Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ååh, så leit å lese at du begynte å spotte igjen! 😕 Håper tida til neste PP går fort! ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå kjære deg :( Jeg som virkelig trodde at denne måneden klaffa det! 
Kanskje et veldig dumt spørsmål av meg å stille, men er ikke 11 dpo fortsatt «litt» tidlig å teste? Kan det fremdeles være et lite håp?❤️ 
Åå krysser virkelig alt jeg har for deg! Snart må det være din tur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 DPO

11 timer siden, Smiley90 skrev:

Kanskje et veldig dumt spørsmål av meg å stille, men er ikke 11 dpo fortsatt «litt» tidlig å teste? Kan det fremdeles være et lite håp?❤️ 

Neida, jeg skjønner at du lurer på det. Jeg har bare 12 dagers lutealfase, så på 11 dpo vet jeg 'dessverre' svaret. Jeg kjenner det på hele kroppen, og spottingen starter så smått. Jeg vet symptomer på graviditet og mensen kan være ganske likt, men når jeg har blitt gravid 7 ganger før så kjenner jeg igjen mensenfølelsen når den er såpas nær. I samsvar med helt blenda test så klart. Det er jo egentlig det mest vesentlige. Jeg vet så godt hvordan testene jeg bruker fungerer. Denne gangen testet jeg også ut ovitrelle, så vet at f.eks strimlene takler så-så-mye hcg før de slår ut. Hadde jeg vært gravid nå så burde de slått ut. Jeg så jo helt tydelig streken på 11 dpo i sommer også da jeg ble gravid. Men for å være helt sikker så tok jeg en sånn dyr First Response-test som etter min mening er den beste på markedet, og i brukerveiledningen er den 99% sikker 6 dager før IKM. Og jeg har IKM i morgen. Skulle så gjerne ønske det var håp... :( 

Det er mange kjedelige dager i syklusen, der vel egentlig CD1 og mensen utover er verst. Men fytti - dagen før er neimen ikke noe moro den heller! Vite at man ikke er gravid, men så har man heller ikke kommet i gang med ny pp! Baaaaah, dette er kjedelig!! Føler meg langt nede, og veldig lite energifull.

Nå er det akkurat 7 måneder siden jeg tok ut kobberspiralen. Gikk rett i syklus (som var derfor jeg hadde brukt den) og håpet hardt på at vi skulle klare å lage en sistemann innen fristen! Føles utrolig tungt at vi klarte det i allerede pp2, og så ble vi bare fratatt det - uten å få det til på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Amatariel skrev:

Det er mange kjedelige dager i syklusen, der vel egentlig CD1 og mensen utover er verst. Men fytti - dagen før er neimen ikke noe moro den heller! Vite at man ikke er gravid, men så har man heller ikke kommet i gang med ny pp! Baaaaah, dette er kjedelig!! Føler meg langt nede, og veldig lite energifull.

Dette er jeg så enig i! Utrolig godt skrevet, og det er nok mange som er enig i denne følelsen. Utrolig kjedelig at det ikke gikk riktig vei denne gangen☹️ Håper det går greit med deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Amatariel skrev:

12 DPO

Neida, jeg skjønner at du lurer på det. Jeg har bare 12 dagers lutealfase, så på 11 dpo vet jeg 'dessverre' svaret. Jeg kjenner det på hele kroppen, og spottingen starter så smått. Jeg vet symptomer på graviditet og mensen kan være ganske likt, men når jeg har blitt gravid 7 ganger før så kjenner jeg igjen mensenfølelsen når den er såpas nær. I samsvar med helt blenda test så klart. Det er jo egentlig det mest vesentlige. Jeg vet så godt hvordan testene jeg bruker fungerer. Denne gangen testet jeg også ut ovitrelle, så vet at f.eks strimlene takler så-så-mye hcg før de slår ut. Hadde jeg vært gravid nå så burde de slått ut. Jeg så jo helt tydelig streken på 11 dpo i sommer også da jeg ble gravid. Men for å være helt sikker så tok jeg en sånn dyr First Response-test som etter min mening er den beste på markedet, og i brukerveiledningen er den 99% sikker 6 dager før IKM. Og jeg har IKM i morgen. Skulle så gjerne ønske det var håp... :( 

Nå er det akkurat 7 måneder siden jeg tok ut kobberspiralen. Gikk rett i syklus (som var derfor jeg hadde brukt den) og håpet hardt på at vi skulle klare å lage en sistemann innen fristen! Føles utrolig tungt at vi klarte det i allerede pp2, og så ble vi bare fratatt det - uten å få det til på nytt.

Ja, da skjønner jeg litt mer❤️ Takk for forklaringen, blir så imponert over alt hva du kan! 
Men så trist at det ikke satt den måneder her :( Kanskje vi er heldige i januar begge to, kanskje 2021 er året vårt ❤️ 
Sender over en god klem❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD1

Mensen er presis i alle fall.
Går litt bedre i dag, sånn mentalt føler jeg at jeg hadde CD1 på mandag egentlig... var jo da jeg visste utfallet. Så lei meg på mandag, og sint i går. Kranglet med alt og alle i går, og endte med å legge meg kl.20.15 (!). Helt i ørska i dag da jeg sto opp så klart. Men lettere til sinns nå i alle fall.

