Gå til innhold

Snurrepurres forsøk på andremann 👨‍👩‍👧‍👧

Snurrepurre

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Gullegg skrev:

Hei alle! Hvilken dose metformin har dere gått på?

Jeg går på 1500mg og har alltid gjort det under prøving. Eller, i starten er det 500mg i uke èn, så 1000mg i uke to. Fra uke tre har det vært fast 1500mg. Jeg kjenner absolutt ingenting til dem. Lurer på om de i det hele tatt virker 😛 Men de gjør nok det. Jeg har iallefall EL og syklus nå, selv om jeg gjerne skulle hatt kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+4 

Akkurat vært å tatt blodprøve mtp HCG.. er fryktelig usikker på hvordan dette går. Føler meg ikke øm i brystene, og heller ikke kvalm. Har blødd friskt blod. Veldig ok å få en bekreftelse eller avkreftelse på det. Våknet i dag av at jeg drømte at jeg mistet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Amatariel skrev:

Herregud så fæl denne uvissheten er 😢 Føler sååå med deg. Helt fryktelig å ikke vite!

Det er grusomt! Er virkelig ikke meningen at dette skulle bli en superdeprimerende dagbok 🙈 men åh, nå kjenner jeg virkelig på det. Tok faktisk en egenmelding i dag, for er så sliten av alt akkurat nå. 🤷🏼‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler såå med deg!❤️
Så må jeg bare si at den eneste gangen jeg har drømt at jeg har mistet er denne ene gangen som det faktisk ser ut til at svangerskapet går bra, selv etter 3 SA! Håper det stemmer for deg også!☺️🤞🏼 Jeg tror nok uansett at det er vanlig når man har mistet flere ganger å drømme det verste! Håper virkelig du får gode nyheter på hcg og på neste ultralyd😘🤞🏼

Endret av Hopptimisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+5

Første HCG var på 4721, som jo er en fin  og lovende økning. Ulempen er bare at jeg blør mye, og det er rødt og friskt med noe koagler. Har ikke sterke smerter, men det er mensmurringer der. Vet jo også av erfaring at det ikke behøver å være smerter for å miste, dessverre. Har fått en uke med hjemmekontor nå i det minste, orker ikke være på kontoret samtidig som jeg går i usikkerhet. Eller. Kan ikke kalle det usikkerhet, for jeg er ganske sikker på at dette ikke går veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i grunn ingen tvil nå. Har fått skikkelige kramper i ryggen, så får bare puste med magen og se frem til neste PP. Blir bare så fryktelig nedstemt. Kanskje spesielt når jeg googler og det er -ingen- mirakelkur for habituell abort. Eneste jeg har funnet er «tender love and care», lurer på om jeg finner det på apoteket? 😂 

Og kanskje slanke meg da. Får vel bare ta meg ei (luft)bolle og jobbe meg ned i vekt? Veier i dag ca 70kg, men er bare ca155 høy. Må vel egentlig ned ca 10kg for å havne på normalvekt. Dette er jo definitivt et spark bak for å gjøre det, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh uff, her håpet vi alle i det lengste med deg.... :klem:
Vet hvor kjip den abortdiagnosen er. "Bare uflaks" har jeg fått høre hos gynekolog fire ganger i mitt liv nå. Er ingenting å gjøre for å forhindre det, for det er bare uflaks. Må bare prøve videre og ikke gi opp. For da vil det gå til slutt!

Jeg skal også ned i vekt nå, så vi får ta en liten vektreise sammen :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Åh uff, her håpet vi alle i det lengste med deg.... :klem:
Vet hvor kjip den abortdiagnosen er. "Bare uflaks" har jeg fått høre hos gynekolog fire ganger i mitt liv nå. Er ingenting å gjøre for å forhindre det, for det er bare uflaks. Må bare prøve videre og ikke gi opp. For da vil det gå til slutt!

