Gå til innhold

Danmark åpner grensene 15. juni - ingen karantene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Krantz95 said:

Vi får se når vi kommer til 1. juli. Jeg er ganske sikker på at Norge åpner opp for inn/utreise enten 15. juni eller 1. juli. Akkurat når de fleste andre EU-land også åpner opp.

Og det med 20. august er jo mest for at nordmenn skal bruke pengene i Norge...

Jeg er spent på hvordan de gjør det med Sverige, ganske sikker på at de ville åpnet for hele Norden i juni om det ikke var for svenskene. Det med 20. august tror jeg du har rett i, det er som at de fjernet hytteforbudet etter påske, for da visste de at færre kom til å dra. 

Anonymkode: d0f1d...be6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Island åpner for turister fra 15. juni.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Krantz95 skrev:

Vi får se når vi kommer til 1. juli. Jeg er ganske sikker på at Norge åpner opp for inn/utreise enten 15. juni eller 1. juli. Akkurat når de fleste andre EU-land også åpner opp.

Og det med 20. august er jo mest for at nordmenn skal bruke pengene i Norge...

Ja, men det er jo like fullt en bestemmelse som har blitt gjort, med en mulighet for at det kan skje etter 20. juli for visse europeiske land. At andre europeiske land åpner 15. juni er derfor ikke så relevant for nordmenn som til vanlig bor i Norge, siden det ikke er så attraktivt å være i 10 dager karantene når man kommer hjem eller ikke ha en gyldig reiseforsikring. 

Anonymkode: 5b975...123

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er jo like fullt en bestemmelse som har blitt gjort, med en mulighet for at det kan skje etter 20. juli for visse europeiske land. At andre europeiske land åpner 15. juni er derfor ikke så relevant for nordmenn som til vanlig bor i Norge, siden det ikke er så attraktivt å være i 10 dager karantene når man kommer hjem eller ikke ha en gyldig reiseforsikring. 

Politikere forandrer mening raskt.

Når andre land åpner opp kommer ikke norske politikere til å stå i mot EU. I alle andre saker følger de EU tett...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Krantz95 skrev:

Politikere forandrer mening raskt.

Når andre land åpner opp kommer ikke norske politikere til å stå i mot EU. I alle andre saker følger de EU tett...

Vi får se, men jeg tviler på det siden bestemmelsen har blitt tatt allerede, og reiseselskaper/flyselskaper osv. allerede har lagt planer ut fra det. 

Gjest loveli
Skrevet
På 20.5.2020 den 15.56, AnonymBruker skrev:

Ja da var det vits med dugnad. Ærlig talt. Er de dumme? De kan ikke spre turister rundt om. Nå må de slutte å forvirre folk. 

Anonymkode: 30870...c34

Dessverre var det aldri vits med en dugnad nei. Jeg forstår at våre ledere gjorde det de trodde var best, stenge ned hele landet og sende 400.000 folk ut i arbeidsledighet over natta, rasere økonomien for mange år frem i tid, bruke en svær del av oljefondet, men de hørte faktisk ikke på sine egne rådmenn. Skolene og barnehagene skulle aldri vært stengt. 

Nå er det på tide å la virus være virus slik det er, så får vi leve livene våre som før. Dør man så dør man, sånn er livet. Det er mye som er farlig men sånn er det.

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
4 timer siden, loveli skrev:

Dessverre var det aldri vits med en dugnad nei. Jeg forstår at våre ledere gjorde det de trodde var best, stenge ned hele landet og sende 400.000 folk ut i arbeidsledighet over natta, rasere økonomien for mange år frem i tid, bruke en svær del av oljefondet, men de hørte faktisk ikke på sine egne rådmenn. Skolene og barnehagene skulle aldri vært stengt. 

Nå er det på tide å la virus være virus slik det er, så får vi leve livene våre som før. Dør man så dør man, sånn er livet. Det er mye som er farlig men sånn er det.

Det har spart mange liv, så å si at stengingen ikke var noen vits i, er ignorant.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, loveli skrev:

Det ironiske her er jo at det er pga tiltakene vi har mulighet til å reise. Vi er jo avhengige av at andre land slipper oss inn også. https://www.nrk.no/urix/svensk-ekspert_-_-vi-har-blitt-europas-mobbeoffer-1.15027988

Anonymkode: 269b5...8d1

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, MadameDeRosa said:

Det har spart mange liv, så å si at stengingen ikke var noen vits i, er ignorant.

Stengningen av barnehager og småskole var unødvendig. Nå vil vi reise igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Krantz95 said:

Island åpner for turister fra 15. juni.

Spania åpner fra 1. juli. :) Men tvilsomt at vi slipper karantene etter hjemreise derfra så tidlig, er jeg redd. 

Anonymkode: d0f1d...be6

Skrevet

Tyskland åpner for turister fra 31 europeiske land fra 15. juni.

