AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #61 Del Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, Fett nok skrev: Lykke, lykke til! Jeg har hatt god erfaring med å utelukke at jeg skal sprekke som en mulighet i det hele tatt for å holde motivasjonen oppe. Jo mer jeg tenker på at jeg skal gjøre noe jeg ikke har "lov" til, jo mer fokusert på og tilbøyelig blir jeg til det. Uansett, dette er jo noe man gjør fordi man har lyst, helt frivillig, og det er ingen som dør om man sprekker, da begynner man bare å holde seg til planen igjen fra neste måltid og videre. Jeg heier på deg Husk å drikke nok vann for hodepinen og magen! Takk! Jeg har fokus på å drikke vann. Jeg har allerede fått i meg et stort glass nå da jeg sto opp og har masse sitroner liggende for å gjøre vannet litt mer spennende, i tillegg til isbiter i fryseren da selvfølgelig. Jeg innser at jeg må legge en plan for hva jeg spiser og når jeg spiser og telle kalorier. Jeg fant denne kalkulatoren på nett og er i gang med å legge inn noen få matvarer jeg ikke fant der: https://www.kostholdsplanleggeren.no/ Fremdeles usikker på hvor jeg bør legge meg kalorimessig, men har landet på 1800 kcal de første dagene. Jeg ser at det er mer enn de fleste andre her i tråden, men tenker at jeg kan justere nedover om jeg føler at 1800 er overkommelig. Fokus for meg er å holde karbohydrater på et lavt nivå og ha en optimal fordeling mellom fett og proteiner. Anonymkode: 37e77...4db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 25. mai 2020 #62 Del Skrevet 25. mai 2020 Klar, ferdig, gå! 🏃♀️ Da er vi igang og jeg ville gjerne ønske dere lykke til. Det blir gøy å henge seg på og gjøre dette med flere Jeg har veid meg og er klar til start. Som dere skriver, jeg må også huske å drikke rikelig. Og ikke spise erstatning produkter som gir søtsug. Pluss nok fett... Det med fett er kanskje det vanskeligste, men har startet dagen med en fettkaffe så er igang. Hurra for oss ❤️ Det blir så spennende å følge dere. Krysser fingrene for at vi får godt resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 25. mai 2020 #63 Del Skrevet 25. mai 2020 Her endre vektnedgangen på 3.2 kg sist uke. Må si jeg er litt skuffet. Hadde håpet på mer. Det er nesten så jeg bare gir opp🤪 Samboeren derimot gikk ned 5.1 kg forrige uke! Det er meget bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 25. mai 2020 #64 Del Skrevet 25. mai 2020 3 minutter siden, Fliip skrev: Her endre vektnedgangen på 3.2 kg sist uke. Må si jeg er litt skuffet. Hadde håpet på mer. Det er nesten så jeg bare gir opp🤪 Samboeren derimot gikk ned 5.1 kg forrige uke! Det er meget bra! Det er jo helt utrolig. For en innsats! Har du mye å ta av? Jeg vil ned 5-8 kg og de sitter så hardt. Men håper virkelig jeg greier det om jeg følger Keto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 25. mai 2020 #65 Del Skrevet 25. mai 2020 22 minutter siden, RoNo skrev: Det er jo helt utrolig. For en innsats! Har du mye å ta av? Jeg vil ned 5-8 kg og de sitter så hardt. Men håper virkelig jeg greier det om jeg følger Keto. Ehehehe, alt for mye Jeg burde gå ned 16 kg, men har jeg drøm om 29 kg. Er 163 cm høy, og vektappen min har satt 56.9 kg som mål, men det er virkelig laaaangt unna. Personlig er jeg fornøyd om jeg kommer meg under 70 kg. Har vel ikke vært der på over 16 år. De første kiloene er vel de enkleste, så håper jeg klarer å endre tankesettet mitt og ikke bli like skuffet om vekten ikke viser 3 kg + hver uke. For antakeligvis kommer det til å bli mindre etter hvert. Du har vel ikke så mye å ta av? Noen spesiell lavkarbo-vei du følger? Lykke til med vektnedgangen din! Har du du prøvd lavkarbo før? Evt noe annet, siden du syns kiloene sitter så hardt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 25. mai 2020 #66 Del Skrevet 25. mai 2020 10 minutter siden, Fliip skrev: Ehehehe, alt for mye Jeg burde gå ned 16 kg, men har jeg drøm om 29 kg. Er 163 cm høy, og vektappen min har satt 56.9 kg som mål, men det er virkelig laaaangt unna. Personlig er jeg fornøyd om jeg kommer meg under 70 kg. Har vel ikke vært der på over 16 år. De første kiloene er vel de enkleste, så håper jeg klarer å endre tankesettet mitt og ikke bli like skuffet om vekten ikke viser 3 kg + hver uke. For antakeligvis kommer det til å bli mindre etter hvert. Du har vel