Gå til innhold

Hvordan vil du ha biffen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen andre enn meg som ikke takler blodig biff? Eller type noe med blodig kjøtt i seg selv? Må alltid ha min very very well done 🤣

Anonymkode: 8be52...0de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takler heller ikke blodig kjøtt. Men det sies at gjennomstekt biff er en skam å lage/bestille. Men det får være. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gjennomstekt med god skorpe her takk! :spise:  #hjelperikkehvaekspertisensieraltså

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medium-raw. 

Er også veldig glad i tartar.

All smak forsvinner av indrefilet om den er grå tvers igjennom. 

Anonymkode: 7aaae...526

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en kompis sa: biffen er nok steikt når den har slutta å raute og ikke forsyner seg av salaten. Med andre ord rå.

Anonymkode: 1a453...2ca

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rå som mulig inni, godt stekt (kjapt, på høy temperatur) på utsiden :spise: 

Anonymkode: 5de57...a39

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rå som mulig inni, godt stekt (kjapt, på høy temperatur) på utsiden :spise: 

Anonymkode: 5de57...a39

Hvordan kan du like smaken av blod? Hehe

Anonymkode: 8be52...0de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medium raw - medium. Gleder meg til å være ferdig med graviditeten, ihjel stekt biff er ikke godt!

Anonymkode: 858b8...b56

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medium. Og heller nærmere well done enn rare, men det må være noe rosa der. Helgrå biff tvers igjennom er å ødelegge kjøttet.

 

biff.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medium rå. Jeg liker en biff som er minst rosa, kanskje litt rød i midten. Gjennomstekt, grå biff orker jeg ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medium-rare. Jeg elsker biff og bestiller det gjerne på restaurant. Men har aldri forstått hvorfor folk kaster bort pengene sine på å bestille ihjelstekt biff. Da finnes det andre retter jeg heller hadde brukt pengene mine på. 

Endret av Sessan_
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Medium-rare eller rare. Det skal være skikkelig rosa og digg!😍

Anonymkode: 826a3...4cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medium rare. Ikke lilla!

Anonymkode: 49978...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god restaurant med respekt for sitt rykte kommer ikke til å servere deg en gjennomstekt biff. Hadde fått blankt nei av servitøren om jeg forsøkte å bestille noe "well done" på min favorittbistro i Paris. Den slags maltraktering av prima kjøtt driver de ikke med. Takler du ikke at noe har saft, smak og antydning til rødt i midten så bør du vurdere å droppe hele biffen. Eller holde deg til Egon, Big Horn og lignende.

Anonymkode: 8a070...12c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En god restaurant med respekt for sitt rykte kommer ikke til å servere deg en gjennomstekt biff. Hadde fått blankt nei av servitøren om jeg forsøkte å bestille noe "well done" på min favorittbistro i Paris. Den slags maltraktering av prima kjøtt driver de ikke med. Takler du ikke at noe har saft, smak og antydning til rødt i midten så bør du vurdere å droppe hele biffen. Eller holde deg til Egon, Big Horn og lignende.

Anonymkode: 8a070...12c

Hvorfor det? Jeg liker ikke rå biff eller noe hint av blod inni den! Jeg blir direkte kvalm, men jeg personlig liker biff og fløtegratinerte poteter om biffen er gjennomstekt. Det er jo min preferanse. Bedre det enn å sitte å være kvalm over middags bordet fordi jeg ikke liker å spise blod. Teit av deg å si jeg burde «:droppe» biffen. JEG liker den gjennomstekt. Og det gjelder all slags type kjøtt. 
 

ts

Anonymkode: 8be52...0de

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...