Gå til innhold

Dere som skal ned i vekt - hva spiste dere i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frokost: Skyr, to grove knekkebrød med magert kalkunpålegg. 

Lunsj: Banan og restene av barnets brødskiver med leverpostei (plutselig ha annet pålegg 😅

Middag: 3 kjøttkaker, masse kokt gulrot og dampet brokkoli og brun saus. 

Et stykke brownies ble lørdagssynd. 

Og spiste nettopp tre knekkebrød med ost. Har planer om å gå til pers på et beger blåbær til kveldssnacks i sofaen. 

Anonymkode: 85900...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på sykehus og fastet i hele går kun for at operasjon ble utsatt til i dag så måttr faste på nytt. Så da ble det omsider mat 1430 i dag. Mtp omstendighetene tok jeg pause fra sunnhet og spiste det jeg fikk servert/ville ha. 

Frokost: Rømmegrøt med masse sukker og kanel og et glass melk 

Mellom: En sjokoladebolle og en iskaffe 

Lunsj kl 1730: En brødskive med ost og skinke 

Kvelds nå kl 21: Tre brødskiver med nugatti og to glass melk. 

Og masse smertestillende. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2020 den 19.13, AnonymBruker skrev:

Følger man en diett som forteller at frukt og grønt er usunt, da vil jeg si at det er svært skremmende.. Du høres greit hjernevasket ut av lavkarbo. Med et slikt ekstremt kosthold ville jeg vært veldig bekymret for kolesterolet, og hjerte- og karsykdommer. Er også nysgjerrig på hvor mye vitaminer du må ta i pilleform og hvordan du kan opprettholde en sunn livsstil (trening for eksempel) når du kun inntar ett måltid ila dagen... 

Anonymkode: c5c7b...3ef

Dette forteller meg at du følger ikke særlig med på forskning eller vet noe særlig om ernæring eller helse. Karbohydrater er det som påvirker hjertehelsen mest negativt. Mettet fett og rødt kjøtt påvirker hjertehelsen positivt. På et kosthold med lite karbohydrater og godt med sunt, mettet fett får man lavere triglyserider og høyere HDL. Dette er veldig gunstig med tanke på hjertehelse. 

Fete kjøttstykker inneholder absolutt all næring menneskekroppen trenger for å holde seg sunn. Faktisk er det gjort en studie på mennesker som har spist kun animalskt i ett år (de var under konstant observasjon på sykehus de første månedene siden forskerne trodde de kom til å jukse), og de hadde perfekt helse etter ett år uten planter og uten kosttilskudd. Jeg tar heller ingen kosttilskudd. Mat er min medisin. Vitaminer og mineraler har høyere biotilgjengelighet i animalsk mat enn i planter. Det er antinæring i planter som hemmer opptak av vitaminer og mineraler, til og med en del av de som er i den animalske maten. 

Jeg skjønner ikke logikken din med at det skulle være noe problem med trening når man spiser én gang om dagen. Har ikke du fett på kroppen? Hvis man holder karbohydratinntaket lavt en liten stund, så blir kroppen god på å forbrenne fett som energi. Fett har vi gode reserver av. En normalvektig mann har ca 2000 kcal lagret som sukker i kroppen, men har ca 200.000 kcal lagret som fett. Spiser man lite karbohydrater er kroppen god på å bruke fett som energi mellom måltidene, inkludert når man trener. Man møter ikke veggen under trening når man er god på å forbrenne fett. Dette skjer bare når man forbrenner sukker og ikke klarer å bytte over til fett når sukkerlagrene er tomme. Maratonløpere, triathlonløpere kan drikke bare vann med litt salt under hele løpet hvis de bare har gode fettlagre og er gode fettforbrennere.

Anonymkode: 0128d...164

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En brødskive med varm karbonade til frokost (siden det er lørdag :) )

En grillet kotelett, en halv maiskolbe og en toppet spiseskje potetsalat til middag. 

Anonymkode: b2aa7...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Grovt rundstykke med roastbeef, lettmajones og rødløk

Lunch: gresk salat med et grovt rundstykke m/smør

Mellommåltid på stranda: en skyr luftig med sitronsmak og en liten pose nøtter

En halv saftis (sunlolly) 

Middag: 3 biter hjemmelaget pizza

Kvelds: 2 Ringnes lite 

 

Anonymkode: c4e89...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg, avokado og tomater. 
zeroh is. 
kjøttsaus med ost og zoodles. 
Kesam med jordbær og sukrinnelis. 
Litt bacongull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble bare tull med mat i dag. Ble ringt etter om jeg kunne komme tidligere på jobb da det var litt krise, så ble ikke noe lunsj. Og det var ren vill vest på jobb så fikk ikke tid til å spise noe særlig der heller(jobber i helse). Så:

Frokost: Havregrøt på melk, med banan, kanel og litt honning + te

Lunsj: Iskaffe som jeg kom halvveis nedi før jeg ble ringt etter.

Middag: Ingenting:( 10 t på vakt, null mat, og full texas hele skiftet i 23 grader. Fikk knapt gulpet ned ett glass vann.

Kvelds: Lammegryte fra frysa med grønnsaker og tomatsaus + en brødskive med smør. 10g potetgull, 20g sjokolade. Ett glass sukkerfri brus.