ikke så mye å ta av? Noen spesiell lavkarbo-vei du følger? Lykke til med vektnedgangen din! Har du du prøvd lavkarbo før? Evt noe annet, siden du syns kiloene sitter så hardt? Jeg er innenfor normalvekt, men det er over trivselsvekten... Jeg har fått på lavkarbo før og det funket fantastisk. Denne gangen er jeg eldre, mindre aktiv og går på medisiner som gir økt vekt som bivirkning, så det er nok flere ganger til at det føles vanskelige. I tillegg har jeg til tider spist for mye lavkarbo snop (ikke bra) og slutter å røyker så har nok litt å lære i forhold til å kjenne hva er sult og hva er sug. Denne gangen vil jeg øke mengden fett i forhold til sist. Håper at de første kiloene sitter litt lettere når jeg er mer streng. Sist jeg hadde det som livsstil gikk jeg raskt ned og fikk mye bedre helse. Grunnen til jeg sluttet var at det ble vanskelig å balansere med barn og at jeg fortsatte å gå ned selv etter jeg var fornøyd. Lykke til, det blir gøy å følge deg. Noe som er positivt er at det er lettere med lavkarbo nå enn for 10 år siden. Det er mye mer spennende å få kjøpt f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fett nok Skrevet 25. mai 2020 #67 Del Skrevet 25. mai 2020 1 time siden, Fliip skrev: Her endre vektnedgangen på 3.2 kg sist uke. Må si jeg er litt skuffet. Hadde håpet på mer. Det er nesten så jeg bare gir opp🤪 Samboeren derimot gikk ned 5.1 kg forrige uke! Det er meget bra! Dette er jo kjempebra! Mye av vekttapet i starten på keto vil jo være vann, men det gjør også at du føler deg bedre, siden du blir mindre oppblåst, hoven og så videre. Det er jo lett å si, men vanskelig å gjøre, men uansett hvor liten fremgangen er, så lenge det er fremgang, så havner du jo i riktig retning! Heiaheia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #68 Del Skrevet 25. mai 2020 Hvordan er det med ketose/lavkarbo og amming? Jeg ammer en 1,5-åring 2-3 ganger i døgnet bare for kosen Har tidligere lagt om livsstilen og gikk ned 30kg. Har lagt stabilt der selv gjennom graviditet og svangerskap. Innser nå at vekten har stagnert og jeg kommer ikke i gang igjen. Er dette noe for meg tro? Anonymkode: a748a...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fett nok Skrevet 25. mai 2020 #69 Del Skrevet 25. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det med ketose/lavkarbo og amming? Jeg ammer en 1,5-åring 2-3 ganger i døgnet bare for kosen Har tidligere lagt om livsstilen og gikk ned 30kg. Har lagt stabilt der selv gjennom graviditet og svangerskap. Innser nå at vekten har stagnert og jeg kommer ikke i gang igjen. Er dette noe for meg tro? Anonymkode: a748a...f75 Hvis du bare koseammer og du ellers er sunn og frisk er det vel ingenting i veien med å spise lavkarbo, men ketose frarådes. Jeg spiste ganske lavkarbo mens jeg ammet uten problemer. Synes det ga jevn og god energi gjennom dagen og jeg sov godt. I tillegg anbefales det jo ikke med hard slanking under ammeperioden fordi man kan frigjøre en del giftstoffer som går over i melken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fett nok Skrevet 25. mai 2020 #70 Del Skrevet 25. mai 2020 På 24.5.2020 den 19.20, Fett nok skrev: *Dette blir, etter hvert som det fortsetter fort til de rareste ting så jeg må kjenne igjen triggeren for overspising og stoppe det. Eksempler er for eksempel salt kjøtt, nøtter, nøttesmør og pesto. Jeg kan ikke ha hasselnøttsmør hjemme for eksempel, jeg overspiser det, hehe. Og da går fort vinninga opp i spinninga Dagens observasjon/erfaring 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #71 Del Skrevet 25. mai 2020 1 time siden, Fett nok skrev: Dagens observasjon/erfaring 🙃 Pesto er så altfor godt Jeg er overrasket over hvor lite sulten jeg er i dag. Jeg har spist 1300 kcal og har laget en sen kveldsmat som venter på meg., men føler ikke at det haster å få spist. Ble bråsulten før i kveld, men minte meg på at sultfølelse gjerne kommer av at man er tørst, så spiste et egg og drakk en halv liter vann før jeg laget mat. Da maten var klar satte jeg den i kjøleskapet fordi jeg ikke kjente meg så sulten lengre. Anonymkode: 37e77...