det er lov å være muslimsk jente og ha kjæreste eller være med kameratene sine på puben for en øl uten at hun dermed er en hore.

Og nordmenn trenger å se at de fleste muslimer er akkurat slik, og ikke som mulla Krekar.

Både nordmenn og muslimer trenger å bli opplyst. Både nordmenn og muslimer trenger å bli eksponert for sine fordommer.

Anonymkode: e1013...da1

Der sa du det. Kristendommen har vært reformert og fornyet de siste 100 årene, noe Islam ikke har vært i nevneverdig grad. Det er mye "ære kultur" blant muslimer. Og det at de ofte velger å snakke sitt eget språk både til barn og familie enda de bor i Norge gjør dem til outsidere. 

Anonymkode: 6cc3b...6f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir rasende over denne leflingen med volds ideologien islam. 
synes det er uhørt at den norske stat dekker dette! 
nrk bommer GROVT!! 

Anonymkode: a2bcb...80f

Muslimer betaler vel også skatt,  og er slik like mye med på å finansiere NRK, som deg og meg! 

Anonymkode: ce3c2...0f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det heller er slik at mange ikke kan fordra Islam og all elendigheten som medfølger.

Anonymkode: 28f47...a12

Det har nok ikke bare med det å gjøre. Nordmenn er redd religion uansett. Også kristendommen.

Anonymkode: bcddd...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe jeg mister nattesøvnen over, men prinsipielt er jeg mot enhver form for ufarliggjøring og forsøk på normalisering av religion. I særdeleshet en som er økende etter flere tiår med synkende relligionsutøvelse og synlighet ellers, i tillegg til at antallet moderate utøvere er på vei nedover selv om noen også går motsatt vei. Jeg skjønner tanken til NRK, men mener det er feil vei å gå.

Anonymkode: 37bc8...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir rasende over denne leflingen med volds ideologien islam. 
synes det er uhørt at den norske stat dekker dette! 
nrk bommer GROVT!! 

Anonymkode: a2bcb...80f

Islam er en religion, de fleste muslimer tar avstand fra vold slik Koranen sier de skal. Imotsetning til islamofober som aldri har tatt avstand fra voldsbruk og terror.

Anonymkode: 88a9e...339

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært slik tidligere ? Med sending av islamsk tradisjon?

 

 

Anonymkode: 12172...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Islam er en religion, de fleste muslimer tar avstand fra vold slik Koranen sier de skal. Imotsetning til islamofober som aldri har tatt avstand fra voldsbruk og terror.

Anonymkode: 88a9e...339

Hjelper jo svært lite å ta avstand fra vold hvis du dreper datteren din fordi hun ble sammen med en ikke muslim. :klaske: Men selvsagt, hvis en muslim ikke dreper dattern sin men bare hiver henne ut av familien, så skriker hele norge "snill omtenksom muslim". 

Anonymkode: 6cc3b...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt forsøk...

Nei.

For at en muslimsk kvinne skal kunne gifte seg, må mannen ha konvertert om han ikke er muslim fra før.  

Selv ble jeg gift med en muslimsk mann, og måtte konvertere. 

Ufølge islam, eier mannen kvinnen, og hun skal adlyde og finne seg i å bli behandlet som eiendom med alt det som følger med det. 

Og NRK har blitt mer muslimsk kanal enn noen annen europeisk kanal så langt. Fint at folk feirer, men det går an å bruke hodet sitt og tenke litt selv også. 

Har muslimske venner som kutta meg ut da de så at jeg hadde Buddha-statue til pynt hjemme. Sånt fornærmer de noe ekstremt. Orker ikke å hå inn på hvorfor osv. De som vet, de vet. Resten får Google islam og Buddha .. 

Anonymkode: c18ba...372

Tro er vel en privatsak? Jeg er vokst opp som muslim, men lever som en sekulær person. Ugift og har fått barn med en såkalt «vantro» nordmann, men ingen skal fortelle meg hva jeg definerer meg som. Verken de ekstreme innenfor islam eller andre 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: 4c4bb...673

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro er vel en privatsak? Jeg er vokst opp som muslim, men lever som en sekulær person. Ugift og har fått barn med en såkalt «vantro» nordmann, men ingen skal fortelle meg hva jeg definerer meg som. Verken de ekstreme innenfor islam eller andre 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: 4c4bb...673

Legg merke til hvor irriterte "islamofober" blir hver gang noen nevner at de faktisk kan være en liberal muslim og være gift m en ateist eller kristen . ;)

Det passer jo ikke inn med det bildet de har av at ALLE muslimer vil ta over Norden og innføre sharialover .

 

Anonymkode: e3bec...dfc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Legg merke til hvor irriterte "islamofober" blir hver gang noen nevner at de faktisk kan være en liberal muslim og være gift m en ateist eller kristen . ;)

Det passer jo ikke inn med det bildet de har av at ALLE muslimer vil ta over Norden og innføre sharialover .

 

Anonymkode: e3bec...dfc

Det er like ille på dem andre kanten der folk enten sier «husk at du er muslim!!» ( mtp på mine personlige valg som kræsjer med islam) og «du er ikke muslim når du gjør sånn og sånn» det er jo tydeligvis opptil bedrevitere å fortelle meg om jeg kan være muslim eller ei 😐

Anonymkode: 4c4bb...673

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg absolutt ikke noe om, det er rett og slett kvalmt. Det er tydelig hva agendaen til NRK er. 

Anonymkode: c0d8a...d1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes der betenkelig når NRK og andre medier fremmer Islam og innvandring som noe positivt mens de aldri tar opp de negativene sidene, kriminalitet begått av ungdommer med innvandrerbakgrunn eller problemene med kvinnesynet, menneskerettigheter og integrering i blir aldri tatt opp på en seriøs måte.

Anonymkode: ffc2e...eab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Har det vært slik tidligere ? Med sending av islamsk tradisjon?

 

 

Anonymkode: 12172...731

Første gang i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Like unødvendig  som gudstjenester 

Anonymkode: e3bec...dfc

Det er også min mening. Jeg synes ikke religion skal ta plass på NRK så lenge statskanalen finansieres med mine penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Drizzt skrev:

Det er også min mening. Jeg synes ikke religion skal ta plass på NRK så lenge statskanalen finansieres med mine penger.

Jeg syntes at statskanalen skal finansieres med mine penger!!!!!!

Anonymkode: 6e3c9...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes at statskanalen skal finansieres med mine penger!!!!!!

Anonymkode: 6e3c9...a2b

Dessverre finansieres den med alles skattepenger. Da må statskanalen være maksimalt nøytral, noe den ikke er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Rosa Sitron skrev:

Første gang i år.

Hmm, okei... Jeg ønsker en spesielsending dedikert til 'troere' av Åsatru! Det er på tide!

Anonymkode: 12172...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig hyggelig! Gøy å se hvordan andres tradisjoner er 🙂 

Anonymkode: 40ec9...51a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...