Gå til innhold

Danmark åpner grensene 15. juni - ingen karantene


Krantz95

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med det kommer noe informasjon fra danskebåten snart. Ser prisene allerede har skutt i været, så vi får nok ikke dratt likevel. Håper de som drar får lov å komme inn i byen på dagstur, den båten er ganske kjip uten oppholdet i København.Og så lurer jeg på hva som nå skjer med de som har bestilt kortere opphold i Danmark med fly t/r, blir det returnert på første fly hvis de ikke har fått med seg reglene? 

Anonymkode: d0f1d...be6

Kommer nok en tydeliggjøring fra DFDS vil jeg tro, de har jo økonomisk interesse av at folk forstår reglene tydelig. Men ja, det kan bli dyrt, særlig før andre grenser mot andre land eventuelt åpner (Da er det jo egentlig bare Danmark som er åpnet i så fall, da vil jo mange dit...). 

Syntes båten er helt ok den, og selv om det er fint med dagstur til københavn syntes jeg man egentlig bør overnatte uansett. Hver gang jeg har tatt DFDS og kun hatt dagen i København, har jeg alltid angret på at vi ikke har hatt en overnatting der. Dagen i Køben flyr fort, plutselig må man tilbake til båten når man egentlig vil slacke i Køben litt til. Da kan man egentlig være på båten hele tiden spør du meg. 

Jeg vil tro man kan bli avvist på Kastrup dersom man flyr inn og ikke kan vise til minst 6 bookede overnattinger utenfor København ja. Kanskje med unntak av transit reiser (dersom man kan vise til at man skal til andre land), men det kommer det vel i så fall mer info om. 

Anonymkode: 5b975...123

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har familie i Danmark vi evt skal bo hos. Det må være lov håper jeg 

Anonymkode: dc0bd...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestilt ferja.  :)

Anonymkode: 4c8b9...7be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med det kommer noe informasjon fra danskebåten snart. Ser prisene allerede har skutt i været, så vi får nok ikke dratt likevel. Håper de som drar får lov å komme inn i byen på dagstur, den båten er ganske kjip uten oppholdet i København.Og så lurer jeg på hva som nå skjer med de som har bestilt kortere opphold i Danmark med fly t/r, blir det returnert på første fly hvis de ikke har fått med seg reglene? 

Anonymkode: d0f1d...be6

Syns ikke det var så ille med 1500 kr pr pers tur/retur  og bil med frokost ned og lunsj inkl hjem igjen. 

Anonymkode: 4c8b9...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må ha vært inne på colorline.no i løpet av dagen og bestilt billetter......

Prisen på utreise f.eks.7.juii har nesten doblet seg siden i går. Det er fullt på bufferestauranten nå, det var det ikke i går.

Tydelig at mange har vært klare for å bestille men ventet på at reiserådene skulle endres

 

Endret av Gjeste mann
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene er ikke vanskelig å forstå i det hele tatt, det dere har problemer med er å akseptere dem. Hvis man skal til Danmark må man overnatte i minst 6 netter. Det betyr at man ikke kan reise dit på dagstur. København er i Danmark, så man kan ikke reise dit på dagstur uten å også overnatte 6 netter i Danmark.

Anonymkode: fb566...d0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har familie i Danmark vi evt skal bo hos. Det må være lov håper jeg 

Anonymkode: dc0bd...aa9

Nei, det er ikke lov. Ved innreise til Danmark må du dokumentere at du skal bo minst 6 netter på hotell eller campingplass. Danmark gjør jo dette for at turistnæringen skal tjene penger. Og de vil ikke tjene på at du bor hos familien din.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom man ikke kan overnatte i København og Frederiksberg kommune som det står spesifisert (postnummer 1000-2500) kan man jo overnatte ut for de områder. Eks Kastrup (områder ved flyplassen). Er bare en kort tur unna sentrum med metro. Veldig lettvint! Har gjort det før. Er også litt rimeligere enn å bo midt i byen😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Reglene er ikke vanskelig å forstå i det hele tatt, det dere har problemer med er å akseptere dem. Hvis man skal til Danmark må man overnatte i minst 6 netter. Det betyr at man ikke kan reise dit på dagstur. København er i Danmark, så man kan ikke reise dit på dagstur uten å også overnatte 6 netter i Danmark.

Anonymkode: fb566...d0d

Men man kan bo utenfor København og dra på dagstur til København. Ingen logikk. 

Anonymkode: d0f1d...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Men man kan bo utenfor København og dra på dagstur til København. Ingen logikk. 

Anonymkode: d0f1d...be6

Det blir mye mindre trykk av at noen drar dit noen timer på en dag enn av å bo der i 6 døgn. Man er der kortere, mer av tiden vil være ute, og antakelig drar man tilbake til hotellet mye tidligere og uten å ha drukket mye først.

Anonymkode: fb566...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser retningslinjene sier 6 dager i samme område.

Må det være samme hotell/overnattingssted? Eller kan man for eksempel ta 3 dager i skagen, og 3 i Aalborg. 

Anonymkode: 68378...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Det blir mye mindre trykk av at noen drar dit noen timer på en dag enn av å bo der i 6 døgn. Man er der kortere, mer av tiden vil være ute, og antakelig drar man tilbake til hotellet mye tidligere og uten å ha drukket mye først.

Anonymkode: fb566...d0d

Men da burde man jo kunne dra inn noen timer fra danskebåten også.

Anonymkode: d0f1d...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Sverige da?

Anonymkode: 3943c...6c6

I Sverige har heldigvis antall nye døde per dag og antal nye innlagte minket noe. Men antallet nye smittede er omtrent like høyt fortsatt. Jeg håper inderlig at ikke grensen til Sverige åpnes før de også har fått smitten under kontroll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2020 den 1.46, Gjeste mann skrev:

Noen må ha vært inne på colorline.no i løpet av dagen og bestilt billetter......

Prisen på utreise f.eks.7.juii har nesten doblet seg siden i går. Det er fullt på bufferestauranten nå, det var det ikke i går.

Tydelig at mange har vært klare for å bestille men ventet på at reiserådene skulle endres

 

Vi har bestilt.  1500 tur retur med mat begge veier. Syns ikke det er så ille. 

Anonymkode: 4c8b9...7be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, Krantz95 said:

Da gjenstår bare å få lov å gå i land, også for kortere opphold. 

Anonymkode: d0f1d...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...