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #72 Del Skrevet 25. mai 2020 Dag 5 / 24.05: 18g. Denne prosjektet har fått meg til å gjenoppdage omelett, og hvor mye bedre det blir om man piffer den opp med varierte ingredienser. Søndagen var forøvrig en rolig dag, med lite å fortelle om. Sov ganske dårlig natt til mandag, uten at jeg vet hvorfor. Våknet ofte og følte at jeg bare sov lett. Dag 6 / 25.05: 17g. Dagens matglede eller oppdagelse var ferdig stekt lakseburger (uten noe tilbehør, bare selve burgeren) fra varmdisken på meny. Ganske salt, men veldig godt! Ellers har formen vært seig, tung og treig i dag. 9km løpetur ble gjennomført mer på viljestyrke enn på overskudd. Jeg har vært veldig tørst. Og overhodet ikke fysen på snacks eller småspising utenom måltider Men jeg kjenner meg altså ganske sliten i dag. Jeg lurer på hvor lang tid det tar før energinivået stiger igjen. Anonymkode: fe107...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #73 Del Skrevet 25. mai 2020 13 timer siden, RoNo skrev: Klar, ferdig, gå! 🏃♀️ Da er vi igang og jeg ville gjerne ønske dere lykke til. Det blir gøy å henge seg på og gjøre dette med flere Jeg har veid meg og er klar til start. Som dere skriver, jeg må også huske å drikke rikelig. Og ikke spise erstatning produkter som gir søtsug. Pluss nok fett... Det med fett er kanskje det vanskeligste, men har startet dagen med en fettkaffe så er igang. Hurra for oss ❤️ Det blir så spennende å følge dere. Krysser fingrene for at vi får godt resultat. Herlig med positiv energi! Lykke lykke til til deg også! 11 timer siden, Fliip skrev: De første kiloene er vel de enkleste, så håper jeg klarer å endre tankesettet mitt og ikke bli like skuffet om vekten ikke viser 3 kg + hver uke. For antakeligvis kommer det til å bli mindre etter hvert. Slow and steady wins the race? Det er en kunst å være tålmodig under vektnedgang, tallene beveger seg jo gjerne i rykk og napp. Og står stille i blant også. Men så lenge du er on track kommer resultatene til å komme. Og du har jo gode resultater allerede! Lykke til videre. 3 timer siden, Fett nok skrev: Dagens observasjon/erfaring 🙃 Pesto hadde jeg glemt at eksisterer! Takk for tips! Anonymkode: fe107...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 26. mai 2020 #74 Del Skrevet 26. mai 2020 Jeg går på PSFM-diett akkurat nå som fører til ketose, så kan vel strengt tatt være med jeg også 😄 Begynte torsdag 21. mai så har snart holdt på en uke. Ketostix viste rosa i går først, så har tatt noen dager å riste karboen ut av kroppen 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 26. mai 2020 #75 Del Skrevet 26. mai 2020 Merkelige greier. Jeg havnet i ketose søndag (hadde ikke anledning å sjekke før), var i ketose i går og i morges, men så fikk jeg mensen og nå får jeg ikke utslag selv om jeg har vært ennå flinkere. I helgen spiste jeg til og med litt potetsalat (den fra first price er ikke ille på karbo). Jeg har prøvd å lese om mensen og ketose, og det er visstnok ikke uvanlig at man ikke får utslag på sticks under mensen. Håper at jeg fortsatt er i ketose.... Noen som har erfaring? Ja, også veier jeg 2 kg mer og vekten ville ha bekreftet at det faktisk var meg 😂 Krysser fingrene for at det er mensen og ikke dietten som øker vekten for da må jeg gi meg før det har gått en måned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #76 Del Skrevet 26. mai 2020 4 timer siden, RoNo skrev: Merkelige greier. Jeg havnet i ketose søndag (hadde ikke anledning å sjekke før), var i ketose i går og i morges, men så fikk jeg mensen og nå får jeg ikke utslag selv om jeg har vært ennå flinkere. I helgen spiste jeg til og med litt potetsalat (den fra first price er ikke ille på karbo). Jeg har prøvd å lese om mensen og ketose, og det er visstnok ikke uvanlig at man ikke får utslag på sticks under mensen. Håper at jeg fortsatt er i ketose.... Noen som har erfaring? Ja, også veier jeg 2 kg mer og vekten ville ha bekreftet at det faktisk var meg 😂 Krysser fingrene for at det er mensen og ikke dietten som øker vekten for da må jeg gi meg før det har gått en måned I følge denne youtube filmen er det normalt at ketostix-utslaget synker litt igjen ettersom kroppen tilpasser seg og produserer mer enzymer - se fra timestamp 4:18 i videoen under. Kanskje det er det som skjer? Men det er jo heller ikke rart at menstruasjon gjør rare ting med både kroppen og vekten Anonymkode: fe107...