Gå til innhold

Danmark åpner grensene 15. juni - ingen karantene


Krantz95

Anbefalte innlegg

Det er vel bare Norge som nekter å åpne? Er glad jeg ikke bor der nå, så og si alle kan jo snart reise fritt.

Anonymkode: 31613...b8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Krantz95 said:

Fra 25. mai får kjærester, besteforeldre, forretningsfolk og feriehus-eiere reise til Danmark. Uten noen karantene.

29. mai kommer planen for gjenåpning av sommerturismen.

Jeg ble nesten fristet til å kjøpe feriehus, men får holde ut til midten av juni 😄 merker at reisefeberen har steget i denne virustiden. Man setter mer pris på de små ting, som å reise en tur over grensen uten å bli buret inn. 

Anonymkode: d0f1d...be6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. Jeg skal reise dit i sommer.

Anonymkode: 4d048...b33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar så lenge reiseforsikringen gjelder!

Anonymkode: 8b909...86b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare Norge som nekter å åpne? Er glad jeg ikke bor der nå, så og si alle kan jo snart reise fritt.

Anonymkode: 31613...b8a

Feil

Anonymkode: 91622...3b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krantz95 skrev:

Gode nyheter! Nå ser vi snart enden på "korona-krigen".

15. juni åpner Hellas for turister og fra 1. juli åpnes det for direkte flyginger fra utlandet til turistdestinasjonene deres.

Da blir det sol og varme i sommer også!

Enden??? Hahaha...pandemien har såvidt startet... nyt sommeren før bølge nr 2 kommer.

Anonymkode: f250e...979

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt idiotisk å dra til utlandet når forsikringen ikke gjelder. Kan bli en hævli syr ferie

Anonymkode: 91622...3b4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enden??? Hahaha...pandemien har såvidt startet... nyt sommeren før bølge nr 2 kommer.

Anonymkode: f250e...979

"Bare vent, om to uker, da smeller det!"

Anonymkode: 8b909...86b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blir lov å reise, men med den vanlige frasen at det ikke anbefales. Så håper jeg folk har såpass vett i hjernen at de blir hjemme. Det ropes og klages for vi har mistet jobbene våre, nav jobber for tregt, folk sulter, arbeidsledigheten er skyhøy osv osv, og så er liksom det viktigste å bruke penger på utenlandsturer. Til land som har mer corona enn oss, og så komme hjem med mer smitte, og så er runddansen fra få måneder siden tilbake. Det hele er så smakløst og talentløst at det er tilå kaste opp av. Det hele er jo som en reklame fra  l`oreal: Fordi jeg fortjener det.

Anonymkode: 4ec86...a33

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt idiotisk å dra til utlandet når forsikringen ikke gjelder. Kan bli en hævli syr ferie

Anonymkode: 91622...3b4

Det er bare dumme norske forsikringselskaper som har latt seg kue av regjeringen når de ikke dekker utenlandsreiser nå.

Jeg er vant til å reise, og pleier å tegne forsikring på nett hos utenlandske selskaper som dekker mitt behov bedre enn de norske forsikringsselskapene.

For meg koster reiseforsikring fra et utenlandsk selskap ca 300 kr for to uker i Hellas. Den dekker alt utenom Covid-19, men mitt europeiske helsetrygdekort dekker den sykdommen hvis det skulle bli noe problem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det blir lov å reise, men med den vanlige frasen at det ikke anbefales. Så håper jeg folk har såpass vett i hjernen at de blir hjemme. Det ropes og klages for vi har mistet jobbene våre, nav jobber for tregt, folk sulter, arbeidsledigheten er skyhøy osv osv, og så er liksom det viktigste å bruke penger på utenlandsturer. Til land som har mer corona enn oss, og så komme hjem med mer smitte, og så er runddansen fra få måneder siden tilbake. Det hele er så smakløst og talentløst at det er tilå kaste opp av. Det hele er jo som en reklame fra  l`oreal: Fordi jeg fortjener det.

Anonymkode: 4ec86...a33

Nå er mange av de jobbene som nå går tapt nettopp knyttet til utenlandsk reiseliv. Flyselskaper, busselskaper, reisebyråer osv. og med det alle underleverandørene til disse firmaene igjen. 

