AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #81 Skrevet 21. mai 2020 2 timer siden, Krantz95 skrev: Hvis jeg drar til Hellas eller Italia i sommer og skulle bli smittet av koronaviruset så vil jeg kun oppleve svært milde symptomer (ifølge norske helsemyndigheter vil de aller fleste det). Om jeg skulle være uheldig og måtte trenge behandling, så vil mitt europeisk helsetrygdekort dekke dette. For dekning av ulykker og andre sykdommer enn Covid-19 vil min reiseforsikring dekke dette fullt ut. Jeg ser ikke helt problemet med å reise til land som ønsker turister (og har kapasitet til å ta vare på dem). Litt usikker på hva slags reiseforsikring du har, men de allerfleste vil ikke dekke noenting når man reiser til land UD har frarådet reiser til. Hverken ulykker, tyverier eller forsinkelser. Jeg har Europeiske, og der fikk jeg beskjed at ingen deler av forsikringen er gyldig når det er reiseråd fra UD. Vilkårene bekreftet dette. Anonymkode: 8c022...a47 1
Krantz95 Skrevet 21. mai 2020 Forfatter #82 Skrevet 21. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Litt usikker på hva slags reiseforsikring du har, men de allerfleste vil ikke dekke noenting når man reiser til land UD har frarådet reiser til. Hverken ulykker, tyverier eller forsinkelser. Jeg har Europeiske, og der fikk jeg beskjed at ingen deler av forsikringen er gyldig når det er reiseråd fra UD. Vilkårene bekreftet dette. Anonymkode: 8c022...a47 Jeg har Truetraveller. De dekker alt utenom Covid-19. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #83 Skrevet 21. mai 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Om du ikke er dansk statsborger så får du ikke kjøpt feriehus i Danmark lengre, de har endret loven slik at det kun er dansker som får kjøpt. Anonymkode: cdc51...d35 Når endret de? Hadde jo så fint unntak for oss Anonymkode: 5d9ac...3c3 1
Krantz95 Skrevet 21. mai 2020 Forfatter #84 Skrevet 21. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her bommer du. Helsekortet dekker ikke behandling. Den gir deg rett til samme behandling som landets innbyggere. Det er ikke gitt at det er gratis Anonymkode: b6bc6...ee4 Har du lest noe sted at innbyggerne i Hellas eller Italia må betale for å bli behandlet for Covid-19? Det har ikke jeg. Så tenker jeg er mer enn nok dekket hvis jeg skulle bli skikkelig syk av koronaviruset (men som de fleste ikke blir...). 1
Djungelvrål Skrevet 21. mai 2020 #85 Skrevet 21. mai 2020 4 timer siden, Krantz95 skrev: Hva mener du? Finnes det regler som gjør at nordmenn ikke kan dra til Hellas i sommer? Karantene før og etter ferie f.eks. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #86 Skrevet 21. mai 2020 18 minutter siden, Krantz95 skrev: Jeg har Truetraveller. De dekker alt utenom Covid-19. Så du mener at den forsikringen er gyldig i land som det britiske UD fraråder reiser til? Anonymkode: 130f5...05e 4
Krantz95 Skrevet 21. mai 2020 Forfatter #87 Skrevet 21. mai 2020 2 minutter siden, Apocalypte skrev: Karantene før og etter ferie f.eks. Det er karantene i 10 dager når man kommer hjem. Det er ingen karantene før ferien. Men jeg er ganske sikker på at karantenen vil bli fjernet fra 1. juli (når flyginger fra Norge til de fleste steder i Europa starter opp igjen). 1
-jk- Skrevet 21. mai 2020 #88 Skrevet 21. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Karantene uten lønn eller sykepenger etter utenlandstur før 20. August....nei takk. Anonymkode: 9ac6a...d71 Man drar selvsagt i begynnelsen av ferien. De fleste har 4 uker, dvs. 30 dager når man regner med tilstøtende helg. Drar man avgårde i 2 uker i starten av ferien er det altså masse tid igjen til karantene etterpå. Den kan jo f.eks brukes til å male huset 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #89 Skrevet 21. mai 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen. Ikke samme behandling som nordmann i Norge men samme behandling som landets egne innbyggere. Det kan godt være det en vel så bra som i Norge, men vet ikke hvordan det er overalt Anonymkode: b6bc6...ee4 Ja, det er sant, jeg formulerte meg feil. Man kan selvfølgelig ikke få noen særbehandling i forhold til landets egne innbyggere. Jeg mente at man får samme behandling som innbyggerne i landet man besøker. Beklager Anonymkode: 8b909...86b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #90 Skrevet 21. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hellas åpner for turisme fra 15. juni, da er jo grensene offisielt begynt å åpne igjen. Ingen test, ingen karantene, eller noe som helst.. Helt ufattelig at de velger å gjøre det sånn. Det burde selvfølgelig være temmelig åpenbart for alle og enhver at stengte landegrenser fremdeles er nødvendig en god stund fremover. Alt dette kan dessverre utvikle seg temmelig stygt utover sommeren og høsten. Anonymkode: 5dc9d...b40 Hvorfor? Effektene av å tillate reising igjen vil jo komme uansett når man velger å tillate det. Om man velger å tillate i juni får man eventuelle effekter av det ganske kjapt etterpå. Velger man å tillate reiser i oktober vil man få eventuelle effekter av reising da. Hva er forskjellen? Anonymkode: 8b909...86b 4