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #77 Del Skrevet 26. mai 2020 Dag 7 / 26.05: 24g. Nå merker jeg veldig ketose-symptomer. Jeg sov dårlig igjen, har ketose-ånde / rar smak i munnen, og føler fortsatt at jeg mangler energi. Selv om jeg spiser nok med tanke på kcal, endte på 1700 i dag. Til og med trapper kjennes tyngre ut enn vanlig. Og ketostix'en ga utslag mellom moderat og høyt nivå i dag. Jeg tror fortsatt kostholdet har mer effekt på sultfølelsen enn andre ting jeg har prøvd før. Jeg fyser mindre på ting, og da jeg gikk på en minisprekk på 150 kcal i dag (vil egentlig holde meg under 1600) endte den med litt nøtter. Og så gadd jeg ikke spise mer Men jeg lurer på hvor lang tid det vil ta før trenings- og aktivitetsenergien er tilbake. Anonymkode: fe107...7e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #78 Del Skrevet 26. mai 2020 Blir det ikke en mye mindre mat på keto-diett, i og med at fett har mye mer kalorier per gram enn karbohydrater og proteiner? Jeg er hjemmeværende pga sykdom og må derfor ha et relativt lavt kaloriinntak for å oppnå vektnedgang, og kan ikke se for meg å kun ha 2 måltider til dagen. Anonymkode: a80ee...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #79 Del Skrevet 27. mai 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Blir det ikke en mye mindre mat på keto-diett, i og med at fett har mye mer kalorier per gram enn karbohydrater og proteiner? Jeg er hjemmeværende pga sykdom og må derfor ha et relativt lavt kaloriinntak for å oppnå vektnedgang, og kan ikke se for meg å kun ha 2 måltider til dagen. Anonymkode: a80ee...5ef Fett metter veldig mye mer enn karbohydrater, og protein metter aller mest. Så om du kutter ut karbohydratene (og evt. legger til litt mer fiber også) vil du ikke ha et problem med sult. Man får alltid plass til en sjokolade eller noe annet søtt, men det er ikke fordi man egentlig er sulten, man er bare fysen. Det går ofte fort over når man har vent seg av sukkeret. Anonymkode: 33290...c2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fett nok Skrevet 27. mai 2020 #80 Del Skrevet 27. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dag 7 / 26.05: 24g. Nå merker jeg veldig ketose-symptomer. Jeg sov dårlig igjen, har ketose-ånde / rar smak i munnen, og føler fortsatt at jeg mangler energi. Selv om jeg spiser nok med tanke på kcal, endte på 1700 i dag. Til og med trapper kjennes tyngre ut enn vanlig. Og ketostix'en ga utslag mellom moderat og høyt nivå i dag. Jeg tror fortsatt kostholdet har mer effekt på sultfølelsen enn andre ting jeg har prøvd før. Jeg fyser mindre på ting, og da jeg gikk på en minisprekk på 150 kcal i dag (vil egentlig holde meg under 1600) endte den med litt nøtter. Og så gadd jeg ikke spise mer Men jeg lurer på hvor lang tid det vil ta før trenings- og aktivitetsenergien er tilbake. Anonymkode: fe107...7e5 Helt ærlig så opplever jeg veldig lite pepp på høyintensiv trening når jeg er i ketose. Jeg kjenner ofte at jeg har bra med energi på ting med lav eller middels intensitet, så jeg går lange turer gjerne, sykler eller ror rolig. På styrketreningsfronten er det greit nok. Spiser kanskje noe mer karbohydrater noen timer før hvis jeg er i konkurransemodus på trening og skal ha intense økter. Nå er målsetningen min først og fremst å kvitte meg med kroppsfett, og da legger jeg ideen om mye fart og pepp på trening i skuffen i noen uker. Når det er sagt har jeg troen på at du kan få en del av energien tilbake i uken som kommer. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir det ikke en mye mindre mat på keto-diett, i og med at fett har mye mer kalorier per gram enn karbohydrater og proteiner? Jeg er hjemmeværende pga sykdom og må derfor ha et relativt lavt kaloriinntak for å oppnå vektnedgang, og kan ikke se for meg å kun ha 2 måltider til dagen. Anonymkode: a80ee...5ef Jeg spiser nesten en kilo grønnsaker om dagen, så det blir aldri lite mat, men det er jo selvfølgelig annerledes enn det man er vant til. Jeg kombinerer ketose og periodisk faste. Drikker kun kaffe på morgenen og har første måltid klokken 11 og siste måltid i 17-18 tiden. Oftest bare to måltider, av og til spiser jeg noe rundt 14 også. Av og til blir det en eller annen form for snack/mellommåltid i åtte-ni tiden hvis jeg føler jeg har behov for det, men selv da kommer jeg godt innenfor de 14 timene med faste om dagen jeg prøver å legge opp til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå