Gå til innhold

Dere som skal ned i vekt - hva spiste dere i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir dere mett på så lite mat? Jeg sliter sånn med sult.

Anonymkode: a0b82...89f

Man blir ikke mett på så lite mat, og da blir man sulten og ender opp med å overspise og dermed ødelegge underskuddet man har hatt den dagen. Det er i alle fall min erfaring. 

Går ned ca 0,5-1 kg i uka, går minst 10 000 skritt om dagen og har en fysisk aktiv jobb + 2-3 styrkeøkter (hjemme) i uka. I dag spiste/spiser jeg dette:

Frokost i bilen på vei til jobb: 1 banan 

Frokost på jobb: 100 g mager kesam med blåbær og jordbær

Lunsj: Ris og grønnsaksblanding med creme fraiche (ca 120 g ris, veid tørt), 100 gram ananas 

Mellommåltid: Noen riskaker 

Mellom trening og middag: 3 funkygine brødskiver med ost, skinke og tomat 

Middag: to fiskekaker, 60 g poteter, salat med avokado, fetaost og andre grønnsaker. 

Jeg har fortsatt 200 kcal igjen etter dette, og spiser noe for å fylle det dersom jeg er sulten, noe jeg mest sannsynig ikke er. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lunsj kl 14: 150 g grov karbonade av storfe, grønn salat og hjemmelaget peppersaus av fløte
+ en ss MCT-olje og kaffe etter lunsj
  

Middag kl 18.30: 200 g ørret med grønnsaker stekt i smør

 

Ble veldig mett, og var egentlig ikke ordentlig sulten før middagen heller. 🙈

Anonymkode: d8949...fa2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle her spiser jo så sunt og små porsjoner. Raser dere ned i vekt eller hva? 

I dag har jeg hatt en dag med mye angst. Jeg er normalvektig, men kunne gjerne tenke meg å gå ned 1-2 kg. 

Jeg spiste en halv yoghurt, en fersken og to små croissanter til frokost. Så kjørte jeg i meg en hel pose med potetskruer fordi jeg overspiser meg på snacks når jeg har angst. Jeg spiste en halv pakke med bringebær som mellommåltid. Til middag har jeg spist fire små hvetelefser med ris, chorizo og potet. I tillegg har jeg drukket en liten sjokomelk. 

Tror jeg er trådens synder. 

Anonymkode: 0b9b2...92e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle her spiser jo så sunt og små porsjoner. Raser dere ned i vekt eller hva? 

I dag har jeg hatt en dag med mye angst. Jeg er normalvektig, men kunne gjerne tenke meg å gå ned 1-2 kg. 

Jeg spiste en halv yoghurt, en fersken og to små croissanter til frokost. Så kjørte jeg i meg en hel pose med potetskruer fordi jeg overspiser meg på snacks når jeg har angst. Jeg spiste en halv pakke med bringebær som mellommåltid. Til middag har jeg spist fire små hvetelefser med ris, chorizo og potet. I tillegg har jeg drukket en liten sjokomelk. 

Tror jeg er trådens synder. 

Anonymkode: 0b9b2...92e

En normalvektig som skeier ut er tråden synder? 😂

Anonymkode: 1e5ee...b02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En normalvektig som skeier ut er tråden synder? 😂

Anonymkode: 1e5ee...b02

Hva får deg tro til at dette her er «å skeie ut» for meg? Tro meg, hvis jeg skeier ut er regnestykket mye større enn det her. Dette her var en tirsdag som ikke gikk helt som planlagt og har ingenting med å skeie ut å gjøre. Jeg har tross alt spiseproblematikk. 

Anonymkode: 0b9b2...92e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: kjøleskapsgrøt (melk, havregryn,most banan, 1 teskje chiafrø)

Lunsj: omelett med salat (3 egg, vann, 1 teskje smør, ferdigsalatmixpakke, 1 teskje rømme)

Middag: wok (biffstrimler, brokkoli, soyasaus, vårløk, chili og neve bokhvetenudler)

En god del kopper kaffe og vann (drikker ikke melk, synes det smaker jævlig), og blir jeg litt sulten nå i kveld, så tarjeg en bolle cornflakes.

Siden februar har jeg gått ned 10 kg. Er 1.65 høy og startvekta var 84 kg. Håper på i allefall 15kg til, har meldt meg på 10 på topp 🤘

Anonymkode: 4e9a4...25d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vekt, men jeg har redusert livvidden min med 10 cm på drøyt to måneder. Det har jeg gjort på denne "dietten":

Frokost og lunch er stort sett like: To grovbrødskiver med light-smør med f.eks egg og ansjos, kyllingpålegg, banan, pepper-makrell, sursild, peanøttsmør, tomat, avocado. Hvis pålegget ikke er en frukt eller grønnsak har jeg alltid grønnsaker i tillegg til pålegget. (alle måltidene mine er store/ mye mat, men ikke veldig mye kalorier...)

Middag: F.eks blomkålmos med stekt champignon og løk, laks/ ørretfilèt med grønnsaksris, bulgursalat med en blanding av stekte og rå grønnsaker, hummus med kylling og stekte grønnsaker, grønnsakslapskaus, taco med karbonadedeig og uten ost/ rømme, kabonadesmørbrød med masse ertestuing og stekt løk, fiskegrateng med masse kokt gulrot som tilbehør, ostegratinert brokkoli, posjonspizza med reker og hvitløk + sidesalat.