Når det er sagt så er det tungt å gå inn i pp6 - og den 8. prøvemåneden. Som jeg sa sist syklusstart og som ikke akkurat blir bedre nå - så føler jeg at tiden glir mellom fingrene på meg. Får en følelse av en klo som griper om hjertet mitt innimellom og jeg føler det kommer ikke til å gå!! Sistemann kommer til å bli en forevig illusjon. Det er best å begynne å innse det snart. Jeg har jo også den stemmen i hodet som forteller meg at uansett om jeg skulle klare å bli gravid på den tiden som er igjen, så er det 99% sjanse til at jeg kommer til å miste. Så da sier det seg selv at jeg skal være gravid i mai/juni med en spire som er bekreftet frisk og vil holde løpet ut - er svært liten.
Jeg har bursdag nå i desember også, så en ekstra påminnelse om at jeg blir eldre og tiden går...

Men så over til noe litt mer positivt. Jeg har jo ikke gitt opp, selv om avsnittet over kanskje tilsier det. Det er bare sånn jeg føler det... hva jeg faktisk gjør blir heldigvis litt annet. Jeg burde nok ha gitt opp tatt i betraktning at jeg ikke tror dette vil komme til å gå. Men jeg klarer ikke det heller. Så da må man bare se fremover.

Det positive er jo at man må si at letrozol fungerte på meg. Veldig skuffet over at jeg ikke ble gravid ettersom jeg har sånn troen på nye ting og med høy suksessrate før. Men selv om jeg ikke ble gravid så fungerte jo letrozol slik som den skulle - å gi meg tidligere EL. Så den skal jeg fortsette med. Så krysser jeg bare fingrene for at det ikke bare vare en engangshendelse, og at denne vil gi meg en stabil EL som alltid kommer før CD20. Da får jeg i alle fall noen sjanser til å prøve her...

Jeg er usikker på ovitrelle. Om jeg trenger det. Tror egentlig ikke det, men er samtidig litt redd for å ikke slippe egget når det faktisk blir modent. Men skal høre med gynekologen hva han tenker.

Når det gjelder tempingen og charten min så er jeg "fornøyd" med den. Når situasjonen først er som den er, så er det godt at denne virker tilsynelatende så normal som den kan bli. Dere aaaaner ikke hvor mange rare sprett-temper jeg hadde for noen år siden og FF var superforvirra. Men nå er det jo ganske jevnt, tydelig høyere temp etter EL og så går den ned igjen når mensen kommer. Eneste jeg kan ønske meg er at FF klarer å sette EL på riktig dag selv fremover... Sånn ble pp'en jeg nå legger bak meg:

125877585_373494650568771_5422884261178427930_n.jpg.6acb24ac06ce570afca4072568425ec8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mensen faktisk kommer kjenner man verdien i forvarsel som  negative tester og spotting. Ingen tvil om at det uansett er megakjipt, men da har du unnagjort noe av sorgen på forskudd. Hadde virkelig håpet av dette var deres gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både du og @Godis beskriver det fint, når mensen kommer og man egentlig allerede var klar over det er det litt enklere å takle. Selvom mandagen var mørk er det godt å lese at du har det bedre i dag! Jeg heier så inderlig på deg og håper virkelig det går ❤️ 
Jeg har også bursdag i desember, så den følelsen forstår jeg.

Hvorfor tror du det er 99% sjanse til at du mister igjen om du blir gravid?

Styrkeklemmer og babystøv ❤️ (Så fint ord @Hopptimisten🥰)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, vret skrev:

Hvorfor tror du det er 99% sjanse til at du mister igjen om du blir gravid?

Virker ikke som kroppen min orker mer. Med fire aborter bak meg så virker det særdeles lite sannsynlig at jeg skal klare å gå gravid til termin igjen, spesielt nå som jeg er eldre. Aborten i sommer bekreftet det. Men - jeg får nesten ta et problem av gangen. Å bli gravid er det første store hinderet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese at det ikke skulle gå denne gangen heller :( Hadde håpet det var din tur nå. Jeg skjønner det kommer fort mange dystre tanker når man gjør seg de erfaringene på veien som du har gjort. Men det er fremdeles håp :klem:Og med progstøtte mm så skal du ikke se bortifra at det går neste gang. Det er damer godt over 40 som blir gravide, så godt innafor alderen er du! Jeg håper i alle fall for deg og krysser for at desember er din pp med stor P :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Stor klem til deg❤️ Håper du får ønsket ditt oppfylt med en sistemann snart! Jeg skjønner du mister troen i blant og ting føles håpløst når du har mistet og ikke blir gravid med en gang etterpå! Jeg har skikkelig troa på at ting klaffer for dere snart og at den sitter! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en stor klem med masse kjærlighet og babystøv i seg! Så leit å lese at det ikke gikk denne gangen heller. Har ikke vært så aktiv her, men har faktisk tenkt på deg! På en måte litt rart siden jeg ikke en gang vet navnene til folk her, men litt fint også tenker jeg - at noen heier fra sidelinja🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...