Krantz95 Skrevet 21. mai 2020 Forfatter #91 Skrevet 21. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at den forsikringen er gyldig i land som det britiske UD fraråder reiser til? Anonymkode: 130f5...05e Det vet jeg ikke. Har bare sjekket Hellas siden det er det som diskuteres i denne tråden. For reiser dit er reiseforsikring fra Truetraveller gyldig. Den dekker alt bortsett fra Covid-19 som mitt europeiske helsetrygdekort dekker godt nok for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #92 Skrevet 21. mai 2020 19 minutter siden, Krantz95 skrev: Det er karantene i 10 dager når man kommer hjem. Det er ingen karantene før ferien. Men jeg er ganske sikker på at karantenen vil bli fjernet fra 1. juli (når flyginger fra Norge til de fleste steder i Europa starter opp igjen). Flyvninger som starter opp? Av hvem? Jeg bare lurer. Hilsen permittert flyvertinne. Anonymkode: 54bac...35b 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #93 Skrevet 21. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flyvninger som starter opp? Av hvem? Jeg bare lurer. Hilsen permittert flyvertinne. Anonymkode: 54bac...35b https://sol.no/studio/sol-livestudio/388?post=33631 Sitat Hellas vil igjen ta imot turister fra 15. juni, og fra 1. juli gjenopptas internasjonale flyginger. – Turistperioden begynner 15. juni når sesonghotellene kan åpne, og direkte internasjonale flyginger til våre turistdestinasjoner vil gradvis begynne 1. juli, sier statsminister Kyriakos Mitsotakis i en TV-sendt tale onsdag. Står ikke noe om hvem som starter opp med flygninger. Anonymkode: 8b909...86b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #94 Skrevet 21. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flyvninger som starter opp? Av hvem? Jeg bare lurer. Hilsen permittert flyvertinne. Anonymkode: 54bac...35b Bare sjekk avgangslisten på Gardermoen. Det har gått daglige avganger til utlandet. Og for å ta et eksempel, Turkish airlines har planer om å starte flyavganger i juni fra Oslo feks. Anonymkode: a10d4...3ac 2
Krantz95 Skrevet 21. mai 2020 Forfatter #95 Skrevet 21. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Flyvninger som starter opp? Av hvem? Jeg bare lurer. Hilsen permittert flyvertinne. Anonymkode: 54bac...35b Ja, mange flyselskaper har nå startet forsiktig opp og har meldt om sine planer: Fra 1. juli vil f.eks. Ryan Air åpne 90% av rutenettverket sitt. Lufthansa Group med partnere (Swiss, Eurowings, Brussels og Austrian) vil innen utgangen av juni være operative med mer enn 1800 t/r-flyginger pr uke. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #96 Skrevet 21. mai 2020 1 time siden, Krantz95 skrev: Det vet jeg ikke. Har bare sjekket Hellas siden det er det som diskuteres i denne tråden. For reiser dit er reiseforsikring fra Truetraveller gyldig. Den dekker alt bortsett fra Covid-19 som mitt europeiske helsetrygdekort dekker godt nok for meg. Men britiske UD fraråder da reiser til Hellas, så da gjelder ikke forsikringen. Anonymkode: 130f5...05e 2
Krantz95 Skrevet 21. mai 2020 Forfatter #97 Skrevet 21. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men britiske UD fraråder da reiser til Hellas, så da gjelder ikke forsikringen. Anonymkode: 130f5...05e Jeg følger det som står på Truetravellers hjemmeside. De dekker alt utenom Covid-19 for reiser til Hellas. Hva får deg til å tro at det de skriver på sin hjemmeside ikke er riktig? 1
Jodaneida Skrevet 21. mai 2020 #98 Skrevet 21. mai 2020 Hva med norgesreise og støtte norske bedrifter i år? 5
Krantz95 Skrevet 21. mai 2020 Forfatter #99 Skrevet 21. mai 2020 1 minutt siden, Jodaneida skrev: Hva med norgesreise og støtte norske bedrifter i år? Reiselivsbransjen vil at landet skal åpnes opp for alle så raskt som mulig. Jeg støtter dem i det. Gjør ikke du? 4
Jodaneida Skrevet 21. mai 2020 #100 Skrevet 21. mai 2020 Akkurat nå, Krantz95 skrev: Reiselivsbransjen vil at landet skal åpnes opp for alle så raskt som mulig. Jeg støtter dem i det. Gjør ikke du? Som eier av en reiselivsbedrift så ønsker jeg at alle nordmenn ferierer innlands i år. Og om mulig også åpne grensene. Men på sistnevnte er jeg litt delt. Om grensene åpnes og turistene flommer på, så kan det hende at alt må stenge igjen. Det hadde ikke vært så kjekt. 6
Anbefalte innlegg