Mellom-måltid/ snacks: Kan f.eks være et eple, en stripe kokesjokolade, 3-5 dadler, en liten dessertskål med chips. Alt etter hva jeg kjenner litt sug etter  :) 

Anonymkode: c8bcd...0d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle her spiser jo så sunt og små porsjoner. Raser dere ned i vekt eller hva? 

I dag har jeg hatt en dag med mye angst. Jeg er normalvektig, men kunne gjerne tenke meg å gå ned 1-2 kg. 

Jeg spiste en halv yoghurt, en fersken og to små croissanter til frokost. Så kjørte jeg i meg en hel pose med potetskruer fordi jeg overspiser meg på snacks når jeg har angst. Jeg spiste en halv pakke med bringebær som mellommåltid. Til middag har jeg spist fire små hvetelefser med ris, chorizo og potet. I tillegg har jeg drukket en liten sjokomelk. 

Tror jeg er trådens synder. 

Anonymkode: 0b9b2...92e

Jeg spiser to store, sunne og fettrike måltider om dagen, og går ned i vekt. Så ikke alle spiser små måltider. 😊 Sliter selv med mye angst, og det å kutte på karbohydratene hjelper en del, faktisk. Kroppen fungerer generelt bedre.

Anonymkode: d8949...fa2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: havregrøt med melk og bær, ca 400 kalorier

Lunsj: omelett megrønnsaker og litt brød, ca 350 kalorier

Middag: potetmos, vegetar nuggets, salat. Ca 850 kalorier

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: to lomper med eggerøre, krydder og lett majones. To gulrøtter.

Mellom: nutrilettbar.

Lunsj: jordbær, bringebær, kiwi og vaniljekesam (uten sukker) og granola.

Middag: en laksefilet, en potet, agurksalat, en ss rømme.

Kveldsmat: hjemmelaget guacamole, salsa og en neve tortillachips.

Drikker kun vann.

Anonymkode: 56d92...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 knekkebrød med makrell i tomat. 
Brent kjærleik til middag. 
Sukkerfri gelé med sukkerfri vaniljesaus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: eggerøre med smårettskinke og 1 rugsprø

Lunsj: 3 knekkebrød med magerost

Mellommåltid: en boks med oppkuttet gulrot, blomkål og agurk

Middag: en moderat porsjon stekt ris, kyllig og grønnsaker

Anonymkode: 8f707...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: stekt champignon, paprika og 2 egg. 

Middag: 150g wok mix ish, 250g kyllingfilet, noe løk samt to champignon.

Kvelds: 2 knekkebrød med kyllingskinke, rikelig med agurk og paprika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser to store, sunne og fettrike måltider om dagen, og går ned i vekt. Så ikke alle spiser små måltider. 😊 Sliter selv med mye angst, og det å kutte på karbohydratene hjelper en del, faktisk. Kroppen fungerer generelt bedre.

Anonymkode: d8949...fa2

Takk for svar. Det hjelper.

Anonymkode: 0b9b2...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett med spekeskinke og ost til lunsj.

Halvannen kyllingfilet med blomkål/brokkolimos og en dæsj med bernaise til middag. Fortsatt ikke sulten, selv om jeg har trent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, jentafralandet skrev:

Man blir ikke mett på så lite mat, og da blir man sulten og ender opp med å overspise og dermed ødelegge underskuddet man har hatt den dagen. Det er i alle fall min erfaring. 

Går ned ca 0,5-1 kg i uka, går minst 10 000 skritt om dagen og har en fysisk aktiv jobb + 2-3 styrkeøkter (hjemme) i uka. I dag spiste/spiser jeg dette:

Frokost i bilen på vei til jobb: 1 banan 

Frokost på jobb: 100 g mager kesam med blåbær og jordbær

Lunsj: Ris og grønnsaksblanding med creme fraiche (ca 120 g ris, veid tørt), 100 gram ananas 

Mellommåltid: Noen riskaker 

Mellom trening og middag: 3 funkygine brødskiver med ost, skinke og tomat 

Middag: to fiskekaker, 60 g poteter, salat med avokado, fetaost og andre grønnsaker. 

Jeg har fortsatt 200 kcal igjen etter dette, og spiser noe for å fylle det dersom jeg er sulten, noe jeg mest sannsynig ikke er. 

 

Hvor mange kalorier ligger du på totalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Hvor mange kalorier ligger du på totalt?

2400 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2020 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Frokost: Kaffe og en skive svinekotelett

Lunsj: 2 stekte egg og lavkarbobrød

Middag: Svinekotelett og en lavkarbosjokolade

Kvelds: 2 lavkarbo-øl og en kotelett

Sen-kvelds: Lavkarbo-vin og baconkrisp

Livet er herlig :)

Anonymkode: f7b08...6b3

Hva er lavkarbo- vin? Hva heter den?

Anonymkode: 2bfc8...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 500 g kjøttdeig stekt i talg og krydret med litt salt

Middag: 400 g entrecôte stekt i talg og krydret med litt salt

Drikke: Vann

 

Kjøtt og talg er fra gress-beitende kuer.

Anonymkode: 0128d...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...