Snart er det bare Norge som skal holde stengt helt til 20. august 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 21.5.2020 den 10.39, AnonymBruker skrev:

Helt idiotisk å dra til utlandet når forsikringen ikke gjelder. Kan bli en hævli syr ferie

Anonymkode: 91622...3b4

Reise innen norden er da aldri et problem. Egentlig ikke i europa heller. Europeiske helsekort gjør at man får samme behandling gratis som landets innbyggere. Så reise til land der helsevesnet er godt utgjør ingen helsemessig fare.

Anonymkode: fca1e...d3c

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Krantz95 skrev:

Tyskland åpner for turister fra 31 europeiske land fra 15. juni.

Snart er det bare Norge som skal holde stengt helt til 20. august 🙂

Nå leste jeg at Høie sa at det ikke blir åpning før tidligest 15 juni. 20 august satt de nok bare for å få flere til å kjøpe ferier i Norge. Regner med vi åpner ganske snart.

• Liker 3
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå leste jeg at Høie sa at det ikke blir åpning før tidligest 15 juni. 20 august satt de nok bare for å få flere til å kjøpe ferier i Norge. Regner med vi åpner ganske snart.

Ja, jeg tror også det blir åpnet mye tidligere enn 20. august. Tipper senest fra begynnelsen av juli for de fleste europeiske landene. Og antageligvis i løpet av juni for Danmark, Island og Tyskland.

Endret av Krantz95
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Krantz95 skrev:

Ja, jeg tror også det blir åpnet mye tidligere enn 20. august. Tipper senest fra begynnelsen av juli for de fleste europeiske landene. Og antageligvis i løpet av juni for Danmark, Island og Tyskland.

Men det er jo vedtatt med en mulighet for at det åpner 20. juli for visse europeiske land med tilsvarende smittesituasjon. Så vi må nok smøre oss med tålmodighet litt til. 

Men herregud, det bør jo gå helt fint. Dette kunne vært ekstremt mye verre, og jeg hadde faktisk regnet med langt flere omkomne og ganske mange flere smittede i Norge per i dag. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Siste nytt om land som åpner snart:

• Kroatia åpnet i går
  • Portugal midten av juni
  • Tyrkia slutten av juli
  • Vietnam fra juli
Endret av Krantz95
  • Liker 1
Skrevet
På 24.5.2020 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke for nordmenn det, det er reiseråd til 20. august for Europeiske land. I beste fall skjer det en vurdering slik at noen europeiske land kan besøkes fra 20. juli, men jeg har mine tvil. Tipper det er da vi ser begynnelsen på neste bølge også, med ny nedstengning av Norge. Og da blir det stengt for godt i flere år, med potensielt portforbud (2. bølge er som regel verre under pandemier).

Nå kommer det mer og mer informasjon om åpning for reiser mye tidligere enn regjeringen i Norge har fortalt.

Akkurat som jeg har sagt hele tiden:

"Flere tyske medier, deriblant Deutsche Welle, forventer at Norge også blir med dersom EU-landene blir enige om en plan for å berge noe av turistnæringen i sommer.

«Selv om Norge ikke er EU-medlemsstat, er Norge EØS-medlem og har fulgt i tandem med Europa i en rekke saker som gjelder EUs respons på pandemien», skriver Deutsche Welle, som viser til at Norge allerede har tillatt sesongarbeidere og EU-borgere med arbeidstillatelse."

https://www.aftenposten.no/verden/i/K30X0G/merkel-har-en-ny-plan-den-skal-redde-sommerferietil-europa?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Krantz95 skrev:

Nå kommer det mer og mer informasjon om åpning for reiser mye tidligere enn regjeringen i Norge har fortalt.

Akkurat som jeg har sagt hele tiden:

"Flere tyske medier, deriblant Deutsche Welle, forventer at Norge også blir med dersom EU-landene blir enige om en plan for å berge noe av turistnæringen i sommer.

«Selv om Norge ikke er EU-medlemsstat, er Norge EØS-medlem og har fulgt i tandem med Europa i en rekke saker som gjelder EUs respons på pandemien», skriver Deutsche Welle, som viser til at Norge allerede har tillatt sesongarbeidere og EU-borgere med arbeidstillatelse."

https://www.aftenposten.no/verden/i/K30X0G/merkel-har-en-ny-plan-den-skal-redde-sommerferietil-europa?

Hvorfor må du legge inn det samme innlegget flere steder?

Anonymkode: 8e17b...98f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du legge inn det samme innlegget flere steder?

Anonymkode: 8e17b...98f

I tilfelle du ikke fikk det med deg.

• Liker 1
Skrevet

Fjord Line starter opp nesten alle fergerutene til Danmark og Sverige den 16. juni

https://www.fjordline.com/nb/p/bestill-naa

Tenker de allerede har fått vite at Danmark åpner grensene på samme dato som Tyskland skal gjøre det.

• Liker 1
  • Opprett ny...