 

Anonymkode: 4c911...568

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det blir lov å reise, men med den vanlige frasen at det ikke anbefales. Så håper jeg folk har såpass vett i hjernen at de blir hjemme. Det ropes og klages for vi har mistet jobbene våre, nav jobber for tregt, folk sulter, arbeidsledigheten er skyhøy osv osv, og så er liksom det viktigste å bruke penger på utenlandsturer. Til land som har mer corona enn oss, og så komme hjem med mer smitte, og så er runddansen fra få måneder siden tilbake. Det hele er så smakløst og talentløst at det er tilå kaste opp av. Det hele er jo som en reklame fra  l`oreal: Fordi jeg fortjener det.

Anonymkode: 4ec86...a33

Hellas har ikke mer smitte enn vi har.
For øvrig er det ikke mulig å holde hele verden stengt for all evighet, noe som er alternativet dersom du ønsker å ikke få viruset inn i Norge igjen etter at vi har utslettet det lokalt her.

Anonymkode: 8b909...86b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er vel bare Norge som nekter å åpne? Er glad jeg ikke bor der nå, så og si alle kan jo snart reise fritt.

Anonymkode: 31613...b8a

Hvilke land er det som har åpnet for fri reise? 

Anonymkode: b6bc6...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilke land er det som har åpnet for fri reise? 

Anonymkode: b6bc6...ee4

Sverige. I hvert fall for land i EU/EØS. Det er vel i hovedsak det det snakkes om for de fleste land i Europa. Å åpne for andre land i Europa.

Anonymkode: 8b909...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Sverige. I hvert fall for land i EU/EØS. Det er vel i hovedsak det det snakkes om for de fleste land i Europa. Å åpne for andre land i Europa.

Anonymkode: 8b909...86b

Sverige kjører jo sitt eget løp. Men sist jeg sjekket var det ikke mange land som hadde åpen grense.

Anonymkode: b6bc6...ee4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Bare vent, om to uker, da smeller det!"

Anonymkode: 8b909...86b

ja...hø hø hø...... funny... 

Anonymkode: f250e...979

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hellas har ikke mer smitte enn vi har.
For øvrig er det ikke mulig å holde hele verden stengt for all evighet, noe som er alternativet dersom du ønsker å ikke få viruset inn i Norge igjen etter at vi har utslettet det lokalt her.

Anonymkode: 8b909...86b

Det er så dumt argument... Hvor mange tror du ikke drar dit fra alle mulige land i Europa?? Det kan bli en potensielt smittebombe der nede... Og så tar alle turistene med smitte hjem til sine land... smart... 

Anonymkode: f250e...979

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke land er det som har åpnet for fri reise? 

Anonymkode: b6bc6...ee4

Europa åpner i midten av juni.

Anonymkode: 31613...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så dumt argument... Hvor mange tror du ikke drar dit fra alle mulige land i Europa?? Det kan bli en potensielt smittebombe der nede... Og så tar alle turistene med smitte hjem til sine land... smart... 

Anonymkode: f250e...979

Det er bare å holde avstand, vaske hender og nyse/hoste i albuen. 
Jeg anser ikke muligheten for å bli smittet som større enn i Norge i hverken Hellas, Danmark, Sverige eller Tyskland. 

Dog er nok sjansen større for å bli smittet på et fly til eller fra. Å være på selve destinasjonen er nok ikke der smitten er verst, eller flyplass/fly. 
For øvrig bør smitterisiko man ønsker å utsette seg for være noe som er opp til hver enkelt å avgjøre.
Dersom vi reiser til Hellas i sommer er det for å besøke familie og så klart være på stranda og bade. Noen turistattraksjoner dersom dette er åpent, og hva hva jeg har lest har de begrensninger på antall også der så det er nok også trygt. Kanskje til og med vi kjører til Hellas i sommer!

Anonymkode: 8b909...86b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er bare å holde avstand, vaske hender og nyse/hoste i albuen. 
Jeg anser ikke muligheten for å bli smittet som større enn i Norge i hverken Hellas, Danmark, Sverige eller Tyskland. 

Dog er nok sjansen større for å bli smittet på et fly til eller fra. Å være på selve destinasjonen er nok ikke der smitten er verst, heller flyplass/fly
For øvrig bør smitterisiko man ønsker å utsette seg for være noe som er opp til hver enkelt å avgjøre.
Dersom vi reiser til Hellas i sommer er det for å besøke familie og så klart være på stranda og bade. Noen turistattraksjoner dersom dette er åpent, og hva hva jeg har lest har de begrensninger på antall også der så det er nok også trygt. Kanskje til og med vi kjører til Hellas i sommer!

Anonymkode: 8b909...86b

Så at det ble veldig misvisende så måtte rette opp der. Mente så klart at man nok har størst sjanse for å bli smittet på flyplass eller ombord i flyet.

Anonymkode: 8b909...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...