Jeg skal også ned i vekt nå, så vi får ta en liten vektreise sammen :klemmer:

💜🤗 

Håper virkelig det 💜 Så trivelig at vi kan bli slankekompiser 😁🙌🏻  Skal på butikken nå for å handle inn til mitt nye og bedre liv 😂 selvom jeg helst vil spise sjokolade og syntes synd på meg selv. Men jeg blir definitivt ikke noe mer gravid av ekstra kalorier 🤷🏼‍♀️🙈  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2020 den 21.45, Snurrepurre skrev:

Metformin har ført til eggløsning og kortere sykluser hos meg. Hadde sykluser på opp til 70 dager.. og antagelig ingen eggløsning. Nå har jeg eggløsning hver mnd og syklus på 28-34 dager🤗 

Så bra. Jeg har ca 30 kg overvekt, så tror at det er årsaken til at jeg ikke får mensen, eggløsning og heller ikke bli gravid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gullegg skrev:

Så bra. Jeg har ca 30 kg overvekt, så tror at det er årsaken til at jeg ikke får mensen, eggløsning og heller ikke bli gravid. 

Det er nok et sted å begynne når man har overvekt ja 😁 samme må jeg også ta tak i nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.9.2020 den 10.27, Snurrepurre skrev:

Det er nok et sted å begynne når man har overvekt ja 😁 samme må jeg også ta tak i nå. 

Hehe, ja jeg har startet nå. Har et mål om å være gravid til jul, så får vi se .. Har en datter med IVF, men har vært gravid naturlig en gang også - så det blir spennende.. Kjenner bare at vektnedgang går for trått i forhold til hvor raskt og stor ønske om ny graviditet er .. Hvilke hjelpemidler har du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gullegg skrev:

Hehe, ja jeg har startet nå. Har et mål om å være gravid til jul, så får vi se .. Har en datter med IVF, men har vært gravid naturlig en gang også - så det blir spennende.. Kjenner bare at vektnedgang går for trått i forhold til hvor raskt og stor ønske om ny graviditet er .. Hvilke hjelpemidler har du?

Jeg går foreløpig kun på metformin, muligens progesteronstøtte ved neste graviditet. Har dessverre diagnosen habituell abort, så har mistet for 4. gang på rad nå. 🤷🏼‍♀️ Har heldigvis ei jente fra før, hun fikk vi naturlig 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1, tok HCG i går. Den er på 7842, som jo er en grei økning. Bare leit at jeg samme dag fikk rier og støtte alt ut. Beklager TMI, men.. har aldri hatt så store koagler før. De var på størrelse med håndflaten min og vel så det. Riene for øvrig det verste, hadde halvannen/to timer hvor jeg ikke ante hvor jeg skulle gjøre av meg. Skikkelig dritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære kjære deg :klem: så urettferdig dette er!! Spesielt at hcg-prøvene ikke har spilt helt på lag. Jeg vet godt at det ikke er noe man kan si eller gjøre nå for å trøste... :( men vit at jeg tenker på deg, og at det vil bli bedre! Forhåpentlig blir du gravid veldig fort igjen (mange blir det), og da skal spiren sitte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere 💜 hjelper liksom ikke at gynekologen skriver meldinger i pasientsky (som ikke kan besvares) av typen «HCG på 4320 - lovende resultater» «HCG på 7842 - fin stigning» også vet jeg at det ikke har gått veien. Føles så unødvendig ut å ringe inn for å gi beskjed også, for det gjør jo ingenting fra eller til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig time hos gynekologen i morgen, men ringer inn og utsetter.

Er ikke mentalt klar for «pytt pytt, prøv igjen», eller «uff, så uflaks». Eller eventuelt en beskjed om at «tja, da er det kanskje noe i veien med kroppen din likevel, og ikke bare uflaks».
Uansett hva om blir sagt der så orker jeg ikke.

Har heller ikke lyst til at noen skal rote rundt med en innvendig ultralyd for å se etter rester, mens jeg ligger blottlagt på en benk og ser på en tom skjerm av livmor - der jeg så utrolig mange ganger har håpt på å få se et blinkende hjerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...