Gå til innhold

Hvordan vil du ha biffen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg googlet det. Ja, det finnes sashimi av rå kylling i Japan. Det er ikke så vanlig. Jeg har vært i Japan mange ganger og visste ikke at dette fantes før nå. Det står også at det heller ikke er spesielt mye tryggere å spise det der enn i USA og Europa, vi er bare mer bevisst på farene her. Helseministeren i Japan har til og med kommet med advarsler mot å spise det.

https://www.insider.com/raw-chicken-sashimi-putting-people-at-serious-risk-2017-9

Anonymkode: e7cfc...ff3

Ja, vedkommende virker ikke så smart når hen skriver at det er trygt å spise rå kylling i Japan. Det er ikke slik at kylling i Japan ikke inneholder disse bakteriene. Jeg har også vært i Japan to ganger (flere år siden da) og jeg har heller ikke vært borti dette. 

Anonymkode: 3ae1c...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det renner ikke blod ut av en rå biff :)

 

Anonymkode: 7b683...8c6

Hvis den ikke en hvilt skikkelig før den blir servert har jeg da opplevd at kjøttsaften som renner ut (og dermed blander seg m en lys saus feks) er rosa/bladfarget.

Det syns jeg er ekkelt..... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, *Emma* skrev:

Hvis den ikke en hvilt skikkelig før den blir servert har jeg da opplevd at kjøttsaften som renner ut (og dermed blander seg m en lys saus feks) er rosa/bladfarget.

Det syns jeg er ekkelt..... ;)

 

Ja det gjør det, men det er fremdeles ikke blod 😊 

Anonymkode: 7b683...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medium-rare til medium (men ikke mere enn det).

Grunnen til at mange blir fornærmet når du ber om indrefilet well done er at da kan de like godt bruke billigere kjøtt. Du bruker ikke indrefilet, ytrefilet osv. i gryterett heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/27/2020 at 11:32 PM, blasfeminist said:

Medium-rare til medium (men ikke mere enn det).

Grunnen til at mange blir fornærmet når du ber om indrefilet well done er at da kan de like godt bruke billigere kjøtt. Du bruker ikke indrefilet, ytrefilet osv. i gryterett heller.

Jeg bruker alltid ytrefilet i wok, men det blir kanskje annerledes :P

Anonymkode: e7cfc...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medium rare er det meste jeg ønsker biffen min stekt. I mine øyne er det like feil å gjennomsteke en biff som det er å kaste den i søpla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/29/2020 at 6:40 PM, AnonymBruker said:

Jeg bruker alltid ytrefilet i wok, men det blir kanskje annerledes :P

Anonymkode: e7cfc...ff3

Ja, og jeg bruker gjerne entrecote til hamburger, men om man skal la gryta koke i åtte timer uansett, så er det ikke nødvendig å bruke dyrt kjøtt som er mørt rett fra kua. 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

19 hours ago, blasfeminist said:

Ja, og jeg bruker gjerne entrecote til hamburger, men om man skal la gryta koke i åtte timer uansett, så er det ikke nødvendig å bruke dyrt kjøtt som er mørt rett fra kua. 🙂

 

Det er sant. Da bruker jeg bare "grytekjøtt" 😂

Anonymkode: e7cfc...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, blasfeminist skrev:

Ja, og jeg bruker gjerne entrecote til hamburger, men om man skal la gryta koke i åtte timer uansett, så er det ikke nødvendig å bruke dyrt kjøtt som er mørt rett fra kua. 🙂

 

Ja, det er jo nettopp dette. 

Når jeg svarer på hvordan jeg liker biff tenker jeg jo på indrefilet, som smelter på tunga, og kan være nesten rå i midten. Men som smaker såle om den blir gjennomstekt. 

Griller vi entrecôte, t-bone eller pampas på grillen går vi får medium, disse kuttene trenger noe mer varme for å bli møre. 

Lager jeg en gryte eller wok med kort steketid bruker jeg gjerne mørbrad, eller ytrefilet. 

Er det snakk om en gryte som skal putre i timesvis er det høyrygg eller andre grove kutt som gjelder. 

Anonymkode: 7aaae...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...