Føler meg helt skadeskutt og skal nå kravle meg i seng. :natti:

Anonymkode: b3a08...0a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: En hel agurk. 

Lunsj: To loff brødskiver - en med lett smør, gräddost, lett majones og agurk og en med lett smør, spekeskinke, lett majones og agurk. 

Middag: Lys lapskaus. 

Kvelds: En kroneis jordbærsmak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Havregrøt igjen, på skummet melk, med banan og honning + kaffe

Lunsj: En brødskive med skinke, tomat, agurk og lettmajones + en yoghurt og en plomme

Middag: Rester, 100g kyllingfilet, wok av sopp, paprika og løk. Litt chilliaioli og fetaost på siden.

Kvelds: Liten porsjon lammegryte fra frysa med masse grønnsaker, 15g potetgull, 2 ruter sjokolade:)

Anonymkode: b3a08...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frokost: 3/4 rundstykke med leverpostei og sylta rødbeter + 1/2 glass appelsinjuice.

lunsj: 1 rundstykke med leverpostei og sylta rødbeter og 1/2 rundstykke med rørte jordbær + 1/2 glass appelsinjuice.

mellommåltid: litt kald reste-havregrøt med naturell yoghurt, kornblanding og rosiner.

middag: 1 laksefilet, 1 ss smør, 1 ss rømme, gulrot og 1 potet

kvelds: naturell yoghurt og musli

Endret av sstinemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlagt matinntak i dag:

Frokost 1: 2 skiver brød 81% grovt med hamburgerrygg og grønnsakpostei + 1 tomat + 200 g naturell yoghurt 

Frokost 2: Avokado-toast med pepper og ruccola + 1 Zeroh-is 

Valgfritt mellommåltid (brødskive, yoghurt eller salat) 

Middag: Vichyssoise med lettrømme og kalkunbacon

Kvelds: Resten av suppa

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig på morran enda, så det blir gårsdagens meny :)  (alle dager er omtrent like i forhold til mengde og antall måltider, men ellers veldig variert. Denne dagen ble det litt lite grønnsaker og en større "utskeielse" enn vanlig).  Vekta går jevnt og trutt nedover.

Frokost: 2 grovbrødskiver med smør og banan

Lunch: 2 grovbrødskiver med smør og peanøttsmør

Mellommåltid: 1 stor softis (som avslutning på en tre-timers skogstur)

Middag: Hjemmelaget vegetarpizza i porsjons-størrelse. (pizza er blant de rettene jeg ikke kan lage mer av enn det som er passe til et måltid, klarer ikke å la være å spise opp alt... 😄)  

Anonymkode: c8bcd...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsj: En kyllingburger med salat, løk og burgerdressing. 

Middag: Kyllingvinger, ris og grønnsaksblanding med lett bearnaisesaus. 

Mellommåltid: En friskis. 

Kvelds: En pakke kylling ramen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lunsj: En banan og to kornknekkebrød med kremost og egg. 

Middag: En minipizzabunn med tomatsaus, ost, pesto og fetaost og masse salat oppå. 

Kvelds: En skål med havregryn, cottage cheese, blåbær, syltetøy og melk.

Har 315% på klokka i dag så mange forbrente kcal. 

Ja også gikk jeg til butikken som er 2 km hver vei bare for å "ha lov" til å spise en is på 200 kcal. 😛

Er nok i et greit underskudd i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Havregrøt m/ yoghurt naturell, linfrø, svisker og rosiner

Lunsj: 1 brødskive med ost og smør + en nektarin

Middag: 2 pizzastykker

Kvelds: 1 brødskive med 4 skiver gullsalami og smør + 1/2 eple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 brødskiver med skinke, agurk og tomat(uten smør for det hadde jeg glemt:P) + en kaffe

Lunsj: Et kokt egg, en yoghurt med nøtter, rosiner og havregryn, en gulrot og masse vannmelon

Middag: Lunsjkake med erterstuing, brunet løk, stekt sopp og paprika + en saftis:D

Kvelds: Havregrøt på skummetmelk med rosiner og honning

Anonymkode: b3a08...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skeiet "litt" ut idag ja.. Imorgen er en ny dag. 😅

Middag: McFeast meny med cola zero fra McDonalds. 

Mellommåltid: To snack a jacks, fem ryvita thins og litt kremgo krydder. 

Kvelds: En pose doritos. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare tull i dag. 

Kl 12: En iskaffe 

Kl 16: 2 brødskiver med ost 

Kl 19: En sånn porsjonspizza på 800 kcal 

En hobby sjokolade 

Jaja. Ny dag i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Ble bare tull i dag. 

Kl 12: En iskaffe 

Kl 16: 2 brødskiver med ost 

Kl 19: En sånn porsjonspizza på 800 kcal 

En hobby sjokolade 

Jaja. Ny dag i morgen. 

Ikke så næringsrikt, nei, men ikke sååå mange kalorier, tror jeg?

Anonymkode: 07af5...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 brødskiver med skinke og ost stekt i ovnen + kaffe

Lunsj: 100g moreller, masse vannmelon og en is(fri i dag og den ble tilbragt på balkongen!:D)

Middag: Wrap med salat, agurk, tomat, mais, løk, kylling og fetaost

Kvelds: Kokt egg på brødskive med tomatskiver og salt, yoghurt med litt nøtter og en kiwi

Anonymkode: b3a08...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...